Uitdaging POLL | Foto Challenge #3: Beweging

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    66
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jou favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

DE POLL

Stemmen kan tot tot 30 juni en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 1 juli start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS

Stemmen tot 30 juni
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS

"Foto Challenge Winner Of June" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!

Foto's staan in volgorde in de slider.

 
Wow stevige inzendingen jongens! Blij dat ik niet mee heb gedaan haha (met mijn onafgewerkt probeersel bedoel ik he, khad natuurlijk graag een deftige inzending gehad)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga voor foto 4!
Mooie kleuren en zit in het dans-genre waar ik zelf wel fan van ben.

6 is voor mij een heel knappe tweede wel. Heel originele insteek!
 
Mooie inzendingen deze maand, ik had hetzelfde idee als foto 1 (mocht ik meegedaan hebben). Persoonlijk vind ik hem wel geslaagd maar er zijn nog knappe inzendingen dus ik ga later beslissen 😉
 
1,3,4 en 6 vind ik persoonlijk de sterkste inzendingen, op gsm vond ik foto 2 ook sterk maar lijkt me toch wat wazig/onscherp op PC.

Foto 1: kleuren heel mooi bewerkt, lijkt wel een foto van heel wat jaren terug. Leuke omgeving en hoek uitgekozen, past allemaal goed bij elkaar.

Foto 3: Heel leuk hoe je de modder ziet opspatten, maar voor het overige mocht er nog net iets meer beweging bij het voertuig zelf

Foto 4: Misschien wel de meest originele uitvoering van de opdracht

Foto 6: Heel mooi uitgevoerd, het heeft iets futuristisch.

Mijn voorkeur gaat uit naar foto 1 en 6.
M'n stem gaat uiteindelijk naar foto 1.
 
De eerste natuurlijk. Beweging op alle fronten:
- De trein;
- Het rode licht dat heen en weer flikkert;
- De wiebelkont die nog navibreert;
- Het 'Jama'-bordje dat op een fiets lijkt;
- De bliksemschichtpijl;
- De schaduwen die langzaam, maar zeker ook bewegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Qua interpretatie van het onderwerp zitten ze allemaal in dezelfde lijn dus moeilijk om daar een onderscheid te maken, dus puur op looks gebaseerd. 't Ging tussen 1 en 6, toch maar voor 6 gegaan omdat er daar nog meer het abstracte in zit en dat vind ik wel leuk. Foto 1 is ook mooi maar er zit een hoog snapshot gehalte in en nummer 6 lijkt mij meer opzettelijk met het onderwerp in het achterhoofd genomen.

2 is mooi maar geen uitdagende compositie, beetje te centraal
3 is cool maar ik mis een beetje het artistieke
4 het doek is een zeer leuk idee maar qua compositie werkt het voor mij niet, het 'blok' gras verdeelt het beeld in twee en ik vind geen duidelijk rustpunt
5 is iets te ver weg waardoor de dynamiek wegvalt
7 focus ligt op de achtergrond waardoor de beweging een beetje wegvalt

Allemaal gewoon mijn mening natuurlijk, over het algemeen wel leuke beelden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ook wel voor de eerste gegaan, kleuren vallen me daar mooi op en de trein is mooi vastgelegd. Zal ook wel uit de hand getrokken zijn, wat niet altijd even evident is maar tegenwoordig zijn camera's met de nodige stabilisatoren uitgerust om met trage sluitertijden toch scherpe resultaten neer te zetten. Het is dan ook kiezen hoe traag je de sluitersnelheid wil instellen, want dat heeft ook een impact op de rest van het beeld. Als die fietser wat rondkijkt, wordt die ook vaag en dat is niet altijd het effect wat je wil hebben. Ik geef mijn mening over de andere foto's wanneer de poll is afgelopen, dan kan ik mijn inzending ook meteen bespreken.

Mijn idee was om voor iets gelijkaardigs te gaan als deze, maar dan vanuit een ander perspectief:

9b0fde2de72edb3048e634aad89641a8.jpg


Maar daarvoor moet je best op een plaats gaan met véél pendelaars en daarvoor is Mol niet echt geschikt.
 
Ik ben al enkele dagen aan het twijfelen, vind alle foto's zeer knap om eerlijk te zijn, zowel qua stijl als technisch...chapeau aan de deelnemers!

Indien de winnaar bekend is zou het misschien leuk zijn als mensen hun gebruikte camera-instellingen zeggen? Als de fotograven dat willen delen natuurlijk...Als leek zijnde zou ik hier enorm van kunnen leren!

Maar soit, keuzes moeten gemaakt zijn dus we hakken de knoop maar door...

  1. Zoals al vaak gezegd hier, de kleuren matchen enorm goed, ook vind ik dat er een lichte vorm van symmetrie te vinden is. Er zijn ook meerdere onderwerpen voor mij (de trein, de madam met de poep,..) en dat vind ik wel leuk hier en zeker niet storend.
  2. Foto 2 vind ik technisch knap gemaakt en wel stijlvol, als wijze van oefening zou ik deze eens proberen na te bootsen. Maar door de sterke concurrentie vind ik dat deze wat minder opvalt, wat veel zegt over de andere foto's en zeker geen negatieve kritiek is op deze foto zelf.
  3. Foto 3 vind ik wederom enorm knap, de opstuivende modder heeft een ongelooflijke meerwaarde aan de foto. Als ik toch kritiek moet geven had ik misschien wat meer ruimte nog voor de motor willen zien? nu word alle ruime op de foto precies ingenomen, maar dit is een zeer persoonlijke mening. Toen ik deze foto de eerste keer zag wou ik direct op deze stemmen. Groot "wow" gevoel!
  4. Maar toen zag ik foto 4, het beeld op zich vind ik enorm sterk en de bewegende sluier heeft een soort mysterie aan de foto, daar ben ik altijd enorm fan van, verhaal in een foto proberen te krijgen. Imo een van de moeilijkste dingen die er zijn...Zeer grote fan van deze foto!
  5. De vijfde foto is dan een zeer leuk beeld, geen idee of dit de zoon is v/d fotograaf, maar voor de ouders is dit een enorm toffe foto om in te kaderen waarschijnlijk. De kleur van de bellen trekken hier direct mijn aandacht, zeer mooi gedaan. Enkel jammer van de man met de fiets op de achtergrond. :p
  6. Deze vind ik gewoon knap, mysterie & verhaal komen ook hier tot hun recht. Ook is er voor mij een bepaalde symmetrie te vinden, ook hier ben ik benieuwd hoe de foto genomen is.
  7. De zevende en laatste foto sluit de rij zeer mooi af, wederom hier mysterie. Het grote verschil voor mij is dat de onderwerpen op de foto mensen zijn die vervaagd zijn en dat heeft voor mij net dat beetje meer.. . Bij deze foto kan ik even wegdromen. Het zijn schermers (?) maar het kunnen evengoed spoken zijn, of dansers. Dat is dan ook de reden dat ik toch op foto 7 ga stemmen...
Echt lang getwijfeld en de foto's meerdere keren bekeken, nogmaals dikke pluim aan alle deelnemers! Moesten mensen na de bekendmaking de technische kant willen vertellen zou ik dit echt fantastisch vinden!

En zoals vorige keer, dit is puur mijn buikgevoel die hier spreekt. Geen achterliggende ervaring/kennis. ;-)
 
Uiteindelijk voor foto 6 gegaan, moeiliijke keuze imo. Elke foto heeft wel iets dat hem er doet uitspringen, bv de waaier van modder op foto 3 en de imo prachtige kleuren op foto 4.

Het abstracte van foto 6 geeft de doorslag. Je ziet enorm veel beweging maar niet wat er beweegt (als dat op iets slaat?) en dat vind ik enorm knap gedaan. Maar wederom: echt knap werk van alle deelnemers hier!
 
Gefeliciteerd aan foto 1! Mooie foto door de kleuren en compositie, verdiende winnaar.

Mogen we weten wie er allemaal heeft meegedaan om te gissen?
Ik ben er in ieder geval 1 van 😁
 
Terug
Bovenaan