Feedback Politiek & Actualiteit

Of gewoon op 2 plaatsen de discussie voeren?
Dat er een politieke/actuele insteek is kan je niet ontkennen maar het lijkt me ook interessant om dat langs de "sportkant" te voeren want dat is ook wel belangrijk.
Ik zeg maar iets, wie zou Demarez (tijdelijk) kunnen vervangen, hebben de sportieve prestaties van de cats een rol in de manier waarop ze reageren, quid vrouwensport algemeen,...
Dat zijn allemaal zaken waar de meesten op Pol & Actua (incl mezelf) niets van weten, maar wat ook een interessante discussie kan opleveren die los staat van de politieke discussie.
Die discussie mag ook gevoerd worden. Ook in P&A. En (bijna) edereen mag daar ook lid worden. Alleen, de maatschappelijke/politieke discussie mag alleen daar gevoerd worden. Hoe ga je de discussie over de sportieve prestaties van de cats anders bespreken zonder over de homonegativiteit te beginnen? Dat wordt ondoenbaar. En voor je het weet, wordt op de ene plaats allusie gemaakt naar een post op de andere plaats, en wordt het een warboel.
In de sporza topic moest er niet gemodereerd worden want alles was binnen te perken. Net met het verplaatsten naar P&A wordt de discussie omzeep geholpen door de bepaalde groep van users die zich bevinden in P&A.
De meeste van de gebruikers in P&A nu zaten ook in het sportsubforum. Maar meld je aan in P&A en be the change you want to see.
 
Dat zou toch infeite niets mogen uitmaken of er de users van sport ook in P&A zitten. Het ging over ergernissen van sporza. Dat had nu ook een tijdelijke politieke en actuele insteek. Maar daarom hoeft die hele discussie toch niet weg te gaan. Of moet dan plots wnr nog eens supporters rasicme spreuken roepen in stadium dan dat stuk verplaatst worden naar P&A. In het verleden is dit nog nooit gebeurd en hopelijk blijft het zo.
 
Er waren op een bepaald moment 6 verschillende topics waar dit in besproken werd, voor mijn fomo is het toch handiger dat het in 1 topic zit hoor vrienden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Avi
Maar wat als iemand fout is??

duty_calls.png
 
lichtjes achterhaald ondertussen :help:
misschien toch beter laten staan in sport, dan ging je nog een rustige avond kunnen hebben.

En ik vind het dan weer erg dat het nodig is dat er zoveel opgeruimd moet worden en zou graag op P&A een hogere standaard zien gehanteerd worden dan off-topic oneliners promoten.
of anderen willen in een negatief daglicht stellen met uitspraken als "ik schaam me dat ik lid ben van dit forum" of "ja kan niks meer zeggen zonder dat gans woke vlaanderen achter je zit" Dat mag imo ook wel gaan stoppen met die grote overdrijvingen.
 
Ik vind het een beetje gek dat een discussie die letterlijk over sporza.be gaat, uit de sporza.be-ergernissen thread wordt gehaald omdat er op P&A een soort gelijklopende discussie is. Nochtans is de insteek van de thread in het sport subforum specifieker en meer eigen aan dat subforum. Forums en discussies groeien in zekere zin organisch en in dit geval was de ingreep nutteloos en contraproductief. Soms moet je bijsturen, dat is zeker, maar enkel indien nodig natuurlijk. De flow in de sporza.be-thread werd zonder goede reden compleet verbogen. Het heeft er eigenlijk tot geleid dat vele users van Sport gewoon de facto monddood werden gemaakt omdat het onderwerp werd verbannen naar een thread op een plek waar men liever niet komt. En dan post men gewoon niet. De eigenheid van de discussie daar is gewoon compleet teloorgegaan in een zee van andere onzin waar we het niet over wilden hebben. Sommige posts werden gewoon zonder boe of bah verwijderd en in limbo gelanceerd.

En nu moeten we per se op P&A komen posten. Met alle respect, maar de toon van discussies is hier vaak gewoon veel minder genietbaar dan op de andere subfora. En er zit vaak ook meer gezwam en gezever tussen. Die hogere stand van discussies op P&A is gewoon complete fictie. Integendeel, het is met voorsprong de meest toxic eenheidsworst op heel dit forum. En dat is prima als je daar graag in vertoeft, maar quasi heel het Sport subforum had er totaal geen trek in.

Het feit dat 'meeste' users ook in P&A zitten doet er ook totaal niet toe. Er is een reden waarom die users niet in P&A mee postten over dat onderwerp. Dat is iets waar je rekening mee moet houden, niet een irrelevant feit. Het feit dat niet alle Sport users in P&A zitten is net een reden om de discussie niet te verbannen naar daar. En omgekeerd kan je die redenering niet maken, zeker niet als je moet vertekken van 'bijna alle'. Mijn post werd bijvoorbeeld gewoon verwijderd en ik moet zeggen dat de uitleg die voorafging aan mijn post niet echt helemaal duidelijk was. Er stond gewoon "Deze discussie (zonder specificatie) wordt nu gevoerd in *link naar holebi-haat-thread*", niets specifiek. Dus ik vroeg me luidop af of ik gewoon over Eddy zelf nog mocht praten. Nee blijkbaar. Wel, dan word je wel letterlijk tegen wil en dank gecensureerd. Het feit dat ik KAN toetreden tot P&A heeft er niets mee te maken. Dat is toch een vreemd gevoel als je in de sporza.be-ergernissen thread zit. het had anders geweest moest het onderwerp totaal vreemd zijn geweest aan de discussie, zeker en vast. En als we twee weken verder waren en we waren holebi-rechten aan het bespreken in die thread, dat had ook een héél ander verhaal geweest.

En je kan nu wel zeggen dat 'wij' de sfeer van P&A actief moeten veranderen, ik vind zulk gedachtegoed érg naïef. Enerzijds heb ik in heel mijn leven nog geen internetgekkies van gedacht/aanpak weten veranderen en anderzijds is het niet mijn taak om P&A leefbaar te maken.

Zowel de motivatie erachter als de manier waarop waren wat... Lichtelijk problematisch. Ik begrijp niet waarom geen twee gelijklopende discussies kunnen gevoerd worden. Die van sporza.be ging hooguit een week duren ofzo. Met het verschipperen en verwijderen van posts en het reageren op de terechte kritiek hebben jullie nu véél meer werk zonder een resultaat te bereiken waar je iets aan hebt. Waarom heb je meer werk? Durf ik zeggen dat het is omdat het de foute aanpak was? Bovenal was het onnodig. Die thread op Sport moest immers nog steeds niet gemodereerd worden. Ik heb er geen probleem mee als de motivatie voor een ingreep steek maakt en het daaropvolgende resultaat is om te pruimen, maar quasi niemand heeft dit gevoel. Dan moet je wel tot een andere conclusie komen, zeker als je enige tegenargumenten voortspruiten uit een denkbeeldige situatie die zich totaal nog niet had voorgedaan (crossposts die een warboel zouden veroorzaken).

Er wordt nu wel geantwoord op posts, waarvoor dank, maar zonder logica die steek maakt en punten van users worden eigenlijk in se niet beantwoord.

Kort gezegd: als die thread op sport was onaangeraakt gebleven was er geen probleem ontstaan en had je nu minder werk en hadden wij geen ergernis, dat is nu eenmaal de duidelijke realiteit die wordt weergegeven. Ik begrijp het aanvankelijke opzet van het moderatieteam, maar ik denk dat het een voortijdige ingreep was, waardoor die het doel heeft gemist.
 
Dat is toch een soort van forum balkanisering waar ik niet veel mee heb. Als je zo graag zaken wilt bespreken met een selecte groep dan zijn daar andere kanalen voor. Het forum bestaat uit thematische subfora, niet uit allerlei verschillende kleine gesloten communities. Voor een leefbaar forum op lange termijn is dat ook totaal niet wenselijk als je het mij vraagt.

En ja, hier komen doorgaans de meest gevoelige of gepolariseerde onderwerpen terecht, waardoor de sfeer wat anders is dan bij gemoedelijkere onderwerpen. Niet omdat de "pol en actua community" toxisch is en de "sport community" gezellig.
 
Dat is toch een soort van forum balkanisering waar ik niet veel mee heb. Als je zo graag zaken wilt bespreken met een selecte groep dan zijn daar andere kanalen voor. Het forum bestaat uit thematische subfora, niet uit allerlei verschillende kleine gesloten communities. Voor een leefbaar forum op lange termijn is dat ook totaal niet wenselijk als je het mij vraagt.

En ja, hier komen doorgaans de meest gevoelige of gepolariseerde onderwerpen terecht, waardoor de sfeer wat anders is dan bij gemoedelijkere onderwerpen. Niet omdat de "pol en actua community" toxisch is en de "sport community" gezellig.
Pas op, begrijp me niet verkeerd. Het is in P&A soms wat toxic inderdaad, maar dat is niet het grootste en enige probleem. En de discussie in Sport was wel binnen de perken en interessant, het was niet zomaar 'gezellig lullen'. Iedereen bleef ook mooi bij wat er werd gezegd. Er bijvoorbeeld waren geen 100 stoorzenders die de discussie highjackten door één segment uit de context te halen en vervolgens aan te vallen en dergelijke meer. Als je alles door hetzelfde kanaal wilt blasten gaan bepaalde nuances en facetten verloren, zeker als door de algemene omgeving al wat stemmen de facto afhaken.

Het is ook wat raar om te verwachten dat er geen subgroepen ontstaan in subfora. Dat is net de bedoeling voor een deel. Gelijkgestemde mensen vinden een hoekje waar de sfeer of het onderwerp hen past. Er werd niet gezeverd en niet gezwamd en de smiley posts kan je op één vinger tellen. Het onderwerp was tevens in het thema van die subgroep. Het verleende zich tot een mooie, langere post. Dit was geen voer voor een discord-chat. Ik vind dit een rare justificatie voor de genomen actie.

De vraag is simpel: Is het huidige resultaat hetgeen dat gewenst was of niet? Voor mij en quasi elke andere Sport user niet. En het blijft énorm gek om verboden te worden om een onderwerp aan te snijden wanneer dat relevant is in de huidige thread en indien dat onderwerp geen T&S schendt. Je balanceert hier echt wel op censuur imo.

Jullie antwoord op deze vraag is wel van belang. Als jullie resoluut zeggen: "Ja, dit is exact wat wij beoogden." Dan is er geen ruimte voor discussie en is het afgelopen want dan moeten wij ons wel schikken. Sta je open voor de feedback die wij geven? Geef dan aan waar jullie vinden dat we hier kunnen verbeteren. Want voorlopig is het vooral op elke suggestie: "Njet." En dit is evenzeer jullie goed recht om te zeggen, in zekere zin. Zeg dan ineens dat het hierbij is afgesloten en dat het geen zin heeft om verder feedback te geven. Ik zeg dat niet uit frustratie, maar eerder zodat ik geen moeite verspil om mijn visie te geven op de zaken. Dit voorval is immers een anomalie in het groter geheel, neem ik aan.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Opnieuw kan ik alleen maar Tweak bijtreden. En ik wil dan nog wel toevoegen dat de 'drek' die we evenzeer in de sporttopics hebben moeten opkuisen, bewijst dat het komt door het onderwerp, niet de community. Ik mag namelijk hopen dat we een grote community zijn.

Verder is je feedback genoteerd en heb je ondertussen al 4x antwoord gehad, hier en in pm.
 
Opnieuw kan ik alleen maar Tweak bijtreden. En ik wil dan nog wel toevoegen dat de 'drek' die we evenzeer in de sporttopics hebben moeten opkuisen, bewijst dat het komt door het onderwerp, niet de community. Ik mag namelijk hopen dat we een grote community zijn.

