Plug-in thuisbatterijen

Ik heb bij familie de Marstek v3 met de Marstek CT003 geinstalleerd.

Enkel die P1 meter van Marstek is precies echt slecht, vaak geen data, of met veel vertraging. Laatste FW updates gedaan.
Zou dit beter werken met een P1 van Homewizard?

Heeft deze de extra USB-C voeding nodig? want zonder werkt het precies beter...

Ik heb een Marstek Venus E3 die werkt met de P1 van Homewizard en werkt nu reeds een dikke maand vlekkenloos...

Ik heb bij familie de Marstek v3 met de Marstek CT003 geinstalleerd.

Enkel die P1 meter van Marstek is precies echt slecht, vaak geen data, of met veel vertraging. Laatste FW updates gedaan.
Zou dit beter werken met een P1 van Homewizard?

Heeft deze de extra USB-C voeding nodig? want zonder werkt het precies beter...
Als je 1 batterij wil aansturen dan is de P1 van HW prima. Vanaf 2 gebruik je best CT003

Wel akkoord dat dat rommel is.

Een familielid heeft er vorige week een besteld bij Tubotek. Bebat was in de prijs en hij heeft 1050euro betaald met de 5% welkomstkorting.
Ik heb hem 3 weken ook in mijn winkelmandje gehad en toen was dat niet. Was aan het twijfelen om een 2e te kopen.
"Bebat was in de prijs", dat stond inderdaad bij de productbeschrijving maar nu lees ik op de Recupel website dat op de factuur moet staan "inclusief Recupel bijdrage" en dat staat er niet op...en nu rekenen ze de bijdrage bovenop de vroegere prijs van 1000 excl btw, wat me doet vermoeden dat het toch niet inbegrepen was...

"Bebat was in de prijs", dat stond inderdaad bij de productbeschrijving maar nu lees ik op de Recupel website dat op de factuur moet staan "inclusief Recupel bijdrage" en dat staat er niet op...en nu rekenen ze de bijdrage bovenop de vroegere prijs van 1000 excl btw, wat me doet vermoeden dat het toch niet inbegrepen was...
Ah dat staat bij mij ook niet op de factuur.

Vraag mij echter af hoe ze dat ooit gaan behandelen op het containerpark. Hier lijkt dat gewoon ‘groot elektro’ te zijn en klaar.

Op tweedehands spullen hoef je geen bebat te betalen. Dus als gij op het containerpark staat en uw batterij is tweedehands, kunnen ze niks zeggen...

Op de grote "Marstek België" facebook groep is er ook een discussie over die Recupel van Tubotek. Op de laatste betaalstap stond daar duidelijk bij dat het inclusief Recupel was. Tubotek is ook geregistreerd bij Recupel (kan je controleren) en is verplicht om dit te betalen. Je kan je serienummer van je batterij ook ingeven op die Recupel website. Maar dat is nog te vroeg omdat die gegevens soms per trimester worden doorgegeven. Ik las ook dat iemand Tubotek al had gemaild en hij bevestigde dat het inclusief Recupel was.

De batterij is nu 217 euro duurder dan toen ik hem een paar weken geleden heb gekocht. Dat is wel een groot verschil. Mogelijk heeft Tubotek zich toch in zijn vingers gesneden. Er zijn nu ook wat problemen met zijn computersysteem, iets langere levertijden, moeilijker bereikbaarheid per telefoon/mail, etc. Het lijkt erop dat hij wat slachtoffer van zijn eigen succes aan het worden is. Voorts zou het wel een vriendelijke man zijn als je het leest van mensen die het toestel ter plaatse zijn gaan afhalen.

Ah dat staat bij mij ook niet op de factuur.

Vraag mij echter af hoe ze dat ooit gaan behandelen op het containerpark. Hier lijkt dat gewoon ‘groot elektro’ te zijn en klaar.
Batterijen en groot elektro is hier op het containerpark apart? Serienummers van ESSs worden blijkbaar ook geregistreerd, dus kan men wel een controle uitvoeren.
Op tweedehands spullen hoef je geen bebat te betalen. Dus als gij op het containerpark staat en uw batterij is tweedehands, kunnen ze niks zeggen...
Uitweg ā la Belge. :laugh:

Serienummers van ESSs worden blijkbaar ook geregistreerd, dus kan men wel een controle uitvoeren.
Dan moet het serienummer natuurlijk nog wel leesbaar/terug te vinden zijn op het apparaat na 10-20j. :p Volgens mij is dat maar een sticker bij de Marstek.

Ik zie nu op tubotek.be dat de Recupel bijdrage er nog apart bijgerekend wordt. Nochtans stond er vroeger in de beschrijving dat deze inbegrepen was. Heb ik (en enkele anderen hier) nu vorige maand een batterij gekocht zonder inbegrepen Recupel bijdrage?
Ah jammer wou hem vorige week bestellen maar het was er toen niet van gekomen, nu iets kostelijker.

Blijft toch wat sukkelen met die Marstek, weet niet of het de app is of de ct003 zelf, maar qua weergave zijn er toch veel glitches, bvb niet de juiste laadtoestand weergeven of niet het juiste percentage. De batterijen doen in de achtergrond wel gewoon hun werk intussen.

Vandaag ook opeens 1 van de 2 batterijen die op 800w ontladen terug stond, uit het niets, niet aangekomen of geen update gedaan…

Had ik ook met de mijne toen die nog in de garage stond met vrij slechte wifi ontvangst.
Staat ondertussen bedraad aangesloten in de kelder en doet het zo wel perfect.

Had ik ook met de mijne toen die nog in de garage stond met vrij slechte wifi ontvangst.
Staat ondertussen bedraad aangesloten in de kelder en doet het zo wel perfect.
Beide staan bedraad aangesloten..

Net wel een update van de app gepusht gekregen, eens benieuwd of dat wat helpt.

Hier is de Marstek vandaag aangekomen. Net geïnstalleerd en doet zijn ding. Hopelijk niet te veel problemen in de toekomst. HW P1 meter

EnergyVision heeft een nieuwe manier gevonden om klanten aan te trekken: de Marstek Venus A wordt nu aangeboden in combinatie met hun zonnepanelen. Begrijp me niet verkeerd, dat is zeker positief nieuws. Alleen stel ik me nog één vraag: was de Venus A ondertussen al synergrid gecertificeerd? Ik dacht namelijk van niet?

Hier doet die ook gewoon wat die moet doen:
.

Los van een volle batterij: droogkast en wasmachine een hele dag staan draaien, gekookt onder de middag en vaatwas op een heet programma laten draaien.

Heerlijk om die zelfconsumptie meer te optimaliseren. De warmtepomp is net iets teveel om te overbruggen. Tegen 22u-23u is ze meestal leeg.

Met de nieuwe Marstek app-update is de SoC ook te bekijken in de daggrafiek. Vind ik wel een toegevoegde waarde om eenvoudig te kunnen checken of je de batterij vol krijgt gedurende de dag. Voorlopig nog niet hier sinds ik de airco ben beginnen gebruiken om 24/7 te verwarmen i.p.v. CV.

Ik heb dat ook wel soms, dat ik eens moet refreshen omdat de app eerst niets toont. Ik merk de laatste tijd ook dat de weergave op het "Device Management"-scherm achterloopt.

Een andere quirk die ik ofwel hier ofwel op Tweakers al eens gelezen heb: als ik bij iemand ben die ook een Marstek heeft en daar in Bluetooth range de app open, dan heb ik daarna vaak connectiviteitsproblemen met mijn eigen batterij.

Terug
Bovenaan