Plug-in thuisbatterijen

Perfect op 0 ga je dat nooit krijgen. Het leest ook uit via de P1 poort dus enige aanpassing gaat ook pas gebeuren nadat het verbruik (of injectie) al werd gedetecteerd door de digitale meter (en dus verrekend bij Fluvius).

Nu 10 kWh op maandbasis is wat? Op en al 3 a 3,5 Euro? Ik zou er alleszins niet van wakker liggen.
Het alternatief is uitzien naar een smart meter (via CT klemmen) die meermaals per seconde uitleest, en een ander model batterij die sneller kan schakelen. Het kan beter, maar zal lang, héél lang duren voor de meerkost van zulke setup is terugbetaald.

Als ik ook kijk naar mijn laadpaal, die reageert niet binnen 1 seconde. Die heeft ook meerdere seconden nodig om van niets naar volle snelheid te gaan. Dus het zou mij niet verbazen mocht dat bij die batterijen ook zo zijn.

internet heeft afgelopen weekend enkele uren plat gelegen door iemand die een verlichtingspaal had afgereden en sindsdien werkt de marstek app weer niet meer vanop afstand.

Het was mij in HA ook opgevallen dat tijdens deze panne, de batterij zelf ook niet meer deed wat ze moest doen.

Dus, ik heb de 2 batterijen vorige week besteld via marstek.nl. Echter buiten de "bestelling ontvangen" mail heb ik nog geen verdere info ontvangen.
Iemand enige ervaring met wanneer ze een leveringstermijn kunnnen specifieren?
De mijne is aangekomen van marstek.nl. Besteld 09/05 dus een maand LT.

Terug
Bovenaan