Bij mij hebben ze zelfs nooit gereageerd (ik had na 1 dag al een verzoek voor herziening van de kosten ingediend, het was een gift, net hetzelfde als 2 maanden voordien) en na maanden wachten gewoon teruggestuurd naar de afzender...?!
Bij de helpdesk zeiden ze elke keer dat het ok was en verzonden voor aflevering of dat de verantwoordelijke van de afdeling me ging contacteren bla bla want gebeurde natuurlijk allemaal niet.
En daar kan je niets tegen doen.
Pakje verzenden | Onterecht teruggestuurd | bpost
www.bpost.be
Als ze het zomaar terugsturen als je een herziening hebt aangevraagd, dan is het terugsturen onterecht gebeurd.
Bpost is dan verplicht de verzendkosten te vergoeden (daar zit wel een max bedrag op dacht ik).
Bpost doet de laatste jaren wel heel veel moeite om onder deze kosten onderuit te komen dus je gaat wel veel moeten zagen en klagen dan. Meestal is het ook de verzender die de vergoeding dan moet aanvragen (en niet diegene die het pakje ontvangt).
---
Krijg je uiteindelijk geen schadevergoeding dan kan je gewoon een aanmaningsprocedure starten tegen Bpost.
Het grootste issue is eigenlijk dat de vrienden die mij pakjes verzenden dan altijd reageren met: Ik doe niet mee met deze zever! Dan het pakje opnieuw versturen (en dus dubbele verzendkosten betalen). Dus ja dan stopt het natuurlijk voor mij.
Ik kan dit ook wel ergens begrijpen. Voor een paar eurokes, Bpost aanklagen, ... dat is de moeite niet waard ..
Ik herinner dat ik 1x zelf iets verzonden had, dat onterecht werd teruggestuurd en ik ben toen echt door blijven gaan. Finaal uiteindelijk effectief de verzendkosten terug gekregen. Maar ik heb daar zeker 3 maand moeten voor vechten toen. Bpost doet heel erg moeilijk
Laatst bewerkt: