PC speakers budget 1000€

near field stereo is echt een compleet andere ervaring dan een 5.1 of 7.1 home cinema setup.
wat je misschien gaat missen aan een stereo setup, is de surround die een 7.1 veel beter doet uiteraard.

maar een dedicated stereo heeft echt meer impact, betere/gemakkelijkere integratie, vlottere DSP met behulp van een PC bijvoorbeeld en meer keuzes voor DAC en/of audio interface tussen te voegen. clarity in de upper en midrange is ongeëvenaard.

studio monitoren kan je ook DSPen zodat ze niet meer vlak klinken. vlak klinkende speakers zijn niet anders dan beter omdat het gemakkelijker is om een speaker niet meer vlak te doen klinken dan andersom. ik boost de mid en upper bass meestal wat als ik gewoon wil luisteren.

zoals hier al vaker gezegd, ik heb een studio monitor setup op mijn bureau met 2 Yamaha HS8 studio monitoren en een bijbehorende Yamaha HS8S subwoofer. Midrange, maar als je duurder gaat heb je diminishing returns. Een iets grotere kamer dan OP, maar dat moet je echt niet tegenhouden om kilo's aan speakers te plaatsen. grootte van speakers bepaalt vooral hoe laag ze kunnen gaan, op een accurate manier.
 
Ik heb de Kanto Tuk, mss ook is bekijken waard? Ken te weinig technische details om deze wel of niet aan te raden voor jouw setup echter. :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan