OS 2020 | Triatlon (voor wie niet kan kiezen tussen Zwemmen, Fietsen en Lopen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPV

Crew Member
Crowdfunder FE
Triatlon
triathlon.png

Locatie
Het zwemmen vindt hier plaats:
triathlon2.jpg


Belgische deelnemers
Mannen:
Jelle Geens
Marten Van Riel
Vrouwen:
Valerie Barthelemy
Claire Michel

Iedereen neemt deel aan het team-event.

Deelnemerslijsten/resultaten

Disciplines/Competitieformaat
Individueel: 1,5 km zwemmen, 40 km fietsen en 10 km lopen (kwarttriathlon dus)
Team: 4 keer deze afstand: 300 meter zwemmen, 8 km fietsen en 2km lopen

Bijzonderheden
De Mixed Relay is een nieuw event op de OS.

Kalender
(tijden: Belgische tijd)

26/07/2021 6:30 Men's Individual Jelle Geens/Marten Van Riel
27/07/2021 6:30 Women's Individual Valerie Barthelemy/Claire Michel
31/07/2021 7:30 Mixed Relay Belgium
 
Laatst bewerkt:
Geens, een van de kandidaten voor een Olympisch diploma heeft het al zitten :(. Mag voorlopig niet afreizen naar Tokio door een positieve test.
Mixed relay op het einde van de maand kan mogelijk nog.
 
Zeer zeer jammer voor hem. Hoop toch dat mixed Relay nog kan, met de ploeg die we hebben kan daar een mooi resultaat zeker (medaille is niet veraf).
 
4de plaats voor Van Riel. Ondankbare plaats, maar op 28 seconden van brons dus meer zat er niet in.
 
Leuke wedstrijd. Vooral het loopgedeelte. Spijtig voor Van Riel, een medaille had mooi geweest. Blummenfelt verdiende winnaar die alles heeft gegeven in die laatste ronde en er uiteindelijk daardoor ook fysiek volledig doorzat na de race.
 
Mooie strijd inderdaad dikke atleten ook als je weet dat er daar bijzijn die het fietsen doen tegen 45+ en de tien km in een goeie 27min30 zoals die Yee... .

Van Riel ook sterk maar op waarde geklopt.

Vond precies dat er weinig werd aangevallen op de fiets? In die grote groep moeten er toch geweest zijn die wisten in t lopen zal ik het verschil niet maken?
 
Zat meer in maar waren aantal slepers in de kopgroep bij fietsen waardoor betere lopers terug konden keren
De format is wel sterk in het nadeel van goeie fietsers. Als je een beetje deftig uit het water komt kan je je op de fiets toch wat wegsteken en dan in het lopen het verschil maken.
Toch een gigantisch verschil met een Iron Man waar je niet mag stayeren en het bij het fietsen ieder voor zich is.
 
De format is wel sterk in het nadeel van goeie fietsers. Als je een beetje deftig uit het water komt kan je je op de fiets toch wat wegsteken en dan in het lopen het verschil maken.
Toch een gigantisch verschil met een Iron Man waar je niet mag stayeren en het bij het fietsen ieder voor zich is.
Zelfs met dat niet stayeren is in groep rijden voordeliger, maar wel minder dat klopt.

Op kwarttriatlon is fietsen niet zo belangrijk, meezijn met zwemmen en goed lopen des te meer. Soms heb je wel toploper die niet zo goed zwemt en dan ploegmaten die hem terugbrengen tijdens fietsen bv
 
Zelfs met dat niet stayeren is in groep rijden voordeliger, maar wel minder dat klopt.

Op kwarttriatlon is fietsen niet zo belangrijk, meezijn met zwemmen en goed lopen des te meer. Soms heb je wel toploper die niet zo goed zwemt en dan ploegmaten die hem terugbrengen tijdens fietsen bv
Zelfs de winnaar zat niet in de eerste groep in t begin van t fietsen denk ik en is mede door ploegmaats teruggebracht.

Is wel een beetje jammer ja, los van Van Riel, maar op deze manier gaat het lopen idd (veruit) het belangrijkste zijn en blijven met zo'n groep.
 
Bermuda gaat met (de al jaren sterke) Duffy, Olympisch Goud halen, het kleinste gebied met goud ooit?
 
Bermuda gaat met (de al jaren sterke) Duffy, Olympisch Goud halen, het kleinste gebied met goud ooit?
Lijkt wel zo, inderdaad. Liechtenstein heeft wel 2 gouden medailles op de Winterspelen, iets groter maar stuk minder inwoners nog.
 
Mixed relay voor onze "Belgian Hammers" weer goed maar net niet met die vijfde plek ergens.
 
Mixed relay voor onze "Belgian Hammers" weer goed maar net niet met die vijfde plek ergens.
Ben zelf niet gekend met de mini-triatlon, maar bij het fietsen was duidelijk dat als je de titel 'beste fietser' draagt, dat het belange niets uitmaakt op deze korte afstand.
Jelle Geens stelde me wat teleur van de vier Belgen (al heeft hij de latere afreis aan zijn kant).

Dat springen in het water was hilarisch om te zien in loopvlucht, vanaf de tweede groep :biglaugh:.

Samen met de marathonlopers; meerkampers en snelwandelaars, zijn de triatleten de wezens waarvoor ik meeste respect heb in de atletiek.
Over een week trouwens 50km snelwandelen. Starten op de middag. Bij +30°C. Dat wordt genieten :evil:.
 
Daar kan ik mij toch echt niet voor zetten, voor snelwandelen. Respect, want het is ongetwijfeld een verschrikkelijk vermoeiende en slopende discipline.

Maar sorry, het ziet er gewoon belachelijk uit :p Ik kan alleen maar denken: loop eens gewoon een marathon jongens :p
En dan voortdurend die jury ernaast om bestraffingen uit te delen (die soms ook nog eens discutabel zijn). Nee, ik zou het niet missen...
 
Waarom hebben wij bijvoorbeeld geen topper in het snelwandelen? Lijkt mij nu toch ook niet zo onoverkomelijk om daar talent voor te vinden.
 
Daar kan ik mij toch echt niet voor zetten, voor snelwandelen.
Maar sorry, het ziet er gewoon belachelijk uit :p Ik kan alleen maar denken: loop eens gewoon
Het is een van de redenen waarom ik er naar kijk. De lachwekkende manier van wandelen. De slechte mens in mij staat te popelen om een instorting te zien op honderd meter van de streep :tongue:.
Waarom hebben wij bijvoorbeeld geen topper in het snelwandelen? Lijkt mij nu toch ook niet zo onoverkomelijk om daar talent voor te vinden.
België staat genoeg voor aap.
Willen we nu echt bekend staan als het chocoladeland bij uitstek als er eentje zich onderschijt halverwege en het wegdruipt naar de benen?
Ik zou niet klagen, maar de atleet zelf, ocharme :(.
 
Waarom hebben wij bijvoorbeeld geen topper in het snelwandelen? Lijkt mij nu toch ook niet zo onoverkomelijk om daar talent voor te vinden.
We hebben zelfs amper snelwandelaars en laten we wel wezen: welke oen wil dat doen :p
Er zijn veel mooiere en leukere sporten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan