Feedback Politiek & Actualiteit

Het begint er dus meer en meer op neer te komen dat een klein groepje users, dat op een paar uitzonderingen na ook samenvalt met de groep users dat niet in staat is om zich aan de forumregels te houden, Loser in zijn job als supermoderator wil cancellen omdat hij een tegenstrijdige ideologische visie heeft ten opzichte van die users in de discussies waar hij zich actief in mengt.

Gezien de standpunten van deze users, zonder uitzondering dit keer, in het cancelculture-topic kan dat toch niet ironischer zijn.

Dat gezegd zijnde, die haatcampagne ten opzichte van Loser begint echt vervelend te worden. Daar mag echt iets aan gedaan worden, want nu verzandt elke goedbedoelde, constructieve feedback steeds opnieuw in een rondje Loser-bashen doordat de vijf usual suspects hun kans mooi zien om het weer rond Loser te laten draaien.
 
Laatst bewerkt:
Kijk voila, opnieuw zelfde verhaaltje.
Pedofilie topic haal ik aan wat er telkens de discussie verziekt, volgens wat ik hier als feedback had gepost : https://www.beyondgaming.be/threads/feedback-topic.16/page-26#post-307279

Mijn kritiek wordt verwijderd wegens 'offtopic', dit klopt uiteraard. Die post was niet on-topic.
Maar de oorzaak van mijn kritiek, blijft er schoon op staan.

(y)

Nuja, doel bereikt, de goesting om deel te nemen aan het gesprek, is meteen foetsjie
 
Kijk voila, opnieuw zelfde verhaaltje.
Pedofilie topic haal ik aan wat er telkens de discussie verziekt, volgens wat ik hier als feedback had gepost : https://www.beyondgaming.be/threads/feedback-topic.16/page-26#post-307279

Mijn kritiek wordt verwijderd wegens 'offtopic', dit klopt uiteraard. Die post was niet on-topic.
Maar de oorzaak van mijn kritiek, blijft er schoon op staan.

(y)

Nuja, doel bereikt, de goesting om deel te nemen aan het gesprek, is meteen foetsjie
Posts waarvan je denkt dat ze de regels overtreden, moet je reporten. En niet in de thread zelf aanhalen, omdat dat offtopic is. Dat staat allemaal in de forumregels. De post die je wou reporten, overtreedt de forumregels mijns inziens niet (al kunnen de moderatoren ginds dat altijd nog anders beslissen als ze het bekijken), alleen de eerste zin is wat scherper geformuleerd, als antwoord op een al even scherpe andere post. Tenzij we elke post die het niet eens is met een andere post gaan verwijderen, zie ik niet hoe je dit kunt oplossen op een discussieforum.

Edit: Zoals je ziet, is er ondertussen ingegrepen door een moderator. Veel plezier in de thread verder!
 
Laatst bewerkt:
Iets als bullshit catalogeren is imo typerend voor de (negatieve) trend/sfeer in P&A zoals beschreven in mijn kritiekpost hier wat eerder.
Het komt ook bij mij zo over (persoonlijk) dat daar subjectief wordt op gemodereerd. Voor sommige posts hoeft het niet gereport te worden, want moderatie springt er meteen op, meestal als het indruist tegen eigen overtuiging. Voor andere wordt het dan meteen 'opgekuist'.
Dat is hoe het bij mij overkomt.
Disclaimer: mijn mening vertegenwoordigt niet de ganse BG community
 
Iets als bullshit catalogeren is imo typerend voor de (negatieve) trend/sfeer in P&A zoals beschreven in mijn kritiekpost hier wat eerder.
Het komt ook bij mij zo over (persoonlijk) dat daar subjectief wordt op gemodereerd. Voor sommige posts hoeft het niet gereport te worden, want moderatie springt er meteen op, meestal als het indruist tegen eigen overtuiging. Voor andere wordt het dan meteen 'opgekuist'.
Dat is hoe het bij mij overkomt.
Disclaimer: mijn mening vertegenwoordigt niet de ganse BG community
In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, zijn we niet constant en 24u op 24u aanwezig. Soms kan er al eens een paar uur overgaan tot er ingegrepen wordt, soms langer ook. We doen ons best om dat altijd zo vlug mogelijk te doen, maar we kunnen ook niet alles zien. En daarom vragen we te reporten. (heb je trouwens mijn edit gezien?)
 
Kip of ei? Moderatie omdat ik erop reageerde of zou het hoe dan ook zijn gebeurd? Werd pas gemodereerd nadat mijn post al was verwijderd
 
Kip of ei? Moderatie omdat ik erop reageerde of zou het hoe dan ook zijn gebeurd? Werd pas gemodereerd nadat mijn post al was verwijderd
Het zou hoe dan ook zijn gebeurd, ik heb nergens ingegrepen. Reporten is de manier om moderatie ergens naar te laten kijken, niet reageren.
 
Ik neem aan dat het hier over mijn originele post gaat?

Ik vind het persoonlijk enorm misplaatst als iemand in een controversieel topic over de taboesfeer rond pedofilie, dat de nodige nuance verdient, gaat klagen over de onderdrukking van de heteroseksuele man en probeert om het zoveelse topic om te toveren in een klaagzang over wokeness. Dat is voor mij nu eens typerend voor de huidige sfeer in P&A en de voornaamste reden dat ik eigenlijk nog weinig zin heb om hier te posten.
 
De post op zich doet er minder toe, ik heb het eerder op de trend & sfeer die rond P&A leeft.
Als ik vind dat een pedofiel absoluut geen erkenning verdient en ik noem de posts die dat wel vinden bullshit, wordt daar meteen op ingegrepen wegens 'verzieken thread' of 'niet onderbouwde post'. Naar mijn gevoel is dat met twee maten & gewichten. En meestal in het voordeel/nadeel van de filosofie van de moderator
Soit, doet er niet meer toe. Werd aangekaart, da's alles.
 
De post op zich doet er minder toe, ik heb het eerder op de trend & sfeer die rond P&A leeft.
Als ik vind dat een pedofiel absoluut geen erkenning verdient en ik noem de posts die dat wel vinden bullshit, wordt daar meteen op ingegrepen wegens 'verzieken thread' of 'niet onderbouwde post'. Naar mijn gevoel is dat met twee maten & gewichten. En meestal in het voordeel/nadeel van de filosofie van de moderator
Soit, doet er niet meer toe. Werd aangekaart, da's alles.
Die twee maten en gewichten waarvan sprake hier, zijn hypothetisch en hebben nooit plaatsgevonden. En dus niet eerlijk tov de moderatie.
Verder is dit een specifieke ingreep, en die worden besproken in pm. We zullen dit topic voorbehouden voor feedback.
 
Ik neem aan dat het hier over mijn originele post gaat?

Ik vind het persoonlijk enorm misplaatst als iemand in een controversieel topic over de taboesfeer rond pedofilie, dat de nodige nuance verdient, gaat klagen over de onderdrukking van de heteroseksuele man en probeert om het zoveelse topic om te toveren in een klaagzang over wokeness. Dat is voor mij nu eens typerend voor de huidige sfeer in P&A en de voornaamste reden dat ik eigenlijk nog weinig zin heb om hier te posten.

Absoluut mee eens.
 
Ik neem aan dat het hier over mijn originele post gaat?

Ik vind het persoonlijk enorm misplaatst als iemand in een controversieel topic over de taboesfeer rond pedofilie, dat de nodige nuance verdient, gaat klagen over de onderdrukking van de heteroseksuele man en probeert om het zoveelse topic om te toveren in een klaagzang over wokeness. Dat is voor mij nu eens typerend voor de huidige sfeer in P&A en de voornaamste reden dat ik eigenlijk nog weinig zin heb om hier te posten.

Je hebt gelijk, maar zulke reacties zijn dan ook weer weinig constructief en wekken weer wrevel van anderen op (zoals gebleken is).
 
Jullie hebben het volste recht om te modereren. Ik besef mij ten volle dat dit geen simpele taak is. Echter blijf ik erbij dat er gisteren een tussenkomst is geweest die in mijn ogen volstrekt onnodig was. Dit met zo'n rode tekst dat is altijd al vrij agressief en intimiderend. Straffer eigenlijk nog, de kans een beetje ontnomen is geweest om een serieus debat te hebben. Ik vind het nogal vreemd dat er het woord 'kibbelen' en 'kinderlijk' worden gebruikt. Ik denk dat we ons er van moeten bewust zijn dat dit een zeer gevoelig thema is heden ten dage. Dat we ook op een forum zitten waarbij er verschillende meningen toegedaan zijn en die daar ook over en weer, op een vrij constructieve manier neergepend werden. Misschien is het een optie om eerder privé dan wat te bemiddelen? In plaats van dat de boel zou stil vallen?
 
De reactie was dan ook niet op het thema, maar op het gekibbel tussen, als ik de namen juist heb, tussen karry88 en stevenP over wie wat nu juist gezegd heeft.
 
Jullie hebben het volste recht om te modereren. Ik besef mij ten volle dat dit geen simpele taak is. Echter blijf ik erbij dat er gisteren een tussenkomst is geweest die in mijn ogen volstrekt onnodig was. Dit met zo'n rode tekst dat is altijd al vrij agressief en intimiderend. Straffer eigenlijk nog, de kans een beetje ontnomen is geweest om een serieus debat te hebben. Ik vind het nogal vreemd dat er het woord 'kibbelen' en 'kinderlijk' worden gebruikt. Ik denk dat we ons er van moeten bewust zijn dat dit een zeer gevoelig thema is heden ten dage. Dat we ook op een forum zitten waarbij er verschillende meningen toegedaan zijn en die daar ook over en weer, op een vrij constructieve manier neergepend werden. Misschien is het een optie om eerder privé dan wat te bemiddelen? In plaats van dat de boel zou stil vallen?
Zoals JPV zegt. De tussenkomst gaat helemaal niet over het topic. De tussenkomst gaat over dit:

  • Stel je niet aan.... versus Ik stel mij helemaal niet aan ...
  • Wie zegt dat ik een serieus antwoord verwacht? versus Lijkt me dat je dan in het foute subforum zit.
  • Ik ben het een beetje beu dat jij nu al de tweede bent die hier mijn woorden verdraait versus Nee dat doe je niet, nee die is er niet. Je kan zeggen van wel maar uit je post blijkt het tegendeel. Gelieve niet meer zo kinderachtig te reageren
  • Je punt is dat van een Calimero.
Voorbeelden genoeg zo? Ik had daar ook gewoon een warn voor kunnen geven hoor, maar het specifiek gekozen om dat niet te doen en het gewoon op te lossen met een vraag dit te stoppen.

Trouwens, hier in dit topic wordt geregeld gevraagd dat het niveau van P&A omhoog zou moeten en dat we strenger moeten optreden. Wanneer ik dan vraag om het gekibbel te stoppen (want hoe noem je dit anders?) dan vinden jullie het te streng?
 
Aangezien het hier ook over mij gaat en ik bij naam wordt genoemd zal ik toch ook maar even reageren.

Om eerlijk te zijn ben ik zelf bijzonder geïrriteerd door de tussenkomst. Ik blijf erbij dat het in mijn ogen best nog een respectvolle discussie was die er toe deed. Wat jullie als gekibbel zien was en is in mijn ogen nog altijd niet meer of minder dan een poging om elkaars standpunten over te brengen. Het klopt dat mijn taalgebruik misschien kan overkomen als gekibbel of het spelen van een welles-nietes spelletje. Het enige doel van mijn herhalingen was om te proberen duidelijk te maken wat mijn standpunt was omdat ik de indruk had dat dat niet werd begrepen. Bepaalde anderen bleven daartegen in discussie gaan, waar ik ook geen enkel probleem mee heb om eerlijk te zijn. Onze meningen liggen mijlenver uit elkaar, maar in mijn ogen bleef het binnen de perken. Ik was er ook niet over blijven doordrammen, dus ik mijn ogen was dit niet nodig.

Zoals ik altijd heb gedaan op dit forum of 9lives voordien respecteer ik de ingreep en de moderatie, hoewel ik het er absoluut niet mee eens ben, maar dat is dan weer mijn recht. Als je zou hebben overwogen om daarvoor een warn te geven ben ik wel blij dat je het zo hebt opgelost, want dat had ik echt overdreven gevonden.

Het enige gevolg voor mij is dat ik nu echt geen zin meer heb om te posten in P&A, niet omdat ik wordt aangesproken over posts, daar kan ik perfect mee leven, maar wel omdat ik gewoon niet meer weet wat ik wel zal mogen posten wanneer het over gevoelige topic gaat en ik het niet eens ben met een mening.
 
Het enige gevolg voor mij is dat ik nu echt geen zin meer heb om te posten in P&A, niet omdat ik wordt aangesproken over posts, daar kan ik perfect mee leven, maar wel omdat ik gewoon niet meer weet wat ik wel zal mogen posten wanneer het over gevoelige topic gaat en ik het niet eens ben met een mening.

Dat zou ik alleszins zeer jammer vinden. Ivm het topic mag je wat alles posten wat je wilt, maar dat "stechelen" (sorry, ik heb er geen ander woord voor) moet toch helemaal niet? Iedereen kan toch perfect zijn mening verkopen zonder dat te doen? Zelfs extreme meningen mogen, zolang ze maar binnen de forumregels passen.

Dus bij deze: ik hoop echt dat je wel nog blijft posten in P&A.
 
Terug
Bovenaan