Hij is al zo lang zo een populaire politicus, de messen worden gewoon geslepen om hém een kopje kleiner te maken. Politici zijn egotrippers uiteindelijk. En ik denk dat hij dat zelf ook weet, misschien dat hij daarom ook zo geschrokken was van het debat op Kanaal Z. Ik denk eerlijk gezegd dat een andere voorzitter ook gewoon meer krediet zou hebben in onderhandelingen, want ze gunnen De Wever volgens mij gewoon niks. Echt niks.
Mwoah, er zit binnen de Vlaamse partijen letterlijk geen één partijvoorzitter noch politicus, die goed genoeg is om BDW zelfs nog maar zijn kleinste teen afhandig te maken. Zelfs als ze zich allemaal verenigen, dan nog blijft dat een bende lichtgewichten die het tegen een mastodont opnemen. Qua intellect, maturiteit, visie, strategisch en tactisch inzicht en gewoonweg al politieke body, stelt er daar niemand iets relevant voor. Ongena is een publieke handpop die geen liberaal principe zou herkennen als het voor hem staat te dansen. Rousseau had potentiëel maar ontbrak serieux en daadkracht; zijn vervangster Depraetere ontbreekt zelfs al die punten. Vaneechjoute en sidekick Naji weten al een heel bestuur niet van welk hout pijlen maken, en zetten dat verder. en Mahdi is nog steeds op zoek naar een identiteit voor zichzelf/CD&V, laat staan dat hij realisaties kan claimen. Blijven over: TVG die vooralsnog geen moeite moet doen en kan verder surfen op een quasi gegarandeerd succes, en Hedebouw die retorisch sterk is, maar die zelden verder geraakt dan communistische principes met een maskertje op.
Ik zie een BDW op geen enkel moment ook echt onder de indruk zijn van wat dat zootje ongeregeld hem toewerpt; simpele facts & figures zijn vaak al genoeg om ze gillend en hysterisch over elkaar te laten struikelen.
Als er al iemand BDW een kopje kleiner kan maken, dan is hij dat zelf, dan is dat de onbezonnenheid van mensen uit zijn ploeg, of een coup vanuit NVA zelf.
Laatst bewerkt door een moderator:
.