OS 2020 | Hockey: op naar een lagelandenfinale?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze staan voor, maar wat een gespannen boel. Zeker als je weet dat de scheidsrechter beslissingen alle kanten uit kunnen.
 
Ze staan voor, maar wat een gespannen boel. Zeker als je weet dat de scheidsrechter beslissingen alle kanten uit kunnen.
Wel grappig dat de Spaanse coach zo van zijn tak maakt. Heeft hij tijdens de rust dat eerste spookdoelpunt dan niet terug bekeken?
 
Normaal is in hockey alles qua scheidsrechter vrij duidelijk en je kan zelf videoref inroepen. Maar als die blind is tja
 
Normaal is in hockey alles qua scheidsrechter vrij duidelijk en je kan zelf videoref inroepen. Maar als die blind is tja
Het is niet dat het de eerste keer dit toernooi problemen zijn. En niet enkel bij de Belgen.

Edit: Als het echt klopt dat we die goal tegen kregen door slechte communicatie tussen de VAR en de ref...
 
Verdient naar de HF! Maar dat ging wél véél moeilijker dan verwacht. De Spanjaarden hebben hun vel duur verkocht.
 
Normaal behoren zaken die niets van paarden moeten weten standaard tot mijn geliefkoosde dingen, maar deze polovariant voor chichivolk dat in hun jeugd niet op een manège is binnengeraakt en dan maar zelf met hun stick moest lopen, mogen ze meteen opdoeken. Ik had kunnen weten dat het nergens op zou slaan als zowel België als Nederland de grootste favorieten zijn in een zogezegde wereldploegsport, zoals dat ook bij dat vreselijke korfbal het geval is, maar na zo eens een tornooi enkele matchen bewust te volgen, valt het nog erger uit dan gedacht. Alle slechte zaken uit andere grote sporten lijken hier samengevoegd te zijn om van de slechtst mogelijk basis te vertrekken. Dat wordt benadrukt door de afgrijselijke spelregels, die toelaten dat bijvoorbeeld het met opzet mikken op voeten een even waardevolle tactiek is als op goal schieten. Toch binnen een bepaalde afstand, want oeioei als het balletje van te ver op goal gemikt wordt dan telt het niet hoor.

Ik zou zeggen dat het de slechtste ploegsport is die ik bekeken heb de voorbije anderhalve week, maar langs de andere kant moesten we een paar dagen geleden nog doen alsof de amateurs van 3x3 basketbal hun medaillehoop iets voorstelde in een kindervariant van een grotemannensport waar de grote mannen hun neus voor ophalen. Die vier bevriende basketters wisten gelukkig wel waar ze met hun beide voeten stonden en schatten hun kunde op wereldvlak volgens mij wel naar waarde, niet gelijk die bende met namen stuk voor stuk afkomstig uit een random name generator van Sim City voor sims uit de suburbs lijkt te doen omdat net hun lobbygroep via steuntrajecten bij onder andere het BOIC hun sport met opzet heeft weten te overwaarderen als ik het goed heb. Een vreemde vaststelling overigens in deze tijden, die overwaardering van een ploeg van allemaal witte vriendjes uit een bepaalde klasse zonder enige diversiteitsinmenging. Ik denk zelfs dat ze gevraagd hebben aan de VRT om zeker geen Aster of Imke als commentator te krijgen, minderheidsgroepen moeten niet denken dat hier enig doordruppelsucces inzit voor hen! Echter, na die nieuwe gemengde aflossingen in de atletiek en het zwemmen voor wat kunstmatige en goedkope medaillehoop kan zelfs ik hockey niet meer klasseren als de slechtste ploegdiscipline, daar hebben ze even geluk. Relatief gezien dan he, op zich bekeken blijft het een gedrocht. Wat gaat dit irritant zijn als de Vlaamse fanboyjournalisten dit mogelijk goud op dezelfde hoogte zullen plaatsen als al onze andere gouden medailles na den Oorlog in echte sporten. Als Casse zijn medaille "brons met een gouden randje" was, dan wordt dit goud met een loden kern.


Zo, dit moest me even van het hart. Ik weet zelfs niet tegen wie de finale is en of ze kans hebben, maar het staat jullie vrij deze medaille toch te vieren uit vaderlandsliefde ondanks mijn staalharde argumenten. Maar aangezien hier zelfs geen post staat na winst in de halve finale, ben ik voor een keer best gerust in jullie gezond verstand.
 
Ik weet niet of je Gavin zijn post zo serieus moet nemen 😋, maar ik moet eerlijk bekennen dat het hockey gebeuren mij ook helemaal niet interesseert. Dat balletje op de voeten schieten, het uitlokken van zoveel mogelijk strafcorners, ... draagt echt niet veel bij aan een aantrekkelijke sport. Maar ieder zijn cup of tea hé 😉. Los daarvan heb ik wel respect voor de prestaties uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Het is ook niet mijn sport dat hockey , maar als ze goud halen zal ik toch content zijn :) Australie is wel een zeer zware tegenstander.
Het heeft idd wel iets "elitairs" , jammer dat er geen Belgen meedoen met het worstelen 😄
 
Ik weet niet of je Gavin zijn post zo serieus moet nemen 😋, maar ik moet eerlijk bekennen dat het hockey gebeuren mij ook helemaal niet interesseert. Dat balletje op de voeten schieten, het uitlokken van zoveel mogelijk strafcorners, ... draagt voor echt niet veel bij aan een aantrekkelijke sport. Maar ieder zijn cup of tea hé 😉. Los daarvan heb ik wel respect voor de prestaties uiteraard.
Dit. Knap wat ze presteren uiteraard maar de sport zelf boeit mij voor geen meter.

Facebook staat ondertussen al vol met berichten vol lof over een ploeg met "veel minder geld !!" dan de Rode Duivels...
Terwijl de helft van die mannen de zonen zijn van volk dat compassie heeft met het armzalige budget dat KDB maar aan zijn villa kon spenderen.
 
Dit. Knap wat ze presteren uiteraard maar de sport zelf boeit mij voor geen meter.

Facebook staat ondertussen al vol met berichten vol lof over een ploeg met "veel minder geld !!" dan de Rode Duivels...
Terwijl de helft van die mannen de zonen zijn van volk dat compassie heeft met het armzalige budget dat KDB maar aan zijn villa kon spenderen.
Die fase is de hockeywereld al lang ontgroeid...
 
Bij de olympische spelen probeer ik altijd mijn horizonten wat te verruimen.
Zo bijvoorbeeld turnen, wat een prachtige sport.


Maar inderdaad dat hockey.... Daar vind ik inderdaad ook compleet niks aan eerlijk gezegd. Leuk dat daar Belgen supergoed in zijn, maar ik kan toch niet opbrengen om nog te kijken naar die matchen.
 
Ik weet niet of je Gavin zijn post zo serieus moet nemen 😋, maar ik moet eerlijk bekennen dat het hockey gebeuren mij ook helemaal niet interesseert. Dat balletje op de voeten schieten, het uitlokken van zoveel mogelijk strafcorners, ... draagt echt niet veel bij aan een aantrekkelijke sport. Maar ieder zijn cup of tea hé 😉. Los daarvan heb ik wel respect voor de prestaties uiteraard.
Niks mis mee dat je het niet boeit, maar het is nogal kort door de bocht als je denkt dat het zo eenvoudig is om het balletje tegen een voet te mikken en zo een strafcorner uit te lokken. Strafcorners maken gewoon integraal deel uit van het spel, het is een prima mechanisme om overmatig verdedigend afbrekend spel zoals je vaak bij voetbal ziet tegen te gaan. De betere ploeg kan zo toch beloond worden wanneer ze voldoende druk zetten in de cirkel van de tegenstander en anderzijds is het ook steeds een opportuniteit voor een counter voor de verdedigende ploeg.

Het is gewoon ook een sport die vele malen properder is en meer fair gespeeld wordt dan pakweg voetbal.

En ja, vroeger was dat een nogal snobistische sport. Ik heb het 15 jaar lang in competitie gespeeld. Wij namen het als Brugse "boerkes" vaak op tegen ploegen uit Brussel die voor 90% bestonden uit Loic, Gaetan, Tanguy etc. die geen woord Nederlands verstonden. Maar die fase is al lang gepasseerd.
 
Laatst bewerkt:
Zo, dit moest me even van het hart. Ik weet zelfs niet tegen wie de finale is en of ze kans hebben, maar het staat jullie vrij deze medaille toch te vieren uit vaderlandsliefde ondanks mijn staalharde argumenten. Maar aangezien hier zelfs geen post staat na winst in de halve finale, ben ik voor een keer best gerust in jullie gezond verstand.
Ben jij de ghost writer achter Marcel Van Roosmalen Gavvers? :unsure:
 
Ik vind de sport op zich ook nogal raar, t begint al met heel de tijd krom lopen, maar ik stel mij minstens evenveel vragen bij sportliefhebbers die dit niet, al is het uit vaderlandsliefde vieren (laat staan bijna het tegenovergestelde doen van dat) , dan bij het enigszins aparte wat de sport ook naar mijn mening wel over zich heeft.
 
En speciaal om toch een post te hebben over de halve finale (k heb ze net pas gezien, migraine helaas de laatste twee dagen): onwaarschijnlijk sterke Hendrickx, strafcorners over een heel tornooi naar de 50% gaan die binnen gaan, uitzonderlijk straf. Rest van de ploeg heeft volwassen gespeeld al hoop ik wel op bv een Van Doren die met een magistrale pas ook heel het veld eens opentrekt en/of een aanvaller alleen voor doel laat verschijnen.

Finale tegen Australië misschien wel de ploeg die ik het minst graag gezien had als tegenstander, maar hier staat een ploeg die van niemand angst moet hebben en vol voor goud moet gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan