Politiek & Actualiteit

Er staat niet eens bij welk bedrijf of wie er bezet. Vandaar dus mager, maar geen probleem of we zouden er wel een kadertje op gestrooid hebben ;)

Maar een eigen post met daaronder de jouwe, gaan we niet doen omdat straks alle topics geopend lijken te zijn door mods, terwijl leden de onderwerpen hebben aangesneden. Als er wordt bijgevoegd, wordt dat uiteraard wel overduidelijk gemaakt in de post, zoals altijd. Desnoods met een kadertje.

Lijkt me dat je hier wat toondoof bent voor de ergernis van @Carrion

Misschien vinden mensen het gewoon niet leuk om als Topicstarter in de schijnwerper te komen. Daarom post hij dat nieuwtje ook in die thread, en niet als nieuwe thread.

Het is aan de moderatie om dat te aanvaarden. Hier dan wat lopen heen-en-weren met de user die er verveeld mee zit is, en ik zeg het opnieuw, toondoof.

Lijkt me dat je hier wat toondoof bent voor de ergernis van @Carrion

Misschien vinden mensen het gewoon niet leuk om als Topicstarter in de schijnwerper te komen. Daarom post hij dat nieuwtje ook in die thread, en niet als nieuwe thread.

Het is aan de moderatie om dat te aanvaarden. Hier dan wat lopen heen-en-weren met de user die er verveeld mee zit is, en ik zeg het opnieuw, toondoof.
Ik heb niet het gevoeld dat ik aan een welles-nietes bezig was? Carrion gaf feedback, en ik stelde extra vragen, waarop jij antwoordt, maar hij nog geen antwoord heeft gegeven. Ik weet niet waarom het een probleem is dat je topicstarter wordt ipv dat je het onderwerp begint middenin een ander topic.

Verder leg ik uit waarom we het doen en dat een andere optie niet gaat gebeuren: een mod topicstarter maken gaan we niet doen.

We kunnen gerust zoeken naar iets wat voor iedereen werkt, maar niet zonder antwoorden.

Ik heb niet het gevoeld dat ik aan een welles-nietes bezig was? Carrion gaf feedback, en ik stelde extra vragen, waarop jij antwoordt, maar hij nog geen antwoord heeft gegeven. Ik weet niet waarom het een probleem is dat je topicstarter wordt ipv dat je het onderwerp begint middenin een ander topic.

Verder leg ik uit waarom we het doen en dat een andere optie niet gaat gebeuren: een mod topicstarter maken gaan we niet doen.

We kunnen gerust zoeken naar iets wat voor iedereen werkt, maar niet zonder antwoorden.
Standaard rode kader 'afgesplitst uit ander topic' als minimum aan de openingspost meegeven lijkt me al veel op te lossen?

Standaard rode kader 'afgesplitst uit ander topic' als minimum aan de openingspost meegeven lijkt me al veel op te lossen?
Dat gebeurt volgens mij in de overgrote meerderheid van de afsplitsingen wel, een rode zin die dat verduidelijkt. Maar dat kan natuurlijk wel eens worden vergeten.

Ik heb het idee dat er hier vooral weer iets gevonden is om kritiek op te leveren dat simpel opgelost kan worden door communicatie. Als je plots de eerste post hebt in een afgesplitst topic, doe dan een report of stuur een PM naar een supermoderator met de vraag daar een rood zinnetje te plaatsen en het probleem is opgelost.

Niet meteen op je paard springen omdat je plots de eerste post hebt, maar gewoon even "ela, kan je dat even duidelijk maken aan de rest?". Zo'n drama is dat niet.

Ik ben geen P&A mod, maar dit is iets dat in elk onderdeel wel eens voorkomt.

Dat gebeurt volgens mij in de overgrote meerderheid van de afsplitsingen wel, een rode zin die dat verduidelijkt. Maar dat kan natuurlijk wel eens worden vergeten.

Ik heb het idee dat er hier vooral weer iets gevonden is om kritiek op te leveren dat simpel opgelost kan worden door communicatie. Als je plots de eerste post hebt in een afgesplitst topic, doe dan een report of stuur een PM naar een supermoderator met de vraag daar een rood zinnetje te plaatsen en het probleem is opgelost.

Niet meteen op je paard springen omdat je plots de eerste post hebt, maar gewoon even "ela, kan je dat even duidelijk maken aan de rest?". Zo'n drama is dat niet.

Ik ben geen P&A mod, maar dit is iets dat in elk onderdeel wel eens voorkomt.
Niet echt voor pol en actua maar iets dat wel op gans het forum speelt. En niet enkel bij de users maar ook bij de mods.
Er mag in mij ogen wel eens wat meer aandacht aan dit besteed worden.

@Remake voor suppomod.

Uit het antwoord van Loser op het eerste bericht van Carrion ("Het onderwerp is toch door jou aangesneden in het oorspronkelijke topic? Waarom is het dan zo belangrijk dat het duidelijk is dat je het topic niet gestart hebt?") maak ik wel op dit geen standaard protocol is bij het afsplitsen. Dus ik zou er toch eens over denken om dit standaard te maken. Ikzelf zou veel meer moeite steken in een openigspost te maken dan een gewone post, kan me dan inbeelden dat het vervelend is als anderen niet kunnen zien dat een post niet (oorspronkelijk) als openigspost bedoeld was.

Uit het antwoord van Loser op het eerste bericht van Carrion ("Het onderwerp is toch door jou aangesneden in het oorspronkelijke topic? Waarom is het dan zo belangrijk dat het duidelijk is dat je het topic niet gestart hebt?") maak ik wel op dit geen standaard protocol is bij het afsplitsen. Dus ik zou er toch eens over denken om dit standaard te maken. Ikzelf zou veel meer moeite steken in een openigspost te maken dan een gewone post, kan me dan inbeelden dat het vervelend is als anderen niet kunnen zien dat een post niet (oorspronkelijk) als openigspost bedoeld was.
Ik kan niet voor @Loser spreken natuurlijk, maar ik vind dat niet zo'n vreemde vraag van hem. Waarom zou je dat echt niet willen?
En ongeacht de reden, kan je zoals ik al opmerkte, daar gewoon een PM over sturen.

Kan er iets gedaan worden aan posts zoals "Boeiende tijden", "We leven in boeiende tijden", etc? Er is echt niets boeiend aan zaken die een risico vormen voor de wereldvrede, economie, stabiliteit, etc. Of het nu over de verkiezingen in de VS gaat, oorlog in het Midden-Oosten, etc. Die posts brengen 0,0 bij.

Kan er iets gedaan worden aan posts zoals "Boeiende tijden", "We leven in boeiende tijden", etc? Er is echt niets boeiend aan zaken die een risico vormen voor de wereldvrede, economie, stabiliteit, etc. Of het nu over de verkiezingen in de VS gaat, oorlog in het Midden-Oosten, etc. Die posts brengen 0,0 bij.
Ik snap de frustratie, omdat het wat veel neigt naar leedvermaak of iets anders minder fraai. En als het echt alleen die zin is en verder niks bijbrengt, kan dat uiteindelijk leiden tot een ingreep, maar niet in eerste instantie. Dus we houden het zeker mee in het oog, en het is niet dat ik je ongelijk geef. Maar het blijft ook een plek voor je reactie op het nieuws, en het is nu nog aan het gebeuren.

En ik vind het dan weer enorm irritant en gewoon niet kunnen, dat de Trump kiezers, keer op keer weg gezet worden als, "domme kiezer".

Kan daar ook eens iets aan gedaan worden AUB? De link die ik nu hier post is maar 1 van de zovele subjectieve verwijzingen naar "amerikanen zijn stom" voorbeelden, waarvan er talloze in de thread staan.

Alle votes zijn nu wel nog niet geteld, maar grofweg 85 miljoen Amerikanen weg zetten als "dom", gewoon omdat het niet in uw kraam past, vind ik niet kunnen.

