Parijs-Roubaix 09/04/23

Uiteraard weet ik dat, en dat weet je zelf ook wel. Maar je gaat toch niet ontkennen dat voor ons als Belg (of toch zeker als Vlaming) PR hoger aangeschreven staat dan LBL als monument?
Dat denk ik zeker en vast niet.
Daarmee doe je LBL echt wel zeer grote oneer aan.
Als Vlaming een koers in het Franstalig gedeelte tof vinden, ik snap waarom sommige het daar lastig mee hebben. Maar we moeten verdomd fier zijn dat dit gewoon een Belgische koers is.
Dit is een onafhankelijke bron.
Op de 3de plaats, dat is niet zomaar eh.
 
welke beelden zie jij dat dan duidelijk? Want ik zie op de beelden enkel dat VDP terugrijdt naar Van Aert nadat hij zo goed als stil stond door die fase met Degenkolb (ook wel een zeer triestige reactie om dat een zogezegd race-incident te noemen, maar dat zal wel de frustratie zijn hoop ik)
Beter kijken.. de voorsprong van VA vergroot enkel maar.. tot zijn leegloper. Sprak zelfs al in zijn communicatie op de kasseien nog.

Zo werd dat toch genoemd nadien --> een race-incident.. komt niet van mij hoor. Heeft trouwens totaal niets met frustratie te maken. Triest om dat nog maar te insinueren. :support:
 
Beter kijken.. de voorsprong van VA vergroot enkel maar.. tot zijn leegloper. Sprak zelfs al in zijn communicatie op de kasseien nog.

Zo werd dat toch genoemd nadien --> een race-incident.. komt niet van mij hoor. Heeft trouwens totaal niets met frustratie te maken. Triest om dat nog maar te insinueren. :support:
Ik heb toch ook wel het gevoel dat zonder lekke band Wout gewoon ribbedebie is. Uiteraard kan je dit niet met 100% zekerheid stellen, maar die mannen hebben soms maar een klein gat nodig om het verschil te maken. En eenmaal dat Wout kan gaan tijdrijden...
 
Dat denk ik zeker en vast niet.
Daarmee doe je LBL echt wel zeer grote oneer aan.
Als Vlaming een koers in het Franstalig gedeelte tof vinden, ik snap waarom sommige het daar lastig mee hebben. Maar we moeten verdomd fier zijn dat dit gewoon een Belgische koers is.
Dit is een onafhankelijke bron.
Op de 3de plaats, dat is niet zomaar eh.
Kijk, dit is dus waarom het nogal moeilijk discussiëren is daarover.

Jij vindt dat mss als liefhebber. Maar de doorsnee Vlaming vindt echt wel PR belangrijker dan LBL.

Daarmee zeg ik trouwens niet dat LBL geen topklassieker is. Maar niet op het niveau van PR.

Maar...voor een Waal kan dat anders zijn. Of voor de renners die top zijn in LBL, renners die doorgaans in de grote rondes goed zijn. Die zullen wellicht LBL hoger op hun lijstje hebben staan dan PR of de RVVL.
 
Beter kijken.. de voorsprong van VA vergroot enkel maar.. tot zijn leegloper. Sprak zelfs al in zijn communicatie op de kasseien nog.
Ik kan het niet laten (zal dan wel in mijn karakter zitten I guess), maar neen die vergroot niet enkel maar van zodra er vrije baan is voor VDP vergroot die geen moment, ik heb de link van het moment hier nog gepost vandaag :D .
 
Ik kan het niet laten (zal dan wel in mijn karakter zitten I guess), maar neen die vergroot niet enkel maar van zodra er vrije baan is voor VDP vergroot die geen moment, ik heb de link van het moment hier nog gepost vandaag :D .
De discussie zal blijven vrees ik.. heb gezegd wat ik te zeggen had. Ga dat ook niet meer herhalen. 😉

Slotsom.. --> VDP wint P-R
 
Savage

Ftc86-JX0AIlxiR
 
Dat denk ik zeker en vast niet.
Daarmee doe je LBL echt wel zeer grote oneer aan.
Als Vlaming een koers in het Franstalig gedeelte tof vinden, ik snap waarom sommige het daar lastig mee hebben. Maar we moeten verdomd fier zijn dat dit gewoon een Belgische koers is.
Dit is een onafhankelijke bron.
Op de 3de plaats, dat is niet zomaar eh.
Het gaat niet zozeer over Waalse vs Vlaamse koers. Luik valt helemaal op het einde van het klassieke voorjaar op het moment dat er veel niet-diehard toch al afgehaakt zijn. Je voelt nu aan alles dat er niet alleen bij de renners maar ook het publiek een serieuze vorm van decompressie is. De beleving van dat voorjaar pre- en post-Roubaix is naar mijn gevoel toch dag en nacht.

Daar komt nog bij dat de Waalse Pijl een vod van een koers is en tot een paar jaar terug de Amstel eigenlijk ook. De grote apotheose volgde dan in de grauwe grijze vervallen arbeiderswijken van Luik... voor de romantiek van de koers hoeft het Waalse Luik van het voorjaar toch niet echt. Amstel en Luik zijn wel fijnere koersen geworden de laatste jaren maar goed.

Als ik mij niet vergis is hier (en op 9lives) de afgelopen 10 jaar vaak geklaagd wat voor een sof van een koers Luik vaak is/was.

Die ranking waarin Luik, en ook Lombardije (waarvan jij een paar weken terug nog zei dat het het minst belangrijke monument was als ik me niet vergis) zo goed scoren wordt zeer sterk beinvloed door het feit dat er veel punten in GT´s liggen en net die renners richting Luik en Lombardije kijken om zich toch eens in het eendagswerk te mengen. Parijs-Roubaix scoort daar met 'voorsprong' het slechts maar dat is geen reflectie van de echte waarde van zo´n kassei natuurlijk.
 
Als ik mij niet vergis is hier (en op 9lives) de afgelopen 10 jaar vaak geklaagd wat voor een sof van een koers Luik vaak is/was.
Koersverloop is al vaak gewoon matig geweest daar.
Maar er zijn ook al heroïsche nummers opgevoerd. Maar goed dat is in de andere monumenten ook wel.
MSR is zowat de kutste koers om te kijken, koersverloop is al 30 jaar hetzelfde. Een dropper op de fiets en gelijk een zot afdalen is het enige wat spannend was.
Die ranking waarin Luik, en ook Lombardije (waarvan jij een paar weken terug nog zei dat het het minst belangrijke monument was als ik me niet vergis) zo goed scoren wordt zeer sterk beinvloed door het feit dat er veel punten in GT´s liggen en net die renners richting Luik en Lombardije kijken om zich toch eens in het eendagswerk te mengen. Parijs-Roubaix scoort daar met 'voorsprong' het slechts maar dat is geen reflectie van de echte waarde van zo´n kassei natuurlijk.
Klopt volledig wat je zegt.
Daarom ook de reden dat ze qua startlist zo goed scoren. Maar als je kijkt objectief naar die koers dan is dat toch een koers waar zoveel kan en het parcours leent zich daar ook wel naar.
De finale in het troosteloze Luik buiten beschouwing gelaten is dat echt wel een mooie koers. Als je dan kijkt naar de boerewegjes in de Vlaamse Ardennen, echt prachtig is dat toch niet?

Lombardije en MSR zijn voor mij persoonlijk de minste monumenten. Enerzijds door de koers die MSR is. En anderzijds door de plaats op de kalender van Lombardije.
 
Koersverloop is al vaak gewoon matig geweest daar.
Maar er zijn ook al heroïsche nummers opgevoerd. Maar goed dat is in de andere monumenten ook wel.
MSR is zowat de kutste koers om te kijken, koersverloop is al 30 jaar hetzelfde. Een dropper op de fiets en gelijk een zot afdalen is het enige wat spannend was.

Klopt volledig wat je zegt.
Daarom ook de reden dat ze qua startlist zo goed scoren. Maar als je kijkt objectief naar die koers dan is dat toch een koers waar zoveel kan en het parcours leent zich daar ook wel naar.
De finale in het troosteloze Luik buiten beschouwing gelaten is dat echt wel een mooie koers. Als je dan kijkt naar de boerewegjes in de Vlaamse Ardennen, echt prachtig is dat toch niet?

Lombardije en MSR zijn voor mij persoonlijk de minste monumenten. Enerzijds door de koers die MSR is. En anderzijds door de plaats op de kalender van Lombardije.
MSR is natuurlijk wel vaak een absolute nagelbijter tot op de lijn. Dat maakt het ook weer mooi, het is altijd hetzelfde verhaal maar toch met steeds een kleine variatie...

Je zegt dat er in Luik veel kan maar ik vrees dat dat enkel op papier is. Ik denk dat die koers vaak zo zwaar is dat er vaak weinig ruimte geweest is voor foliekes.
 
Altijd interessant om uit de mond van een prof te horen welke waarde een groene trui nu heeft tov een monument (hier MSR).

Rond 53:10

 
Terug
Bovenaan