Pops & bangs en politie

Ik heb zelf ook een luide auto, maar het hangt er van af hoe je er mee om gaat.
Het starten doe ik smorgens altijd met de garage dicht voor de buurt want ik woon op een zeer rustig pleintje in een klein dorp.
Ik sta niet te revven op de oprit, en ja als ik ergens gas geef dan wordt ik wel eens kwaad aangekeken.
Zelfs als ik langzamer rijd door een rustige straat met de uitlaat dicht staan ze soms aan de kant teken te doen om rustiger te rijden 😂.
En persoonlijk vind ik het maar laf om hier uw gal te komen spugen over iemand die naast u woont. Wees een man en ga daar uw gedacht zeggen
 
Ik heb zelf ook een luide auto, maar het hangt er van af hoe je er mee om gaat.
Het starten doe ik smorgens altijd met de garage dicht voor de buurt want ik woon op een zeer rustig pleintje in een klein dorp.
Ik sta niet te revven op de oprit, en ja als ik ergens gas geef dan wordt ik wel eens kwaad aangekeken.
Zelfs als ik langzamer rijd door een rustige straat met de uitlaat dicht staan ze soms aan de kant teken te doen om rustiger te rijden 😂.
En persoonlijk vind ik het maar laf om hier uw gal te komen spugen over iemand die naast u woont. Wees een man en ga daar uw gedacht zeggen
Mijn buurman heeft een Maserati Ghibli V8. Dat ding mag gewoon lawaai maken want dat is dan weer een goddelijk geluid :drool:
 
De mijne is standaard CLA 45 AMG, dat maakt nu wel wat lawaai maar niet overdreven.
En ja, ik vind dat ook fijn om zo es terug te schakelen en dat em zo ewa pruttelt of dat geluidje als ge schakelt bij hard op trekken.

Hierachter is er ene met ne M4 die ik van ver hoor afkomen, dan ga ik toch dikwijls ook es staan kijken en luisteren als die hier voorbijkomt :drool:
 
Ik heb zelf ook een luide auto, maar het hangt er van af hoe je er mee om gaat.
Het starten doe ik smorgens altijd met de garage dicht voor de buurt want ik woon op een zeer rustig pleintje in een klein dorp.
Ik sta niet te revven op de oprit, en ja als ik ergens gas geef dan wordt ik wel eens kwaad aangekeken.
Zelfs als ik langzamer rijd door een rustige straat met de uitlaat dicht staan ze soms aan de kant teken te doen om rustiger te rijden 😂.
En persoonlijk vind ik het maar laf om hier uw gal te komen spugen over iemand die naast u woont. Wees een man en ga daar uw gedacht zeggen
Met wat rij je ?
 
De mijne is standaard CLA 45 AMG, dat maakt nu wel wat lawaai maar niet overdreven.
En ja, ik vind dat ook fijn om zo es terug te schakelen en dat em zo ewa pruttelt of dat geluidje als ge schakelt bij hard op trekken.

Hierachter is er ene met ne M4 die ik van ver hoor afkomen, dan ga ik toch dikwijls ook es staan kijken en luisteren als die hier voorbijkomt :drool:
Ik wist nu eigenlijk niet dat jij met een CLA 45 reed :D Knappe wagen wel!
 
Dat onverdraagzaamheid is volgens mij generatie gebonden, pakt nu mid 20 tot +- mid 30 jaar zijn niet opgegroeid als petrolhead. Ik mid 40 wel. Heb altijd een motor gehad en heb nu ook een luide motor van fabriek af. Ik sta ook niet als een debiel te revven maar geniet wel van de klank als ik ga rijden, en ja af en toe terugschakelen of eens wat hoger in de toeren gaan doe ik ook eens graag. Waarom koop je anders een leuke motor? Maar sommige mensen kunnen tegen niets. Zelfs als ik tegen 50 km/h rij in zijn tweede krijg ik soms vieze blikken. Nochtans heeft deze uitlaat een DB killer en Eu homologatie. Heeft niets te maken met marginale praktijken. Wat sommige getuned wrakken betreft spreek ik me niet over uit, ik ben er niet voor te vinden eerlijk gezegd, wel moet ik af en toe hard lachen als ze een verhoogd bermpje niet normaal op kunnen rijden of als ze met ziveel revvs nog geen 120km/h halen op een snelweg. Enfin ik wil alleen maar zeggen dat mensen eens meer toleranter mogen zijn en indien ze een probleem hebben met een buur of zo, spreek die dan aan i.p.v hier uw gal te spugen. Die persoon zal daar misschien rekening mee houden, maar ja als je het niet vraagt dan kunde blijven klagen en zagen.
 
