OS 2020 | Atletiek (de moeder én vader van alle sporten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
400 meter loper die zilver pakt op de 100 dash, algemeen niveau is toch ook wat minder dan gok ik ? :unsure:
Lijkt me idd een iets minder niveau nu na de generatie Bolt.
Wat me anderzijds wel opvalt is dat de "mindere generatie" nu wel wint met een tijd van 9,80 terwijl de snelste tijd ooit van Carl Lewis (toch een groter talent dan de huidige winnaar lijkt me?) 9,86 is.
Ligt dat dan aan de verbeterde techniek nu t.o.v. de jaren '90, beter schoeisel, ...? Ik vraag me dan af: Moest Carl Lewis later geboren zijn en vandaag in de piek van zijn kunnen lopen, welke toptijd zou hij dan anno 2021 neerzetten?
 
Lijkt me idd een iets minder niveau nu na de generatie Bolt.
Wat me anderzijds wel opvalt is dat de "mindere generatie" nu wel wint met een tijd van 9,80 terwijl de snelste tijd ooit van Carl Lewis (toch een groter talent dan de huidige winnaar lijkt me?) 9,86 is.
Ligt dat dan aan de verbeterde techniek nu t.o.v. de jaren '90, beter schoeisel, ...? Ik vraag me dan af: Moest Carl Lewis later geboren zijn en vandaag in de piek van zijn kunnen lopen, welke toptijd zou hij dan anno 2021 neerzetten?
Betere spikes en piste en trainingsmethodes (en minder doping).
Ook gewoon meer volk dat loopt?
 
Lijkt me idd een iets minder niveau nu na de generatie Bolt.
Wat me anderzijds wel opvalt is dat de "mindere generatie" nu wel wint met een tijd van 9,80 terwijl de snelste tijd ooit van Carl Lewis (toch een groter talent dan de huidige winnaar lijkt me?) 9,86 is.
Ben Johnson

OK hij was (zwaar) gedopeerd maar Ben Johnson liep sneller dan de winnaar van deze OS en dat al 33 jaar geleden. ;)
 
Die heeft zijn PR deze Spelen met 15 honderdsten (!!?) verbeterd.

Lijkt me idd een iets minder niveau nu na de generatie Bolt.
Wat me anderzijds wel opvalt is dat de "mindere generatie" nu wel wint met een tijd van 9,80 terwijl de snelste tijd ooit van Carl Lewis (toch een groter talent dan de huidige winnaar lijkt me?) 9,86 is.
Ligt dat dan aan de verbeterde techniek nu t.o.v. de jaren '90, beter schoeisel, ...? Ik vraag me dan af: Moest Carl Lewis later geboren zijn en vandaag in de piek van zijn kunnen lopen, welke toptijd zou hij dan anno 2021 neerzetten?
Waarom zou Jacobs minder talent hebben dan Carl Lewis? Hoe meten we dat? Vergeet ook niet dat Lewis 3 keer betrapt is op doping.
 
Wat een ateletiek sessie was dit. Schitterende hoogspring competitie met uiteindelijk dubbel goud, wereldrecord bij de triple jump en dan een Italiaan die de 100 meter wint.
 
Deze morgen op de 1500m hassan die struikelde over een vallende loopster voor haar bij het ingaan van de laatste ronde. Die zet aan en wint gewoon die heat nog 😳
 
Genaturaliseerde Amerikaan natuurlijk.
Een aantal keren gehoord deze OS, dat men voor een ander land kiest, omdat de competitie / tegenstand in eigen land te groot is.
Tja, ofwel beter uw best doen en als je dat al reeds doet, dan ben je simpelweg niet goed genoeg. Pech voor u, geen OS.
Maar neen, we laten ons naturaliseren om toch mee te doen :sop:. Zou niet mogen op basis van deze reden alvast.
Vluchten omwille van politiek onrust / oorlog begrijp ik nog, maar omdat je niet kan optornen tegen je betere landgenoten?
 
Een aantal keren gehoord deze OS, dat men voor een ander land kiest, omdat de competitie / tegenstand in eigen land te groot is.
Tja, ofwel beter uw best doen en als je dat al reeds doet, dan ben je simpelweg niet goed genoeg. Pech voor u, geen OS.
Maar neen, we laten ons naturaliseren om toch mee te doen :sop:. Zou niet mogen op basis van deze reden alvast.
Vluchten omwille van politiek onrust / oorlog begrijp ik nog, maar omdat je niet kan optornen tegen je betere landgenoten?
Maar soms moet je dus 2 keer pieken op korte tijd wat ook lastig is.
En politiek asiel allemaal goed en wel maar als ze dan genaturaliseerd zijn dan gaan ze op trainingskamp naar land van origine :laugh:

Maar dacht dat je aan OS niet mag meedoen eerste 4j na naturalisatie
 
Heel straf idd, tijd was wel traag dus dat voordeel had ze ze liepen "niet snel"
Niet snel? :laugh:
Ik moet ze niet, zat ook bij die salazar die levenslang geschorst is ondertussen

Couckuyt met schitterende race, finale kan zowaar!
 
Laatst bewerkt:
Hahahaha, de opkuis in de discuscirkel bij de regen :rofl:. Beetje een schande dat ze na de eerste twee misworpen het nog laten doorgaan.
Couckuyt NR 400m horden in de regen! Wie weet, met wat geluk in de finale.
 
Genaturaliseerde Amerikaan natuurlijk. Nen bleke Italiaan zou nooit in de finale gestaan hebben natuurlijk 🤭
Niet genaturaliseerd, heeft enkel de eerste 18 maand in de USA gewoond, is wel "pas"op 16-jarige leeftijd Italiaans geworden, maar da's niet echt zo vreemd omdat je natuurlijk niet zomaar je nationaliteit krijgt én opgeeft (er hangen ook voordelen aan).
 
Maar dacht dat je aan OS niet mag meedoen eerste 4j na naturalisatie
niet enkel OS, ook WK (geen zekerheid over die 4 jaar weliswaar)
Een aantal keren gehoord deze OS, dat men voor een ander land kiest, omdat de competitie / tegenstand in eigen land te groot is.
Tja, ofwel beter uw best doen en als je dat al reeds doet, dan ben je simpelweg niet goed genoeg. Pech voor u, geen OS.
Maar neen, we laten ons naturaliseren om toch mee te doen :sop:. Zou niet mogen op basis van deze reden alvast.
Vluchten omwille van politiek onrust / oorlog begrijp ik nog, maar omdat je niet kan optornen tegen je betere landgenoten?
tjah, langs de andere kant: de vierde van de USA (of een ander groot land) staat vaak wel nog altijd in de finale... dat moet écht wel zuur zijn.

Ik ben net mijn zoon gaan afzetten om te gaan spelen met een klasgenootje in Frankrijk. Als die binnen 15 jaar niet bij de 3 beste Franse 100m spurters zou zijn, maar mijn zoon, nét iets trager, wél op de OS zou staan op dat nummer, zou ik dat zelf toch ook wel zuur vinden.

(klasgenootje woont vlak aan de grens, de straat oversteken en hij is in België).
 
Niet genaturaliseerd, heeft enkel de eerste 18 maand in de USA gewoond, is wel "pas"op 16-jarige leeftijd Italiaans geworden, maar da's niet echt zo vreemd omdat je natuurlijk niet zomaar je nationaliteit krijgt én opgeeft (er hangen ook voordelen aan).
In Italië is dubbele nationaliteit niet zo vreemd

Helaas geen finale voor Paulien
 
Een aantal keren gehoord deze OS, dat men voor een ander land kiest, omdat de competitie / tegenstand in eigen land te groot is.
Tja, ofwel beter uw best doen en als je dat al reeds doet, dan ben je simpelweg niet goed genoeg. Pech voor u, geen OS.
Maar neen, we laten ons naturaliseren om toch mee te doen :sop:. Zou niet mogen op basis van deze reden alvast.
Vluchten omwille van politiek onrust / oorlog begrijp ik nog, maar omdat je niet kan optornen tegen je betere landgenoten?
Als je toevallig met je landgenoot nummer 1 en 2 van de wereld bent, maar je land mag maar 1 atleet afvaardigen, dan heb je er wel alle baat bij om een eventuele tweede nationaliteit te activeren.
 
Ik ben net mijn zoon gaan afzetten om te gaan spelen met een klasgenootje in Frankrijk. Als die binnen 15 jaar niet bij de 3 beste Franse 100m spurters zou zijn, maar mijn zoon, nét iets trager, wél op de OS zou staan op dat nummer, zou ik dat zelf toch ook wel zuur vinden.
Als je toevallig met je landgenoot nummer 1 en 2 van de wereld bent, maar je land mag maar 1 atleet afvaardigen, dan heb je er wel alle baat bij om een eventuele tweede nationaliteit te activeren.
Ja, als je bij de Europese / wereldtop hoort, dan kan ik het hen ook niet kwalijk nemen :smile:, want we willen allemaal de toppers tegen elkaar zien strijden. Het ging meer over degenen die in de 'lagere' regionen verkeren (niet meestrijden voor medailles).
Anderzijds zal het wringen bij Nationale Kampioenschappen. Je bent de beste en plots komt er een genaturaliseerde Belg je titels afsnoepen.
Voordeel daarvan is de onderlinge strijd en elkaar naar een hoger niveau tillen. Dat is topsport. Broederschap en rivaliteit in een kom. Zoals bij de twee judoka's die elkaars arm optilden na de kamp :love:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan