Pops & bangs en politie

Moet je erbij nemen als je in een marginale buurt gaat wonen lijkt me. Dit zou zich niet voordoen in een fraaie villawijk, toch?
Bij mij was het nen appartementsblok vol met oude mensen, allemaal schappelijk volk maar toen die van de gelijkvloers stierf had ik dat kot beter zelf gekocht. Gezien de spotgoedkope prijs dat ze ervoor vroegen was het te verwachten dat er toch een bepaalde soort op ging afkomen.

Om een referentie te geven dat het feitelijk niet echt zo'n marginale buurt was. Op het moment wanneer bovenstaand tafereeltje zich aan het afspelen was zichtbaar vanuit mijn slaapkamerraam kon ik vanuit de keuken kijken op onze andere buur die zijn zeuneke den A7 aan het wassen was.

(Nota bene den A7 van dat jong zelf, misschien max. 2 jaar zijn rijbewijs, de papa had de nieuwe gekocht en dan is die "oude A7" maar doorgegeven gelijk nen gebruikten iPhone.)

Dan denk je toch, in wat voor een bizarre buurt leef ik nu.

Enfin soit, mijn dochter heeft recent een melktandje erbij gekregen. In totaal staan er nu drie groepjes van twee tandjes op de onderste rij en ze heeft hem (die marginaal) dus officieel voorbij gestoken in hoeveelheid tanden. Misschien is het een betere gespreksstarter voor de volgende keer dan "GOTVERDOMME STOPT IS MET DIE TAKKEHERRIE VOOR IK DE FLIKKEN BEL, DER SLAPEN WEL KINDEREN". :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Gas geven alsof ze 9 vitessen hebben. Zo herkenbaar!

Of ge nu 1 vitesse of 9 hebt, dat maakt toch geen fluit uit. Gas geven moet toch :p.
Ik heb een diesel, bij mij maakt de motor minstens 4x zoveel lawaai als de uitlaat :D.

Daarbij heb ik 3 uitlaten, 1 met dubbele eindpijp onder de auto en 2 zichtbare fake uitlaten :headshake:
 
In een dure villawijk zou je geen last hebben van:

-naast een school te wonen
-een buurman te hebben met een gemodificeerde proletariaatskar
-bestuurders aan te trekken die hun wagen willen defileren en laten horen aan passanten
 
True, als je die mannen naar hun thuis zou volgen weet je dat je in een sociale woning terecht komt of iets dat er toch hard op zou lijken.
 
True, als je die mannen naar hun thuis zou volgen weet je dat je in een sociale woning terecht komt of iets dat er toch hard op zou lijken.
Lol :D mijn auto kan pops & bangs, en laat ons zeggen dat ik niet in een sociale wijk woon (mijn huis werd onlangs in de huizen-thread aangehaald als onbetaalbaar). 1 van de 9lives leden die niet verhuisd is naar hier, had ook een wagen met pops & bangs en woont in 1 van de chiquere wijken van België :p
 
Er is een verschil tussen pops & bangs af fabriek en aftermarket erin laten frommelen!
Dat klopt, en ik kan dat er ook uithalen, maar het voormalig 9livesmember is dat bvb wel een map. Maar hij kan dat evengoed aan en uit zetten...
Ik denk ook dat de meeste mensen zouden denken dat het bij mij aftermarket is trouwens.
Ik kan er niet tegen als ze zo door woonwijken beginnen rijden, maar gaan zeggen dat mensen met wagens die knallen in een sociale woonwijk wonen, is wel zéér simplistisch, vooral omdat er nogal wat +100k wagens zijn die dat doen...
 
Amai, in dit topic is duidelijk te zien hoe verdraagzaam de gemiddelde Vlaming tegenwoordig is... :rolleyes: Jullie zijn precies nooit jong geweest. Of het smaakvol is of niet, is een ander onderwerp, maar als de tuners zich amuseren met het tweaken van hun auto en met pops & bangs, laat hen dan gewoon. Als je stilte wil, moet je in een bos gaan wonen ergens ver weg van de bewoonde wereld.
 
