Post - / math - / experimental / indie rock


Ik besef dat ik hier een beetje de basic resident Pitchfork BNM reposter word, maar kijk, kwaliteit is kwaliteit. Heerlijk tegendraads en to the point plaatje dit. Voorlaatste nummer vond ik wel een serieus dipje, maar Everyone's Crushed, True Life en slotnummer Buy My Product vond ik dikke jams
 

Ik besef dat ik hier een beetje de basic resident Pitchfork BNM reposter word, maar kijk, kwaliteit is kwaliteit. Heerlijk tegendraads en to the point plaatje dit. Voorlaatste nummer vond ik wel een serieus dipje, maar Everyone's Crushed, True Life en slotnummer Buy My Product vond ik dikke jams

Ik lees Pitchfork niet meer sinds 15 mei 2001
 

Ik lees Pitchfork niet meer sinds 15 mei 2001
Ze konden inderdaad vrij edgy en ongepast gemeen zijn in hun jonge jaren, ja. Die indie-gatekeeping-angel is sinds de overname door Condé Nast echter al lang afgevijld. Nu zijn ze grote voorstander van commerciële pop. Die aanraders zijn niet aan mij besteed.

Maar ze blijven voor mij toch 1 van de betere websites om me op toffe muziek te wijzen waar ik anders moeilijk mee in aanraking zou komen. Enkele BNMs recent waar ik zeer van genoten heb en die bezwaarlijk echt mainstream te noemen zijn : Lucrecia Dalt, Chat Pile, Arooj Aftab, Yaeji en billy woods.

Kelela en Caroline Polacheck zijn BNM 'pop', maar genoeg muziekkenners hier die zullen beamen dat dat geen 13 in een dozijn dingen zijn..


En los van dat BNM labeltje, ze coveren nog altijd de meest diverse genres en pikken er voor de kenners toffe dingen uit. Genoeg albums met ratings in de 7-range die volledig aan mijn persoonlijke smaak voldoen. Ik vind die return niet terug bij andere sites, zeker niet met de frequentie van P4K.
 
Ik kende die afkorting ook niet maar durfde het niet te vragen om geen hipsterpunten te verliezen.

:unsure:
 
My Morning Jacket staat maandag in de Roma en ik heb een ticket teveel want mijn vrienden zijn te saai geworden om naar coole bands te willen.
Wie wil een goedkoop ticket?
 
Laatste tijd wat minder gepost wegens redenen (moet nog een hoop AOTW’s inhalen) maar ik wou hier al even komen melden dat Protomartyr, de beste postpunkband van de laatste 15 jaar, vandaag een nieuw album uit heeft. Wie de band nog niet kent, raad ik zeker ook aan het bescheiden meesterwerk Relatives In Descent eens te beluisteren.

 
Terug
Bovenaan