Feedback Politiek & Actualiteit

Ik snap de grote verontwaardiging bij de beelden die ons bereiken vanuit Israël, maar de nauwelijks verholen oproepen tot genocide tegenover de Palestijnen, daar mag wel eens kuis in gehouden worden.
 
Ik snap de grote verontwaardiging bij de beelden die ons bereiken vanuit Israël, maar de nauwelijks verholen oproepen tot genocide tegenover de Palestijnen, daar mag wel eens kuis in gehouden worden.
Er is al heel wat opgeruimd in dat topic. Maar het is weekend en we zitten ook niet aan ons scherm gekluisterd. Dus report als er dingen nog niet gedaan zijn.
 
Niet dat ik nog een grote poster ben maar ik lees wel mee. Maar kan er ingegrepen worden op het posten van elk Twitter/X-bericht als vaststaand feit/bron? We zagen het enkele jaren geleden in het Oekraïne topic ook, elke tweet wordt gepost zonder ook maar enige argumentatie of om zelfs maar na te gaan of die account ook betrouwbaar is.

Spoiler: vaak zijn ze dat niet.
 
Vraagje aan iedereen in het Hamas-topic. Zouden jullie "Bibi" niet meer willen gebruiken aub? Maar z'n echte naam?

Want ik vind het enorm verwarrend. Bibi verwijst hier bij ons naar "ik". (Bibi zal het weer eens oplossen" = "ik moet het weer oplossen)

Bij wijze van voorbeeld:

Zwak of niet, Bibi gaat helaas de laatste jaren met twee opgestoken middelvingers op bezoek in het witte huis, ze lijken zich niets meer aan te trekken van de VS.

Ik las dat dus dat @shiftyke zelf op bezoek gaat naar het witte huis...
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan iedereen in het Hamas-topic. Zouden jullie "Bibi" niet meer willen gebruiken aub? Maar z'n echte naam?

Want ik vind het enorm verwarrend. Bibi verwijst hier bij ons naar "ik". (Bibi zal het weer eens oplossen" = "ik moet het weer oplossen)

Bij wijze van voorbeeld:



Ik las dat dus dat @shiftyke zelf op bezoek gaat naar het witte huis...
Bibi is wel zijn officiële bijnaam dus daar kunnen we toch weinig aan doen.
 
Het is inderdaad zijn bijnaam, dus daar moet in mijn ogen niet tegen opgetreden worden. Wel als er sprake is van Putler of Marx Von Zwanst bijvoorbeeld.
 
Ik vind het heel erg bits in de Hamas-thread.
Heb het gevoel dat er soms meer moet uitgevochten worden onder leden wie het meest recht op spreken heeft dan dat er gewoon gesproken kan worden over wat er aan de gang is.

Snap wel dat woord en weerwoord normaal is maar vind dat er vaak met 2 voeten vooruit gediscussieerd wordt.
 
Ik vind het heel erg bits in de Hamas-thread.
Heb het gevoel dat er soms meer moet uitgevochten worden onder leden wie het meest recht op spreken heeft dan dat er gewoon gesproken kan worden over wat er aan de gang is.

Snap wel dat woord en weerwoord normaal is maar vind dat er vaak met 2 voeten vooruit gediscussieerd wordt.
De sfeer is er bij momenten inderdaad nogal toxisch.
 
Ik heb de originele post van @stungunner nog eens herlezen en ik moet toegeven dat ik de post inderdaad verkeerd gelezen heb. Ik had niet gezien dat hij specifiek reageerde op het "what-if" scenario van @MadisonAv. Mijn excuses aan @stungunner, @phate_13 en uzelf.

Zie hierboven, echter ga ik jou niet laten zeggen dat ik bewust posts of de uitspraken van specifieke mensen foutief voorstel. Ik denk dat er hier genoeg mensen zijn die mijn posts in het UA/RUS topic lezen en kunnen getuigen dat ik daar met een zekere integriteit post.
Mocht ik tijd hebben zocht ik naar mijn reactie op een gelijkaardig voorval met @famtam geloof ik in het Oekraïne topic het ging toen ook over het posten van niet geverifieerde informatie en geruchten.

Postnummers zijn evengoed een vorm van citeren. Er zijn twee redenen waarom ik dat doe
a) omdat ik er persoonlijk slecht tegen kan om dezelfde post 10 keer te zien verschijnen als quote.
b) omdat ik regelmatig mijn posts volledig opnieuw begin te herschrijven en ik om de één of andere reden problemen heb met extra quotes toe te voegen aan een post. Verwijzen naar de post nummer lijkt mij dan een goede oplossing maar dat laat ik over aan de mods om te beslissen.

De posts die je quote tegen mij houden vind ik niet eerlijk want het was een bewuste keuze van mij om daar te spreken over "men".
a) omdat ik niet specifiek personen wou aanwijzen op dat moment omdat vingerwijzen weinig toebrengt aan de discussie en omdat je dan het risico loopt dat je andere mensen, al dan niet met de tegengestelde mening, te vergeten wat je nadien dan als een boemerang terugkrijgt in de vorm van "je hebt persoon x daar toch ook niet over aangesproken?".
b) omdat men het in de eerste plaats ging over de algemene gang van zaken in deze thread aan te kaarten.

Het linken van de 3 laatste quotes vind ik niet eerlijk aangezien het hier over éénzelfde "incident" gaat waar ik mij in deze post voor verantwoord. Maar dat kan jij natuurlijk op voorhand niet weten.
Beetje off topic misschien, maar mijn requests/mening : als je met postnr. werkt, doe dit dan met een linkje, zodat er niet gezocht moet worden. Zeker op de gsm minder evident. Ook is een quote handiger omdat je ook reageert op die 'snapshot'. Als de post later ge-edit wordt, kan het zijn dat de reactie niet meer juist is. Door de 'snapshot' wordt het verschil tussen 'reactie' en 'Edit' duidelijk.


Alsook heb ik liever wel een quote dan algemeen, dan zit er minder ruis op de lijn en krijg je niet dat mensen zich verkeerdelijk aangesproken voelen en er een discussie ontstaat door miscommunicatie. Zeker in een snel bewegende thread.

Edit : Ik merk je goede intenties en dat apprecieer ik. Ik zou zeggen bekijk je post rustig voor je reageert, heb ik ook moeten leren. Ik weet dat ik anders soms te emotioneel/kort door de bocht kan reageren uit verontwaardiging. Ik herken dat wat in u. 😉
En er is veel waarvan ik verontwaardigd ben in deze topic. 😅

MOD: Moved vanuit de "Hamas start speciale operatie tegen Israël" thread.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beetje off topic misschien, maar mijn requests/mening : als je met postnr. werkt, doe dit dan met een linkje, zodat er niet gezocht moet worden. Zeker op de gsm minder evident. Ook is een quote handiger omdat je ook reageert op die 'snapshot'. Als de post later ge-edit wordt, kan het zijn dat de reactie niet meer juist is. Door de 'snapshot' wordt het verschil tussen 'reactie' en 'Edit' duidelijk.
Een tekortkoming in de forum software naar mijn mening. Op een ander forum waar ik op zit kan je op een postnummer klikken en wordt je automatisch naar die post doorgestuurd. Werkt uiteraard alleen binnen éénzelfde thread.

MOD: Moved vanuit de "Hamas start speciale operatie tegen Israël" thread.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is misschien een onnozel detail, maar is de topictitel van het Hamas/Israël conflict niet enorm eufemistisch? Speciale operatie.. komop hè :)
 
Terug
Bovenaan