Dat onverdraagzaamheid is volgens mij generatie gebonden, pakt nu mid 20 tot +- mid 30 jaar zijn niet opgegroeid als petrolhead. Ik mid 40 wel. Heb altijd een motor gehad en heb nu ook een luide motor van fabriek af. Ik sta ook niet als een debiel te revven maar geniet wel van de klank als ik ga rijden, en ja af en toe terugschakelen of eens wat hoger in de toeren gaan doe ik ook eens graag. Waarom koop je anders een leuke motor? Maar sommige mensen kunnen tegen niets. Zelfs als ik tegen 50 km/h rij in zijn tweede krijg ik soms vieze blikken. Nochtans heeft deze uitlaat een DB killer en Eu homologatie. Heeft niets te maken met marginale praktijken. Wat sommige getuned wrakken betreft spreek ik me niet over uit, ik ben er niet voor te vinden eerlijk gezegd, wel moet ik af en toe hard lachen als ze een verhoogd bermpje niet normaal op kunnen rijden of als ze met ziveel revvs nog geen 120km/h halen op een snelweg. Enfin ik wil alleen maar zeggen dat mensen eens meer toleranter mogen zijn en indien ze een probleem hebben met een buur of zo, spreek die dan aan i.p.v hier uw gal te spugen. Die persoon zal daar misschien rekening mee houden, maar ja als je het niet vraagt dan kunde blijven klagen en zagen.
Ik denk dat waar hier voornamelijk over gaat niet de "uitlaten met een DB killer en Eu homologatie" zijn hoor. Zijn mensen soms onverdraagzaam, ja, maar daarmee kan je ook niet alles negeren hé.

En verder, ik ben volledig akkoord dat mensen beter wat meer met elkaar praten. Maar anderzijds ben ik wel opgevoed om bij alles na te denken of ik hier mijn buren niet onnodig mee stoor. Die opvoeding, en eender welke opvoeding, wil al eens mankeren bij het stereotype dat rond heel het "vroem vroem tuning"-gebeuren hangt. Ik zeg stereotype, want er zal wel ergens een voorbeeldige burger met mooie job met een luid, plastieken krel rondrijden.
 
Ik geef je helemaal gelijk.
Maar langs de andere kant, als het zodanig storend is kan je alsnog die persoon aanspreken. Als die persoon dan een marginale idioot is zonder opvoeding, ok, daar stopt het gesprek en haal je de politie er bij, telkens weer opnieuw als hij/ zij voor overlast zorgt. Maar je hebt het dan toch eerst proberen op te lossen met woorden.
 
Ik denk dat waar hier voornamelijk over gaat niet de "uitlaten met een DB killer en Eu homologatie" zijn hoor. Zijn mensen soms onverdraagzaam, ja, maar daarmee kan je ook niet alles negeren hé.

En verder, ik ben volledig akkoord dat mensen beter wat meer met elkaar praten. Maar anderzijds ben ik wel opgevoed om bij alles na te denken of ik hier mijn buren niet onnodig mee stoor. Die opvoeding, en eender welke opvoeding, wil al eens mankeren bij het stereotype dat rond heel het "vroem vroem tuning"-gebeuren hangt. Ik zeg stereotype, want er zal wel ergens een voorbeeldige burger met mooie job met een luid, plastieken krel rondrijden.
In praktijk is die scene rond dat stereotype ook gewoon zo goed als dood. In de huidige "tuning-wereld" rijdt de meerderheid rond met
1) Golf GTI/R
2) Audi RS3
3) BMW M2
4) Mercedes A45 AMG

Er zijn er écht niet veel meer die met een aftandse Civic of een Seat Ibiza rondrijden, de meesten van die tuners hebben tegenwoordig een deftige wagen en redelijk wat budget.
 
