OS 2020 | Atletiek (de moeder én vader van alle sporten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen idee, ik beeld het me misschien gewoon in :unsure:

Je kan hier het tafereel zien vanaf 3'45" tot 5'04"
Wat je daar ziet, zijn volgens mij de atleten die afwachten of er geen DSQ's ofzo zijn. Want ik ga ervan uit dat ze weten welk tijdsverschil er moest zijn. Je ziet dat op 4'26" pas duidelijk wordt dat de Nederlandse brons haalt. Je ziet ook dat Nafi nog niet viert op die moment (terwijl ze binnen 4s na de Nederlandse moest eindigen, en dat wist ze al). Het zal wel gewoon de spanning en de teleurstelling geweest zijn.
 
Inderdaad niet veel achter zoeken. En hoe goed kennen die 2 elkaar eigenlijk? Ene Vlaamse andere Waalse. Training en omkadering waarschijnlijk praktische geheel los van elkaar.
Thiam voor mij nu toch met kop en schouders beste Belgische sportster allertijden!
 
Inderdaad niet veel achter zoeken. En hoe goed kennen die 2 elkaar eigenlijk? Ene Vlaamse andere Waalse. Training en omkadering waarschijnlijk praktische geheel los van elkaar.
Thiam voor mij nu toch met kop en schouders beste Belgische sportster allertijden!
Die kennen elkaar best wel goed hoor. Dat wereldje is klein. Maar je moet hier idd niks achter zoeken, die 2 komen goed overeen, maar na zo'n 800 meter zijn die gewoon stikkapot. Reken daar nog de vertwijfeling bij of je nu toch niet derde bent en dan kom je zoiets tegen (allez, eigenlijk kom je niks tegen :).

Blij voor die mooie plaatsen :). Is een extra reden om na 8 jaar terug eens naar Götzis te gaan. Als er geen schoolgroeifeest is dat weekend, heb ik (zonder zeveren) 3 plaatsen vrij in de auto. Vrijdagnamiddag vertrekken vanuit Brussel, zondagnacht terug in België. Wie gaat mee?

Normaal op het programma: Nafi Thiam, Noor Vidts, Thomas VDP & braadworsten/schnitzels. Meet en greet met alle atleten standaard inbegrepen op die meeting :). Ja, ook met Oosterwegel :p.
 
Fantastische prestatie. We hebben toch echt een zeer knappe generatie sporters hoor. Doodjammer dat Vidts dat brons niet te pakken kreeg.
 
Geen idee, ik beeld het me misschien gewoon in :unsure:

Je kan hier het tafereel zien vanaf 3'45" tot 5'04"
7b147294-f5f9-11eb-97b5-4a559c9b29ac_web_scale_0.1072386_0.1072386__.jpg
 
En dan nog zeggen dat ze haar niet wil concentreren op haar sport maar op haar studies / werk, omdat het nu ook wel lukt het combineren :crazy:
 
Blij voor die mooie plaatsen :). Is een extra reden om na 8 jaar terug eens naar Götzis te gaan. Als er geen schoolgroeifeest is dat weekend, heb ik (zonder zeveren) 3 plaatsen vrij in de auto. Vrijdagnamiddag vertrekken vanuit Brussel, zondagnacht terug in België. Wie gaat mee?

Normaal op het programma: Nafi Thiam, Noor Vidts, Thomas VDP & braadworsten/schnitzels. Meet en greet met alle atleten standaard inbegrepen op die meeting :). Ja, ook met Oosterwegel :p.

Nu heb je u wat op de hals gehaald hoor, ik ga sowieso mee als je gaat 😁.

Ik denk niet dat ik al ooit zo hard heb meegeleefd met een sportieve prestatie als tijdens de afgelopen 2 dagen, supporterend voor Thiam. De superlatieven schieten mij gewoon tekort om haar als atlete te omschrijven, wat een absolute waanzin. Zonder enige twijfel de grootste Belgische sportvrouw aller tijden.

Ik was wel zeer blij dat de 800m niet spannend was omdat Vetter haar niet meer heeft aangevallen, dat kon mijn hart niet meer aan. Tijdens het interview achteraf had ik ook tranen in de ogen toen Thiam voor de micro verscheen bij Maarten Vangramberen. De druk die op haar schouders lag moet echt enorm zijn geweest en je zag echt dat ze daar van heeft afgezien. Ik geloof ook oprecht dat ze nu mentaal ook echt leeg/op is, zoals ze zelf aangaf.

Dat onze grootste kampioene nu maar echt goed de tijd neemt om uit te rusten en te herbronnen.

Prestatie van Noor Vidts uiteraard ook super indrukwekkend en wat een verademing is zo iemand voor de atletiek. Joviaal, super sportief in haar analyses en interviews, echt top! Ik hoop dat ze nog verder mag blijven evolueren.

Nu een goede fin-tonic (of 2, 3, 4,….) drinken om deze prestatie te vieren.

Dank u Nafissatou! 😍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan