Feedback Politiek & Actualiteit

das dan ook een topic dat eigenlijk al lang naar pol&actua had gemoeten. Snap niet goed dat dit blijft staan. Actueler en politieker dan dat onderwerp kan bijna niet. Maar an sich maakt het niet uit. Ik zie het toch passeren en kan het niet laten om dat te gaan bekijken :rofl:
Ik denk dat de helft van het forum het ziet passeren en niet kan nalaten om toch te gaan kijken. Om dan wijselijk te besluiten om niet te reageren. Sorry, ik probeer het maar mij lukt niet altijd om het zomaar te laten passeren.
 
Ik zal het subiet lezen en u belonen met een like als ik akkoord ben, maar ik heb nu een ander vraagje voor u persoonlijk. Ik doe het wel hier, omdat er volgens mij nog mensen dit zich beginnen af te vragen. Geen nood, het is niet aanvallend.

Ik lees hier dus dat je geen mod meer bent van bepaalde subforums (of zelfs helemaal geen, geen idee) en dat klopt. Er wordt daardoor echter ook aangegeven of geïnsinueerd dat je daar dus geen zeggenschap hebt. Ik vraag me nu dus af wat een supermoderator dan eigenlijk is, en wat het nut er van is als hij geen forums modereert?
Een supermoderator is wat de overkoepelende rol. Het opvolgen van de ‘eerstelijnsmoderatie’, bijstaan met raad, soms wordt er iets naar ons geëscaleerd, en vooral doen we de overkoepelende dingen. Zoals een geschil in pm, of recidivisten of flame tegen moderatoren, en gevoeligere informatie die misschien niet via alle crew moét gaan, dat beperken we dan ook. Maar wat ik met opzet niet doe, is gaan zeggen welke moderator hoe moet ingrijpen. Dat is ietsjes te veel micromanagement, en te weinig vertrouwen in de mods, denk ik. Ik zou zeggen dat ik eerder een dienende rol heb voor hen, ik sta klaar als ze me nodig hebben.
 
Er worden ballonnetjes (aka leugens vanuit kinderachtige veronderstellingen) opgelaten en een aantal met een ferme lijst warnings springen erop en werken de leugens verder uit. Nu gaan we maar offtopic.

Deze topic is gemaakt om feedback te krijgen. Maar het is bij momenten verdomd moeilijk om er iets nuttigs uit te zoeken.
Da's ook een dubbele natuurlijk. Vrij logisch dat wie snel een warning krijgt die in zijn ogen onterecht is, nu tegen bepaalde moderatoren klaagt.

Anderzijds zijn warnings toch puur prive en mogen nooit besproken worden in feedback, dus eigenlijk vind ik het not done dat een supermoderator hier komt vertellen dat wie op dit moment discussieert tegen bepaalde moderatoren, veel warnings heeft.
Nu, ik voel me niet aangesproken, ik heb voor zover ik kan zien geen warnings. Het zou moeten zijn dat die openheid, waar het forum op gestaafd is, is afgelegd om een of andere bizarre reden.
 
Da's ook een dubbele natuurlijk. Vrij logisch dat wie snel een warning krijgt die in zijn ogen onterecht is, nu tegen bepaalde moderatoren klaagt.

Anderzijds zijn warnings toch puur prive en mogen nooit besproken worden in feedback, dus eigenlijk vind ik het not done dat een supermoderator hier komt vertellen dat wie op dit moment discussieert tegen bepaalde moderatoren, veel warnings heeft.
Nu, ik voel me niet aangesproken, ik heb voor zover ik kan zien geen warnings. Het zou moeten zijn dat die openheid, waar het forum op gestaafd is, is afgelegd om een of andere bizarre reden.
Sorry. Ik zal het nooit meer doen :unsure:
 
Geniaal nu gaan ze zelf BG conspiracy theorieën beginnen :unsure:

😶🍿

To be fair, ik pleit schuldig: @Loser zo'n beetje provoceren op Pol&Actua dat hij met een dubbele pet post is deel van de fun.
Maar op de moderatie van @Tweak37 of @StannekeS kan ik toch niets aanmerken (een warning of twee tot dusver op BG maar zonder strafpunten). Op de moderatie van @Loser kan ik, hoewel ik het op vele onderwerpen (corona, religie/Islam, establishment versus populisme) met hem oneens ben, ook niet superveel aanmerken, het is gewoon bizar wanneer hij ineens op het legacy forum met een andere kleur postte, maar dat heb ik op BG niet meer zoveel gezien. De titel van supermoderator wekt nu éénmaal wél argwaan...

Super dan denk je aan die staat "boven" de anderen, die kan/mag/doet meer.
Is it a bird? Is it a plane? No, it's ... 🦸‍♂️

Een supermoderator is wat de overkoepelende rol. Het opvolgen van de ‘eerstelijnsmoderatie’, bijstaan met raad, soms wordt er iets naar ons geëscaleerd, en vooral doen we de overkoepelende dingen. Zoals een geschil in pm, of recidivisten of flame tegen moderatoren, en gevoeligere informatie die misschien niet via alle crew moét gaan, dat beperken we dan ook. Maar wat ik met opzet niet doe, is gaan zeggen welke moderator hoe moet ingrijpen. Dat is ietsjes te veel micromanagement, en te weinig vertrouwen in de mods, denk ik. Ik zou zeggen dat ik eerder een dienende rol heb voor hen, ik sta klaar als ze me nodig hebben.

Tot je het zo uitlegt, dan klinkt het vooral als emotionele ondersteuning van andere moderators, ook niet onbelangrijk natuurlijk...

Mijn nutteloze voorstel voor een non-oplossing: laten we dat petje gewoon een andere naam geven dan "supermoderator", ik mis alleen wat creativiteit op dit moment: "mod-care"? "support-mod"? "moderator-ondersteuner"?
 
Dát de zaak Demarez in verschillende topics op het sportforum werd besproken, is correct en zorgde enigszins voor een dubbel of trippel lopende parallelle discussie. Ik zat bv ook in 2 of 3 verschillende topics m'n mening te verkopen of te antwoorden op anderen hun mening.
Dat die discussie werd samengevoegd tot 1 topic, had goed geweest. Maar wel een samenvoeging tot 1 topic in het sportgedeelte.
Ik denk niet dat er op sport veel alfamannetjes rondlopen die met termen als 'woke' of 'cancelcultuur' komen smijten om wat interessant te doen om de hele zaak om te gooien naar een zoveelste links-rechts discussie.
Spijtig genoeg is het wél zo ontaard vanaf dat de hele zaak ondergedompeld werd in de Getouwtrek op Sociale Media: Woke - Cancel Culture, in de Heteronormativiteit, homonegativiteit en homohaat en later in z'n eigen topic. Dan moet ge elke 3-4 uur dat ge niet op dit forum verschijnt 40 verschillende meningen doornemen die er in het sportgedeelte nooit waren gekomen. En neen, die users met hun 40 verschillende meningen zouden ook niet naar het sportgedeelte zijn gekomen om hun bagger daar te droppen. 't Is pas door het op P&A te droppen dat 'elk' lid van P&A zich genoodzaakt voelt om toch maar z'n mening te komen droppen, want allez, ge moet toch in elk topic van P&A een mening hebben zeker? :unsure:

Just met €0,02.
 
😶🍿

To be fair, ik pleit schuldig: @Loser zo'n beetje provoceren op Pol&Actua dat hij met een dubbele pet post is deel van de fun.
Maar op de moderatie van @Tweak37 of @StannekeS kan ik toch niets aanmerken (een warning of twee tot dusver op BG maar zonder strafpunten). Op de moderatie van @Loser kan ik, hoewel ik het op vele onderwerpen (corona, religie/Islam, establishment versus populisme) met hem oneens ben, ook niet superveel aanmerken, het is gewoon bizar wanneer hij ineens op het legacy forum met een andere kleur postte, maar dat heb ik op BG niet meer zoveel gezien. De titel van supermoderator wekt nu éénmaal wél argwaan...

Super dan denk je aan die staat "boven" de anderen, die kan/mag/doet meer.
Is it a bird? Is it a plane? No, it's ... 🦸‍♂️



Tot je het zo uitlegt, dan klinkt het vooral als emotionele ondersteuning van andere moderators, ook niet onbelangrijk natuurlijk...

Mijn nutteloze voorstel voor een non-oplossing: laten we dat petje gewoon een andere naam geven dan "supermoderator", ik mis alleen wat creativiteit op dit moment: "mod-care"? "support-mod"? "moderator-ondersteuner"?
Superloser? Sorry @vishnusixclix
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Er worden ballonnetjes (aka leugens vanuit kinderachtige veronderstellingen) opgelaten en een aantal met een ferme lijst warnings springen erop en werken de leugens verder uit. Nu gaan we maar offtopic.