Dat onverdraagzaamheid is volgens mij generatie gebonden, pakt nu mid 20 tot +- mid 30 jaar zijn niet opgegroeid als petrolhead. Ik mid 40 wel. Heb altijd een motor gehad en heb nu ook een luide motor van fabriek af. Ik sta ook niet als een debiel te revven maar geniet wel van de klank als ik ga rijden, en ja af en toe terugschakelen of eens wat hoger in de toeren gaan doe ik ook eens graag. Waarom koop je anders een leuke motor? Maar sommige mensen kunnen tegen niets. Zelfs als ik tegen 50 km/h rij in zijn tweede krijg ik soms vieze blikken. Nochtans heeft deze uitlaat een DB killer en Eu homologatie. Heeft niets te maken met marginale praktijken. Wat sommige getuned wrakken betreft spreek ik me niet over uit, ik ben er niet voor te vinden eerlijk gezegd, wel moet ik af en toe hard lachen als ze een verhoogd bermpje niet normaal op kunnen rijden of als ze met ziveel revvs nog geen 120km/h halen op een snelweg. Enfin ik wil alleen maar zeggen dat mensen eens meer toleranter mogen zijn en indien ze een probleem hebben met een buur of zo, spreek die dan aan i.p.v hier uw gal te spugen. Die persoon zal daar misschien rekening mee houden, maar ja als je het niet vraagt dan kunde blijven klagen en zagen.
Het gaat natuurlijk ook verder dan enkel jij als we niet over buren spreken.
In sommige straten passeert de ene na de andere met luide uitlaat. In die zin vind ik het perfect begrijpbaar dat mensen klagen over het lawaai. Ik hoor ook graag een Maserati of weet ik veel welke exoot, maar moest ik dat continu moeten aanhoren zou het op den duur ook op de zenuwen werken. Als chauffeur zijnde heb je enkel maar zicht op een momentopname en dat is enkel wanneer jij als chauffeur daar passeert.
 
Dat begrijp ik wel maar wat is het alternatief? Er bestaan al wetten en regels maar de politie doet niet veel tot niets aan.
 
In praktijk is die scene rond dat stereotype ook gewoon zo goed als dood. In de huidige "tuning-wereld" rijdt de meerderheid rond met
1) Golf GTI/R
2) Audi RS3
3) BMW M2
4) Mercedes A45 AMG

Er zijn er écht niet veel meer die met een aftandse Civic of een Seat Ibiza rondrijden, de meesten van die tuners hebben tegenwoordig een deftige wagen en redelijk wat budget.

Als je met budget bedoeld een lening hebben lopen ja.
 
Ook al ja, die wagens zijn niet bepaald goedkoop + al die tune opties ook niet goedkoop volgens mij. Ik denk dan ook niet dat het sukkelaars zijn. Die zullen er nog zijn die een oude civic kopen van 800€ en er 3000€ ( ik zeg zo maar iets) tuning shit in pompen. Meestal kunde dat soort volk wel onder de marginale onverantwoorde idioten scheren. Een zeer klein groepje doen dat ook als hobby volgens mij. Neemt niet weg dat ik zulke wagens belachelijk vind en vaak lachwekkend.
 
Amai, in dit topic is duidelijk te zien hoe verdraagzaam de gemiddelde Vlaming tegenwoordig is... :rolleyes: Jullie zijn precies nooit jong geweest. Of het smaakvol is of niet, is een ander onderwerp, maar als de tuners zich amuseren met het tweaken van hun auto en met pops & bangs, laat hen dan gewoon. Als je stilte wil, moet je in een bos gaan wonen ergens ver weg van de bewoonde wereld.
Jawel, en toen ik tiener was vond ik van die brommertjes (booster, of hoe heet het) ook al super marginaal en achterlijk

Toen het dan rolletjes controle was op school, waren dat diegene met het meeste aandacht. Want hun booster ging 80km/h. Stoer e
 
Ieder zijn eigen hobby of passie zeker, ik heb maten die uren kunnen praten over gaan vissen of over fietsen.
Gelukkig hebben we nie allemaal dezelfde.
 
Terug
Bovenaan