Parkeren Brussels Airport

Bubba

Well-known member
Crowdfunder FE
Hey,

Heeft er iemand misschien tips voor parkeren bij of rond Brussels airport? Ik was even aan het kijken voor parking van zaterdag middag tot donderdag middag maar dat kost ons blijkbaar in het goedkoopste geval 90€ en ik vraag me af of dat niet goedkoper kan.
 
Hey,

Heeft er iemand misschien tips voor parkeren bij of rond Brussels airport? Ik was even aan het kijken voor parking van zaterdag middag tot donderdag middag maar dat kost ons blijkbaar in het goedkoopste geval 90€ en ik vraag me af of dat niet goedkoper kan.
90€ op de budgetparking? Want dat zou wel veel zijn, is normaal goedkoper. Van waar kom je? (Kan relevant zijn om goedkoopste oplossing te geven).
 
Wat is de budget parking? Kheb dat gewoon ingegeven op de website, ik kom uit op parking 3.

Kom van Geel trouwens.
 
90€ is idd veel.
je hebt budget parking (tussen DHL en Brucargo) voor 58€/ 7 dagen. dan neem je een shuttle bus naar de luchthaven.
je kan ook reservartion parking doen tov de terminal, da's 78€/ 7 dagen

afhankelijk met hoeveel je reist, is het openbaar vervoer misschien een idee? 31€ per ticket vanaf Geel (heen en terug)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
90€ is idd veel.
je hebt budget parking (tussen DHL en Brucargo) voor 58€/ 7 dagen. dan neem je een shuttle bus naar de luchthaven.
je kan ook reservartion parking doen tov de terminal, da's 78€/ 7 dagen

afhankelijk met hoeveel je reist, is het openbaar vervoer misschien een idee? 31€ per ticket vanaf Geel (heen en terug)
Ik denk dat het goedkoopst is om te zorgen dat je in Antwerpen geraakt en dan de flix-bus nemen naar Zaventem. Binnenkort komt er mogelijks nog een extra busmaatschappij met soortgelijke service.

Maar qua parking is de parking aan Delhaize van Brucargo de goedkoopste normaal. Dat is dus op de E19 de afrit Brucargo en niet de ring op rijden. En van daar vertrekt elke paar minuten een shuttlebus (is nog 5 minuten rijden ofzo). Alternatieven zijn de trein of een deelauto, maar dat is wel meer gedoe.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik heb parking gevonden via quick parking, 50€, toch al een stuk beter...
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik denk dat het goedkoopst is om te zorgen dat je in Antwerpen geraakt en dan de flix-bus nemen naar Zaventem. Binnenkort komt er mogelijks nog een extra busmaatschappij met soortgelijke service.

Maar qua parking is de parking aan Delhaize van Brucargo de goedkoopste normaal. Dat is dus op de E19 de afrit Brucargo en niet de ring op rijden. En van daar vertrekt elke paar minuten een shuttlebus (is nog 5 minuten rijden ofzo). Alternatieven zijn de trein of een deelauto, maar dat is wel meer gedoe.
https://www.airportexpress.be/
je hebt er wel verschillende hoor,
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
90€ is precies ook wel veel?
Ik heb net geboekt voor morgen tot en met maandag, reservation zone, 60€. Binnenrijden, valies pakken en meteen de terminal binnen, handiger kan niet.
 
90€ is precies ook wel veel?
Ik heb net geboekt voor morgen tot en met maandag, reservation zone, 60€. Binnenrijden, valies pakken en meteen de terminal binnen, handiger kan niet.
Die is al volzet blijkbaar, is inderdaad iets goedkoper (72€) maar is dus niet beschikbaar, volgende is dan P3 Holiday Booking aan 89€.
 
Die is al volzet blijkbaar, is inderdaad iets goedkoper (72€) maar is dus niet beschikbaar, volgende is dan P3 Holiday Booking aan 89€.
Is het geen optie om u ergens op een rechtstreeks treintraject richting Zaventem aan een station te parkeren? Kleinere stations hebben vaak nog gratis parking.
Als mijn vluchturen het toestaan, neem ik altijd de trein naar Zaventem (vanuit Mechelen) en dan komt ge aan onder het luchthavengebouw 👌
 
Is het geen optie om u ergens op een rechtstreeks treintraject richting Zaventem aan een station te parkeren? Kleinere stations hebben vaak nog gratis parking.
Als mijn vluchturen het toestaan, neem ik altijd de trein naar Zaventem (vanuit Mechelen) en dan komt ge aan onder het luchthavengebouw 👌
Als je met een paar man gaat, is de parking dan waarschijnlijk wel nog goedkoper.
 
Als je met een paar man gaat, is de parking dan waarschijnlijk wel nog goedkoper.
Dat is waar maar tegelijk ook jammer, want de trein is eigenlijk een prima vervoersmiddel van/naar de luchthaven. De enige reden waarom je de trein niet neemt is de kostprijs (tenzij de treinverbinding bij heel vroege of heel late vluchten niet uitkomt). Die onnodige autorit van Geel naar Zaventem en terug is weeral meer dan 10 liter benzine of diesel die niet had moeten verstookt worden. Ik merk dat ik daar met de jaren gevoeliger voor word.

Bedrijfswagens (en in een gezelschap van enkele vrienden zal iemand wel een firmakar hebben) zorgen natuurlijk ook voor een foute afweging. Je vergelijkt de kostprijs van de trein met de kostprijs van de parking, zonder de variabele kost van de auto (brandstof, slijtage) mee te nemen in de vergelijking.

Niettemin is die Diabolo-regeling een typisch Belgisch gedrocht. Die investering had gewoon door de overheid moeten gebeuren, dan was er helemaal geen sprake van een ontmoedigende Diabolo-taks.

De overheid had indertijd geen ruimte in de begroting om (goedkope) overheidsschuld aan te gaan om de Diabolo-tunnel te bouwen. Geen probleem natuurlijk voor onze leider: ze zetten een publiek-private samenwerking (PPS) in de markt waarbij een private partij niet alleen de tunnel zou bouwen, maar hem ook zelf zou financieren.
De overheid betaalt sinds de opening van de tunnel in 2012 een vaste huurprijs, aangevuld met een variabele prijs per verkocht ticket. Ruwweg lag het financieel rendement voor de investeerder tussen de 5 en 7%, afhankelijk van de vraag naar Diabolo-tickets. Dat gebeurde dus in een tijd dat de overheid voor ongeveer 3 % kon lenen en ze die tunnel dus in elk scenario goedkoper zelf kon financieren.

Die PPS werd trouwens op 28 september 2007 ondertekend.

266px-Guy_Verhofstadt_June_2021_%28cropped%29.jpg

Premier van België van 12 juli 1999 tot 20 maart 2008, never forget.
 
Heb je daar een link van? Moet ook nog ene vinden voor paasvakantie
 
je mag altijd je wagen voor men deur zetten, als het uur meevalt drop ik je op de luchthaven, taxi van hier of terug is 15 euro.. DM me :)
in welke buurt is dit? want in schaarbeek en dergelijke, is de kans groot dat mijn auto verdwenen is denk ik na een weekje?

en hoeveel minuten rijden naar de luchthaven?
 
Terug
Bovenaan