Popquiz (Matthijs van Nieuwkerk)

Slyke

Well-known member
Popquiz (VTM, 10 afl. / do.)

auto


Eerste wapenfeit voor Matthijs van Nieuwkerk in Vlaanderen.
Maar wat jammer dat hij daar vast zit in zo'n format, waarbij hij zijn talenten niet kan laten zien...

Maar ik blijf wel kijken, want ik ben echt wel fan van deze man!
 
Ik heb beide afleveringen wel met plezier bekeken. Wat een verademing om zoiets nog eens op de televisie te zien. Jammer dat het wat verstoken zit op een donderdag op VTM, programmeer dit op en vrijdagavond op één na Thuis en je hebt een kijkcijferkanon.

Daaraan merk ik toch echt wel het gebrek aan muziek en entertainment programma's op onze Vlaamse zenders. En vooral het contrast met die depressieve zender die één geworden is.
 
Qua muziek iets te veel MNM/Qmusic, maar in't algemeen moet ik zeggen dat ik er ook wel kan van genieten. Matthijs van Nieuwkerk is een top presentator en de duo's zijn tot nu toe goed gekozen. Mooie vormgeving ook. Goed gemaakt entertainment dus (Panenka kent er iets van).
 
Het verbaast me een beetje hoe dit programma door de modale VTM kijker wordt afgekraakt, het is natuurlijk wel een beetje atypisch voor VTM en had beter gepast op Play4.
 
Ik vind het een leuke quiz. Het gaat vooruit, het niveau is deftig, de covers etc zijn altijd wel goed. Het enige dat wat jammer is, is dat elke ronde "tegen tijd" is, waardoor ze heel vaak heel snel afdrukken en je als "kijker" niet vaak kan meedoen. Ik durf van mezelf zeggen dat ik best goed ben in muziekquizzen en zeker in de genres die hier aan bod komen, maar ik moet nét iets sneller kunnen nadenken dan de kandidaten precies. Waardoor de "interactiviteit" van dit soort quiz wat wegvalt.
 
Ik vind het een leuke quiz. Het gaat vooruit, het niveau is deftig, de covers etc zijn altijd wel goed. Het enige dat wat jammer is, is dat elke ronde "tegen tijd" is, waardoor ze heel vaak heel snel afdrukken en je als "kijker" niet vaak kan meedoen. Ik durf van mezelf zeggen dat ik best goed ben in muziekquizzen en zeker in de genres die hier aan bod komen, maar ik moet nét iets sneller kunnen nadenken dan de kandidaten precies. Waardoor de "interactiviteit" van dit soort quiz wat wegvalt.
Je moet inderdaad heel snel zijn om te antwoorden en dat lukt hier wel af en toe (om even snel te antwoorden).
Ik heb dat vooral met die finale dat kun je als kijker gewoonweg niet meedoen of is niet plezant.
 
Ondertussen zijn de halve finales bezig. Wat een onderschat programma is dit toch, zet dit op één en de media aandacht is gigantisch. Dikke pluim aan Senne en Lokko trouwens! Wat een muzikanten.

ik ga er volledig mee akkoord.

Zet dit op een vrijdag- of zaterdagavond en het is een is 1 van de best bekeken programma's die avond. En het is ook een amusante programma. Je wordt er vrolijk van ook mede door Senne en Lokko.
 
ik ga er volledig mee akkoord.

Zet dit op een vrijdag- of zaterdagavond en het is een is 1 van de best bekeken programma's die avond. En het is ook een amusante programma. Je wordt er vrolijk van ook mede door Senne en Lokko.
En, heel belangrijk, het gaat vooruit. Niet te veel gezever tussenin, gewoon een quizprogramma zoals het hoort te zijn.
 
Yep, heel leuke quiz, die goed in elkaar steekt. Het niveau ligt ook vrij hoog: die korte nummers ronde bv, hoe snel sommige kandidaten daar zijn. Idem met de vul aan ronde, ik moet die tekst even op een melodie horen. Anders duurt soms toch effe voor ik het juiste heb.
Enige minpunt is dat de ronde met de mixtape en album covers wat moeilijker mee te spelen is thuis. Echt moeilijk om jezelf op beide te focussen.
Maar da's echt muggenziften wat ik nu doe :)
 
Patrick Riguelle zal wel likkebaardend zitten kijken hebben. Hopelijk een volgend seizoen!

Nogmaals, dit op één ter vervanging van Het Swingpaleis...
 
Wat mij betreft mogen de meisjes winnen die elkaar hebben leren kennen op de Lokerse Feesten.
Altijd een nice festival om iemand te leren kennen! :)
 
Wat mij betreft mogen de meisjes winnen die elkaar hebben leren kennen op de Lokerse Feesten.
Altijd een nice festival om iemand te leren kennen! :)
Die Britney Spears lookalike?


Matthijs zou wel eens mogen beginnen met 'cover' deftig uit te spreken.
 
Super tof programma. Steekt echt goed in elkaar en Senne en Lokko zijn echt een geniaal muzikaal duo!
 
Super tof programma. Steekt echt goed in elkaar en Senne en Lokko zijn echt een geniaal muzikaal duo!
Mijn eerste idee, toen ik die zag, was dat het rap platvloers zou worden en te veel kermisgehalte.
Maar inderdaad, ze doen dat goed!

Hoeveel tijd moet dat trouwens niet vragen om die videoclips in scène te zetten?
 
Mijn eerste idee, toen ik die zag, was dat het rap platvloers zou worden en te veel kermisgehalte.
Maar inderdaad, ze doen dat goed!

Hoeveel tijd moet dat trouwens niet vragen om die videoclips in scène te zetten?
Haha die videoclips, ik ga er echt steeds strike mee!

Soms beetje 'jammer' als die zo snel geraden worden, want dat moet inderdaad lang duren om dat in elkaar te steken.
 
Wat mij betreft mogen de meisjes winnen die elkaar hebben leren kennen op de Lokerse Feesten.
Altijd een nice festival om iemand te leren kennen! :)
Yo-Mara wsl ? collega van me, wel al bijna 2 jaar niet meer gezien. groot bedrijf namelijk :)
 
Terug
Bovenaan