Uitdaging POLL | Foto Challenge #4: Water

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    76
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jou favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

Deze maand hebben we 12 inzendingen! Een record! :clap:

DE POLL

Stemmen kan tot tot 30 juli en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 31 juli start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS

Stemmen tot 30 juli
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS

"Foto Challenge Winner Of July" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!

Foto's staan in volgorde in de slider.

 
Proficiat! Ik probeer straks of morgen mijn commentaar neer te kribbelen. Mijn foto was nummer 4, nog altijd content dat ik die heb kunnen maken ondanks het postkaartniveau (schuift dat wat?). Het was fijn geweest als het gezin in het water zou gelopen hebben, maar ik vond het mooi dat ze naast elkaar hand in hand naar zee gingen. Enkele seconden later losten ze hun handen en gingen naar links, dus ik heb dat mooie gezinsmoment even kunnen vereeuwigen.
 
Proficiat! Ik probeer straks of morgen mijn commentaar neer te kribbelen. Mijn foto was nummer 4, nog altijd content dat ik die heb kunnen maken ondanks het postkaartniveau (schuift dat wat?). Het was fijn geweest als het gezin in het water zou gelopen hebben, maar ik vond het mooi dat ze naast elkaar hand in hand naar zee gingen. Enkele seconden later losten ze hun handen en gingen naar links, dus ik heb dat mooie gezinsmoment even kunnen vereeuwigen.

Ik vond dat ook net het mooie aan die foto eigenlijk, dat gezinsmoment.
 
Nummer 1 is mijn foto. 3u voor de deadline gemaakt 😅 lange tijd geen inspiratie of gewoon geen tijd gemaakt om ergens een foto van te gaan nemen, tot toen dus.

Ik heb een opstelling gemaakt in mijn douche om tot dit effect te komen. Een samenstelling van laag standpunt, bloempot, kerstlichtjes en de douche + camerashutter goed timen. Het lastigste was eigenlijk nog de kamer donker genoeg maken. De ramen heb ik met tape en handdoeken afgeschermd 😂

Hier zie je de opstelling met 1 van de resultaten.

Er was nog één foto mooier, waarbij alle druppels bijna tegelijk omhoog gingen, maar de focus was spijtig genoeg niet goed.

Sony a6000
35mm
F3.2
1/500
 
Foto 10 was mijn foto. Ik had eigenlijk weinig inspiratie voor deze deze challenge maar tijdens het urbexen in een oude fabriek zag ik plots de weerspiegeling van de graffiti in het water en vond dit wel een leuk effect hebben.
In de fabriek waren echte kunstwerken aanwezig, alleen was daar geen water in de buurt. Had een nog mooier en beter effect geweest.
 
Nummer 6 was mijn foto, heb even staan twijfelen of ik ging meedoen omdat ik niet volledig content was van mijn foto, kan technisch wat beter + lelijke achtergrond... Ik was naar de fonteintjes getrokken hier aan het station op één van onze weinige warme zomeravonden, was nog aan het rondlopen en hoeken aan het uitproberen toen plots kinderen begonnen te spelen in de fonteinen. Zag toen plots dit meisje van de ene kant lopen en toen ze zich omdraaide om terug te lopen rap deze foto genomen. Was dus klein beetje een lucky shot omdat het zeer rap moest gaan. Qua nabewerking kan het ook pakken beter maar ik ben nog maar kleine 3 maand bezig met fotografie en toen ik deze foto trok had ik nog maar 1 dag Lightroom, dus heb deze foto als "oefening" dan maar 20 keer bewerkt en gereset, tot ik uiteindelijk dacht "foert, ik zend deze in of het komt er niet van..." Zeer content dus met mijn 3de plaats eigenlijk, heeft me toch wel een boost om beter te doen volgende keer.

@Avondland: ik vind met "postkaartniveau" of "ansichtkaart" eigenlijk niks mis, dat is ook beetje de gemakkelijkste kritiek om te geven op een foto. Iedereen met wat zelfkritiek weet dit ook wel van zijn eigen foto's, en soms is het gewoon leuk om zo een foto te nemen, als herinnering aan een reis voor jezelf, of gewoon als leuke oefening.

Soit, heb me ingehouden om mijn 'commentaar' te geven omdat ik deze keer dus ook meedeed, maar ziehier, de commentaar van de bronzen medaille:tongue: (#sorrynotsorry)

  • Foto 1: Technisch knappe foto, ongelooflijk tof dat @Margu zijn opstelling post, toont aan hoe origineel je kan omspringen om een resultaat te krijgen. Maar omdat ik zelf geen zo een fan ben van 'detail' foto's (niet verwarren met macro) bleef mijn aandacht niet zo lang hangen.
  • Foto 2 + 4 + 9: deze ga ik even bundelen omdat ze dezelfde thematiek/stijl hebben voor mij. Technisch weer niks op aan te merken, ik vind foto 2 leuk omdat hij voor het minder scherpe effect ging, foto 4 is een zeer leuke 'warm gevoelsfoto' voor mij, als je als fotograaf zo een foto aflevert op een shoot met een gezinnetje denk ik dat heel veel mensen blij zouden zijn met deze foto. Foto 9 is dan mijn favoriet van deze reeks omdat de zonsondergang mooi in beeld komt, de reflectie, de warme kleuren. De mensen die erop staan geven dan een kleine "straatfotografie" vibe erbij, en daar ben ik zelf fan van.
  • Foto 3: Het leuke aan deze foto is dat hij exotischer overkomt dan hij waarschijnlijk is, hierbij denk ik direct aan warme oorden en niet aan onze winderige natte noordzee (waar hij vermoedelijk getrokken is?). Zeer goed gekaderd, maar ook hier bleef men oog niet lang op rusten.
  • Foto 5: leuke foto van de dauw op de blaadjes, technisch niet veel op aan te merken, misschien dat wat meer bokeh-effect had gemogen? Maar omdat er naast de dauw op het blad niet veel te zien is verloor ik ook hier rap men aandacht.
  • Foto 6: de mijne, zie commentaar bovenaan.
  • Foto 7: misschien de meest originele van de hoop? Technisch zeer knap gemaakt, hiervan zou ik ook wel graag de opstelling weten...Als de fotograaf zijn geheimen wilt verklappen tenminste. Hier bleef ik even naar kijken, maar hetzelfde als bij foto 1, ik ben geen zo een fan van detailfoto's an sich, dus na 1 kijkbeurt vond ik niks nieuw meer in deze foto. Heb toch even getwijfeld maar niet op deze gestemd omdat ik deze ijsblok niet aan mijn muur zou hangen bv.
  • Foto 8: Hierbij snap ik de compositie die de fotograaf wou maken, het water, de lucht, de lijn in het midden etc. Maar niks springt er echt uit of neemt mijn aandacht? Ook vind ik deze wat onscherp, maar dit kan eventueel door de upload komen? Vermoed dat hier ook geen of weinig nabewerking is gebeurd, mits wat werk aan de kleuren, contrast tussen lucht/water zie ik wel meer potentieel in deze foto, nu is het nogal eentonig qua kleur/licht.
  • Foto 10: Lang getwijfeld of ik op deze zou stemmen. Qua vibe/kleuren vind ik deze erg leuk, zoals eerder gezegd ben ik wel fan van straatfotografie en past deze foto daar zeker in. Enige wat me tegenhield om erop te stemmen is dat wat ik zie in de reflectie niet zo speciaal is, of men aandacht kan vasthouden. Toen mijn oog plots op het kleine plantje viel dat in het water groeide keek ik ook enkel nog maar naar dat, en ik vermoed niet dat dat de bedoeling was van de fotograaf.
  • Foto 11: Technisch opnieuw een zeer knappe foto, de regendruppels die 'petsen' op de vuilbak, zeer goed gedaan! Ook moest ik even grinniken bij deze foto. Voor de rest geen gevoel erbij dus ook deze kreeg mijn stem niet.
  • Foto 12: Deze heeft dan mijn stem gekregen, en blijkbaar ben ik een van de weinige die deze foto leuk vond. Dus alles hierboven moogt ge met een kilo zout nemen. :biglaugh: Vind deze foto leuk omdat ik wel fan ben van zo een stijl foto's. Qua frame mocht het misschien iets dichter maar anders niks mis mee voor mij. Ook jammer dat de 2de persoon enkel een silhouet is, alhoewel dat iets mysterieus heeft daardoor. Wel had ik de nabewerking zelf iets anders gedaan, de foto heeft nu een groot 'nostalgie' gevoel door de witte tint, dat had voor mij iets minder prominent aanwezig mogen zijn. Maar dat is eerder persoonlijke smaak/stijl en keuze, dus niet echt kritiek.
Zoals altijd: dit is puur mijn mening op buikgevoel, de dingen die bij me opkwamen na het meerdere keren bekijken van alle foto's.

Proficiat aan alle deelnemers! Sowieso benieuwd naar het volgende thema, hopelijk kan ik opnieuw meedoen.
Merci @Strijkijzer om opnieuw alles te organiseren!
 
Wat commentaar:

Foto 1: lijkt me vloeibaar goud te zijn, zoals hier eerder aangehaald. Naar mijn aanvoelen wel iets te donker. Knappe opstelling en opzet, wel!
Foto 2: foto’s tijdens het gouden uur zijn goud waard en de kleuren zijn hier mooi. Dat de focus op de zon wegvalt heeft hier wel iets. Maar ik ontbreek hier wel iets in het kadrage: die is uit balans (teveel lucht)
Foto 3: ik speelde ook met het idee een soortgelijke foto te maken.
Foto 4: hierboven reeds besproken
Foto 5: met mijn macrolens heb ik ook gelijkaardige foto’s gemaakt. Getuige van een natte maand.
Foto 6: mooie momentopname en voor een summiere bewerking knap dat die zo uit de camera komt. Als ik deze zelf had getrokken, zou ik een groter diafragma hebben gekozen zodat het subject meer centraal zou staan. De achtergrond is hier niet zo boeiend.
Foto 7: knap geïsoleerd subject! Geen achtergrond die in de weg loopt, maar volledig de focus op de ijsblok.
Foto 8: ik begrijp de opzet, maar ik voel hier niet zoveel mee. Misschien was die mooier geweest bij ochtend- of avondschemering?
Foto 9: lijkt nog het meeste op mijn foto. Golden hour is geweldig. Toffe momentopname!
Foto 10: hier heb ik op gestemd, gewoon om die urban vibe. Op IG zie ik graag gelijkaardige foto’s passeren en ik probeer ook graag wat uit als ik ergens een reflectie zie. Dat vraagt wat oefening, maar het loont wel.
Foto 11: terechte winnaar en vat de natte julimaand helemaal samen op een originele manier
Foto 12: ik vind de kleurbewerking hier wel iets hebben. Zo nu en dan probeer ik ook een “doffere”, minder gesatureerde look te krijgen. Wel een beetje jammer dat het hek wat in de weg staat, het was beter geweest zonder.
 
Proficiat aan alle deelnemers en uiteraard aan de winnaar! Benieuwd naar de naam. Zeer fijn dat er zoveel inzendingen waren.
 
Foto 9 was de mijne, ging inderdaad voor wat streetphotography-achtig meets water vide :p
Zeker wel 30 foto's genomen van die vissers, eerst vooral in portrait voor de lijnen van die hengels die mooi uitkwamen. Maar toen kwamen daar andere mensen een babbeltje slaan en dat vond ik dan net weer wat leuker en "anders"

Benieuwd naar het nieuwe thema wel!
 
Foto 7: Een waterbel of twee gevangen in een ijsblok. Knap werk.
Ben voor foto 7 gegaan. Vind de belichting en textuur van het ijsblokje (of ijsblok) heel leuk.
Ik ben dan maar voor het ijsblokje gegaan, technisch heel goed en interessante benadering. Zou het van onze macro expert kunnen zijn? :baard:
Dank, broeders (van het muziekforum) en anderen. En zeker @Lint ook zeg, met zijn stemmetje. :love:

omdat ik de indruk heb dat 7 nét niet tack sharp is wat met dat onderwerp wel een must is.
alleen ben ik wel voor 7 gegaan. Ik miste niet echt iets van scherpte, en vond het een heel goeie combinatie van iets realistischer ipv picture perfect, en toch eentje die uit de boekjes kan komen.
Het is de bubbel in het midden die scherp is, de rest al iets minder inderdaad. Al kan dat ook zijn door de refractie, om mijzelf niet meteen de schuld te geven.

Foto 7: knap geïsoleerd subject! Geen achtergrond die in de weg loopt, maar volledig de focus op de ijsblok.
Hoewel ik foto 7 ook wel integrerend vind, heb geen idee wat het is. :)
Een klein ijsblokje op een zwarte tafel? Ne grote blok? Zit dat in plastic...
Foto 7: misschien de meest originele van de hoop? Technisch zeer knap gemaakt, hiervan zou ik ook wel graag de opstelling weten...Als de fotograaf zijn geheimen wilt verklappen tenminste. Hier bleef ik even naar kijken, maar hetzelfde als bij foto 1, ik ben geen zo een fan van detailfoto's an sich, dus na 1 kijkbeurt vond ik niks nieuw meer in deze foto. Heb toch even getwijfeld maar niet op deze gestemd omdat ik deze ijsblok niet aan mijn muur zou hangen bv
Dat kan. Het is dus een ijsblokje van 4x4x4cm waarvan enkel de buitenkant is bevroren zodat het hol werd en dus minder wit werd. Er zit verder niets rond, en staat op een nachtlampje op de rand van mijn badkuip in een donkere badkamer. 50mm, f5,6 en iso800. Niets verwijderd, enkel wat gespeeld met de kleuren en compositie want dit was het origineel.


Ik deed enkel mee omdat @Strijkijzer dat hier zo leuk organiseert elke maand. Ik heb hier al jaren een Canon 650D met wat lenzen liggen maar gebruik die eigenlijk niet buiten eens portretshots bij een familiegebeuren. Ik denk dat ik wel enigszins oog heb voor foto's, maar heb geen enkele technische kennis en het intereseert me ook niet erg om daar eens in te duiken. Als ik buiten iemand met een camera zie lopen, vind ik het eerder een uitslover bijvoorbeeld. Ik ben eigenlijk enkel nog bezig met virtuele fotografie ingame op dat vlak zoals dit, maar sinds ze het Playstationforum hier verkloot hebben, post ik ook dat nergens meer ook al kreeg ik daar best wel goede reacties over in het verleden. Past zoiets in de creatieve maaksels thread, @Tanuki_ , of is dat te lame?

Ik had zelf op foto drie gestemd, gewoon voor het gevoel van de voeten in het natte zand en door de plassen te stappen. Ik zal zien of ik niet naar buiten moet voor het volgende thema om weer mee te doen. Groetjes!
 
Dank, broeders (van het muziekforum) en anderen. En zeker @Lint ook zeg, met zijn stemmetje. :love:



Het is de bubbel in het midden die scherp is, de rest al iets minder inderdaad. Al kan dat ook zijn door de refractie, om mijzelf niet meteen de schuld te geven.




Dat kan. Het is dus een ijsblokje van 4x4x4cm waarvan enkel de buitenkant is bevroren zodat het hol werd en dus minder wit werd. Er zit verder niets rond, en staat op een nachtlampje op de rand van mijn badkuip in een donkere badkamer. 50mm, f5,6 en iso800. Niets verwijderd, enkel wat gespeeld met de kleuren en compositie want dit was het origineel.


Ik deed enkel mee omdat @Strijkijzer dat hier zo leuk organiseert elke maand. Ik heb hier al jaren een Canon 650D met wat lenzen liggen maar gebruik die eigenlijk niet buiten eens portretshots bij een familiegebeuren. Ik denk dat ik wel enigszins oog heb voor foto's, maar heb geen enkele technische kennis en het intereseert me ook niet erg om daar eens in te duiken. Als ik buiten iemand met een camera zie lopen, vind ik het eerder een uitslover bijvoorbeeld. Ik ben eigenlijk enkel nog bezig met virtuele fotografie ingame op dat vlak zoals dit, maar sinds ze het Playstationforum hier verkloot hebben, post ik ook dat nergens meer ook al kreeg ik daar best wel goede reacties over in het verleden. Past zoiets in de creatieve maaksels thread, @Tanuki_ , of is dat te lame?

Ik had zelf op foto drie gestemd, gewoon voor het gevoel van de voeten in het natte zand en door de plassen te stappen. Ik zal zien of ik niet naar buiten moet voor het volgende thema om weer mee te doen. Groetjes!

Amai, echt knap gedaan en super origineel idee vind ik.
Hoop dat je volgende keer toch ook zeker mee doet!
 
Ik wist het :D.

Die zandberg aan de overkant stond paar weken terug prachtig in bloei met een gele bloemen, fenomenaal om te zien.
Woon je daar?
Het was 20 jaar geleden dat ik er nog eens geweest was. Meestal bezoek ik mijn moeder in Hemiksem, maar die woont aan de andere kant van Hemiksem, dus kom er eigenlijk nooit.
 
Proficiat aan allen!
Nummer 1 is mijn foto. 3u voor de deadline gemaakt 😅 lange tijd geen inspiratie of gewoon geen tijd gemaakt om ergens een foto van te gaan nemen, tot toen dus.

Ik heb een opstelling gemaakt in mijn douche om tot dit effect te komen. Een samenstelling van laag standpunt, bloempot, kerstlichtjes en de douche + camerashutter goed timen. Het lastigste was eigenlijk nog de kamer donker genoeg maken. De ramen heb ik met tape en handdoeken afgeschermd 😂

Hier zie je de opstelling met 1 van de resultaten.

Er was nog één foto mooier, waarbij alle druppels bijna tegelijk omhoog gingen, maar de focus was spijtig genoeg niet goed.

Sony a6000
35mm
F3.2
1/500
Bedankt voor de toelichting!
 
Proficiat winnaar!
Ik had voor foto 1 gekozen omdat ik die, alhoewel een klein beetje té donker, esthetisch het meest geslaagd vond. Het lijkt bijna op goud of een of andere chemische materie, vond ik wel fijn en origineel tegenover de rest van de inzendingen.

Dit is trouwens de richting waarin ik wilde gaan, een foto van water zonder water in beeld te hebben:
BrcQH03.jpg

Maar verder dan het testshot ben ik niet geraakt :( Maar alé, deze maand nog eens een poging doen!
 
Terug
Bovenaan