Deze topic is gemaakt om feedback te krijgen. Maar het is bij momenten verdomd moeilijk om er iets nuttigs uit te zoeken.
Het is toch heus niet enkel onzin dat er verkocht wordt? En de lijst van warnings van een lid dat zijn stem laat horen doet er totaal niet toe. Je kan mensen moeilijk verwensen omdat ze onder andere opmerken dat het soms persoonlijk wordt, om vervolgens in zekere zin persoonlijk te worden.

Als mensen onzin verkopen kan je dat gemakkelijk weerleggen op een objectieve manier imo. Als je dat niet doet en op de man gaat spelen ga je net meer negatieve gevoelens opwekken, nietwaar?
 
Dát de zaak Demarez in verschillende topics op het sportforum werd besproken, is correct en zorgde enigszins voor een dubbel of trippel lopende parallelle discussie. Ik zat bv ook in 2 of 3 verschillende topics m'n mening te verkopen of te antwoorden op anderen hun mening.
Dat die discussie werd samengevoegd tot 1 topic, had goed geweest. Maar wel een samenvoeging tot 1 topic in het sportgedeelte.
Ik denk niet dat er op sport veel alfamannetjes rondlopen die met termen als 'woke' of 'cancelcultuur' komen smijten om wat interessant te doen om de hele zaak om te gooien naar een zoveelste links-rechts discussie.
Spijtig genoeg is het wél zo ontaard vanaf dat de hele zaak ondergedompeld werd in de Getouwtrek op Sociale Media: Woke - Cancel Culture, in de Heteronormativiteit, homonegativiteit en homohaat en later in z'n eigen topic. Dan moet ge elke 3-4 uur dat ge niet op dit forum verschijnt 40 verschillende meningen doornemen die er in het sportgedeelte nooit waren gekomen. En neen, die users met hun 40 verschillende meningen zouden ook niet naar het sportgedeelte zijn gekomen om hun bagger daar te droppen. 't Is pas door het op P&A te droppen dat 'elk' lid van P&A zich genoodzaakt voelt om toch maar z'n mening te komen droppen, want allez, ge moet toch in elk topic van P&A een mening hebben zeker? :unsure:

Just met €0,02.

Die termen kwamen al na 5 minuten naar voren in de topics op sport ook hoor. Ik geloof er geen jota van dat de discussie daar ook maar enigszins anders zou gelopen hebben als hier.
 
Ik vind dat er hier een aantal insinuaties worden gemaakt betreffende een moderator die in mijn insziens niet correct zijn. Demarez-topic is gestart in de dagelijkse ergernissen van Sporza maar daarna ook heel snel vermengd in de de topic basketbal en andere zaal sporten bij de olympische spelen. Het was in mijn insziens een correcte handeling om deze te kanaliseren naar 1 centraal gedeelte. Echter kan ik me wel hierin vinden dat er een verkeerde kanalisatie is gebeurd, althans de verkeerde plek. Had dan gewoon gezegd we behouden in het sport onder de rubriek dagelijkse ergernissen bij Sporza.

Desalniettemin moeten we ook wel niet flauw doen dat een Politiek & Actua er is voor iets. Dit was een hot item, dus lijkt het me gewoon de te volgen richtlijn om dit uiteindelijk dan te verschuiven naar dit luik van het forum. Jammer genoeg, zorg je er dan voor dat er forumleden uitgesloten worden daar deze geen pasje hebben voor P&A.

Dat een moderator naar hartenlust tien, twintig keer wil reageren en daarin zijn eigen, misschien wel ongenuanceerde mening wil funderen. Daar moeten we dan begrip voor hebben, het is en blijft hier een openbaar forum. Er zitten veel andere stromingen op en ik denk en ben soms beschaamd hier op te zitten als ik die woke-cultuur hier zie of in gedachtengoed helemaal van lotje getikt zijn; echter is het niet aan mij om deze te gaan bekeren. Ik kan louter mijn eigen visie daar tegen over zetten. Het lijkt me nog al moeilijk om op een forum geen dubbele petten op te hebben als admin of super moderator ?

Echter kan ik wel volgen dat de regels tot warnings, eventueel bannen of eventuele opmerking totaal niet transparant is en dat vind ik een serieus manco.
 
Die termen kwamen al na 5 minuten naar voren in de topics op sport ook hoor. Ik geloof er geen jota van dat de discussie daar ook maar enigszins anders zou gelopen hebben als hier.
Dit idd, er wordt nu gedaan alsof het op sport oh zo liefelijk is, we dartelen er met bloemetjes in ons haar lustig tussen de topics door...

Als je nog maar het voetbal subforum of de F1 topic doorneemt, zowat de populairste onderdelen denk ik, daar wordt ook vaak met modder over en weer gegooid in irritante of tenenkrullende posts en verwijten. Maar ook daar doen de mod's gewoon hun best en wordt het goed geregeld imo.
 
Er zou ook eens een grafiek moeten gemaakt worden van het aantal klachten over moderatie in het algemeen en Loser specifiek in functie van welke accounts die klachten maken, misschien gerangschikt volgens infractions en bans.
Mij geen probleem om de die personen erbij te zetten, zou moeten lukken met een stacked bar in excel. Ik denk dat dat weinig gaat veranderen aan welke moderator er als een toren bovenuit gaat steken :wink:

Want het toch echt elke keer er ergens een scheet gebeurt waardoor er nog maar een mogelijkheid is dat de -uit vrijwilligers bestaande- moderatie het niet top aanpakt, dezelfde mensen het plots hebben gezien hoor.
"Bias, wat is dat?"
"Mogen we anders geen rechtse mod?"

Wat een oeverloos gelul toch ook weer, een kansloze discussie waarvoor je nu op een ander subforumknopje moet klikken, en nu spelen de verkeerde kindjes mee, the horror.
Kom kom, er is hier zowel van links als rechts al geklaag geweest in deze thread, maar het ik maar weet van 1 moderator die actief infra's uitdeelt in threads waarin hij ook actief mee discussieert en wiens partijdigheid als moderator hier telkens terug aan bod komt in de klachten.
 
zou moeten lukken met een stacked bar in excel.

Mss zouden we zo eens iets moeten doen ja. Het % klagers vs niet klagers. Mijn buikgevoel zegt iets van 1% vs 99%.

Dat tegen het % dat zich niet aan de regels kan houden en geregeld een warn krijgt vs users zonder enige warn. Wat zou dat zijn? Ook 1 % vs 99 %?

Zou toch wel heel toevallig zijn...maar ver van de waarheid zal het alleszins niet zitten.
 
Mss zouden we zo eens iets moeten doen ja. Het % klagers vs niet klagers. Mijn buikgevoel zegt iets van 1% vs 99%.
Het idee achter een klachten/feedbackforum is wel dat je iets constructiefs probeert te doen met de klachten en ze niet weg gaat minimaliseren door te stellen dat minder dan 1% van je gebruikers een klacht/review nalaat.
Bij amazon.com of bol.com of zelfs Mac Donalds zal waarschijnlijk ook minder dan 1% klagen over de dienstverlening, maar daarom gaan die bedrijven het ook niet straal negeren. Zeker niet als de meerderheid van die klachten redelijk specifiek zijn en tijd na tijd blijven wijzen naar dezelfde factor.
 
Het idee achter een klachten/feedbackforum is wel dat je iets constructiefs probeert te doen met de klachten en ze niet weg gaat minimaliseren door te stellen dat minder dan 1% van je gebruikers een klacht/review nalaat.

Maar dat gebeurt dan ook, hier andermaal komen klagen dat we niets doen met de feedback is pertinent onwaar en al tig keer met voorbeelden gestaafd. Dus stop met dat te verkondigen, want het klopt niet wat je zegt.
 
Maar dat gebeurt dan ook, hier andermaal komen klagen dat we niets doen met de feedback is pertinent onwaar en al tig keer met voorbeelden gestaafd. Dus stop met dat te verkondigen, want het klopt niet wat je zegt.
Naar mijn mening (en afgaande op de klachten hierboven) zie ik niet wat er veranderd zou zijn. De moderator in kwestie neemt nog altijd actief deel aan discussies waar hij tegelijkertijd infra's uitdeelt.
 
Naar mijn mening (en afgaande op de klachten hierboven) zie ik niet wat er veranderd zou zijn. De moderator in kwestie neemt nog altijd actief deel aan discussies waar hij tegelijkertijd infra's uitdeelt.
Fout. Al lang niet meer waar.
 
Dus vroeg deed je het wel? :unsure:
Zeg, eh… Beetje kinderachtig allemaal, zo. En weinig nog te maken met feedback. Ik kan het maar zo vaak zeggen: Nee, de keer dat ik een infra heb gegeven in al mijn jaren op een moment dat ik met iemand in discussie zat, zijn op 1 hand te tellen, en waren dan omdat het overduidelijk en dringend was, en dan na grondig overleg. Maar wat Straddle blijft herhalen, klopt dus niet. Ik denk dat we het hier wel bij kunnen houden. Dit gaat weer nergens heen.
 
Terug
Bovenaan