En ik vind het dan weer enorm irritant en gewoon niet kunnen, dat de Trump kiezers, keer op keer weg gezet worden als, "domme kiezer".

Kan daar ook eens iets aan gedaan worden AUB? De link die ik nu hier post is maar 1 van de zovele subjectieve verwijzingen naar "amerikanen zijn stom" voorbeelden, waarvan er talloze in de thread staan.

Alle votes zijn nu wel nog niet geteld, maar grofweg 85 miljoen Amerikanen weg zetten als "dom", gewoon omdat het niet in uw kraam past, vind ik niet kunnen.
Je kan gerust de functie "threadmarks" gebruiken, dan zie je dat daar al een openbare melding over geplaatst is, alsook zie je boven zulke posts duidelijk een openbare melding.

Er werd dus al op ingegrepen vóór jouw bericht hier.

EDIT: meer info over threadmarks > https://www.beyondgaming.be/threads/nieuwe-feature-threadmarking.33556/

Het zijn boeiende tijden, net zoals WO II een boeiende tijd was of de ontdekking en verovering van Amerika dat was. Ik heb het al vaker gezegd, maar de roaring twenties van deze eeuw vind ik behoorlijk historisch.

Je maakt je terecht zorgen, maar ik ben van mening dat je een historische periode fascinerend en zorgwekkend tegelijk mag vinden.

Ik heb helemaal niet de intentie om me regulier op het forum te begeven (ik lees al lange tijd mee en de sfeer in politiek en actualiteit bevalt me helemaal niet) maar aangezien hier toch een feedback topic is laat ik het volgende achter:

Ik begrijp niet goed waarom men het toelaat om posts in stukjes te knippen. Vanmiddag werd een post van mij die etterlijke paragrafen lang was in heel kleine stukjes geknipt en daar werd dan op "gecounterd". Maar eigenlijk had ik net hetzelfde gezegd als wat die poster die "counterde" zei. Doch lijkt het -voor de lezer- alsof ik daar even op mijn plaats word gezet, omdat hij/zij een aantal contextvullende zaken wegliet.

Het gaat mij zeer zeker niet om discussies "winnen" want ik ben oud genoeg om te weten dat men politieke discussies nooit kan winnen. Echter vind ik het wel spijtig dat de sfeer schijnbaar vaak draait om elkaar te "pakken". Dat lange en uitgebreide posts dan mogen verknipt worden tot 1 of 2 zinnetjes helpt daar naar mijn mening zeker niet bij. Zo kan je uit vrijwel elke post -hoe goed beargumenteerd ook- wel iets puren om op in te zoomen.

Dat men een paragraafje neemt om zodoende geen heelder boeken te moeten doorspitten kan ik nog wel begrijpen. Als men dan alle context meeneemt: doe maar! Makkelijk! Maar zulke kleine "quotes", ik weet het toch niet hoor.

Ik ben geen "regular" en ga dat ook niet worden, zodus staat het jullie vrij om dit naast jullie neer te leggen. Ik wilde het echter toch even zeggen. Dat ontneemt heel snel de zin om deel te nemen aan de debatten omdat je je als poster heel snel in de verdediging geduwd voelt.

Ik heb helemaal niet de intentie om me regulier op het forum te begeven (ik lees al lange tijd mee en de sfeer in politiek en actualiteit bevalt me helemaal niet) maar aangezien hier toch een feedback topic is laat ik het volgende achter:

Ik begrijp niet goed waarom men het toelaat om posts in stukjes te knippen. Vanmiddag werd een post van mij die etterlijke paragrafen lang was in heel kleine stukjes geknipt en daar werd dan op "gecounterd". Maar eigenlijk had ik net hetzelfde gezegd als wat die poster die "counterde" zei. Doch lijkt het -voor de lezer- alsof ik daar even op mijn plaats word gezet, omdat hij/zij een aantal contextvullende zaken wegliet.