Verder is je feedback genoteerd en heb je ondertussen al 4x antwoord gehad, hier en in pm.
Ik begrijp totaal niet waarom je moet vermelden dat je in PM mij ook hebt gecontacteerd. Ik mag erop vertrouwen dat een Personal Message normaliter in al haar facetten persoonlijk blijft?

Maar goed: Je zegt tegen mij dat ik het P&A lidmaatschap moet aanvragen en dan kan ik wel mijn mening geven over iets. Dat doe ik nu in het relevante topic. Ik wist niet dat een PM van jou betekende dat ik niet mijn mening even kan aftoetsen met andere mensen die ook de situatie overzien/volgen. Ik kan dit niet in de thread waar het is verboden, ik respecteer dat ook. Geen idee waarom het passief-agressief moet worden, ik volg de regels tot de letter.

We zijn inderdaad een grote community, dus ik overleg met de community. En daarom vroeg ik: was dit het beoogde resultaat? Alles in beschouwing genomen. Met de reacties van de community in beschouwing genomen. Dat eindigt niet met jouw PM of mening. Dat is een conversatie die voor vooruitgang kan zorgen, liefst in het openbaar. Ik denk niet dat ik daar gekke dingen mee zeg.

Ik durf trouwens ten stelligste te betwisten dat ik op het moment van jouw post al écht een antwoord heb gehad op de vragen die ik lanceerde. Ik heb hier een stuk meer gezegd dan tegen jou in PM. Beetje vreemd, maar goed.
 
Laatst bewerkt:
Pas op, begrijp me niet verkeerd. Het is in P&A soms wat toxic inderdaad, maar dat is niet het grootste en enige probleem. En de discussie in Sport was wel binnen de perken en interessant, het was niet zomaar 'gezellig lullen'. Iedereen bleef ook mooi bij wat er werd gezegd. Er bijvoorbeeld waren geen 100 stoorzenders die de discussie highjackten door één segment uit de context te halen en vervolgens aan te vallen en dergelijke meer. Als je alles door hetzelfde kanaal wilt blasten gaan bepaalde nuances en facetten verloren, zeker als door de algemene omgeving al wat stemmen de facto afhaken.

Het is ook wat raar om te verwachten dat er geen subgroepen ontstaan in subfora. Dat is net de bedoeling voor een deel. Gelijkgestemde mensen vinden een hoekje waar de sfeer of het onderwerp hen past. Er werd niet gezeverd en niet gezwamd en de smiley posts kan je op één vinger tellen. Het onderwerp was tevens in het thema van die subgroep. Ik vind dit een rare justificatie voor die actie.

De vraag is simpel: Is het huidige resultaat hetgeen dat gewenst was of niet? Voor mij en quasi elke andere Sport user niet. En het blijft énorm gek om verboden te worden om een onderwerp aan te snijden wanneer dat relevant is in de huidige thread en indien dat onderwerp geen T&S schendt. Je balanceert hier echt wel op censuur imo.

Jullie antwoord op deze vraag is wel van belang. Als jullie resoluut zeggen: ja dit is exact wat wij beoogden. Dan is er geen ruimte voor discussie en is het afgelopen want dan moeten wij ons wel schikken. Sta je open voor de feedback die wij geven? Geef dan aan waar jullie vinden dat we hier kunnen verbeteren. Want voorlopig is het vooral op elke suggestie: njet. Zeg dan ineens dat het hierbij is afgesloten en dat het geen zin heeft om verder feedback te geven. Ik zeg dat niet uit frustratie, maar eerder zodat ik geen moeite verspil om mijn visie te geven op de zaken. Dit voorval is immers een anomalie in het groter geheel.
Tuurlijk mogen er subgroepen en een subcommunity gevoel ontstaan, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat die exclusief en territoriaal worden. Het is de bedoeling van een forum om samen over verschillende onderwerpen te praten. Het is suboptimaal als dezelfde discussie op verschillende plaatsen wordt gevoerd (niet alleen verwarrend voor users, maar je loopt mogelijk ook de kruising van interessante perspectieven mis én mogelijk ook een bepaalde "kritische massa" van reacties waardoor een discussie in een stroomversnelling kan geraken). Het is suboptimaal als discussies op minder logische plaatsen worden gevoerd (waardoor je minder volk bereikt). Dat is gewoon basislogica van forummoderatie, lijkt mij? En in dit geval komt er nog eens bij dat we in Pol&actua een extra kader hebben om zulke polariserende onderwerpen in goede banen leiden.

Het resultaat? Tja, je had alles in Sport kunnen concentreren, ik denk niet dat de discussie dan heel anders was verlopen, de meesten hadden de weg naar daar ook wel gevonden. Moderatiestijl had anders geweest allicht. Misschien zijn er sommige sport regulars niet gewend dat hun low effort posts zomaar verwijderd worden. :p Of er hadden twee parallelle discussies kunnen blijven bestaan. Heel moeilijk te zeggen hoe dat verder zou uitdraaien, maar de algemene principes om dit te vermijden zijn redelijk evident denk ik.
 
Tuurlijk mogen er subgroepen en een subcommunity gevoel ontstaan, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat die exclusief en territoriaal worden. Het is de bedoeling van een forum om samen over verschillende onderwerpen te praten. Het is suboptimaal als dezelfde discussie op verschillende plaatsen wordt gevoerd (niet alleen verwarrend voor users, maar je loopt mogelijk ook de kruising van interessante perspectieven mis én mogelijk ook een bepaalde "kritische massa" van reacties waardoor een discussie in een stroomversnelling kan geraken). Het is suboptimaal als discussies op minder logische plaatsen worden gevoerd (waardoor je minder volk bereikt). Dat is gewoon basislogica van forummoderatie, lijkt mij? En in dit geval komt er nog eens bij dat we in Pol&actua een extra kader hebben om zulke polariserende onderwerpen in goede banen leiden.

Het resultaat? Tja, je had alles in Sport kunnen concentreren, ik denk niet dat de discussie dan heel anders was verlopen, de meesten hadden de weg naar daar ook wel gevonden. Moderatiestijl had anders geweest allicht. Misschien zijn er sommige sport regulars niet gewend dat hun low effort posts zomaar verwijderd worden. :p Of er hadden twee parallelle discussies kunnen blijven bestaan. Heel moeilijk te zeggen hoe dat verder zou uitdraaien, maar de algemene principes om dit te vermijden zijn redelijk evident denk ik.
Kijk, hier kan ik me meer in vinden, ook al moet ik er niet mee akkoord gaan. Ik denk wel dat je overschat dat het voor de users 'verwarrend' wordt, want ik weet nog wel op welk subforum ik klik en ik weet ook waar ik niet wil vertoeven. En je hebt zeker gelijk dat je anders die kruisbestuiving van meningen zou missen. Maar soms willen we dat net vermijden. Ik geloof dat in sport de discussie een 'flash in the pan' had geweest en dan werd relatief snel verder overgegaan tot de orde van de dag. Het overkoepelende en grotere sociale debat zou daarna automatisch elders verder worden gevoerd. Als Sportusers blind moeten vertrouwen in het P&A-klimaat moet dat vertrouwen ook een beetje aan de Sportusers worden toevertrouwd vind ik. Daar zullen jullie ook voor julliezelf een gemakkelijker pad vinden.

Maar goed, ik begrijp dat het niet altijd een gemakkelijke evenwichtsoefening is natuurlijk. Toch bedankt om te antwoorden.
 
Kijk wat Marsu probeert te zeggen is wat iedereen denkt op sport. Het is gewoon een teken dat jullie absoluut geen affiniteit hebben met sport gedeelte. Beiden moderators kunnen nu wel schuilen achter hun mening, maar misschien moeten jullie toch eens nadenken als dit de weg is die jullie willen inslaan.
 
Terug
Bovenaan