Ik heb met geen woord gerept over N-VA? Ik weet ook niet of ze groter gaan zijn...jij maakt evengoed uw eigen rekening op volgens uw standpunt.
VB + het extreem rechtse deel van NVA > centrumlinks.
Groen is links, niet centrum, niet extreem. Waarom leg je hier woorden in mijn mond? ... Anyway, dan vervalt uw centrumlinks > extreemrechts.
Tenzij jij Groen wél als centrum links aanziet?
Ik zeg alleen maar dat een groei van "gewoon links" (links+centrumlinks, hoe je het wilt noemen) misschien gewoon te maken heeft met dat er meer mensen daarvoor te vinden zijn. Dat het gaat om de inhoud en dat programma. Dat dat niet noodzakelijk alleen maar als reden kan hebben dat er meer volk naar "gewoon links" gaat om extreemrechts tegen te houden. En dat extreemlinks niet veel groter wordt, omdat er gewoon niet heel veel mensen zijn die het communisme van de PvdA willen. Dus ook op basis van het programma.
In jouw post ging het alleen maar over tactiek en strategie, met extreemrechts tegenhouden als grote drijfveer. Maar ik denk dat er maar heel weinig mensen gaan stemmen op bijvoorbeeld Vooruit, gewoon omdat ze het VB een hak willen zetten.
n goeie die het zegt