Amai, in dit topic is duidelijk te zien hoe verdraagzaam de gemiddelde Vlaming tegenwoordig is... :rolleyes: Jullie zijn precies nooit jong geweest. Of het smaakvol is of niet, is een ander onderwerp, maar als de tuners zich amuseren met het tweaken van hun auto en met pops & bangs, laat hen dan gewoon. Als je stilte wil, moet je in een bos gaan wonen ergens ver weg van de bewoonde wereld.
Er zijn wel geluidsnormen en wettelijke bepalingen zoals nachtlawaai hé. Laat ons marginalen nog wat eieren onder hun gat leggen want ze zijn jong.

Ook buiten het bos zijn er wel limieten over wat nu eigenlijk "normaal" is.
 
Hier in de buurt ook zo ene met een oude kever cabrio (heel mooi opgemaakt, maar dat lawaai, niet te doen)
Heeft ook nog een volkswagenbus (T1?)

Die moeten natuurlijk ook 7x per dag uit de garage gereden worden en op de inrit gezet
Er zijn er veel. Veel show, weinig go. Grappig, irritant en zielig tegelijk
 
Er zijn wel geluidsnormen en wettelijke bepalingen zoals nachtlawaai hé. Laat ons marginalen nog wat eieren onder hun gat leggen want ze zijn jong.

Ook buiten het bos zijn er wel limieten over wat nu eigenlijk "normaal" is.
Klopt, maar het wil niet zeggen dat het een regel is, dat we dan maar ineens onverdraagzaam moeten gaan zijn. Het gras afrijden met een grasmachine met verbrandingsmotor mag in veel gemeenten ook niet op zondag, maar ik ga echt niet liggen zagen als mijn buur dat doet. Tegenwoordig bestaat er voor alles wel een regel, misschien is dat de reden waarom iedereen zo onverdraagzaam is naar elkaar toe? "Het mag niet, dus ik ga erover zagen als iemand het wel doet."
 
Klopt, maar het wil niet zeggen dat het een regel is, dat we dan maar ineens onverdraagzaam moeten gaan zijn. Het gras afrijden met een grasmachine met verbrandingsmotor mag in veel gemeenten ook niet op zondag, maar ik ga echt niet liggen zagen als mijn buur dat doet. Tegenwoordig bestaat er voor alles wel een regel, misschien is dat de reden waarom iedereen zo onverdraagzaam is naar elkaar toe? "Het mag niet, dus ik ga erover zagen als iemand het wel doet."
Het kan ook gewoon storend zijn zonder dat er een goede reden is om zoveel lawaai te maken. Ik vind het idee "ik doe maar" ook onverdraagzaam. Zo kan je alles wegvuiven als "wees eens verdraagzaam" uiteindelijk.

Als je in ploegen staat of een jong kind hebt, en er passeert om de zoveel tijd (of gewoon na 22u) iemand met een illegaal luide uitlaatlijn, dan mag daar toch op geklaagd worden?
 
Dat klopt, en ik kan dat er ook uithalen, maar het voormalig 9livesmember is dat bvb wel een map. Maar hij kan dat evengoed aan en uit zetten...
Ik denk ook dat de meeste mensen zouden denken dat het bij mij aftermarket is trouwens.
Ik kan er niet tegen als ze zo door woonwijken beginnen rijden, maar gaan zeggen dat mensen met wagens die knallen in een sociale woonwijk wonen, is wel zéér simplistisch, vooral omdat er nogal wat +100k wagens zijn die dat doen...
Ik had het over aftermarket , niemand die 100k aan een wagen zou kunnen geven gaat zo dom zijn om zoiets belachelijk achteraf op zijn dure wagen te steken.
 
