VTM2 Expeditie Gooris Japan

vishnusixclix

Crew Member
Crowdfunder FE

'Expeditie Gooris in Japan' vanaf 8 januari bij VTM 2
1704899980031.png

De Gooris'kes' zijn terug en trekken dit seizoen naar Japan. Dat gaat letterlijk én figuurlijk vonken geven!
'Expeditie Gooris in Amerika',
vanaf 8 januari bij VTM 2 en op VTM GO.

Het is échte televisie, en geen amateurtoneel dat opgevoerd wordt door mensen met een bekende kop, zoals Château Planckaert of De Verhulstjes even spontaan zijn als de opvoering van het eerste het beste rondreizende circus. Laat ons zo’n zeldzaam geval van reality-tv dan ook koesteren. Want ja, het mag dan behoorlijk banaal zijn om Shania vijf puppy’s te zien aaien en toe te kijken hoe vier Vlamingen een blok hout tot eetstokjes schrapen. De dynamiek tussen de Gooriskes is tenminste echt.
uit: de morgen
:obama:
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het op zich wel een heel erg interessant land, staat ook op mijn wishlist om eens te bezoeken. Prachtige natuur ook.

Sam heel de tijd superdiep buigen 😂 ook niet het scherpste mes in de lade, maar ik zie ze wel graag bezig, hangen ook mooi aan elkaar als familie. RAK!
 
Ik vind het concept wel goed + Shania
Een vlaanderen vakantieland maar dan wat meer voor te lachen.

Alleen jammer dat Japan al zoveel in reisprogrammas is voorgekomen, dus echt uniek of vernieuwend is het niet meer.
Maar toch, ze houden er wel stevig het tempo in, geen idee hoeveel afleveringen er zijn maar ze gaan precies wel heel veel dingen doen/bezoeken.
 
Met Sam Gooris is het altijd "an idiot abroad". Ik ga wel eens kijken omdat ik er al ben geweest en Japan wel een fascinatie is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gray
Net eens bekeken en ik vond het wel cava.
Niet iets waarvoor ik zou thuisblijven, maar keek toch vlot weg.
Lijken mij wel leuke mensen eerlijk gezegd.(Al weet je dat nooit natuurlijk)
 
Kijkt vlot weg idd. Heb ook wel een paar keer gelachen. Komt in ieder geval zeer natuurlijk over.
Ook grappig dat die kinderen (en vrouw) helemaal anders zijn dan de Sam. Sam is ene brok ADHD, de rest is echt chill.
Shania, knappe vrouw! En goed gevoel voor humor precies..

Zei ook tegen m'n vrouw dat die kinderen het heel goed met elkaar kunnen vinden. Zie je ook niet overal.
 
Miauw miauw. Ik heb ergens nog wel een foto van mezelf en zo'n maid, haha. The memories.

Ons Shania in de auto is toch ook geen katje om zonder handschoenen vast te pakken. Amai. Die gaat nog in de gazet komen wegens verkeersagressie.
 
Ik denk dat die hare vent later serieus onder de sloef zal liggen. Ze komt alleszins wat hautain over bij mij met veel te veel ‘gesten’ zeggen ze hier

Ze heeft de leeftijd van Kenji en zou zich beter wat meer gedragen zoals Kenji vind ik. Vind die echt chill 😎😎
 
Bij iedere aflevering die ik zie denk ik: Japan is echt niets voor mij.. Kan ook aan hun activiteiten liggen natuurlijk :)
 
Bij iedere aflevering die ik zie denk ik: Japan is echt niets voor mij.. Kan ook aan hun activiteiten liggen natuurlijk :)
Ik ben daar geweest en vond het een waanzinnig fascinerend land met heel veel contrasten, maar vermoedelijk is het niet voor iedereen weggelegd.
 
Ik ben daar geweest en vond het een waanzinnig fascinerend land met heel veel contrasten, maar vermoedelijk is het niet voor iedereen weggelegd.
Drukte is niets voor mij, dus ik vrees voor Tokio.

En dat cosplay gedoe al zeker niet. Maar ben er wel overtuigd dat de geschiedenis en de natuur van het land me volledig aanspreekt. Dus hopelijk gaat men snel richting die richting uit.
 
Drukte is niets voor mij, dus ik vrees voor Tokio.

En dat cosplay gedoe al zeker niet. Maar ben er wel overtuigd dat de geschiedenis en de natuur van het land me volledig aanspreekt. Dus hopelijk gaat men snel richting die richting uit.
Tweede aflevering toonde toch al meer natuur. Tokio is inderdaad druk, maar er zijn genoeg natuurgebieden in Japan voor mensen die drukte liever mijden. Kyoto vond ik al een heel andere vibe uitstralen en als je vroeg genoeg gaat zijn die trekpleisters nog rustig en aangenaam. Arashiyama bamboo forest bijvoorbeeld. Dat is een stelregel die ik overal toepas als ik op reis ben: vroeg gaan, niet pas om 10u of 11u.
 
Drukte is niets voor mij, dus ik vrees voor Tokio.

En dat cosplay gedoe al zeker niet. Maar ben er wel overtuigd dat de geschiedenis en de natuur van het land me volledig aanspreekt. Dus hopelijk gaat men snel richting die richting uit.
Ze doen nu natuurlijk ook alle übertoeristische activiteiten en de 'zie-keer-zo-raar!'- speciallekes. Wij hebben in Japan verschillende prachtige tochten gemaakt, o.a. een deel van de Kumano Kodo pelgrimsroute gedaan. Door eeuwenoude bossen van tempel tot tempel. Dat staat mijlenver van de drukte en gekheid van Tokio en Osaka.

Ik zou in elk geval zo opnieuw gaan, al moet ik zeggen dat de recente aardbevingen mij toch weer de bedenking maakte dat het ook niet dé veiligste bestemming is. Bij die Kumano Kodo vaarden we voor het laatste stukje met een klein bootje de Nachi-rivier af, en dan vaar je door een gebied dat in 2011 compleet met de grond gelijk was gemaakt door de tsunami. Je zag daar toen wij er in 2017 waren niets meer van ... tot we onder deze brug doorvaarden:

20170425_104522.jpg


Dat puin dat je rechtsboven onder de brug ziet hangen, dat waren nog overblijfselen van toen het water door de tsunami tot daar stond. Dan slik je wel even ...
 
Laatst bewerkt:
Japan staat hier waanzinnig hoog op de lijst maar ik heb twee issues, VTM die me niet wil sponsoren en de Japanse keuken die me zo niet ligt :unsure:
 
Wordt dat puin dan niet verwijderd Sir Killalot? Lijkt me iets typisch voor een Japanner te zijn, orde & netheid

neen?
 
Terug
Bovenaan