Post - / math - / experimental / indie rock

De Belgische Fantano was ook heel lovend, dat was toch al reden genoeg om te luisteren?
Zijn nieuwe album vind ik weer heel goed, eigenlijk een mooie synthese van de verschillende stijlen die hij doorheen zijn carrière heeft gehad.

Nieuw album van L'Rain is ook weer de moeite!
Ook weer een nieuwe Goat maar die heb ik nog niet beluisterd. Neem aan dat die ook weer goed zal zijn.
 
De Belgische Fantano was ook heel lovend, dat was toch al reden genoeg om te luisteren?


Nieuw album van L'Rain is ook weer de moeite!
Ook weer een nieuwe Goat maar die heb ik nog niet beluisterd. Neem aan dat die ook weer goed zal zijn.
Die L'Rain is inderdaad heel goed. En Goat is een bommetje fuzz, heerlijk.

@utred is ook grote fan van het nieuwe album :unsure:
 
Volgende week is helaas pokkedruk voor mij, dus ga helaas moeten skippen. Moesten ze CDs verkopen mag je er wel eentje meebrengen voor me 😇
 
Nieuw album van Morwan!

Voor zij die de band niet kennen, het is eenmans postpunkband uit Oekraïne en klinkt exact zoals je denkt dat het zal klinken. Ik ben vrij zeker dat @Obi-Jan hier op durft dansen.



Vorig album (met een paar serieuze dansschijven)
 
Sonic City was dik de moeite, gisteren !!!

Begonnen met een stukje University . Relatief standaard 90s emocore/mathrock, maar de band bracht het wel met veel goesting. Leuke instapper.

Dan direct al een hoogtepunt met Moin! Zalige albums en live komt het ook goed tot zijn recht. Valentina is gewoonweg een fantastische drumster. Zoveel klasse. Supergenuanceerde grooves. Toptoptop! :love:

10 minuten Tom Skinner meegenomen, genoteerd dat ik zijn solo-album Voices of Bishara eens moet checken, maar door overlaps niet te lang blijven hangen.

Bitchin Bajas was hoogtepunt nr. 2. Prachtig hypnotiserende kosmische gebracht door bakken modulaire synths, in de stijl van Ash Ra Tempel of Tangerine Dream. Dat uurtje spacen is veel te snel voorbij gevlogen. Toptoptop!

Joanna Sternberg heeft jammer genoeg moet afzeggen wegens ziekte. Had in de aanloop naar gisteren nu haar laatste, I've Got Me, verschillende keren beluisterd en toch erg sterk bevonden. Dan maar even dinner break genomen, maar hopelijk binnenkort nog eens een kans om ze te gaan zien.

Het is altijd de moeite om te zien waar Andy Stott zich mee bezig houdt, maar zijn set kon me deze keer niet volledig overtuigen.. Hij is duidelijk nog zoekende naar zijn volgende evolutie in sound. De flarden aan hybrides tussen slome techno, industrial en 80s dreampop blijven zijn dada. Daar heb ik zaken gehoord die me erg doen uitkijken naar een nieuw album. Maar gaandeweg is hij het tempo gaan versnellen en dan richting meer generieke house en zelfs halve trance opgeschoven, wat ik niet echt zijn forte vind. Had hetzelfde gevoel toen ik hem de vorige keer in de Vooruit zag, dus hij is nog niet geland.. Ik heb wel vertrouwen dat het goed komt!

Dan was er voor mezelf de moeilijkste overlap aan namen van de dag. Uiteindelijk beslist om Water From Your Eyes te skippen en de volledige set van Decisive Pink te gaan zien. Haha wat voor een gekkigheid en weirdness was me dat. Meer toneel en performance art dan enkel zuiver muziek spelen. Maar wel echt dikke fun. De vrolijkheid en onnozelheid van Kate en Angel werkte aanstekelijk. Die over the top gezichtsexpressies en lichaamsgebaren! Die deadpan quotes! De synthpop van Kate NV zelf blijft op en top plezant en de stage antics maakten het een dikke verrassing. Ga dat zien, als ze nog eens in de buurt passeren!

Hierna wel naar huis gegaan dus niet tot het einde gebleven. Doorheen de dag verder nog flarden van cumgirl8 (because of course), Dream Wife en US Girls opgepikt maar muzikaal is daarvan weinig blijven hangen.. (in tegenstelling tot de outfits :unsure:)
 
Drie dagen Sonic City!

Dag 1:
Openen met Rose City Band was een goede zet. Niets vernieuwend maar heerlijk gezapige sunshine music door niemand minder dan Ripley Johnson van Moon Duo en Wooden Shjips.

Deerhoof blijft na al die jaren een werveldwind waar live geen houden aan is. Ik denk dat ik ze vijftien jaar geleden voor het eerst zag op de eerste Sonic City, ondertussen zijn ze allemaal wat ouder maar ze hebben niets aan kracht ingeboet. Een band waar ik nooit iets van luister op plaat terwijl het live altijd een bommetje is.

Daarna vertrokken naar huis, enkel Youth Lagoon en Stereolab speelden nog. Die eerste boeit me ondertussen weinig en die tweede speelde maar een uur en tot 1 uur 's nachts. Met dat ik ze vorige jaar al had gezien was het geen must.

Dag 2:
Ziek opgestaan en mijn verstand gebruikt en besloten van thuis te blijven.

Dag 3:
Nog steeds geveld.

Topweekend!


:unsure:

:headshake:
 
Beterschap daar, @Kid_C ! Jammer dat je er ni was gisteren..

De laatste Youth Lagoon vind ik nochtans een aangenaam plaatje. Maar misschien geen must om live te zien..

Het was leuk om de affiches van de voorbije edities te bestuderen die ze hebben uitgehangen. Deerhoof lijkt inderdaad vaste klant. Die zijn wat, een 6tal keer al gepasseerd?
 
Terug
Bovenaan