Het gaat mij zeer zeker niet om discussies "winnen" want ik ben oud genoeg om te weten dat men politieke discussies nooit kan winnen. Echter vind ik het wel spijtig dat de sfeer schijnbaar vaak draait om elkaar te "pakken". Dat lange en uitgebreide posts dan mogen verknipt worden tot 1 of 2 zinnetjes helpt daar naar mijn mening zeker niet bij. Zo kan je uit vrijwel elke post -hoe goed beargumenteerd ook- wel iets puren om op in te zoomen.

Dat men een paragraafje neemt om zodoende geen heelder boeken te moeten doorspitten kan ik nog wel begrijpen. Als men dan alle context meeneemt: doe maar! Makkelijk! Maar zulke kleine "quotes", ik weet het toch niet hoor.

Ik ben geen "regular" en ga dat ook niet worden, zodus staat het jullie vrij om dit naast jullie neer te leggen. Ik wilde het echter toch even zeggen. Dat ontneemt heel snel de zin om deel te nemen aan de debatten omdat je je als poster heel snel in de verdediging geduwd voelt.
Bedankt voor je feedback. Het is heel fijn om nieuwe(re) namen te zien posten!

We hebben de posts waar je het over hebt verder besproken, en hoewel we het met je eens zijn dat het niet nodig is om kleinere stukjes van een (niet al te lange) post te isoleren om er apart op in te pikken, vonden we in dit geval niet dat er extreem veel werd opgeknipt.

We willen wel graag dat nieuwe instroom ook blijft, dus het is goed te weten dat dit impact heeft op de manier waarop je het forum volgt en er zelf aan wil deelnemen. We zouden daar graag meer awareness rond creeëren, maar het blijft moeilijk om daar de balans in te vinden zonder te betuttelen.

Vanaf wanneer mag je groepen mensen op dit forum "gespuis" of "uitschot" noemen?
Oprechte vraag uit nieuwsgierigheid.

Want ik denk (en nu ga ik schaamteloos een grap uit een show van een comedienne stelen) dat er groepen zijn waar we het allemaal eens over kunnen zijn dat niemand die tof vindt, en dat we die gespuis of uitschot kunnen vinden:
bijvoorbeeld: "pedofielen, die géén spijt hebben van hun daden en behandeling weigeren zijn gespuis".
Of al iets moeilijker "mensen die dronken achter het stuur van hun wagen kruipen zijn marginaal", ik ben het geneigd daarmee eens te zijn, maar kan me inbeelden dat sommigen dit nog zouden bekritiseren omdat iedereen al eens een inschattingsfout maakt in z'n leven. Gedrag versus persoon dan.

Maar wanneer vervolgens mensen zo ver gaan als
"(er zitten hooligans onder voetballers, dus) ik vind voetbal een hobby voor uitschot"
Mag die uitspraak louter en alleen omdat er "ik vind" voor staat? Want ik kan me moeilijk inbeelden dat als ik zou zeggen "Ik vind [groep X] uitschot" dat dat niet zomaar zou passeren.

Of mag het omdat het om een hobby gaat? Want voetbal is misschien een duidelijk afgelijnde hobby... maar wat als je dat met vagere hobby's of andere groepen in de samenleving zou doen? Je kan argumenteren dat een hobby een keuze is, maar veel andere zaken zijn dat fundamenteel ook.

Er zijn voetbalhooligans, maar er zijn ook veel brave vetobalfans, ik ben zelf géén van beide...

Op welke manier is een gesprek met gezamenlijk begrip erbij gebaat om iets of iemand uitschot te noemen? ‘Ik vind’ ergens voorzetten zal daar maar zelden iets aan veranderen. Maar daar is geen harde definitie op te plakken wanneer het kan, dus daarom hebben we moderatie die zal beslissen of er moet ingegrepen worden en hoe.

Het is hier nog al aangehaald, maar sommige van die afgesplitste threads zijn toch raar en zorgen ervoor dat die discussies waarschijnlijk een stille dood gaan sterven.
Laatste voorbeeld is deze: https://www.beyondgaming.be/threads/politieke-sfeer-in-de-denderstreek-wij-zijn-van-nienof.34885/

Dat is afgesplitst van de wij zijn van nienof thread, met een allegaartje aan posts die niet echt over hetzelfde thema gaan en zonder duidelijke openingspost/vermelding van afsplitsing. Dit terwijl een soortgelijke discussie al in meerdere threads (in het Verkiezingen 2024 subforum, niet P&A) gaande is en dit ook gewoon naar daar kon verplaatst worden.

En voor het klassiek argument "maar dat is voor SEO" bovenkomt: op deze manier helpt het ook niet hé. Deze thread komt naar boven nog voor de thread over de tv-serie als je op wij zijn van nienof zoekt. Dat gaat mensen ook niet aanzetten om verder te lezen/klikken op het forum als je bij zo'n nietszeggende thread uitkomt. SEO is om meer traffic naar je site te brengen, maar als mensen op de juiste thread uitkomen met meerdere pagina's, zijn dat in de meeste gevallen maar hits op de ads omdat mensen alle pagina's doorlezen...

Het is hier nog al aangehaald, maar sommige van die afgesplitste threads zijn toch raar en zorgen ervoor dat die discussies waarschijnlijk een stille dood gaan sterven.
Laatste voorbeeld is deze: https://www.beyondgaming.be/threads/politieke-sfeer-in-de-denderstreek-wij-zijn-van-nienof.34885/

Dat is afgesplitst van de wij zijn van nienof thread, met een allegaartje aan posts die niet echt over hetzelfde thema gaan en zonder duidelijke openingspost/vermelding van afsplitsing. Dit terwijl een soortgelijke discussie al in meerdere threads (in het Verkiezingen 2024 subforum, niet P&A) gaande is en dit ook gewoon naar daar kon verplaatst worden.

En voor het klassiek argument "maar dat is voor SEO" bovenkomt: op deze manier helpt het ook niet hé. Deze thread komt naar boven nog voor de thread over de tv-serie als je op wij zijn van nienof zoekt. Dat gaat mensen ook niet aanzetten om verder te lezen/klikken op het forum als je bij zo'n nietszeggende thread uitkomt. SEO is om meer traffic naar je site te brengen, maar als mensen op de juiste thread uitkomen met meerdere pagina's, zijn dat in de meeste gevallen maar hits op de ads omdat mensen alle pagina's doorlezen...
De reden hiervoor is niet in de eerste plaats SEO, maar is in de eerste plaats het feit dat politiek besproken kan worden in P&A en nergens anders. We zijn al ervaren genoeg om te weten dat die Wij Zijn van Nienof! wel vaker voor hetzelfde gaat zorgen, en dat er dus zal afgesplitst moeten worden. Liefst in een topic dat over een gelijkaardig onderwerp gaat, maar dan de politieke zijde ervan.

Komt daar een expliciete discussie over bijvoorbeeld de aanstelling van de plusdochter, die we inderdaad in het Verkiezingssubforum al gehad hebben, dan zullen we die daarbij proberen samen te voegen. Op het moment van afsplitsen ging het vooral over de politieke situatie in de denderstreek: Ninove, Denderleeuw, Aalst, Liedekerke... Daardoor was het wel een gepaste titel. Er is ook een topic voor de gemeenteraadsverkiezingen in Gent, of de beslommeringen in Izegem.

Maar om nu deze te gooien in "gemeenteraadsverkiezingen", is dan ook weer een beetje in de eigen voet schieten, en dan is SEO wel degelijk van tel. Het is geen vergaarbak van wat niet in Nienof mocht, het gaat wel specifiek over de politieke situatie in de Denderstreek.

Ik bots bij dat topic eigenlijk vooral weer op het feit dat je koud in dat topic wordt gedropt, met een openingspost die buiten de context van het originele topic eigenlijk helemaal niets zegt. Tegen dat je dan een beetje mee bent over wat het gaat, springt de topic plots naar deze post die helemaal over iets anders gaat, waardoor heel die eerste pagina van dat topic voor mij geen enkele steek houdt en ook niet aanzet om daar dan aan deel te nemen.

Terug
Bovenaan