Ik ga het hier nog een allerlaatste keer zeggen en dan is het voor mij echt genoeg geweest met dit (sub)forum, maar ik vind de moderatie hier echt gewoon van een bedroevend niveau. Of neen, ik zeg het anders: de mods doen heel goed hun best, maar de regels zijn zever.
Het is hier het 'speciale gedeelte' met 'speciale regels' maar toch zie je hier accounts posten die keer op keer ongefundeerde rotzooi komen plaatsen (en ja, ongefundeerd, omdat die meer wel dan niet ontkracht worden met 1 google search van 30 seconden) en dat mag maar blijven duren. Dat gaat nochtans in tegen een van de eerste 'speciale regels': onderbouw je posts. Als je die regel meer dan een dozijn keer breekt, waarom mag je dan in hemelsnaam nog komen posten?
Dan heb je de constante stromannen en het flagrante fout voorstellen van posts. Ik zet tegenwoordig al letterlijk disclaimers in mijn posts die mijn standpunten duidelijk maken, zo erg is het hier al. En dan nog is het soms niet genoeg.
In het topic over Gaza moet je eigenlijk aparte signatures hebben die zeggen 'ik vind de daden van Hamas afschuwelijk' / 'ik vind de reactie van Israël overdreven' of je wordt weggezet als iemand die excuses begint te zoeken.
Ook zo'n constante in topics die ook maar enigszins iets met migratie te maken hebben, trouwens. Wat tegenwoordig bijna elk topic is, want als er maar 0.5% migratie in een discussie zit dan is dat uiteraard genoeg om te vertrekken voor pagina's lang gezeik over migranten.
Breng daar ook maar een greintje nuance aan en je wordt (zelfs als je heel expliciet zegt dat je bijvoorbeeld ook een probleem hebt met extreme islam en moslimscholen in ons land etc.) letterlijk weggezet als iemand die excuses maakt of dingen wegwuift.
Zeg je, in een heel betoog van meerdere paragrafen, een zinnetje of twee over het feit dat veel van die mensen in armoede leven en weinig kansen krijgen? 'Je probeert het weer goed te praten!' of 'geef ze anders nog wat geld lol'.
Naunce: 0. Probeer je nuance aan te brengen? 'Excuustruus!'
Of wat van die accounts die in een gevoelig topic binnen droppen zonder zelfs maar de drie voorgaande berichten te lezen, een of ander straf statement droppen (wat al behandeld is geweest) en dan opnieuw verdwijnen? Discussiewaarde: 0.
Ik kan blijven doorgaan hoor, maar het komt er op neer dat P&A geen haar beter is dan Twitter. En veelplegers worden hoegenaamd niet merkbaar gestraft.
Dat forumgedeelte wordt met heel wat gewicht wordt behandeld, met zijn speciale regels en al het gedoen, maar die regels zijn ofwel veel en veel te laks ofwel worden ze niet fatsoenlijk opgevolgd. Ik had gehoopt dat ik hier iets of wat genuanceerde discussies ging kunnen vinden over de actualiteit, met regels die wat meer aansluiten bij wat een 'echt debat' is, maar dat is dus niet zo. Hoeft ook niet natuurlijk. Het is niet mijn forum dus als het mij niet aanstaat heb ik me daar naar te schikken, en dat ga ik ook doen.
Ik vind het gewoon een gemiste kans. Je hebt in Vlaanderen eigenlijk geen (online) plekken om met een grote groep verscheidene mensen op een bepaald niveau over actua te praten, en ik had gehoopt dat P&A dat ging zijn (vandaar ook dat ik er zo in op ga: ik zou dit echt een enorm interessant forum kunnen vinden) maar dat is het niet, en dat vind ik sneu.
En dan heb ik het voor alle duidelijkheid niet over bitsig taalgebruik of weet ik veel wat. Ik doe dat zelf ook, en er zijn er veel die dat doen, en ik vind dat niet erg. Ik stel mezelf ook niet heiliger voor dan de paus: ook ik ga er soms over en ook ik heb al strafpunten gehad. Geen probleem mee. Als ik voetbal krijg ik ook gele kaarten, zo simpel is dat. Dus doe geen moeite om te antwoorden met 'je bent zelf een smeerlapje.'
Ik heb het puur over de karrevrachten aan discussievervalsende zooi die je hier elke dag moet verwerken, en daar heb ik me echt nog maar heel weinig schuldig aan gemaakt zou ik durven beweren.
Excuses voor de rant, maar zo is het van mijn hart en kan ik verder met mijn dag. Jullie doen er mee (of doen er niet mee) wat jullie willen.