Parijs-Roubaix 09/04/23

Dat VDP al tweemaal de ronde en een overwinning in PR heeft moet toch pikken bij Wout. Denk dat die zijn groene trui sowieso omruilt voor een overwinning in een van de twee.
 
Dat VDP al tweemaal de ronde en een overwinning in PR heeft moet toch pikken bij Wout. Denk dat die zijn groene trui sowieso omruilt voor een overwinning in een van de twee.
Anderzijds is de Tour de belangrijkste koers van het jaar. Daar steekt Vdp zijn enige ritzege in schril contrast af met de 9 van Wout + groene trui. Na dit voorjaar is het plots weer hossana Vdp, waar is de tijd dat hij in Zolder naar de camper reed en we ons moesten afvragen of het ooit nog goed zou komen?

Voor hetzelfde geld breekt Vdp volgend jaar zijn sleutelbeen, past Pogacar voor de ronde en valt voor Jumbo alles in de plooi met een beresterke Van Baarle. En win je de ronde en roubaix op 8 dagen tijd.
Wout zal volgend voorjaar 29 zijn, Cancellara won na zijn 29e 5 van zijn 6 RVV/PR's.
 
Wel een zalige generatie waar er eigenlijk altijd gereden wordt. Kijk naar Kung, Pedersen, Ganna, Degenkolb die voelen toch ook dat er 2 duidelijk sterker zijn en toch mee ronddraaien. Pedersen zelfs nog na de Carrefour om er op vals plat dan afgekletst te worden. Kung en Ganna reden niet meer maar op Hem was duidelijk dat die gewoon KO waren.
 
Anderzijds is de Tour de belangrijkste koers van het jaar. Daar steekt Vdp zijn enige ritzege in schril contrast af met de 9 van Wout + groene trui. Na dit voorjaar is het plots weer hossana Vdp, waar is de tijd dat hij in Zolder naar de camper reed en we ons moesten afvragen of het ooit nog goed zou komen?

Voor hetzelfde geld breekt Vdp volgend jaar zijn sleutelbeen, past Pogacar voor de ronde en valt voor Jumbo alles in de plooi met een beresterke Van Baarle. En win je de ronde en roubaix op 8 dagen tijd.
Wout zal volgend voorjaar 29 zijn, Cancellara won na zijn 29e 5 van zijn 6 RVV/PR's.
Inderdaad. Van Aert heeft gewoon ook de malchance dat die enerzijds Mathieu en anderzijds Pogacar op zijn weg vindt.

Ik ben er van overtuigd dat die in een andere generatie al een vijftal monumenten zou gewonnen hebben.
 
Inderdaad. Van Aert heeft gewoon ook de malchance dat die enerzijds Mathieu en anderzijds Pogacar op zijn weg vindt.

Ik ben er van overtuigd dat die in een andere generatie al een vijftal monumenten zou gewonnen hebben.

Dat is het enigste jammere aan koers

Ik vraag het me soms eens af voor deze 2 kasseimonumenten

Zouden deze 2 kanjers

een prime Boonen , Cancellara , Museeuw en andere er ook zo makkelijk afrijden ?

Mijn gevoel zegt ook ja , maar je weet het natuurlijk niet.
 
Aan VA zijn laatste reactie te merken op instagram zegt hij:
"Dit is klote, ik ga volgend jaar NOG HARDER TRAINEN en ik wil enorme wraak! :angry:"
En VDP zegt daar waarschijnlijk op: 'Challenge accepted! :tongue:'

We moeten gewoon blij zijn met de eeuwige concurrrentie tussen die twee. Ze tillen zichzelf tot een hoger niveau en de winnaar IS ... ???
Dat is het publiek en de kijker / fan voor de TV - wees blij en geniet hiervan!
 
Ale bon we zullen nog eens bijten.
Amai... gij hebt goesting gij :biglaugh: . Daar maak ik mij niet moe aan zunne.
Inderdaad. Van Aert heeft gewoon ook de malchance dat die enerzijds Mathieu en anderzijds Pogacar op zijn weg vindt.

Ik ben er van overtuigd dat die in een andere generatie al een vijftal monumenten zou gewonnen hebben.
Je kan het ook anders bekijken hé. Mathieu heeft pech dat hij Wout en Pogacar op zijn weg vindt. Hoeveel momnumenten zou die anders al niet meer gewonnen hebben. En Pogacar heeft dan weer pech dat hij Wout en Matthieu op zijn weg vindt want anders verpulverde die kerel alle records die Merckx ooit neergezet heeft.

Wij zijn de enige die geluk hebben :biglaugh::tongue:
 
Dat VDP al tweemaal de ronde en een overwinning in PR heeft moet toch pikken bij Wout. Denk dat die zijn groene trui sowieso omruilt voor een overwinning in een van de twee.
Als je op deze moment hun palmares vergelijkt is dat van MVDP (een stuk) indrukwekkender als WvA IMO.
De teller van monumenten begint goed aan te dikken bij Mathieu na dit voorjaar.
WVA 1x Milaan Sanremo.

Hoe dan ook blijven dat 2 toppers.
Maar op één of andere redenen wil het voorlopig niet vaak lukken voor Wout als VDP meerijdt.
 
Als je op deze moment hun palmares vergelijkt is dat van MVDP (een stuk) indrukwekkender als WvA IMO.
De teller van monumenten begint goed aan te dikken bij Mathieu na dit voorjaar.
WVA 1x Milaan Sanremo.

Hoe dan ook blijven dat 2 toppers.
Maar op één of andere redenen wil het voorlopig niet vaak lukken voor Wout als VDP meerijdt.
Op het WK veldrijden 2017 was VDP absurd veel sterker dan VA.
Wie werd WK? VA want VDP reed 4x lek. :tongue:

Geluk en ongeluk, hoort erbij. Momenteel zit het geluk in het kamp VDP. Hopelijk kunnen ze NA hun carrière zeggen dat het op dat vlak netjes verdeeld was. Wat ik niet wens na 'fin de carrière' is bijvoorbeeld zoiets als .. VDP OF VA won 90% van de koersen tegen de andere, maar daarvan was 90% zuiver door geluk. Dat zou echt afbreuk doen aan de prestaties.
 
. Wat ik niet wens na 'fin de carrière' is bijvoorbeeld zoiets als .. VDP OF VA won 90% van de koersen tegen de andere, maar daarvan was 90% zuiver door geluk. Dat zou echt afbreuk doen aan de prestaties.
Dat is nu al. Hoe vaak heb ik gisteren niet gelezen dat Wout enkel verloren heeft door pech ? Dat hij zonder die lekke band zowiezo gewonnen zou zijn want op de piste van Roubaix zou Mathieu geen schijn van kans tegen hem hebben.
Wat een mop. Wout heeft een totale voorsprong van 10 meter bij elkaar kunnen fietsen tegen Mathieu, en dat was dan nog enkel en alleen omdat Mathieu geluk had dat hij niet viel toen Degenkolb viel. En moesten ze beiden hebben moeten sprinten op de piste van Roubaix, dan heb ik geen flauw idee wie gewonnen zou zijn. Het is niet zo dat Mathieu Wout nog nooit geklopt heeft in een sprint.

Uitspraken als "Wout was de sterkste maar had gewoon het geluk niet aan zijn zijde" doen nu al afbraak aan de prestatie van Mathieu.
 
Inderdaad. Van Aert heeft gewoon ook de malchance dat die enerzijds Mathieu en anderzijds Pogacar op zijn weg vindt.

Ik ben er van overtuigd dat die in een andere generatie al een vijftal monumenten zou gewonnen hebben.
Of je kan het ook anders bekijken, als WVA en Pogacar niet in deze generatie zouden rijden, wie zou MVDP dan kunnen tegenhouden?
Dan wint hij gewoon elk monument, en focust hij zich op Luik en pakt die ook gewoon mee. Tot nu toe legt hij de focus vooral op het klassieke werk.
Hij had noch de ploeg, noch de zin om echt zich toe te leggen op grote rondes. En waarom zou hij? Wat moet hij daar bewijzen?
We mogen niet vergeten dat die man ook gewoon vooral voor zijn plezier fietst. De manier waarop hij sprints aantrekt voor Philipsen, dat moet hij niet doen maar hij vindt dat gewoon tof. Na de scheldeprijs gewoon naar huis fietsen, waarom? Gewoon omdat hij daar zin in heeft.

Het kwam ter sprake in de rode lantaarn. Maar bij Wout heb ik persoonlijk toch minder het gevoel dat hij met veel plezier op de fiets zit.
Alles moet een doel hebben, moet uit een analyse komen, moet afgewogen zijn, moet binnen de lijntjes passen, ...
En dat hij ook vooral schrik heeft om te verliezen. Waarschijnlijk is er uit een analyse gekomen dat op x meter op carrefour hij met y watt moet wegrijden om te winnen.
Dat is misschien wel het systeem Jumbo. Maar dat neemt naar mijn gevoel toch een pak van de flair weg.
 
Tja eraf.. Er lag er eigenlijk nooit iemand af.. Daar is die koers ook veel te vlak voor. De enige reden dat ze plots weg waren is door die valpartij en dat mathieu de enige was die dat gat dan kon toerijden.

Zo slim vond ik hem nu ook weer niet koersen. Hij moest die eerste keer dat ze bijna samen weg waren overgenomen hebben. Ik snap echt niet waarom je een groep met 2 alpecins erin zou willen terug laten komen. No way dat die 2 jumbos daarachter ooit nog bij die kopgroep konden geraken.
Hadden ze daar volle bak weg gereden had hij zo goed als zeker toch al een 2de plek kunnen rijden zelfs met lekke band.
Vdp lag er wel af op Carrefour de L'Arbre.. zonder die leegloper komt hij meer dan wss nooit meer terug tot bij VA
 
Dat is nu al. Hoe vaak heb ik gisteren niet gelezen dat Wout enkel verloren heeft door pech ? Dat hij zonder die lekke band zowiezo gewonnen zou zijn want op de piste van Roubaix zou Mathieu geen schijn van kans tegen hem hebben.
Wat een mop. Wout heeft een totale voorsprong van 10 meter bij elkaar kunnen fietsen tegen Mathieu, en dat was dan nog enkel en alleen omdat Mathieu geluk had dat hij niet viel toen Degenkolb viel. En moesten ze beiden hebben moeten sprinten op de piste van Roubaix, dan heb ik geen flauw idee wie gewonnen zou zijn. Het is niet zo dat Mathieu Wout nog nooit geklopt heeft in een sprint.

Uitspraken als "Wout was de sterkste maar had gewoon het geluk niet aan zijn zijde" doen nu al afbraak aan de prestatie van Mathieu.
Ik wil niet moeilijk doen, maar je zegt nu zaken die ik helemaal niet letterlijk zo gezegd heb. Dit is eerder uw eigen interpretatie van mijn post(s) + Je bent nu anderen hun mening aan het 'mixen' met deze van mijzelf :)

MAAR dat apprecieer ik wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: _Pe_
Ale bon we zullen nog eens bijten.

Vanwaar niet alleen de sterkste in koers maar zelfs duidelijk de sterkste in koers?

Hij breekt de koers open? Ja en dan? Waren er favorieten die niet meekonden? Nauwelijks he dan heb ik het zelfs absoluut niet eens over enkel Van Der Poel maar over zowat elke renner die voordien als kanshebber werd beschouwd. Kan je wel zeggen dat Van Aert de koers openbreekt maar dat valt al bij al wel mee als enkel de, met alle respect, mannen van de tweede of lagere rij het dan moeilijk krijgen. Is in ieder geval al absoluut in geen enkel universum een argument om te zeggen dat Van Aert duidelijk de sterkste was.

Dan gebeurt er niks van Van Aert voor kilometers en kilometers, de uiteindelijke winnaar valt daar wel aan, kan je zeker nog zeggen Van Aert is slimmer en VDP zijn aanvallen leiden ook tot vrij weinig uiteindelijk qua mensen die echt breken, akkoord. Maar... ik zie weer in geen enkel universum ook maar 1 argument in heel dat stuk koers waaruit zou moeten blijken dat Van Aert duidelijk de beste is.

Blijft nog over de aanval op Carrefour, daarin laat hij voor het eerst zien dat er geen drie beter zullen geweest zijn dan hem. Maar VDP wordt op geen moment echt weggereden daar terwijl hij wel snelheid verliest op een moment dat Van Aert naar max snelheid gaat. Als Van Aert daar laat zien dat hij duidelijk de sterkste is dan is de afstand tussen hem en VDP veel sneller nog veel groter, een VDP die snelheid verliest door die val van Degenkolb VS een Van Aert die vol aangaat en dan nog duidelijk de sterkste is, ik heb dat daar absoluut niet gezien, ik heb daar wel gezien dat VA en VDP de twee sterkste waren. Maar hoe je dat daar in hemelsnaam in kan zien in dat moment op Carrefour dat Van Aert duidelijk de sterkste is, nee daar is mijn verstand op zijn minst te klein voor.

Van Der Poel volgt de openingsaanval van Van Aert vlot, valt veruit het meeste aan nadien tot hij op Carrefour nipt rechtblijft en dan de afstand nooit groot laat worden op een Van Aert die vol gaat. Beide waren top, zo simpel kan het zijn een duidelijke sterkste was er absoluut niet.
Het enige waar ik het wel mee eens ben (uiteraard) is dat die leegloper voor VDP een godsgeschenk was niet alleen omdat hij er zo sneller bij geraakte maar omdat hij nadien ook "makkelijk" 25 seconden pakt. Dat is gedaan of op zijn minst zeer moeilijk dan natuurlijk tegen zo'n klasbak, had Wout er 25 gehad was het ook boeken toe geweest.
Sja, andere koers gezien blijkbaar. Hij beantwoordt en pareert elke aanval van VDP onderweg zonder enig probleem. Op de Carrefour was VA wel degelijk duidelijk de sterkste.. zijn leegloper zorgde ervoor dat hij snelheid verliest en zo VDP vrij snel terug in het wiel geraakt en er vol overgaat en VA dan moet lossen. Dat heeft VA trouwens ook achteraf gezegd dat die leegloper op het moment van zijn aanval begon.
 
Als je op deze moment hun palmares vergelijkt is dat van MVDP (een stuk) indrukwekkender als WvA IMO.
De teller van monumenten begint goed aan te dikken bij Mathieu na dit voorjaar.
WVA 1x Milaan Sanremo.

Hoe dan ook blijven dat 2 toppers.
Maar op één of andere redenen wil het voorlopig niet vaak lukken voor Wout als VDP meerijdt.
Op gebied van ritzeges in de Tour en andere wedstrijden net onder de monumenten is de lijst voor WVA nog altijd een stuk indrukwekkender dan die van VDP in zijn geheel. Het verschil zit hem inderdaad vooral in de monumenten.

We mogen blij zijn met zo een topper van eigen bodem ipv hem proberen te minimaliseren zoals sommigen hier graag doen (niet specifiek op u bedoeld).

UCI-ranglijst zegt ook alles.
 
Het is natuurlijk wel een feit dat de 2 grote concurrenten van VDP ofwel een lekke band hadden ofwel den decor werden ingereden door Alpecin. Degenkolb was ijzersterk!
 
Op gebied van ritzeges in de Tour en andere wedstrijden net onder de monumenten is de lijst voor WVA nog altijd een stuk indrukwekkender dan die van VDP in zijn geheel. Het verschil zit hem inderdaad vooral in de monumenten.

We mogen blij zijn met zo een topper van eigen bodem ipv hem proberen te minimaliseren zoals sommigen hier graag doen (niet specifiek op u bedoeld).

UCI-ranglijst zegt ook alles.
En waar zie jij dan dat palmares dat zoveel indrukwekkender is?
MVDP heeft 2 overwinningen meer dan WVA, waaronder 3 monumenten meer.
Amstel, Strade, Brabantse pijl, eindoverwinning in de binckbank, dwars door vlaanderen tweemaal, 3 ritten in de tirreno, rit in de tour en daarna 6 dagen geel gedragen.
Dat is een degelijk palmares. Eentje waar je al wat tegenover moet zetten.

Wout moet het vooral hebben van de sprints in de tour en het feit dat hij als onderdeel van de tourploeg tot het einde meerijdt. Daardoor heeft hij gewoon al veel punten vergaard.
En dat hij ook al 2 seizoen meer op de weg focust. En uiteraard omdat het een fenomenale renner is.

Begrijp me niet verkeerd dat is gewoon een super degelijk palmares eh. Maar om nu te spreken dat het een stuk indrukwekkender is?
Alle wedstrijden die ertoe doen hebben ze beide al gewonnen of heeft MVDP gewonnen.
Los van palmares spreken we wel over de grote x, en bij de grote is WVA er altijd bij eh. Laat ons dat toch vooral niet vergeten.
Zou ik niet al te veel geloof aan hechten.
 
Terug
Bovenaan