Preview: K3 zomerclip “Zomer van liefde”

Afgelopen woensdag werd de videoclip voor de nieuwe K3-single ‘Zomer van Liefde’ opgenomen. Het nummer wordt in mei losgelaten op het brede publiek en hoort bij de nieuwe K3-film die dit najaar in de bioscopen verschijnt. Wij gingen alvast een kijkje nemen bij de opnames van de clip.

Terwijl er buiten een stevige hagelbui neervalt, zitten de meisjes van K3 warm en droog op een tropisch eiland. Alleen is de zon een reusachtige lamp, de zee het formaat van een ondiep kinderbadje en het water ijskoud. Toch doet de set waar de videoclip van hun nieuwste single wordt opgenomen hen even de koude vergeten. Dat kan ook niet anders: “Het nummer, de kleedjes en zeker al dat dansen, het lijkt precies alsof we op vakantie zijn en dat is exact de sfeer die we met dit nummer willen brengen”, zegt Hanne.

In jurkjes met roze regenboogschubben en een resem achtergronddansers in korte shorts waant K3 zich op een stijger in warmere oorden terwijl hun nieuwe single door de boxen knalt. En dat is opnieuw een echt K3-nummer. "Het gaat over de zomer, vakantie, liefde, vakantieliefjes en vooral heel veel water, maar echt heel veel water”, lachen de meisjes.

IMG_1640.jpeg

Julia's K3-filmdebuut​

De single is dan ook in thema van de nieuwe K3-film ‘Het Lied van de Zeemeermin’ die deze zomer wordt gedraaid in Malta. “Ik heb echt enorm veel geluk dat de eerste K3-film waar ik in meespeel wordt opgenomen in het buitenland, het zal aanvoelen alsof we een beetje op vakantie zijn", zegt meest nieuwe K3-lid Julia. Toch vindt ze haar filmdebuut best spannend: "Gelukkig zijn er veel draaidagen, tegen het einde van die periode zal het zeker al beter lukken."

“Ik vind de muziek heel filmisch, nog steeds K3, maar er zitten veel invloeden in die ik heel vernieuwend vind.”


Over de film zelf mag K3 nog niet veel verklappen en ook de cast blijft voor hen nog grotendeels een verrassing, maar ze kijken alvast uit naar wat opnieuw een supermooie, grappige en leuke film zal worden. Daar komt ook heel wat nieuwe muziek bij kijken die toch wat anders zal zijn dan anders. “Ik vind de muziek heel filmisch, nog steeds K3, maar er zitten veel invloeden in die ik heel vernieuwend vind. Ik denk dat mensen toch even gaan verschieten”, vertelt Hanne.

IMG_1596.jpeg

Favoriete zinnetjes​

Ondanks dat het nog even wachten is tot het najaar voor de film, krijgen we volgende maand dus wel al het eerste nummer te horen. En ook daarover zijn de meisjes enthousiast. “Ik ben enorm fan van een zin die Marthe zingt”, zegt Julia, “‘het drippelt, druppelt en het borrelt en het bruist’, dat zijn zoveel medeklinkers na elkaar, maar op een of andere manier kietelt het een fijn stukje in mijn brein.”

Ook de andere twee meisjes hebben al een favoriete zin in het nummer. “Ik vind het stukje ‘hou me vast, stop de tijd, want in het heetste van de strijd’ zangtechnisch zo mooi, dat doet altijd iets met mij”, zegt Hanne. Marthe verkiest dan weer het tragere stukje ‘een hart dat bonst, een kus die suist’. “Ik vind dat gewoon echt een heel mooi zinnetje om te zingen.”

De nieuwe K3-single ‘Zomer van Liefde’ is te beluisteren vanaf 29 mei en de bijhorende videoclip zal te zien zijn vanaf 31 mei om 17u op het K3 YouTube-kanaal. Het nummer is geschreven door Alain Vande Putte (tekst en muziek) en de productie is in handen van Peter Gillis.

 
Terug
Bovenaan