Pc speakers

Gr3c0

Active member
Hallo

Ik zoek pc speakers. Tijdje geleden heb ik hier gelezen dat Edifier goede speakers heeft.

Speakers moeten optisch geluid hebben.

Edifier R1280DB Bruin
Of
EdifierR1855DB
Of
Edifier S880DB

Prijsverschil is wel meer dan 50€ tussen beide. Is dat het waard?
 
Laatst bewerkt:
Enkele jaren geleden had ik ook zo een "instap-modelleke" van Edifier gekocht rond de €100. Klonk over het algemeen wel goed voor het geld, maar bass was merkbaar minder dan setjes rond dezelfde prijscategorie.

Nu sinds een jaar of twee de R2000DB en enorm tevreden van, maar die zijn nog een tikje duurder dan uw opties.

De R1855DB heeft een hoger vermogen en weegt meer dan het dubbele van de R1280DB. Mijns inziens zult ge bij die duurdere set een veel beter geluid hebben en zeker de €50 meer waard.
 
Vind de S880 wel mooier dan de R2000 maar beide spelen volgens mij wel goed geluid af. Prijs tussen beide is ergens tussen de 30 en 40 €.
 
Persoonlijk zou ik gaan voor iets anders dan Edifier.
Ik heb zelf de Edifier R1280DB gehad, maar dat was toch iets te mager wat betreft geluidsvolume en SQ.
Persoonlijk zou je in mijn ogen beter Elac's Debut 5.2 nemen (200 - 250€)
Daaraan een Fosi Audio amp van rond de 100€ aansluiten. (Fosi Audio BT30D Pro of de nieuwe Fosi Audio V3 maar met 48v power brick)
Veel meer uitbreidingsmogelijkheden naar de toekomst toe en de geluidsweergave is nog veel beter dan die van de Edifiers.
 
Pakweg 20 jaar geleden was dat nog populair om een soundcard in je (gaming) PC te steken, tegenwoordig doet vrijwel niemand dat nog (buiten audiofielen), denk ik.
Als je een moederbord hebt dat niet low budget is zit je tegenwoordig meestal sowieso wel goed.
 
goede speakers hebben wel nog een externe amp nodig. gewoon omdat een pc niet genoeg stroom kan leveren.

van een dac/soundcard zie ik inderdaad de meerwaarde niet in tenzij je speakers hebt van 10 000 euro.
 
Dan spreek je over HiFi speakers met een versterker. Al die Edifiers zijn actieve speakers dus de versterker zit dan in de speakers zelf.
 
externe geluidskaarten zijn wel nog relevant omdat er ook mensen zijn die geluid in hun computer moeten krijgen.
dus een audio engineer of producer heeft daar meer baat bij.
 
Terug
Bovenaan