Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik begrijp waar je naartoe gaat. Sommige batterijen hebben een "peak shaving" algoritme in hun BMS. Helaas heeft de Marstek dit (nog) niet. De RTE is ook niet denderend bij een laag vermogen. Dus @Klopgeest heeft daarin een punt om dan beter te laten op 2500W
Mogelijk kan je wel de Marstek in manuele modus tijdens piekmomenten (s'avonds met koken ofzo?) dit opvangen. Heb je hoge pieken? In dat geval zou je met een Dynamisch tarief bvb s'nachts of s'middags opladen en dan op piekmomenten de batterij laten bijspringen.
Maar ik denk dat zelfs dit scenario om de omvormersverliezen te compenseren je in het beste geval break even bent. Batterijen renderen (bijna) niet de komende paar maanden.
Zelfde hier, onze pieken zitten altijd sub 3.5 kW. Dit met een PHEV.Onze hoogste piek dit jaar was in de maand januari: 4,963 kW. Voor de rest zitten we tussen de 2 en 4 kW, meestal rond de 3 kW. Geen idee of dat echt hoog is. We hebben geen EV.
Als ik het zo hoor, gaat het over minieme winsten en dan houd ik de batterij liever op de NOM stand.
Ik heb ze aangemeld in september. Nooit geen reactie op gehad. Aanmelding zelf is redelijk simpel.Iemand hier die zijn plugin batterij al aangemeld heeft bij Fluvius? Duurt het lang voor je bevestiging krijgt van Fluvius dat het in orde is en is de aanvraag straight forward?
Het is interessanter bij de hogere vermogens om en masse terug te geven dan lang aan 200-500W bij wijze van.
In deze periode gaat dat over eurocenten in rendement, ik zou het gewoon laten staan op 2500W.
Voor diegene die geïntersseerd zijn in de RTE van de Marstek venus e. Kijk vooral naar de lage vermogens : Tweakers
Als ik het zo zie heeft het voor de RTE dus niet veel zin om 'm op 2500W ontladen te zetten i.p.v. 800W.
Ik denk dat ik 'm in de winter en tussenseizoenen dan toch maar op 800W ga laten staan. Ik krijg de batterij toch niet meer vol en aan het einde van de dag is die altijd terug leeg.Als je in de zomer je batterij op 800W niet leegkrijgt wel natuurlijk. Dan kan je de hogere piek bij het koken (of iets anders) opvangen en heb je iets meer rendement (gebruik). Voor de RTE moet je het blijkbaar niet doen.
Ik denk dat ik 'm in de winter en tussenseizoenen dan toch maar op 800W ga laten staan. Ik krijg de batterij toch niet meer vol en aan het einde van de dag is die altijd terug leeg.
In oktober heb ik nu 101kWh uit de batterij gehaald. Ze geraakt bijna nooit vol, maar ik zie ze zaagtansgewijs laden en ontladen door de dag. Bv laden als de warmtepomp afslaat en ontladen als ze terug opspringt voor de volgende run. Ze is dan wel 's avonds nooit vol, maar doorheen de dag is er wel 4-5kWh in gegaan.
Als de auto thuis staat te laden, is er altijd energie te kort.
Sinds de installatie in de laatste week van mei, heb ik 690kWh uit de batterij gehaald. Dus wellicht +- 700kWh tegen het eind van de maand.
Tel daar maart, april en mei bij en ik zal een 1000kWh afname per jaar besparen. Misschien zelfs 1100kWh als er nog wat overschot in november/februari. Dan zou het exact overeen komen met mijn simulatie.
Met 1000-1100kWh besparing per jaar, ben ik content.

Ge vergeet dat die Telenet wifi 360 pods op zich al een stoof zijn, die batterij gaat het niet koud hebbenIk ga mijn nieuw tuinhuis dat komt isoleren. Zal wel goed genoeg zijn. En er komt water, elektriciteit en utp connectie met een telenet pod op.
Als die bouwaanvraag eindelijk erdoor is, kunnen we er aan beginnen. Will let you know of het vorstvrij is.
Wil er ook andere machines kunnen stockeren die nu binnen in de weg liggen.
Bij mijn broer is het ook zo. Het is niet dat het 15 graden is in de winter, maar het vriest niet binnen.

Ge vergeet dat die Telenet wifi 360 pods op zich al een stoof zijn, die batterij gaat het niet koud hebben![]()
Ik heb er zo 4 staanHeb er zo ene in huis, verbruikt maar even 10W. Helpt idd de gang mee warm houden.