Soundbar en/of draadloze audioverbinding voor XBOX series S

Lothiriel

Active member
Hallo,

Context: Mijn oude game PC heeft het nu totaal begeven, de grafische kaart was al stuk en nu is mijn power supply ook gestorven. In plaats van een heel nieuwe build te maken voor de huidige prijzen dacht ik voor nu gewoon een xbox series S te kopen, om het wat minder prijzig te maken - ik ben toch meer een casual gamer.

Waar ik me wat zorgen om maak is de gebrekkige connectiviteit wat audio betreft. Ik heb een monitor en geen TV dus geen geluid zonder externe speakers, maar deze kan ik ogenschijnlijk alleen met een HDMI-aansluiting verbinden met de xbox als ik de aansluitingen goed heb bekeken? En aangezien ik geen bal ken van audio weet ik dus ook niet hoe ik precies de verbinding moet maken tussen een soundbar (die ik dan ook nieuw zou moeten kopen), de monitor en de xbox. Ik neem aan dat alles verbinden met HDMI kabels niet zomaar gaat werken - ik heb ook geen speakers die je kan verbinden met HDMI momenteel.

Ik dacht dat eerst gewoon op te lossen (tijdelijk) door gewoon een set draadloze speakers te gebruiken (ik speel toch geen games waar latency een groot probleem voor is) maar ik heb begrepen dat de xbox geen bluetooth heeft (???). Ook een bluetooth headset gaat dus niet werken. Eventueel tijdelijk een bedrade in de plaats, ik las iets over verbinden met de controller?

Kortom, mij vraag is dus hoe ik dit op een kostenefficiënte manier oplos, en wat eventueel een geschikte soundbar zou kunnen zijn (max prijs 200 euro). Alvast bedankt om me uit de brand te proberen helpen :).
 
2ehands pc geen optie? Rond de prijs van de console en het budget van je soundbar vind je ondertussen al wel terug interessante dingen.

Heb een collega die nog een propere 1060(6gb) i5 4690k heeft staan voor een eerlijke prijs, regio Stekene.

Anders HDMI audio splitter kopen en een setje speakers.
 
Er valt uiteindelijk ook iets in elkaar te hacken met goedkoop spul van amazon dat je volgens mij op consoles kan aansluiten, naast de HDMI aansluiting.

Zo ooit iemand 'uit de nood' geholpen door setje oude passieve speakers op een mini versterkertje (30 euro op amazon) aan te sluiten.
Dat mini versterkertje kan dan, met een S/PDIF-3.5mm jack/usb sound convertor tussen, op de xbox of playstation of TV of monitor met S/PDIF (optical out) verbonden worden.
In totaal zijt ge dan 60 euro kwijt (of minder) aan tussenstukjes als ge nog oude passieve speakers hebt liggen.

Ik heb er zo nog een koppel liggen, als je wil mag je die van mij overkopen. Ik gebruik(te) het vooral om speakers te testen of ze nog levend waren. het geluid is wat plat, maar het is een goedkope oplossing.

 
Terug
Bovenaan