Feedback Politiek & Actualiteit

De meest relevante vraag lijkt mij: Hoe kijken de moderatoren van Sport hier tegenaan?
Ik ga er vanuit dat in de achtergrond die move besproken is tussen de P&A en de Sport moderatoren, en dat dit de consensus was.

Ik ben trouwens akkoord met het argument dat discussies (waar mogelijk) gecentraliseerd worden. Ik ben echter ook akkoord dat zaken te veel, te vaak en te snel naar P&A verhuizen, wat een subforum is waar ik niet wil komen (en velen met mij).
 
De meest relevante vraag lijkt mij: Hoe kijken de moderatoren van Sport hier tegenaan?
Ik ga er vanuit dat in de achtergrond die move besproken is tussen de P&A en de Sport moderatoren, en dat dit de consensus was.

Ik ben trouwens akkoord met het argument dat discussies (waar mogelijk) gecentraliseerd worden. Ik ben echter ook akkoord dat zaken te veel, te vaak en te snel naar P&A verhuizen, wat een subforum is waar ik niet wil komen (en velen met mij).
Natuurlijk is dat in overleg gebeurd. En het is verhuisd, omdat het ergens moest komen. En het onderwerp thuishoort in P&A.

Dat je daar niet wilt komen, kan zijn. Ik zou dat heel graag anders zien, en als je ideeën hebt om ervoor te zorgen dat dat wel (weer) kan, horen we ze graag. Daar dient deze thread namelijk voor. Maar ik wil toch wel nog even benadrukken dat die scheiding waarover hier sprake is, toch maar puur perceptie is, hè. Het zijn dezelfde mensen in die thread op Sport als op P&A, met dezelfde meningen. Die veranderen niet omdat het subforum verandert.
 
Maar ik wil toch wel nog even benadrukken dat die scheiding waarover hier sprake is, toch maar puur perceptie is, hè. Het zijn dezelfde mensen in die thread op Sport als op P&A, met dezelfde meningen. Die veranderen niet omdat het subforum verandert.
Maar @Loser, neen dat is niet waar. Ik snap niet waarom jullie dat blijven zeggen, of misschien simpelweg niet kunnen inzien. Er zijn nu toch al meerderen die aangeven niet te willen posten in P&A. Dan is de facto de user group niet hetzelfde hé ... .
Die scheiding is misschien "self-imposed" omdat wij zelf beslissen daar niet te posten. Maar ze is daarom geen pure perceptie.

(Ik spreek trouwens niet in naam van het Sport forum, waar ik nooit kom. Mijn punt was en is meer algemeen)
 
Maar @Loser, neen dat is niet waar. Ik snap niet waarom jullie dat blijven zeggen, of misschien simpelweg niet kunnen inzien. Er zijn nu toch al meerderen die aangeven niet te willen posten in P&A. Dan is de facto de user group niet hetzelfde hé ... .
Die scheiding is misschien "self-imposed" omdat wij zelf beslissen daar niet te posten. Maar ze is daarom geen pure perceptie.

(Ik spreek trouwens niet in naam van het Sport forum, waar ik nooit kom. Mijn punt was en is meer algemeen)
Ik begrijp wat je wilt zeggen, hoor. En ik weet ook dat die usergroup wel degelijk anders is, maar dat hoeft zo niet te zijn.
Maar in dit geval spreek ik specifiek over de Demarez-thread, waar de posters voor en na de verplaatsing eigenlijk niet echt veranderd zijn. Dus die thread verandert niet, de meningen daarin veranderen niet.
 
Ik begrijp wat je wilt zeggen, hoor. En ik weet ook dat die usergroup wel degelijk anders is, maar dat hoeft zo niet te zijn.
Maar in dit geval spreek ik specifiek over de Demarez-thread, waar de posters voor en na de verplaatsing eigenlijk niet echt veranderd zijn. Dus die thread verandert niet, de meningen daarin veranderen niet.
Het feit dat jullie niet inzien dat wanneer je iets verplaatst naar P&A dat dit manier van discussiëren verandert is toch een probleem. Grote delen van de users willen hier niet komen omdat hier alles gewoon vermoeiend en gepolariseerd wordt. Na ettelijke users dit al aan te kaarten moet er toch iets van een besef zijn?

Dat je niet overal in sport over demarez wilt praten, snap ik volledig. Maar het hoorde absoluut in sporza thuis. Er was een andere insteek ook daar dan hier.

Sport zal altijd een link hebben met politiek en actualiteit en een zijsprong naar dit moet toegelaten worden.

Wat met het WK in Qatar als er eens een sprong wordt gemaakt naar de erbarmelijke toestanden van de mensen die daar werken ad stadions. Ook maar verplaatsen naar P&A dan.
 
Het feit dat jullie niet inzien dat wanneer je iets verplaatst naar P&A dat dit manier van discussiëren verandert is toch een probleem. Grote delen van de users willen hier niet komen omdat hier alles gewoon vermoeiend en gepolariseerd wordt. Na ettelijke users dit al aan te kaarten moet er toch iets van een besef zijn?
Je negeert dat we in Sport ook hebben moeten opkuisen, dat dezelfde users in Sport al bezig waren en dat hun mening niet verandert als ze naar een ander subforum gaan. En dat er al verschillende keren is aangegeven dat we dat voor een stukje snappen, maar dat er andere redenen zijn die even zwaar of zwaarder doorwegen. Dan kan het zijn dat we op dat vlak niet overeenkomen, maar dat kan ook de conclusie zijn van feedback.

Wat met het WK in Qatar als er eens een sprong wordt gemaakt naar de erbarmelijke toestanden van de mensen die daar werken ad stadions. Ook maar verplaatsen naar P&A dan.
Ja. Die ene sprong of allusie niet. Worden dat 2 pagina's (of 20 zoals het Demarez-topic nu al is), dan wel.
 
Uiteraard kan dat uw conclusie zijn. Daarom dat ik maar een user ben en jullie mods of supermods. De beslissing ligt bij jullie.

Ik vind jullie excuus wel hypocriet dat je het liever anders zou zien. Er is in P&A een sfeer die voor velen niet leuk is. Als je dan ook nog eens alles naar daar wilt verplaatsen heeft dat wel een impact op het gehele forum.

Dus moet je achteraf niet raar vinden dat mensen afhaken.

Soit de keuze is duidelijk, dus mijn laatste post hierover.
 
Uiteraard kan dat uw conclusie zijn. Daarom dat ik maar een user ben en jullie mods of supermods. De beslissing ligt bij jullie.

Ik vind jullie excuus wel hypocriet dat je het liever anders zou zien. Er is in P&A een sfeer die voor velen niet leuk is. Als je dan ook nog eens alles naar daar wilt verplaatsen heeft dat wel een impact op het gehele forum.

Dus moet je achteraf niet raar vinden dat mensen afhaken.

Soit de keuze is duidelijk, dus mijn laatste post hierover.
Ik denk dat moesten de mods veel zaken niet verhuizen dat de sfeer daar niet op zou vooruit gaan. Ipv jij die de sfeer van pol en actua nu moet opsnuiven na verplaatsing zou de sfeer van pol en actua wel tot in sport raken zonder verplaatsing.
 
Als je een bepaalde soort posts meer wilt zien, mag je die gerust aanmaken.
Maar meld je aan in P&A en be the change you want to see.
Nu we drie dagen later zijn en de eigenlijke thread zonder enige moeite verzand is zoals voorspeld werd, wil ik op deze twee zaken nog wel eens terugkomen want dit irriteert me.

Ik was een dag eerder al bepaalde posts aan het maken op het sportforum in de correcte thread, ik was de change die ik wilde zien. Ook omdat daar bepaalde (bepaalde en niet allemaal) accounts niet zitten die op P&A zowat altijd de hoofdrol zullen opeisen en mogen blijven opeisen, het is leuker posten daar. Toch totdat gij of jullie kunstmatig ingrepen en alles samenbrachten op het gevreesde subforum, niet alleen later onder een eigen maar zelfs eerst onder een bepaald bestaand sturend onderwerp zoals al aangehaald. Een interessante parallel is dat net zoals niet een journalist maar wel de sporters een sport maken, ook moderatoren het forum niet maken maar wel de leden. De journalisten en moderatoren zorgen wel voor de omkadering en hoe een sport of discussie ervaren kan worden. Daar liep het dus fout bij Sporza, en ook hier. De verplaatsing naar hier was misschien in al zijn naïviteit goed bedoeld, maar dat zo een duidelijk voorbeeld van hoe het zoals voorspeld moeiteloos fout loopt op P&A blijkbaar in dovemansoren valt en gewoon herhaald zal worden in de toekomst als goed beleid, ook al komen mensen die niet op dit subforum willen posten toch specifiek hier hun beklag doen, dat begint toch op slechte wil te gelijken. Om het dan te hebben over perceptie vind ik helemaal fout, is dat dan echt niet willen zien wat hier aan de hand is zoals hierboven geopperd wordt? Het ironische is dan nog dat jullie hier meer middelen dan eender waar hebben om het beter te laten verlopen, maar dat klaarblijkelijk niet lukt. Waar zou het dan aan liggen? Ik zou dus graag hebben dat jullie eindelijk eens de change zijn die vele leden willen zien in de omkadering.

Nu, die change was er dus wel maar verkeerdelijk, en ge weet dat ik helemaal niet hoog oploop met hoe gij uw forumkrachten gebruikt en uw daaruit voortvloeiende onaantastbaarheid als poster in discussies omarmt om het zacht uit te drukken, dus vroeg ik me natuurlijk af of die link ook hier weer te vinden was. Gij waart alvast nergens te bespeuren in de threads op het sportforum, maar zijt wel ineens 41 keer te bespeuren sinds de moderatoroperatie in de nieuwe thread. Net zoals die gebande persoon in de Demarezthread om er iemand opvallend uit te nemen, ook al mag ik geen namen noemen, niet te bespeuren was op sport maar wel hier. Interessant. Ik keek even naar uw postgeschiedenis over dit onderwerp van u: 8u20 op maandag eerste post erover terwijl de discussies al sinds zaterdagavond liepen, en in het directe halfuur erna begint de reformatie met afleidingen, samenvoegen en bewerkingen met rode lettertjes in andere threads. Hier is geen transparantie dus ik weet niet wie wat precies doet, al wil ik er gerust wel naar raden gebaseerd op het verleden, maar hoe kan ik dit nog los van elkaar zien? Lijkt gewoon weer het zoveelste voorbeeld van de dubbele petjes, zoals ik en vele anderen met mij al in honderden eerdere situaties hebben aangekaart, waar de insteek van poster en moderator toevallig weer samenkomen. Ondanks dat er altijd wel gezegd wordt dat er over gepraat zal worden, blijven dezelfde problemen terugkomen en lijken ook die klachten in dovemansoren te vallen. Net gelijk de klachten over het verplaatsen slechts als perceptie wordt weggezet terwijl ge bleekwater nodig hebt om bepaalde pagina's met posts nog enigszins proper te krijgen.

Hopelijk krijgen we eindelijk, net zoals bij Sporza, eens verandering in deze bedrijfscultuur, in plaats van dat gewone leden maar afgescheept worden met dat ze de change moeten zijn die ze willen terwijl ze dat net afgepakt wordt op andere fora ten voordele van ergens waar ze niet willen posten. Dat P&A de modderpoel blijft die het nu is, geen probleem, maar laat die nest niet doorlekken in het leuke subtropische zwembadje van andere subfora. Als de keuze weer wordt tussen zwemmen in de modder of helemaal niet zwemmen, dan zal het toch het laatste worden en ga ik wel weer voetballen of hockeyen en dan maar hopen dat de modderpoelploeteraars niet op mijn veld komen lopen zonder zich eerst te douchen. Maar als ik die threads van het voorbije weekend even bekijk, is die hoop zeker niet ijdel. En dat was het punt van de klachten.
 
P&A zit al langer in het sukkelstraatje.
Pseudo-intellectuelen die zich moreel elitair beschouwen en alles wat indruist tegen de overtuiging, als plats/boers/dom/ongeïnformeerd afzetten. Meestal nog met een denigrerende ondertoon.
Ik probeer er ook zo veel mogelijk van weg te blijven, al laat ik mij soms nog eens vangen.
 
Nu we drie dagen later zijn en de eigenlijke thread zonder enige moeite verzand is zoals voorspeld werd, wil ik op deze twee zaken nog wel eens terugkomen want dit irriteert me.

Ik was een dag eerder al bepaalde posts aan het maken op het sportforum in de correcte thread, ik was de change die ik wilde zien. (...) Waar zou het dan aan liggen? Ik zou dus graag hebben dat jullie eindelijk eens de change zijn die vele leden willen zien in de omkadering.
Zoals al verschillende keren aangehaald ondertussen: We staan ervoor open, we passen voortdurend aan, afgestemd op de feedback die we krijgen. Met nieuwe soorten ingrepen, met andere accenten, met herbekeken regels voor P&A... Allemaal op aangeven van de community. Maar met een esoterisch "daar is het fijner vertoeven", daar kunnen we niet zo veel aan doen. Vooral omdat je ook niet uitspreekt wat je eigenlijk wilt. Zodra je dat doet, zul je merken dat de meningen over wat er hoort te gebeuren, toch weer veel verdeelder zijn.

Nu, die change was er dus wel maar verkeerdelijk, en ge weet dat ik helemaal niet hoog oploop met hoe gij uw forumkrachten gebruikt en uw daaruit voortvloeiende onaantastbaarheid als poster in discussies omarmt om het zacht uit te drukken,
Fout: geen onaantastbaarheid, al herhaaldelijk aangehaald en bewezen, en hier irrelevant. Maar dat is duidelijk wel de change die jij wilt, en die gaat er niet komen. Stop alsjeblieft met die foute voorstelling. Het is frustrerend om alles te doen om die tegen te gaan, en die inspanningen telkens door onwaarheden bevestigd te zien.

Dus vroeg ik me natuurlijk af of die link ook hier weer te vinden was. Gij waart alvast nergens te bespeuren in de threads op het sportforum, maar zijt wel ineens 41 keer te bespeuren sinds de moderatoroperatie in de nieuwe thread. Net zoals die gebande persoon in de Demarezthread om er iemand opvallend uit te nemen, ook al mag ik geen namen noemen, niet te bespeuren was op sport maar wel hier. Interessant. Ik keek even naar uw postgeschiedenis over dit onderwerp van u: 8u20 op maandag eerste post erover terwijl de discussies al sinds zaterdagavond liepen, en in het directe halfuur erna begint de reformatie met afleidingen, samenvoegen en bewerkingen met rode lettertjes in andere threads. Hier is geen transparantie dus ik weet niet wie wat precies doet, al wil ik er gerust wel naar raden gebaseerd op het verleden, maar hoe kan ik dit nog los van elkaar zien? Lijkt gewoon weer het zoveelste voorbeeld van de dubbele petjes,
Dubbele petjes? Wat is hier nu echt het dubbele petje dan? "Loser wil over Demarez praten, maar komt niet uit P&A, dus moet het topic daarheen??" Wat een flauwekul, zeg... Niet alles draait om mij, ik denk dat je iets te gefixeerd bent. Er waren zes threads over Demarez. Die werden gecentraliseerd in het meest toepasselijke onderwerp. Niet op aangeven van mij, maar als ik de eerste was die het had gemerkt, was het op aangeven van mij geweest. Kous af.

Hopelijk krijgen we eindelijk, net zoals bij Sporza, eens verandering in deze bedrijfscultuur, in plaats van dat gewone leden maar afgescheept worden met dat ze de change moeten zijn die ze willen terwijl ze dat net afgepakt wordt op andere fora ten voordele van ergens waar ze niet willen posten. Dat P&A de modderpoel blijft die het nu is, geen probleem, maar laat die nest niet doorlekken in het leuke subtropische zwembadje van andere subfora. Als de keuze weer wordt tussen zwemmen in de modder of helemaal niet zwemmen, dan zal het toch het laatste worden en ga ik wel weer voetballen of hockeyen en dan maar hopen dat de modderpoelploeteraars niet op mijn veld komen lopen zonder zich eerst te douchen. Maar als ik die threads van het voorbije weekend even bekijk, is die hoop zeker niet ijdel. En dat was het punt van de klachten.
Opnieuw: Welke veradering in de bedrijfscultuur, en hoe zou dat hier verschil hebben gemaakt? De modder stond al in je subtropische sportforum ook, en als het topic nog was blijven groeien, evengoed. Ik snap niet vanwaar het idee komt dat de heilige boontjes van Sport het wel allemaal correct zouden doen, en de vetzakken van P&A het naar de bom helpen. Terwijl het in Sport was dat er opgekuist moest worden, en het op een oprisping na op P&A prima verloopt.
En meer nog, in die rare vergelijking van een soort tweederangscommunitymembers die in P&A verblijven, zouden die naar je subtropische sportforum zijn afgezakt, waarvan je zélf zegt dat je het niet wilt (hopen dat ze niet op je veld komen zonder eerst te douchen)? Sorry dat je je moet begeven onder mensen die je duidelijk te min vindt, maar dat vind ik wel een beetje een arrogante visie op de community die ik he-le-maal niet deel.
 
Waarom zit iedereen toch op P&A te kakken alsof wij een bende agressieve elitaire assholes zijn :confused:

Het bewijst nog maar eens dat de rest van het forum buiten P&A vol zit met onbeholpen randdebielen :angry: Allemaal buitengooien dat intellectuele gepeupel zodat wij rustig op elkaar kunnen roepen en alle wereldproblemen oplossen zonder gezeur gvd !
 
Fout: geen onaantastbaarheid, al herhaaldelijk aangehaald en bewezen, en hier irrelevant. Maar dat is duidelijk wel de change die jij wilt, en die gaat er niet komen. Stop alsjeblieft met die foute voorstelling. Het is frustrerend om alles te doen om die tegen te gaan, en die inspanningen telkens door onwaarheden bevestigd te zien.
Als we vinden dat uw posts niet door de beugel kunnen hoe melden we dat?
Ik meen me te herinneren dat ik een keer de report knop op een post van u gebruikt heb... Werd niet echt in dank afgenomen.
 
Als we vinden dat uw posts niet door de beugel kunnen hoe melden we dat?
Ik meen me te herinneren dat ik een keer de report knop op een post van u gebruikt heb... Werd niet echt in dank afgenomen.
Rapporteren als het een post is die de forumregels schendt. (en nee, je insinuatie dat dat niet in dank werd afgenomen, kan ik niet appreciëren, er is duidelijk uitgelegd wat daar het probleem was)
 
Zonder namen te noemen is het toch vaak 1 bepaalde supermoderator die betrokken is bij zowat alle klachten hier in dit topic.

Ofwel is het hele forum gek en berust dit op het grootste toeval uit de geschiedenis van het internet, of is er wel degelijk een probleem met de manier van werken en posten van die bepaalde supermoderator.

Zoals Gavin aanhaalde, zou het mooi zijn om met de pagina's lange feedback hier ook effectief iets te doen ipv overal te komen op reageren en te "ontkrachten" .
Dat geeft mij als member toch een enorm groot "ja maar..." gehalte.

De post van Gavin is geen startpunt tot discussie, maar een zuivere vaststelling waarbij het crewteam de keuze heeft iets mee te doen of niet.

Tenzij Gavin tijd teveel heeft en hierheen zoveelste discussie wil starten tegen die bepaalde supermoderator.

Het is duidelijk dat mee discussiëren als supermoderator problematisch is, doe er aub iets aan. Ofwel geen modkrachten in het topic waar gediscussieerd in wordt, ofwel niet mee discussiëren en enkel modereren.

Beeld u even in dat tijdens een voetbalmatch een schijdsrechter mee ballen gaat trappen voor de fun...
 
Zonder namen te noemen, ik denk niet dat er hier veel supermoderatoren zijn :unsure: Jezus man, zeg dan gewoon dat ge @Loser bedoeld, iedereen weet het toch al dat hij de zondebok is. Terwijl hij in pol en actua geen moderator is en ik ook maar weinig modacties zie in de subfora waar hij wel moderator is. Ik denk dat velen hier gewoon teveel gewicht leggen aan die titel supermoderator en dan denken als die ergens staat dat er daar zwaar ingegrepen wordt door die persoon.
 
Ik vind eerlijk gezegd dat er hier vooral veel geklaagd en gezaagd wordt, en voor wat eigenlijk?

Als je niet op Pol en Actua wil posten, tja, is natuurlijk uw goed recht en eigen keuze. Ja, het kan er soms eens hevig aan toe gaan, de meningen lopen er nogal eens serieus uiteen. Maar dat hoort er gewoon bij, het wordt imo best goed in de hand gehouden.

En dat @Loser (ik noem de supermoderator liever gewoon bij naam ;)) vaak mee de discussie aangaat en dat vaak nogal fel, is waar ( ik bots ook wel eens met hem), maar ik heb daar echt nog nooit invloed door gezien op het modereren. Dat is imo echt een waanbeeld en is ook denk ik al genoeg uitgelegd dat de moderatie in samenspraak gebeurt en de betrokken moderator zelf geen rechtstreekse actie onderneemt in de discussie. En dat geloof ik ook wel.
 
Laatst bewerkt:
Het is duidelijk dat mee discussiëren als supermoderator problematisch is, doe er aub iets aan. Ofwel geen modkrachten in het topic waar gediscussieerd in wordt, ofwel niet mee discussiëren en enkel modereren.
Maar @Loser is helemaal geen moderator op P&A. Hij durft nog niet meer, maar dat zien jullie niet natuurlijk.

1628693883592.png


Loser komt pas in de picture als er een conflict is tussen Tweak/mij en een user.
 
Terug
Bovenaan