Amai, in dit topic is duidelijk te zien hoe verdraagzaam de gemiddelde Vlaming tegenwoordig is... :rolleyes: Jullie zijn precies nooit jong geweest. Of het smaakvol is of niet, is een ander onderwerp, maar als de tuners zich amuseren met het tweaken van hun auto en met pops & bangs, laat hen dan gewoon. Als je stilte wil, moet je in een bos gaan wonen ergens ver weg van de bewoonde wereld.
Er is dan ook wel een wetgeving ivm wat je al dan niet kan en mag doen aan een wagen. Voor aangepaste wagens is er zelfs een aparte controle. Akkoord die is een beetje duurder maar wat niet wegneemt dat als je wagen gekeurd is dat je die 20 minuten daarna terug volledig moet aanpassen op zo'n manier dat deze veiligheidshalve niet echt oké is.

Ge kunt best een heleboel prullen op uw wagen lijmen of dingen veranderen zonder ergens in de problemen te komen. Ik ben namelijk ook door de standaard keuring geraakt met alle wijzigingen aan mijn persoonlijke wagen.

Soms is deze wetgeving een beetje strikt. Maar als ge een snowboard deraf vijst voor de keuring om er effe erdoor te geraken heb ik nu niet echt een probleem mee.

Het zijn die flagrante zaken waar ge duidelijk gewoon een krel aan het manipuleren (of massacreren) bent om het geluid te simuleren van "300pk van den Aldi" dat het met momenten op het randje van gevaarlijk begint te worden. Al uwen bucht en modificaties moeten er natuurlijk niet af vliegen of een gensterwolk veroorzaken tegen 120km/u.

De dag van vandaag leven we ook een pak dichter op elkaar. Als je met 6 op een appartement woont en er zit er daar ene tussen dien elke dag om 6u naar het werk "knalt" dan kan ik begrijpen dat dat best wel irritant is. Vroeger was het "eerst het kot en dan de zwijnen", zeggende dat ge al in uwe quatre facade (waar ge bepekte lawaailast zou hebben) wou zitten tegen dat de kinderen kwamen.
 
Laatst bewerkt:
'k heb wel een ideetje gekregen voor een klusprojectje dit weekend...


ridiculous-exhaust-pipe-car-photo-amusing-140807879.jpg
 
Ge noemt nu wel nen bak dien het hardst geprofileerd wordt in zaken zoals "operatie patser". :unsure:
 
Ge beseft dat een C63 1 van de wagens is waar die map het vaakst wordt op uitgevoerd?

Hoe moet ik dat nu beseffen? Ik heb niks met tuning. Ik heb die auto nog maar amper zien rondrijden , laat staan met de 'pops en bangs'. Enige die ik zie zijn de golfkes en ibiza tuning boys. Ik zal men statement aanpassen: 95% van die mannen rijden terug naar hun sociale woning / mama.
 
Op parkings van bedrijventerreinen (De enige plaats waar ik me al eens onder het volk waag te parkeren) zoek ik altijd een plaats naast een tiptop handgewassen getunede johnykar of hobbywagen. Dat is de enige manier dat ik geen 3-4 keer tussentijds moet gaan kijken uit paranoia. Niets zo geruststellend als een geparkeerde wagen die een gezonde dosis OCD uitstraalt.
Dat of naast een dure auto die er pas gewassen uit ziet is inderdaad de beste plek. Ik zoek daar ook altijd naar :p
 
Amai, in dit topic is duidelijk te zien hoe verdraagzaam de gemiddelde Vlaming tegenwoordig is... :rolleyes: Jullie zijn precies nooit jong geweest. Of het smaakvol is of niet, is een ander onderwerp, maar als de tuners zich amuseren met het tweaken van hun auto en met pops & bangs, laat hen dan gewoon. Als je stilte wil, moet je in een bos gaan wonen ergens ver weg van de bewoonde wereld.
Dikke zever.
 
Terug
Bovenaan