Overgewicht, ondergewicht

Zoals al gezegd is dat waarschijnlijk gewoon waar jij genetisch het makkelijkst/meest vet opslaat. Bij de meeste mannen is dat rond de buik, misschien bij jou ook rond de heupen.

Uiteindelijk is 90 kg voor 185 cm en vrij intensieve krachttraining niet zo zwaar denk ik. Zeer lage vetpercentages zijn ook niet echt gezond.
Dit. Ik heb een beetje hetzelfde "probleem". Love handles en bovenbenen zijn hier de "opslagplaatsen". De vraag is wat lage vetpercentages zijn he. Alles tussen 12 en 20 is wel in orde denk ik?
Uiteindelijk is het vooral waar je je goed bij voelt. Voor mij persoonlijk is het vooral heel moeilijk om het te behouden. Mijn laagste vetpercentage zal iets van een 14-15 geweest zijn, maar dan haal ik echt niet veel plezier meer uit het leven (eten, drinken, ...).

Laag vetpercentage en krachttraining. Hoe groter uw buikspieren, hoe sneller ze zichtbaar zijn.
Niks krachttraining nodig, enkel een laag vetpercentage. Ik heb in mijn leven nog nooit één gewicht opgetild of eender welke andere vorm van krachttraining gedaan. Ik heb nooit gesport. Mijn enige beweging zijn mijn 10 000 stappen in combinatie met gezond en gevarieerd eten.

Een laag vetpercentage krijg je door gezond te eten. Buikvet = 90% eten en amper 10% sport/beweging.

Hoewel... simracing op een 20 nm force feedback stuur telt misschien toch als krachttraining?

Niks krachttraining nodig, enkel een laag vetpercentage. Ik heb in mijn leven nog nooit één gewicht opgetild of eender welke andere vorm van krachttraining gedaan. Ik heb nooit gesport. Mijn enige beweging zijn mijn 10 000 stappen in combinatie met gezond en gevarieerd eten.

Hoewel... simracing op een 20 nm force feedback stuur telt misschien toch als krachttraining?
En mits krachttraining zou je die six pack nog zien bij een iets hoger vetpercentage, dat was zijn punt. Natuurlijk zullen de genen ook een rol spelen.

Een laag vetpercentage krijg je door gezond te eten. Buikvet = 90% eten en amper 10% sport/beweging.

Een laag vetpercentage krijg je vooral door spiermassa.
Als deze te laag is dan kan je onmogelijk er fit uitzien
Jij zal nog ok genen hebben om geen spiermassa te verliezen
Force feedback zou voor uw core denk ik idd niet slecht zijn

Nee een laag vetpercentage krijg je voor 90% door een degelijk eetpatroon te hebben. Ik heb absoluut geen idee wat mijn spiermassa is maar ik ben er zeker van dat het laag is. Ik heb helemaal geen zichtbare arm of beenspieren bijvoorbeeld.

Nee, een laag vetpercentage krijg je gewoon doordat je lichaam structureel meer energie verbruikt dan dat het binnenkrijgt en zo begint te teren op je energiereserves (= je vet). Als je hele dagen in de zetel ligt en zo in totaal 1500 kcal/dag verbruikt maar je eet ook praktisch niks (bv 1000 kcal/dag) ga je zowel vet als spieren verliezen en ga je ook eindigen op een laag vetpercentage (en een lage spiermassa) omdat je lichaam op je reserves zit te draaien. Opgelet, dat betekent dus niet dat je er daarom ook fit gaat uitzien (want geen spieren), enkel dat je een laag vetpercentage gaat hebben. Omgekeerd, als je meer kcal eet dan dat je verbruikt creëer je reserves (= je wordt dikker).

Een sixpack is nie nodig voor mij, maar liefst toch een lichaamsvorm waarvan ge niet zou zeggen "Die heeft heupen om kinderen mee te baren" zou mooi meegenomen zijn als man. :help:
Het enige dat je kan doen is blijven vermageren :p op een bepaald punt gaat het wel verdwijnen maar je hebt dan wel nog een weg te gaan.

Daarom dat belangrijk is voor genoeg eiwitten binnen te krijgen dat je geen spier massa verliest.
Voor iemand dat laag wil gaan in vet, maar toch gespierd wil zijn. Moeten ze echt genoeg binnen krijgen, daarom als je heel snel afvalt.
Kans is groot dat je spier verliest, aangezien spieren meer wegen dan vet.

Zwaar/snel vermageren (groot deficit aan caloriëen) zonder spiermassa te verliezen is op natuurlijke wijze volgens mij onmogelijk. Je kan de schade beperken door te blijven trainen (=stimulus geven aan het lichaam om die spieren prioriteit te geven), maar iets ga je waarschijnlijk toch verliezen. Min of meer wat Karton al zei.

Zonder alle gezwans, ik ken al de adviezen/info die hier zijn neergepend wel.
Ben er ook niet dood ongelukkig van ofzo. Gewoon een frustratie in het hele "afvallen" gebeuren.
Ik denk dat een paar superzwaargewichten onder de kogelstoters, powerlifters, en gewichtheffers daar wel een andere mening over hebben.
Of Strongmen...
Zwaar/snel vermageren (groot deficit aan caloriëen) zonder spiermassa te verliezen is op natuurlijke wijze volgens mij onmogelijk. Je kan de schade beperken door te blijven trainen (=stimulus geven aan het lichaam om die spieren prioriteit te geven), maar iets ga je waarschijnlijk toch verliezen. Min of meer wat Karton al zei.
Ja dat is zo het vervelende, ik wil liefst niet lager dan 90kg zitten omdat ik anders teveel kracht ga verliezen en ik te graag powerlift.

Ja dat is zo het vervelende, ik wil liefst niet lager dan 90kg zitten omdat ik anders teveel kracht ga verliezen en ik te graag powerlift.
Yeah, de running joke by ons in de gym was iets in de trant van "bulking all the time". Zeker iemand die al groot was zat zo meteen in de onbeperkte gewichtsklasse, maar dat is gewoon dodelijk aangezien er altijd wel iemand nog meer spiermassa (en vet) op zijn frame kon plakken en je daarmee in competitie ging.

Het is ook een beetje verslavend natuurlijk, ik zou eigenlijk ook nog wat moeten vermageren, maar zeker bench press en ook op squat merk je dat.

Is even wat op een plateau proberen te blijven terwijl je gewicht verliest geen optie? Want als je zegt dat je er nu uitziet als michelinman denk ik dat we toch al snel kijken richting 80kg lichaamsgewicht om die vorm kwijt te geraken. En als je wil blijven progressie maken, body weight oefeningen gaan makkelijker met minder vet :D je kan er een tijdelijke bodybuilding fase van maken!

Yeah, de running joke by ons in de gym was iets in de trant van "bulking all the time". Zeker iemand die al groot was zat zo meteen in de onbeperkte gewichtsklasse, maar dat is gewoon dodelijk aangezien er altijd wel iemand nog meer spiermassa (en vet) op zijn frame kon plakken en je daarmee in competitie ging.

Het is ook een beetje verslavend natuurlijk, ik zou eigenlijk ook nog wat moeten vermageren, maar zeker bench press en ook op squat merk je dat.
Gewoon vrede mee nemen en naar BW vs lift percentages kijken!

Mhhhm... Ik heb voor corona enkele maanden gepowerlift (en de jaren daarvoor American Football) en zat op het einde aan zo'n 220kg DL. Dan zo'n 2/3 jaar eigenlijk niks van sport gedaan. Eind april dit jaar besloten om iets aan mijn gewicht te doen. Ik denk dat ik toen rond de 145kg zat. Begin Juli terug een fitness abonnement gepakt en woog toen zo'n 120kg. Vandaag weeg ik rond de 105kg. Toen ik in Juli begon kon zal mijn DL max misschien 150-160kg geweest zijn, deze week vrij gemakkelijk zo'n 180kg gedaan dus de max zal richting de 190 gaan. Dus best wel vrij veel aan kracht gewonnen ondanks toch al enkele maanden zo'n (denk ik) 1000 kcal in een deficit te zitten . Natuurlijk heb je wel de factor muscle memory, maarja hoe lang werkt zoiets :sarcastic:

Paar maanden geleden me eens zo een cheap ass loopband gekocht. Precies ook eerder moeten doen.

Loopband + netflix = win :unsure:

Ik sta daar echt makkelijk 90min op zonder dat ik het doorheb. Afwisselend wandelen en lopen.

Doordat ik sport ga ik onrechtstreeks ook bewuster om met voeding.

Ik sta eigenlijk al voor op schema . Zou graag tegen lente/zomer een streefgewicht van 85kg hebben. Al 5kg kwijt, nog 5kg te gaan :’)

Ik zag zonet dat er ook fatburners voor vrouwen bestaan: https://xxlnutrition.com/en/women-s-fat-burner-60-capsules

Iemand ervaringen met fat burners van het merk XXL Nutrition? (Vermoedelijk de versie voor mannen dan aangezien er hier niet zoveel vrouwen zijn).

Of heeft iemand soms andere positieve ervaringen met fatburners?

Even voor de duidelijkheid voor diegenen die me niet kennen, ik weet dat zo'n producten nooit helpen zonder dieet.
Heb intussen voldoende dieet ervaring, ben sinds 4 jaar op dieet en een goeie 40kg kwijtgeraakt.

Maar ik merk dat het nu soms moeilijk is om het gewicht te blijven behouden. Nu niet dat er 10kg bij is ofzo, maar toch wel wat teveel. Dus zocht eventueel toch eens een middeltje om metabolisme wat te boosten en hongergevoel te onderdrukken.
Zonder gevaarlijke middelen te nemen uiteraard.

Ik zag zonet dat er ook fatburners voor vrouwen bestaan: https://xxlnutrition.com/en/women-s-fat-burner-60-capsules

Iemand ervaringen met fat burners van het merk XXL Nutrition? (Vermoedelijk de versie voor mannen dan aangezien er hier niet zoveel vrouwen zijn).

Of heeft iemand soms andere positieve ervaringen met fatburners?

Even voor de duidelijkheid voor diegenen die me niet kennen, ik weet dat zo'n producten nooit helpen zonder dieet.
Heb intussen voldoende dieet ervaring, ben sinds 4 jaar op dieet en een goeie 40kg kwijtgeraakt.

Maar ik merk dat het nu soms moeilijk is om het gewicht te blijven behouden. Nu niet dat er 10kg bij is ofzo, maar toch wel wat teveel. Dus zocht eventueel toch eens een middeltje om metabolisme wat te boosten en hongergevoel te onderdrukken.
Zonder gevaarlijke middelen te nemen uiteraard.
Der zit gewoon cafeïne in, nutteloos dus en zonde van het geld. 🤷‍♀️
Typisch voor dat soort dingen is dat je er diarree van krijgt, hierdoor vocht verliest en TADAAAAAA! je verliest gewicht.

Terug
Bovenaan