Poll: voor wie stem jij in 2024

Op welke partij denk je te gaan stemmen bij de federale verkiezingen van juni 2024?

• N-VA

Stemmen: 112 29,2%
  • VB

Stemmen: 112 29,2%
  • CD&V

Stemmen: 20 5,2%
  • OpenVLD

Stemmen: 19 5,0%
  • Vooruit

Stemmen: 35 9,1%
  • Groen

Stemmen: 15 3,9%
  • PVDA

Stemmen: 17 4,4%
  • Andere

Stemmen: 10 2,6%
  • Blanco/geen stem

Stemmen: 43 11,2%

• Totaal aantal stemmers
    383
Status
Niet open voor verdere reacties.
jij maakt evengoed uw eigen rekening op volgens uw standpunt.
VB + het extreem rechtse deel van NVA > centrumlinks.

Groen is links, niet centrum, niet extreem. Waarom leg je hier woorden in mijn mond? ... Anyway, dan vervalt uw centrumlinks > extreemrechts.
Tenzij jij Groen wél als centrum links aanziet?
Ik heb met geen woord gerept over N-VA? Ik weet ook niet of ze groter gaan zijn...

Ik zeg alleen maar dat een groei van "gewoon links" (links+centrumlinks, hoe je het wilt noemen) misschien gewoon te maken heeft met dat er meer mensen daarvoor te vinden zijn. Dat het gaat om de inhoud en dat programma. Dat dat niet noodzakelijk alleen maar als reden kan hebben dat er meer volk naar "gewoon links" gaat om extreemrechts tegen te houden. En dat extreemlinks niet veel groter wordt, omdat er gewoon niet heel veel mensen zijn die het communisme van de PvdA willen. Dus ook op basis van het programma.

In jouw post ging het alleen maar over tactiek en strategie, met extreemrechts tegenhouden als grote drijfveer. Maar ik denk dat er maar heel weinig mensen gaan stemmen op bijvoorbeeld Vooruit, gewoon omdat ze het VB een hak willen zetten.

Chapeau dat die durft toe te geven dat het verkeerd was.
Dat siert hem - maar het had in de eerste plaat nooit mogen gebeuren, hij bevestigt daarmee ook het cliché dat extremen de zaken simpel voorstellen terwijl het helemaal niet zo is.

Maar goed, iedereen maakt fouten - maar op zo een receptie zou dergelijke info toch vrij correct mogen zijn.

Dat siert hem - maar het had in de eerste plaat nooit mogen gebeuren, hij bevestigt daarmee ook het cliché dat extremen de zaken simpel voorstellen terwijl het helemaal niet zo is.

Maar goed, iedereen maakt fouten - maar op zo een receptie zou dergelijke info toch vrij correct mogen zijn.
Akkoord maar ik heb de laatste jaren toch nog maar weinig politici mea culpa zien slaan.

Hij heeft de mea culpa in De Afspraak gedaan ...
Nadat hij in ter zake koppig bleef volhouden dat het zo was.

Ofwel zijn er daar dus compleet incompetent bij pvda en kunnen ze nog geen paar eenvoudige cijfers opzoeken ofwel moet de leugen zo overduidelijk zijn dat ze niet anders kunnen dan die intrekken.

Mijn poll:

1. VB - NVA (+ - zelfde aantal stemmen)
  2. Vooruit
  3. PVDA
  4. CD&V
  5. Groen
  6. Open VLD
  7. resterende nieuwe partijen die gevormd zijn.
Helaas zoals Tooché aangeeft vrees ik dat VB gewoonweg in de kou wordt gelaten desondanks koploper. Ben echt benieuwd wat de bevolking ga zeggen.
Mijn gok :

1.VB
2.N-VA
3.CD&V
4.Vooruit
5.PVDA
6.Groen
7.Open VLD

waarbij VLD en Groen net boven de kiesdrempel eindigt , het verschil Vooruit PVDA slechts 1 procent telt , CD&V verrast met hun 'respect'-campagne en scoort vooral bij ouderen, N-VA bij 20 procent blijft -> BDW ziet zijn zakencabinet door de neus geboord. En VB flirt met de 30% maar haalt het net niet. Enja , Conner doet geen comeback.

Magnette wordt de volgende premier met een Vivaldi II , De Croo gaat Europa in , PTB eindigt hoger dan MR.

Vlaams wordt het N-VA-Cd&V-Vooruit en mss nog VLD erbij

Nuja afwachten , tis nog 6 maanden.

Els Ampe stopt met politiek.

Jezus, die man daalt toch met de minuut in mijn achting. Eerst zitten roepen dat hij kandidaat premier is en dan zeggen dat hij kandidaat burgemeester is. We weten ook wel weer waar we hem zullen vinden in 2025. Dit begint op kiezersbedrog te lijken.

Jezus, die man daalt toch met de minuut in mijn achting. Eerst zitten roepen dat hij kandidaat premier is en dan zeggen dat hij kandidaat burgemeester is. We weten ook wel weer waar we hem zullen vinden in 2025. Dit begint op kiezersbedrog te lijken.
Kiezersbedrog zou zijn zeggen dat je geen premier wil worden maar het dan uiteindelijk aanvaarden omdat je je verantwoordelijkheid moet nemen en andere mensen je overtuigd hebben en dan Antwerpen achterlaten. Hij gaat zo goed als zeker geen premier worden maar heel waarschijnlijk wel burgemeester kunnen blijven. Het zou raar dat hij zijn burgemeesterschap zou opgeven voor de heel erge kleine kans dat ie premier wordt.

Hier geeft ie eerlijk aan voor beide functies te gaan en iedereen die dat een probleem vindt kan er zijn stem van kan laten afhangen. Dat meespelen op verschillende niveau's, wat zowat elke partij doet met zijn toppolitici, is normaal veel minder transparant.

Laatst bewerkt:
Kiezersbedrog zou zijn zeggen dat je geen premier wil worden maar het dan uiteindelijk aanvaarden omdat je je verantwoordelijkheid moet nemen andere mensen je overtuigd hebben en dan Antwerpen achterlaten. Hij gaat zo goed als zeker geen premier worden maar heel waarschijnlijk wel burgemeester kunnen blijven. Het zou raar dat hij zijn burgemeesterschap zou opgeven voor de heel erge kleine kans dat ie premier wordt.

Hier geeft ie eerlijk aan voor beide functies te gaan en iedereen die dat een probleem vindt kan er zijn stem van kan laten afhangen. Dat meespelen op verschillende niveau's, wat zowat elke partij doet met zijn toppolitici, is normaal veel minder transparant.
Moest hij normale ambities hebben zou ik je gelijk geven. Maar hier zou hij premier willen worden voor een grote hervorming. Schenk dan klare wijn en zeg dat je kandidaat burgemeester bent als dat premierschap niet door gaat. Er zitten 5 maanden tussen dit jaar dus je kan dit gerust doen. Maar hij lijkt niet te willen kiezen terwijl hij in het verleden wel meer dan eens kritiek geleverd heeft op politici die hetzelfde doen. Practice what you preach.

Moest hij normale ambities hebben zou ik je gelijk geven. Maar hier zou hij premier willen worden voor een grote hervorming. Schenk dan klare wijn en zeg dat je kandidaat burgemeester bent als dat premierschap niet door gaat. Er zitten 5 maanden tussen dit jaar dus je kan dit gerust doen. Maar hij lijkt niet te willen kiezen terwijl hij in het verleden wel meer dan eens kritiek geleverd heeft op politici die hetzelfde doen. Practice what you preach.
Heeft ie echt al kritiek gegeven daarop? Want dit heeft hij in het verleden ook al gedaan, hij was kandidaat minister president voor Vlaanderen terwijl hij net burgemeester geworden was in Antwerpen.

Et voila, Melissa die een ganse toespraak bezig is over niet stemmen op rechts want dat is niet ok. Zelfs letterlijk dat ze VB klein moeten houden.

Inhoudelijk hebben ze natuurlijk zelf maar weinig om op terug te vallen. De apen komen uit haar mouw

Et voila, Melissa die een ganse toespraak bezig is over niet stemmen op rechts want dat is niet ok. Zelfs letterlijk dat ze VB klein moeten houden.

Inhoudelijk hebben ze natuurlijk zelf maar weinig om op terug te vallen. De apen komen uit haar mouw
Ik vind dat toch altijd een zwakke tactiek , de andere partijen neerpraten , we weten ondertussen wel waar sossenbeleid naartoe leidt , die piste hebben we ondertussen al gehad , en in Wallonië doen ze er nog rustig mee verder door.

Misschien moet meneer Van Grieken wat bescheidener zijn”, zei de premier bij VTM NIEUWS.
:sarcastic:n goeie die het zegt

“Als ik naar hem luister, lijkt het alsof hij de prijzen al aan het verdelen is. De verkiezingen vinden pas plaats in juni, laat alle mensen eerst kiezen”
Want zijn partij staat er wel om bekend het signaal van de kiezer te respecteren

Als Vlamingen willen dat de economie goed draait, moeten ze volgens De Croo bij één partij zijn: Open Vld. “Kijk naar alles wat we kunnen voorleggen. We hebben de centen van de mensen beschermd”

Wat kunnen ze voorleggen? Een staatsschuld die hoger is dan ooit? En miljarden uitgedeeld zonder na te gaan of mensen er wel recht op hadden?

Een samenwerking met N-VA lijkt De Croo nog altijd uit te sluiten

Dus niet met VB en niet met NV-A, hoeveel % denkt hij eigenlijk te halen? Beetje bescheidener zijn misschien 😅

Veel mensen willen het VB niet aan de macht zien, maar een veelvoud ervan wil deze "gevestigde waarde" toch wel eens keihard op hun bek zien gaan

Misschien moet meneer Van Grieken wat bescheidener zijn”, zei de premier bij VTM NIEUWS.
:sarcastic:n goeie die het zegt

“Als ik naar hem luister, lijkt het alsof hij de prijzen al aan het verdelen is. De verkiezingen vinden pas plaats in juni, laat alle mensen eerst kiezen”
Want zijn partij staat er wel om bekend het signaal van de kiezer te respecteren

Als Vlamingen willen dat de economie goed draait, moeten ze volgens De Croo bij één partij zijn: Open Vld. “Kijk naar alles wat we kunnen voorleggen. We hebben de centen van de mensen beschermd”

Wat kunnen ze voorleggen? Een staatsschuld die hoger is dan ooit? En miljarden uitgedeeld zonder na te gaan of mensen er wel recht op hadden?

Een samenwerking met N-VA lijkt De Croo nog altijd uit te sluiten

Dus niet met VB en niet met NV-A, hoeveel % denkt hij eigenlijk te halen? Beetje bescheidener zijn misschien 😅

Veel mensen willen het VB niet aan de macht zien, maar een veelvoud ervan wil deze "gevestigde waarde" toch wel eens keihard op hun bek zien gaan

Gelukkig is die clown "kandidaat premier". Zou hij dat zelf geloven? 6% 7% ? Faites vos jeux.

Straf interview met Hedebouw in de tijd dit weekend. Tegen verhoging erfbelasting en wil maar beperkt geld halen bij de grote vermogens.

Misschien zijn ze daar door hun blunder tot inkeer gekomen. Misschien toch eens een basisboek economie doorgenomen

Ik begrijp de commentaren daarop toch echt niet. Je moet toch van kwade wil zijn om gewoon niet te lezen wat hij zegt? Zijn intenties zijn kraakhelder: graag burgemeester blijven maar wil premier worden als dat moet/gewenst is.

De Croo, Michel, Di Rupo, Leterme,... Waren ook allemaal burgemeester of kwamen op als lijsttrekker tijdens de gemeenteraadsverkiezingen terwijl ze premier waren of wilde worden. Daar is toch niets mis mee?

Kiezersbedrog, jawadde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan