Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Als ik iets te zoutig heb gegeten, dan hou ik enorm veel vocht op.
Dan kan het ook wel kg of 2 schelen, maar nog geen 6kg.
Getal is maar een indicatie, zelf weeg ik me elke dag nog altijd. Puur voor op het einde van de week een gemiddelde te hebben.
Zodat ik mijn calorie inname moet aanpassen.
Ook al sta stationeer je op een getal, gewoon eens in de spiegel kijken.
Over dat afwegen van eten, je leert gewoon bewuster worden van voeding.
Het is niet omdat iets gezond is, dat je daarom er een grote hoeveelheid van naar binnen kan werken.
Zie maar na pindakaas, of gewone noten, etc.
Heb ik u nu niet net in een andere thread weten te vertellen dat ge een heel pak dinokoeken naar binnen gespeeld hebt?
Niet dat ge daar 6 kg van bijkomt maar als ge dat elke dag doet, euh ja
Heb ik u nu niet net in een andere thread weten te vertellen dat ge een heel pak dinokoeken naar binnen gespeeld hebt?
Niet dat ge daar 6 kg van bijkomt maar als ge dat elke dag doet, euh ja
Damn you, weegschaal. 98 kg dit weekend en nu 104 kg. Komende van 110 kg+ in januari. Daar klopt toch iets niet. Ik voel me wel minder "gezwollen" en merk het ook wel aan hoe mijn kleren zitten, dat zal toch een betere indicator zijn dan die misleidende weegschaal zeker?
Gohja, eerst 's morgens na een toiletbezoek en voor ontbijt gewogen vs tweede keer 's avonds na een dag met veel, zout voedsel wil ik het nog wel geloven. Kan natuurlijk ook aan de weegschaal of manier van wegen liggen.
Als je wil vergelijken sowieso altijd op hetzelfde moment van de dag wegen.
Gohja, eerst 's morgens na een toiletbezoek en voor ontbijt gewogen vs tweede keer 's avonds na een dag met veel, zout voedsel wil ik het nog wel geloven. Kan natuurlijk ook aan de weegschaal of manier van wegen liggen.
Als je wil vergelijken sowieso altijd op hetzelfde moment van de dag wegen.
Damn you, weegschaal. 98 kg dit weekend en nu 104 kg. Komende van 110 kg+ in januari. Daar klopt toch iets niet. Ik voel me wel minder "gezwollen" en merk het ook wel aan hoe mijn kleren zitten, dat zal toch een betere indicator zijn dan die misleidende weegschaal zeker?
Op zo'n korte periode zal je niet bijkomen in vet. Hoge intake zout en (snelle) suikers zorgen voor het vasthouden van vocht. Volle buik (na het eten) en naar 't groot toilet gaan speelt ook mee.
Ik kan na enkele dagen goed eten en in 't weekend wat teveel alcohol e.d. zonder te sporten ook makkelijk meer wegen op maandag. Vorige week woog ik plots 84 kg, terwijl ik stabiel rond de 78-79 kg zit. Na 2 dagen clean eten en sporten zat ik weer op 78.
Ik probeer wel altijd de dag na een braspartij te trainen of te gaan lopen om de overvloed aan kcal wat te compenseren. Niet altijd aangenaam met een kater.