Personal Trainers - Messiassen of charlatans?

En de enige vrouwen die er slank uitkomen of strak in beeld komen, zijn er die al een strak lijf hadden. Hoe kan je in hemelsnaam fit raken als je ergens één keer in de week een overpriced groepsles van een uur gaat volgen.
Dat klopt, gebaseerd op wat ik zie passeren. Er wordt enorm gefoefeld met voor en na foto's ook. Buik uitsteken, slechte belichting, slordige kleren. Terwijl die mensen al heel scherp staan. 3 weken later, schaduw, schmink, strakke kledij, prachtige resultaten zeg.

Ik ken een dame die naar die groepslessen geweest is. Daarna, om bij het team te horen, werd verwacht dat ze een beurtenkaart kocht. Zo gezegd zo gedaan. Dan kwam de druk om ook de shakes, skin boosters, vitamine kuren, ochtenddrankjes, enz. aan te kopen en liefst ook zelf de verkopen bij familie en vrienden. Op een ochtend ging die 's morgens gaan lopen en vroeg die Herbalife coach of zij mee mocht gaan joggen. Na de loopsessie vroeg die Herbalife coach (nadat ze zelf aandrong om mee te gaan) haar beurtenkaart om 1 beurt af te vinken.

Zij is daar meteen uitgestapt. Plots was die coach en fun team niet meer zo fun en vriendelijk.
 
Dat klopt, gebaseerd op wat ik zie passeren. Er wordt enorm gefoefeld met voor en na foto's ook. Buik uitsteken, slechte belichting, slordige kleren. Terwijl die mensen al heel scherp staan. 3 weken later, schaduw, schmink, strakke kledij, prachtige resultaten zeg.

Ik ken een dame die naar die groepslessen geweest is. Daarna, om bij het team te horen, werd verwacht dat ze een beurtenkaart kocht. Zo gezegd zo gedaan. Dan kwam de druk om ook de shakes, skin boosters, vitamine kuren, ochtenddrankjes, enz. aan te kopen en liefst ook zelf de verkopen bij familie en vrienden. Op een ochtend ging die 's morgens gaan lopen en vroeg die Herbalife coach of zij mee mocht gaan joggen. Na de loopsessie vroeg die Herbalife coach (nadat ze zelf aandrong om mee te gaan) haar beurtenkaart om 1 beurt af te vinken.

Zij is daar meteen uitgestapt. Plots was die coach en fun team niet meer zo fun en vriendelijk.
Ook zeer veel coaches die hun klanten detox kuren aansmeren waar dan een dikke € 100 voor betaald wordt en eigenlijk niet meer is dan wat zelfgemaakt selder- of wortelsap.
 
Ook zeer veel coaches die hun klanten detox kuren aansmeren waar dan een dikke € 100 voor betaald wordt en eigenlijk niet meer is dan wat zelfgemaakt selder- of wortelsap.
Want de link tussen complete BS rond training naar complete BS rond voeding is snel gemaakt.
 
Ik heb het hier al elders gezet maar hier in de buurt wordt nu via facebook een "fit camp" georganiseerd. Dit gaat als je de video's en foto's kijkt dan over voornamelijk onsportieve vrouwen, die ze wat eenvoudige oefeningen laten doen die je ook ziet als je 1 minuut YouTube raadpleegt. Groot was mijn verbazing toen ik zag dat een meisje/vrouw die ik van vroeger kende, en die echt niets met sport had, dat bleek te organiseren.

Dit alles werd echter duidelijk toen ik hoorde dat zij ook zo'n Herbalife coach is, en tijdens die "fit camp" nonsens uiteraard iedereen supplementen probeert aan te praten. Kennelijk verdient ze er goed mee.
Herbalife. Als je iemand daar mee ziet afkomen zou het een reflex moeten zijn om 180° te draaien en te beginnen sprinten.

In heel mijn leven heb ik nog nooit iemand met een indrukwekkende fysiek gezien die wordt geassocieerd met Herbalife. Ook nog nooit iemand met deftige duiten. Dat is gewoon een sekte/MLM die voornamelijk profiteert van mensen met een lege kokosnoot ipv een stel hersenen. Ongetwijfeld zijn er wel zo een paar die daadwerkelijk profiteren van die piramide, maar ik moet ze nog tegenkomen. Als je echt fit bent en zo wat social media following kan kweken zie ik wel nog een weg naar klein succes daarmee. Maar zelden zal het sop de kolen waard zijn.

Ik ken zo iemand viavia en dat is gewoon het stereotype. Elke ochtend op social media wat hype plaatsen over zijn 'enorm' drukke en zware dag, hoe vroeg hij opstaat om te trainen, hoeveel hij traint doorheen de dag, hoe hard hij werkt om fit te zijn, hoeveel mensen hij helpt. En dat culmineert dan in één filmpje per bloedmaan waar hij 12 oude dozen helpt om het concept van bewegen te benaderen. Zelf is hij gewoon een schriel ventje van 1m60 en 40kg. En daar zit ook niks van atleticisme in. Elke eurocent die hij aftroggelt van kennissen en vrienden van zijn moeder moet vermoedelijk ook direct gestoken worden in de schuldenberg die Herbalife eigenlijk is.

En die 1x per week gezamenlijke sportuitjes van zo een stel onfitte studentes is ook gewoon 10-12 meisjes die zich schuldig voelen na een zomer zuipen, troep eten en andere zaken om dan drie weken lang eens één uur te sporten, 89 instagramfoto's er van te maken en om de volgende week te zeggen "Oh pff, kben zo moe, ik skip één keertje." en om dan nooit meer terug te komen. Traditioneel moet er ook telkens een kerel of twee in zo een groepje zitten die er enkel maar zijn om te zien of er ze er wat restjes kunnen opknabbelen.

Uiteindelijk komt het gewoon neer op consistent werk en discipline. Gewoontes en bewustwording kweken.
 
Dat zou eigenlijk nog iets zijn voor mij, maar wel met een geheel eigen aanpak. Hen zodanig fat-/bodyshamen zodat ze walgen van zichzelf en nooit meer zo willen zijn.
Zo deden ze dat vroeger bij de paters in het klooster. Als die het te bont maakten werd de deuropening naar de eethal versmald. Wie niet meer kon passeren, deed automatisch mee aan intermittent fasting.
 
Eén van die andere hypes tegenwoordig is de KPNI: https://www.kpnibelgium.com/

Allerhande therapeuten die via alternatieve geneeswijzen het licht gezien hebben en dit opdringen naar de goedgelovige patiënt/sporter.

Goedgelovige zielen trappen hier in en zijn op lange termijn vooral veel geld kwijt...
 
Ik ben daar redelijk cru in. Collega van mij blijft continu zagen en klagen dat ze te dik is en daardoor deze zomer geen bikini meer durft dragen. Dat is nu al 5 jaar op een rij datzelfde gejank.

Ik heb haar gezegd dat dat is omdat ze een stuk chocolade of andere brol belangrijker vindt dan haar gezondheid, uiterlijk en zelfvertrouwen.

Ben ik nu personal coach?
 
Ik ben daar redelijk cru in. Collega van mij blijft continu zagen en klagen dat ze te dik is en daardoor deze zomer geen bikini meer durft dragen. Dat is nu al 5 jaar op een rij datzelfde gejank.

Ik heb haar gezegd dat dat is omdat ze een stuk chocolade of andere brol belangrijker vindt dan haar gezondheid, uiterlijk en zelfvertrouwen.

Ben ik nu personal coach?

Ja, stuur de rekening maar op :p

Sommige mensen zoeken het ook zelf, hier een collega die werkelijk in elke vergadering (ongeacht het moment van de dag) zoetigheid zit te eten. Dan moet je inderdaad niet klagen dat de kilo's er snel bij komen...
 
Ja, stuur de rekening maar op :p

Sommige mensen zoeken het ook zelf, hier een collega die werkelijk in elke vergadering (ongeacht het moment van de dag) zoetigheid zit te eten. Dan moet je inderdaad niet klagen dat de kilo's er snel bij komen...
Hier ook een collega gehad, jonge vrouw. Zag er goed uit maar had wat complexen over haar bovenbenen/achterste dus wou vermageren, en dat lukte niet. Maar dan elke lunch een serieuze bak frieten eten bij haar warme maaltijd, terwijl dat dan het eerste is waar ik aan zou denken. Nuja, was ook wel wat into alternatieve/hippe zaken, zo had iemand haar wijsgemaakt dat paranoten heel krachtig waren voor het een of ander, maar meer dan één per dag dat was dan gevaarlijk ofzo. Eet eens studentenhaver.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben daar redelijk cru in. Collega van mij blijft continu zagen en klagen dat ze te dik is en daardoor deze zomer geen bikini meer durft dragen. Dat is nu al 5 jaar op een rij datzelfde gejank.

Ik heb haar gezegd dat dat is omdat ze een stuk chocolade of andere brol belangrijker vindt dan haar gezondheid, uiterlijk en zelfvertrouwen.

Ben ik nu personal coach?
Nee, je bent nu @Str8_6
 
Bij sommigen hier zijn het gebrek aan empathie, de vooroordelen en de arrogantie om te kotsen. Ideale manier om iemand te doen afvallen inderdaad.
Voor veel mensen werkt de zachte aanpak nu eenmaal niet. En ik kan ergens wel begrijpen dat als iemand 5 jaar lang klaagt dat ze te dik is maar er klaarblijkelijk niets aan doet, dat je op een gegeven moment het zegt zoals het is.

De absolute meerderheid is nu eenmaal gewoon te dik omdat ze te veel eten/drinken en te weinig bewegen. Er mag tegen mensen gerust gezegd worden waar het op staat.

En uiteraard zijn er hier wat extreme voorbeelden die ook niet de norm zijn.
 
Bij welk orakel heb je die uitspraken gevonden? :unsure:
Zo eentje die Fit-marthons organiseert en intussentijd Herbalife probeert aan te smeren aan mensen

Ik kan ze muten op social media natuurlijk, maar het is ergens ook wel grappig

Er is nu dus blijkbaar een Marathon en je zit in teams met 9. En zoals ik het zie is het de bedoeling om als persoon en als team zo veel mogelijk af te vallen. 1 team van haar is al 6,8kg afgevallen op 2 dagen (vocht ? vet ? spieren ? wie zal het zeggen)
 
Bij sommigen hier zijn het gebrek aan empathie, de vooroordelen en de arrogantie om te kotsen. Ideale manier om iemand te doen afvallen inderdaad.
Het opzettelijk cru antwoorden en op het cartooneske af zaken voorstellen is uiteraard belachelijk. Maar ik denk wel dat de rode draad hier is dat veel van die malafide praktijken inspelen op het sentiment dat je snel resultaten kan halen, een soort shortcut zonder moeite. Mensen verkiezen vaak een of ander -rationeel bekeken onrealistische- wonderoplossing boven het simpel gestelde "eet gezonder en beweeg meer". Ik vind dat mensen daarop wijzen (op een beleefde en constructieve manier) een goede zaak is.

Dat er daar wel uitzonderingen op zijn die in de problemen zitten door bepaalde ziekten en/of medicatie is ook een feit natuurlijk, maar dat zijn volgens mij toch nog altijd uitzonderingen.

En trouwens, er zullen er hier ook wel genoeg gewoon een groot bakkes hebben op tinternet.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan