OS 2020 | Atletiek (de moeder én vader van alle sporten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaat vuurwerk zijn die 100 meter 🎉

Knappe prestatie van de Belgen net toch.
Knappe tijd en dat met een last minute vervanging en bij 30 graden.
 
10:61 heel snel dus en toch had ik misschien nog sneller verwacht. Machtig beeld wel die drie Jamaicaanse die 1-3 lopen.
 
1, 2 en 3 voor Jamaica, maar toch weinig hartelijkheid te bespeuren bij de dames :p

Schril contrast tegenover het discuswerpen bij de mannen, waar de Zweden 1 en 2 werden. Die waren tenminste samen een feestje aan het bouwen.
 
Ja bij Petterson was die medaille vrij tot zeer onverwacht, bij Fraser-Pryce ging het om een derde goud op de 100m op de OS, daar zit wel wat verschil in :p .
 
Viel beetje tegen maar wel mooie race in zijn geheel. Wat een sport blijft atletiek toch he :love: .
Was zijn tweede 10km en direct geplaatst na de eerste op de OS :crazy:.
Zijn finale was geslaagd.
Alleen, toen de commentator zei dat Kimeli' laatste 5km de betere zouden zijn, als de eerste 5km traag zou gelopen worden, viel dat wel tegen toen Kimeli wegzakte, want die eerste 5km waren relatief traag.
Zich meer toeleggen erop en die gaat top-vijf lopen op de grote tornooien, als alles wat meezit.
 
Mits een terechte diskwalificatie hadden de 4X400m relay ploeg nu brons.. Grote landen mogen altijd iets meer dat is wel duidelijk.
 
Mits een terechte diskwalificatie hadden de 4X400m relay ploeg nu brons.. Grote landen mogen altijd iets meer dat is wel duidelijk.
Neen 4des ...
Dat Amerika mocht deelnemen aan de finale was inderdaad schandalig.
De DQ van de Dominicaanse republiek was blijkbaar wél onterecht.

10:61 heel snel dus en toch had ik misschien nog sneller verwacht. Machtig beeld wel die drie Jamaicaanse die 1-3 lopen.
0,6 meter tegenwind. Wel op de snelle Nikes maar die tegenwind heeft dat verschil wel gecompenseerd.
 
Wow, een Europeaan wint de 100m sprint bij de mannen. Ik volg die sport enkel bij de OS, maar dit lijkt me toch een heel uitzonderlijk resultaat.
 
Wow, een Europeaan wint de 100m sprint bij de mannen. Ik volg die sport enkel bij de OS, maar dit lijkt me toch een heel uitzonderlijk resultaat.
Als we de Britten nog meetellen, dan valt het nog wel mee ;) De laatste Brit was in 1992 zie ik. Maar het is inderdaad vooral toch een Amerikaanse aangelegenheid (allé, buiten de dominantie van Bolt dan de laatste edities).
 
400 meter loper die zilver pakt op de 100 dash, algemeen niveau is toch ook wat minder dan gok ik ? :unsure:

Yulimar Rojas, man wat nen boom van een vrouwmens, indrukwekkend, wrs niet het laatste WR :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan