Overgewicht, ondergewicht

Uw carb intake veranderen om uw energie op peil te houden:
complexe koolhydraatstructuren voornemen op enkelvoudige.

Voedingstabel: meervoudige is beter dan enkelvoudige. Het verteren (afbreken) ervan duurt langer waardoor de energie die vrijkomt meer gespreid is dan wanneer alles snel afgebroken wordt. Bij dat laatste krijg je sneller een boost, maar ook sneller een dip. Tijdens die dip is de craving naar meer enkelvoudige koolhydraten er dan ook weer.
Enkelvoudige koolhydraten zijn dus gewoon suikers, ik vind dat ook een wat verwarrende naam, eenvoudig klinkt IMO beter. Wat jij beschrijft is de glycemische index, wat van meer afhangt dan of je over enkelvoudige/eenvoudige koolhydraten (glucose, fructose, sucrose, ...) of meervoudige/complexe koolhydraten (zetmeel, ...).

+1 voor havermout trouwens, ik eet dat al jaren als ontbijt door de week. Ofwel eens een paar porties koken en de avond ervoor uit de koelkast nemen, ofwel gewoon de avond ervoor laten weken. Wat noten, zaden, cacao, (gedroogd) fruit, ... erbij en je hebt een goed ontbijt.

Nieuw BMR (1011kcal) zonder fysieke activiteit
Is alweer heel hard gezakt.
Mijn gewicht is nu al 3 weken stabiel rond de 88-89kilo.
Ik eet dagelijks rond de 1400-1500kcal met 50km lopen per week en blijf op dit moment stabiel.
Hongergevoel is er eigenlijk bijna niet. veel volumevoedsel eten helpt hiermee eigenlijk veel beter dan ik ooit had gedacht.
Heb wel heel veel moeite om spieren aan te maken, vetpercentage daalt bijna niet. (lopen vervangen door krachttraining lijkt mij de volgende stap)
We gaan 1 maand proberen om eiwitten proberen te verhogen en kijken welke invloed dit heeft.
Morgen weer hele dag ziekenhuis om nieuwe bmr te ontdekken. Ik weet dat hij gedaald is maar hoeveel zullen we nog wel zien.
Wel goed nieuws, mijn lopen beetje opgevoerd en gewicht nog iets gedaald.
Spiermassa opbouwen blijft het grootste probleem
https://ibb.co/tcN1V6c

84.6 KG voorbij gegaan, nu komen we echt wel heel dicht tot 79kg.
Deze week ook iets meer koolhydraten beginnen eten, zijn wat ziekjes aan het worden.
Ook wel te merken aan het trainen, de fut is er niet echt.

We moeten er door, al was ik gisteren avond volledig KO.
Alles deed pijn van spieren, en ben niet echt extreem gegaan met trainen.
Massage gun erop en pijnstiller en was deze ochtend al veel beter.

De korte nachten doen er ook niet veel goed aan, elke ochtend om 5u op door ons zoontje.
Dit al meer als maand aan een stuk, zou tekenen voor te slapen tot 7u.

Elke dag die 5k + stappen blijven we toch wel doen, en merk het ook enorm aan mijn buik.
Ook al is die regen en wind niet aangenaam :cry:

bijna 25 kg afgevallen ondertussen maar ik geraak maar niet af van mijne reddingsboei rond mijn middel 🥲.
115kg naar 90kg, 185cm, maar mijn lichaam bewaart precies veel te gemakkelijk vet rond mijn heupen en onderrug, heel vervelend.
Als ik kleren draag vind ik nu dat ik er wel goed in zie met een mooi V vorm maar als ik dan mij uitkleed en in de spiegel kijk is het zo een vreemde michelin man die naar me kijkt. Blijft toch nog steeds confronterend en doet me wat wanhopen, ik ben blij met mijn gewicht maar niet met hoe mijn lichaam eruitziet if that makes sense... Hoeveel moet ik dan nog verliezen voordat ik daar vanaf geraak...

bijna 25 kg afgevallen ondertussen maar ik geraak maar niet af van mijne reddingsboei rond mijn middel 🥲.
115kg naar 90kg, 185cm, maar mijn lichaam bewaart precies veel te gemakkelijk vet rond mijn heupen en onderrug, heel vervelend.
Als ik kleren draag vind ik nu dat ik er wel goed in zie met een mooi V vorm maar als ik dan mij uitkleed en in de spiegel kijk is het zo een vreemde michelin man die naar me kijkt. Blijft toch nog steeds confronterend en doet me wat wanhopen, ik ben blij met mijn gewicht maar niet met hoe mijn lichaam eruitziet if that makes sense... Hoeveel moet ik dan nog verliezen voordat ik daar vanaf geraak...
Lijkt mij gewoon je vorm te zijn, ikzelf heb nog altijd de Peer vorm, ook al zie ik er in gezicht enzo mager uit.
Soms wel een raar zicht ( maar soms zie jij jezelf ook alleen zo)

Ik zou dan eens even vreemd terug kijken naar die man.
Nee maar ik voel deze zo hard hé, had precies hetzelfde. Was ook wat gewicht kwijt maar bleef continu een buikje hebben wat bijna niet te zien met kleding aan maar zonder, tja het was er flubberde er vrolijk op los. Werd ik er gelukkig van? Hell nah maar heb het wel geaccepteerd en nu boeit het niet. Ik leg liever de focus op de mooiere delen van mijn lichaam.🤗

Je hebt wel een mooie prestatie geleverd!👍💪

Zijn toch veel mannen die dat probleem hebben (vrouwen wrsch ook daar niet van), ik woog op mijn zwaarst bijna 80kg voor 1m73, ik had toen geen dikke armen, geen dik hoofd, geen dubbele kin, benen tot halfweg echt gespierd zelfs, bovenbenen iets breder maar ook niks enorm. Waar zat mijn gewicht? Jup t buikske enfin toen gerust een buik te noemen.

Ondertussen ben ik ook wel wat kwijt, zit onder de 65kg nu, en ik ben tevreden over mijn lichaam, maar heb ik al een super strakke buik? Nope, t enige duidelijk zichtbare vet dat ik nog heb zit daar.

Als je dat echt wil wegkrijgen gaat afvallen alleen niet helpen denk ik (of je moet écht mager gaan maar of dat zo gezond is...) maar zal je al meer gericht moeten trainen op oefeningen voor de buik.

Mission Sixpack is hier nog niet opgegeven in ieder geval maar ik heb wel al door dat dat bij mij zowat de moeilijkste plaats gaat zijn om met overtollig vet af te rekenen :p .

My 2 cents ik ben geen professional ofzo.

Elke dag die 5k + stappen blijven we toch wel doen, en merk het ook enorm aan mijn buik.
Ook al is die regen en wind niet aangenaam :cry:

Probeer het aantal stappen eens te verhogen, of de snelheid van bijvoorbeeld 5 naar 6 km/u?

Ik heb het geluk slank gebouwd te zijn: 65kg voor 1m74. Mijn max gewicht ooit was 67 kg, mijn laagste als volwassenen 63kg. Maar ik eet gezond, gevarieerd en zet minstens 10 000 stappen per dag ondanks ik een zittende kantoorjob heb. 90% van de tijd werk ik van thuis en 10% zit ik in het buitenland. Elke dag zorg ik ervoor dat ik 10 000 stappen of meer zet. Ik weet dat die 10 000 als aantal ooit bepaald is door een fabrikant van een stappenteller blabla. I don't care. Het is mooi rond getal om als doel aan te houden. Zolang het niet regent zorg ik dat ik buiten mijn stappen haal. Mijn elektrisch in hoogte verstelbaar bureau helpt enorm in combinatie met een loopband eronder. Ik duw mijn bureaustoel opzij en wandel gemakkelijk een uurtje tijdens een vergadering.

Ik doe sowieso 3000-4000 stappen door alle reguliere bewegingen: naar de brievenbus, naar de ijskast, naar het toilet, eens naar de supermarkt, vuilbakken buiten zetten, ... Die ander stappen haal ik door bewust te gaan wandelen of op de loopband.

Wat ook zal helpen is dat wij een eigen moestuintje in de tuin hebben met eigen verse gezonde groenten en veel meer vis dan vlees eten.

Natuurlijk snoep ik wel eens iets tussendoor, natuurlijk bestellen wij wel eens pizza op TakeAway, maar dat zijn uitzonderingen.

Laatst bewerkt:
Probeer het aantal stappen eens te verhogen, of de snelheid van bijvoorbeeld 5 naar 6 km/u?

Ik heb het geluk slank gebouwd te zijn: 65kg voor 1m74. Maar ik eet gezond, gevarieerd en zet minstens 10 000 stappen per dag ondanks ik een zittende kantoorjob heb. 90% van de tijd werk ik van thuis en 10% zit ik in het buitenland. Elke dag zorg ik ervoor dat ik 10 000 stappen of meer zet. Ik weet dat die 10 000 als aantal ooit bepaald is door een fabrikant van een stappenteller blabla. I don't care. Het is mooi rond getal om als doel aan te houden. Zolang het niet regent zorg ik dat ik buiten mijn stappen haal. Mijn elektrisch in hoogte verstelbaar bureau helpt enorm in combinatie met een loopband eronder. Ik duw mijn bureaustoel opzij en wandel gemakkelijk een uurtje tijdens een vergadering.

Ik doe sowieso 3000-4000 stappen door alle reguliere bewegingen: naar de brievenbus, naar de ijskast, naar het toilet, eens naar de supermarkt, vuilbakken buiten zetten, ... Die ander stappen haal ik door bewust te gaan wandelen of op de loopband.

Wat ook zal helpen is dat wij een eigen moestuintje in de tuin hebben met eigen verse gezonde groenten en veel meer vis dan vlees eten.
Ik behoud min 5k stappen per dag in combo met 3 keer de week kracht training en 2 keer roeien ook.
Alles gaat gewoon hoe ik wil, bedoel gewoon dat het ambetant is voor te wandelen buiten in de regen en wind.
Daarom wil ik een walkpad kopen voor binnen, zodat ik niet constant in die regen moet wandelen.

Gewicht verliezen is hier geen probleem, ben al 12kg kwijt ondertussen.
Mijn buikvet gaat ook enorm naar beneden volgens de weegschaal.

kwa voeding, groenten en vis en kip eet ik genoeg.
Natuurlijk ook een mals stukje biefstuk voor ijzer en eiwitten.

Zijn toch veel mannen die dat probleem hebben (vrouwen wrsch ook daar niet van), ik woog op mijn zwaarst bijna 80kg voor 1m73, ik had toen geen dikke armen, geen dik hoofd, geen dubbele kin, benen tot halfweg echt gespierd zelfs, bovenbenen iets breder maar ook niks enorm. Waar zat mijn gewicht? Jup t buikske enfin toen gerust een buik te noemen.

Ondertussen ben ik ook wel wat kwijt, zit onder de 65kg nu, en ik ben tevreden over mijn lichaam, maar heb ik al een super strakke buik? Nope, t enige duidelijk zichtbare vet dat ik nog heb zit daar.

Als je dat echt wil wegkrijgen gaat afvallen alleen niet helpen denk ik (of je moet écht mager gaan maar of dat zo gezond is...) maar zal je al meer gericht moeten trainen op oefeningen voor de buik.

Mission Sixpack is hier nog niet opgegeven in ieder geval maar ik heb wel al door dat dat bij mij zowat de moeilijkste plaats gaat zijn om met overtollig vet af te rekenen :p .

My 2 cents ik ben geen professional ofzo.
Quasi volledig hetzelfde verhaal bij mij, al zit ik nu op 70 kg ongeveer. Ik heb er goede hoop op dat ik binnen een paar maanden tijd rond 65-66 zit, en hopelijk ook al het begin van een sixpack heb. Makkelijk zal het zeker niet zijn.

Quasi volledig hetzelfde verhaal bij mij, al zit ik nu op 70 kg ongeveer. Ik heb er goede hoop op dat ik binnen een paar maanden tijd rond 65-66 zit, en hopelijk ook al het begin van een sixpack heb. Makkelijk zal het zeker niet zijn.
Ik zit aan een vetpercentage van 11-12% en er is een natuurlijk (klein) sixpackje zichtbaar. Ik doe absoluut niks krachttraining, geen fitness, geen gewichtheffen, geen sit-ups,... Enkel mijn 10 000 stappen dagelijks zijn heilig.

Een sixpack is nie nodig voor mij, maar liefst toch een lichaamsvorm waarvan ge niet zou zeggen "Die heeft heupen om kinderen mee te baren" zou mooi meegenomen zijn als man. :help:

Wetenschappelijk al bewezen dat dat niet werkt. Je kan niet doelgericht een zone laten vet verliezen.

Wetenschappelijk al bewezen dat dat niet werkt. Je kan niet doelgericht een zone laten vet verliezen.
Idd. En buikvet is het laatste vet wat aangesproken wordt zelfs. Daar slaagt uw lichaam de reserve op in de vorm van vet.

Ik citeer een vriendin die diëtiste is: "Buikvet = 90% voeding en slechts 10% beweging".

Zoals al gezegd is dat waarschijnlijk gewoon waar jij genetisch het makkelijkst/meest vet opslaat. Bij de meeste mannen is dat rond de buik, misschien bij jou ook rond de heupen.

Uiteindelijk is 90 kg voor 185 cm en vrij intensieve krachttraining niet zo zwaar denk ik. Zeer lage vetpercentages zijn ook niet echt gezond.

Terug
Bovenaan