Vanmorgen in een goede bui opgestaan, en iedereen uit mijn ignore list gegooid. Ik wou met een nieuwe lei beginnen tegenover iedereen.
Maar vind het wel spijtig dat ik dan meteen zoiets moet lezen.
Van al de mensen die hier onlangs het forum hebben verlaten, kan ik mij geen enkele "shitposter" voor de geest halen.
Ik besef wel dat die personen waar jij naar toe verwijst (ik denk te weten wie) niet dezelfde politieke kleuring hadden, maar de posts die ze maakten vond ik toch vaak goed genoeg onderbouwd, en getuigt van weinig respect naar hen toe. (Ook zij hebben hier uren/dagen tijd in gestoken). Ik zou niet liever willen dan iedereen aan boord te houden, maar mensen die het zijn afgetrapt, nog eens na trappen, hoeft nu toch ook weer niet? Komt wat hautain over ook vind ik.
Hier ga ik nog snel op antwoorden omdat het rechtstreeks aan mij gericht is:
Ik heb hoegenaamd geen
enkel probleem met mensen uit een 'andere politieke strekking,' ik heb zelf namelijk geen politieke strekking. Ik ga hier mijn politieke gedachtengoed niet uit de doeken doen (wie maalt daar ook om) maar ik ben op bepaalde topics eerder rechts en bepaalde topics eerder links. Nooit tot in het extreme toe, vind ik zelf, maar goed.
Zo heb ik vrij weinig/niks tegen ons immigratiebeleid in dit land, maar vind ik die wijken in Brussel waar het vaak over gaat dan weer wel
shitholes en kan ik me vinden in de uitspraken van Rousseau dat je je daar soms niet in je eigen land voelt. Ik vind ook dat men veel en veel strenger moet zijn in het uitwijzen van illegalen. Ook geen problemen met het 'benoemen' van bepaalde dingen. Ja, die onruststokers zijn veelal (kinderen van) inwijkelingen, bijvoorbeeld. Ik vind dat dat moet kunnen gezegd worden.
Het probleem is dat er veel zijn die het daar dan willen bij houden, alsof die afkomst dan de oorzaak is van dat gedrag. En da's racisme. Da's niet 'de dingen benoemen,' da's racisme. En (vooral tijdens de zomer) werd je dan aangeduid als iemand die 'excuses zoekt' omdat je verder kijkt dan huidskleur en ook naar socio-economische omstandigheden kijkt enzovoorts. Daar ga ik dan van steigeren, want dat is dan eigenlijk zeggen 'het is de schuld van de bruinen' maar dan iets mooier verpakt. Opnieuw: racisme.
Enfin: simpel voorbeeldje, maar om maar te zeggen dat ik mezelf echt niet tot een bepaald kamp reken. Ik vind dat ongelofelijk restrictief.
Kan zijn dat je weet naar wie ik verwijs, kan ook zijn van niet. Die shitposters die ik in gedachten heb, hebben
echt geen uren in hun posts gestoken. Wat komen provoceren en Twitter-achtige zever komen spuien, dat vind ik geen moeite doen. Zoals al gezegd: accounts als KoC, kay-gell, en soms ook dat van jou respecteer ik omdat jullie de moeite doen om je standpunten toe te lichten en op vragen te antwoorden. Dan kan het nog zijn dat ik soms vind dat het er over gaat en dan report ik dat (ik ga hier niet de schijnheiligaard uithangen) en moeten de mods het maar uitmaken, en ik ben het hoegenaamd niet altijd eens met jullie (vaker niet dan wel op politiek vlak) maar dat mag. Die accounts naar wie ik verwijs, dat waren, in P&A, pure shitposters en ik ben blij dat die weg zijn. Daar blijf ik bij.
Maar ik blijf er ook bij: als je constant met gestrekt been in duel gaat dan moet je niet schrikken als je af en toe eens tegen een gele of rode kaart aankijkt. Ik ga zelf vaak vrij hard, maar ik probeer me wanneer ik me te erg begin op te winden uit de discussie te houden. Misschien dat anderen dat beter ook eens doen in plaats van het dan op een of andere bias te steken. Maar daar ga ik niet weer over beginnen. Zoals gezegd: dit is niet mijn gevecht. Ik wilde maar gewoon een beschaafd antwoord op jou geven.