OS 2020 | Wielrennen (BMX, MTB, Race, Time Trial, Track)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoezeer ik ook hoop voor de Belgen, zie ik het somber in.
Als ze doorrijden op de Mikuni pass zie ik het niet goed komen, enkel als het nadien stilvalt zie ik nog iets gebeuren.

Anderzijds zegt mijn vader (een man met ervaring :) ) dat je het niet mag vergelijken met een gewone race omdat de teams veel kleiner zijn. Met als gevolg dat de kopmannen vroeger "in de wind" zitten en dus niet fris aan de Mikuni pass gaan beginnen.

Daarop verdergaand zal het dus ook moeilijk zijn voor een ploeg/land om een strak tempo te rijden op de Mikuni pass en is het eerder man tegen man. En dan kan er vanalles gebeuren, gaat er al iemand aanvallen vanaf het begin, of enkel de laatste km.
Zoveel mogelijkheden, laat ons hopen dat Evenepoel in vorm is en meekan met de betere klimmers, dat kan een goede stoorzender zijn waardoor de samenwerking zoek geraakt. Het kan natuurlijk ook zijn dat Pogacar een goede dag heeft en van beneden aan de klim eraan rammelt, kan wegkomen en dan zie ik niet in wie hem nog gaat bijbenen.

Dat is inderdaad wat ik ook denk. In Rio, Londen en Peking kregen we geen standaard scenario omdat controleren onmogelijk was.
Als Van Aert kan rijden zoals Van Avermaet in Rio, is hij bij de topfavorieten. Het is echter veel lastiger voor Van Aert om in die situatie te komen omdat
1. weinigen met hem zullen willen meewerken
2. bij de drie toplanden (Slovenië, Frankrijk en Groot-Brittannië) mannen als Tratnik, Thomas en Cavagna rijden. Dus zelfs al geraakt Van Aert mee in de vlucht, dan zal hij achternagezeten worden door tijdrijders die hem ofwel zullen terugnemen of het zwaar zullen maken voor hem om voorop te blijven voor de Mikuni Pass.
 
Dat is inderdaad wat ik ook denk. In Rio, Londen en Peking kregen we geen standaard scenario omdat controleren onmogelijk was.
Als Van Aert kan rijden zoals Van Avermaet in Rio, is hij bij de topfavorieten. Het is echter veel lastiger voor Van Aert om in die situatie te komen omdat
1. weinigen met hem zullen willen meewerken
2. bij de drie toplanden (Slovenië, Frankrijk en Groot-Brittannië) mannen als Tratnik, Thomas en Cavagna rijden. Dus zelfs al geraakt Van Aert mee in de vlucht, dan zal hij achternagezeten worden door tijdrijders die hem ofwel zullen terugnemen of het zwaar zullen maken voor hem om voorop te blijven voor de Mikuni Pass.

Dan zouden de Belgen al moeten zien dat het tempo op Fuji hoog genoeg ligt, zodat mannen als Cavagna over boord gaan.

Als Van Aert dan voorsprong kan nemen in het tussenstuk om met een voorgift te beginnen aan de Mikuni Pass...

Maar de kans is groot dat hij dan ook een paar goeie klimmers meekrijgt natuurlijk

Wordt hoe dan ook lastig. Maar de koers kan iig alle kanten op.
 
Hopen dat iedereen moe is van de tour en Evenepoel iedereen eraf rijdt daar :p

Puur daardoor zou Evenepoel al de grote Belgische favoriet moeten zijn. Helaas voor hem ligt de finish pas 24km na de top van de laatste beklimming. Ik zie een Italiaan er in de afdaling vanonder muizen. Persoonlijk hoop ik op Remco...
 
Stresske voor een Nibalike bij Van Aert. Leidende rol nemen bij de koers, maar vallen en de koers om zeep.
 
Na die Mikuni Pass is het wel nog 32 kilometer. Dat biedt nog wel perspectief want ik zie geen enkele renner, ook Pogacar niet, dat in zijn eentje klaren.

Zeker niet als een groepje medaille-pretendenten zich in de achtergrond kunnen verzamelen. Hopelijk zit Van Aert dan bij in die groep.
Er is er volgens mij ene in gans het peloton dat het zou kunnen klaren van ver vertrekken.. maar wat met zijn vorm en niveau.. dat is hét grote vraagteken momenteel..
 
Er is er volgens mij ene in gans het peloton dat het zou kunnen klaren van ver vertrekken.. maar wat met zijn vorm en niveau.. dat is hét grote vraagteken momenteel..
Pogacar kan dat dan ook he slimmie, al leek die in de tour op einde mss niet meer zo goed als in begin
 
Pogacar kan dat dan ook he slimmie, al leek die in de tour op einde mss niet meer zo goed als in begin
Wat is het bizar dat we iemand die de laatste twee bergritten zonder tegenstand won zwakker noemen dan in het begin. 😅

Da's geen commentaar op jou of op Pogacar, gewoon absurd.
 
Elissonde kan ook wegblijven. Er kan veel volk winnen als de rest naar elkaar kijkt. Maar aangezien dit geen rit is in een grote ronde verwacht ik toch samenwerking indien nodig.
 
17 minuten met nog 170km te gaan. Das toch ook een serieuze voorsprong. Hopelijk geen anticlimax
 
Ik ben ook opgestaan om 4 uur.

Ik hoop wel niet dat ze die voorsprong van die koplopers (ook al is het maar jan en annemieke die voorop rijden) onderschatten. 14 minuten is toch niet niets hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan