Orange: Digitale TV & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

Orange komt met internet via satelliet:

Voor EUR 49 per maand kunnen gebruikers profiteren van breedbandsnelheden tot 200 Mbps downstream en 10 Mbps upstream, met onbeperkt dataverbruik. De satellietkit, bestaande uit een paraboolantenne, mast, kabels, satellietmodem en een NordnetBox met Wi-Fi 6, is verkrijgbaar voor 399 euro. Klanten kunnen ervoor kiezen om de kit zelf te installeren met behulp van een gedetailleerde stap-voor-stap handleiding of met de hulp van een lokale professional aanbevolen door Nordnet en Orange Belgium.

Orange komt met internet via satelliet:

Is een geostationaire satelliet, dus sowieso gigantische latency.
Geen probleem voor netflixen etc, maar een aantal zaken gaan er niet goed op werken, veel VPN's kunnen niet met latency overweg, online gaming met ping tijden van 600 tot 800ms gaat ook lastig spelen zijn.

Voordeel van een geostationaire satelliet is dat die op zijn plaats blijft hangen, dus eentje kan een gigantisch stuk van de aardbol bedienen.
Nadeel is de latency, kan je gewoonweg niet rond, dat ding hang meer dan 35,000 km hoog, dus een stukje data van bij jou naar de service provider is 70,000 km, en het antwoord van die serviceprovider is dan nog een 70,000km onderweg om terug tot bij jou te geraken...
Aan de snelheid van het licht is dat net geen 500 ms over en weer, doe er dan nog eens de latency van de apparatuur bij...

Heb dat vroeger gehad (in Azië), en was de helft van de tijd om gek van te worden...

Voordeel van een LEO (Low Earth Orbit) satelliet is dat die véél korterbij zit (600km), dus daar speelt die latency niet. Nadeel is natuurlijk dat die niet op dezelfde plek blijft staan in de lucht, je hebt er dus veel van nodig wil je defige dekking en continuïteit hebben, en je ontvanger moet van satelliet naar satelliet switchen.
Is wat Musk's Starlink gebruikt...

*zucht*

Een uur aan de telefoon gehangen, 6x doorverbonden geweest en nog steeds niet opgelost.

Ze hebben een dossier aangemaakt en binnen de 4 werkdagen gaan ze me contacteren
Gisteren opgebeld geweest, mevrouw aan de lijn zei dat alle signalen tot aan onze modem perfect waren, en dat de 1000mbps vlot tot daar geraakte.
Vroeg me om te controleren of alle kabels zeker goed inzaten (wat zo was).
Bleek wel dat er enorm veel schommelingen en kleine haperingen zijn aan ons signaal.

Daarop hebben ze een technieker langsgestuurd, gelukkig de dag zelf nog.
Kerel komt toe, druk telefonerend, blijkt dat heel onze straat problemen heeft met "upstream SNR" maar dat Orange geen meetprogramma heeft daarvoor en ze zonder "bewijzen" dat niet aan Telenet kunnen doorgeven.

Maar dat verklaarde niet waarom wij nog steeds op de snelheden van ons oude abonnement zitten, zowel down- als upload.

Ik heb tegen die technieker (voor de 6e keer de afgelopen week) gezegd dat het volgens mij dus heel simpel is, en er ergens een "vinkje" moet aangezet worden dat de nieuwe snelheden moeten geactiveerd worden. Zoals bij @Fusion het geval was.

Maar nee, "was het maar zo simpel" zei die.

Om na een half uur rondbellen naar zijn collega's op verschillende diensten af te sluiten met:
hardwarematig is hier alles perfect in orde, het is een probleem met uw profiel maar daar kan ik niet aan.
Ze zullen op dienst "x" dat moeten aanpassen, ik geef het door en ze gaan u bellen als het aangepast is, dan moet ge eens terug een speedtest doen en zou het in orde moeten zijn.

Dat is dus GVD exact wat ik hen al 6x heb wijsgemaakt e.

Ik ben sinds gisteren overgestapt van orange naar hey (stukje goedkoper).
Er moest geen tech komen, want ze konden mijn modem herconfigureren.
Smiddags sms dat ze er aan begonnen.
Paar uur later sms dat het klaar was.

Mijn port forwarding en publiek ip zijn hetzelfde gebleven...
Gewoon 1 bedrijf toch?

Ik heb net gebeld en ik moest wat kabels uittrekken en hij was wat dingen aan't regel. "Tis opgelost meneer".. Ja nee, nog altijd niet.

Is dit uiteindelijk opgelost geraakt?
Wij hebben dit probleem eigenlijk al maanden.
Maar tegenwoordig komt het meer en meer voor.
Vandaag zijn ze de modem komen vervangen, gehelaas op 1h streamen is het alweer 3x weggevallen…

Vraag me af of die daar eigenlijk wel iets aan kunnen doen

Is dit uiteindelijk opgelost geraakt?
Wij hebben dit probleem eigenlijk al maanden.
Maar tegenwoordig komt het meer en meer voor.
Vandaag zijn ze de modem komen vervangen, gehelaas op 1h streamen is het alweer 3x weggevallen…

Vraag me af of die daar eigenlijk wel iets aan kunnen doen
Ik denk dat ze toen zijn afgekomen en een stukje hebben verwisseld omdat die versleten was als ik mij goed herinner

Hey,

Iemand hier die zijn code voor Walibi Family Day niet gebruikt?
5 man dus we missen een ticket.
Delen via PM, aub.

Veel dank bij voorbaat!

Ik kijk regelmatig via de app Proximuspickx tv op mijn smartphone of stream naar onze tv

Als ik nu probeer te kijken krijg ik een foutmelding dat tv kijken enkel in de EU en ons netwerk geen (Geo)locatie toelaat

Hoe zet ik dit terug aan? 😅 Voordien werkte het gewoon

Ik heb sinds een paar maand een unifi netwerksysteem opgezet. Dat systeem geeft meldingen als het internet er uit ligt. Blijkbaar komt dit echt veel vaker door dan ik me bewust van ben. Bijna wekelijks 2x, gelukkig meestal in de nacht. En ook vaak van korte duur, minder dan 5 min. Maar soms ook wel eens bijna een halfuur.

Is dat normaal? En indien niet, zou dat aan Orange liggen? Zal het beteren door een andere provider te kiezen?

van tadaam naar orange gegaan en wat een zalige internet snelheid

Zen fiber

temp-Image-YZWAAh.avif

Wij gaan verhuizen in augustus. Momenteel hebben we internet, tv via box en 2 gsm abonnementen. We verhuizen naar een nieuwbouw. Ik hoop dat de mannen van fluvius ineens mee de voorziene coax mee naar binnen trekken, maar wat moet ik verder regelen met orange? Of is het beter om over te schakelen op Telenet om de installatie in orde te krijgen?

Zen Fiber + Mobile Medium besteld. Samen voor 62€.
Ik ben momenteel nog bij Telenet all-internet voor 65,10€ per maand en Proximus mobiel abonnement 29,99€.

Toevallig nog mensen hier die last hebben met hun digicorder? Na een tijdje tv kijken loop deze steeds vast (kan niet van zender veranderen). Als ik de stroomkabel uittrek en even wacht werk het daarna (soms) terug.

Redelijk irritant. Heb al contact gehad met support en het is blijkbaar een gekend probleem. Hun techniekers zijn er blijkbaar mee bezig. Maar da spelleke duurt nu al ruim 3 weken. Als ik dan vraag voor een compensatie kunnen ze mij 10GB mobiele data geven. Whooptie fuckin doo, wat ben ik daar nu mee? Ik betaal voor een dienst, dan mag ik er toch vanuit gaan dat die gewoon werkt?

Iemand die weet waar ik mijn Orange eSIM nummer kan terugvinden? De ICCID code die bij deze sim staat in mijn instellingen klopt niet waardoor er geen nummeroverdracht kan gebeuren. Op mijn factuur zie ik ook niets.

Orange slachtoffer van cyberaanval, waarbij 850.000 klantengegevens zijn gelekt (persbericht).

Eind juli heeft Orange Belgium een cyberaanval op een van zijn IT-systemen ontdekt, waardoor ongeoorloofde toegang werd verkregen tot bepaalde gegevens van 850.000 klantenaccounts.

Er werden geen kritieke gegevens gecompromitteerd: er werden geen wachtwoorden, e-mailadressen, bank- of financiële gegevens gehackt.
De hacker heeft echter toegang gekregen tot een van onze IT-systemen dat de volgende gegevens bevat: naam, voornaam, telefoonnummer, simkaartnummer, PUK-code, tariefplan.
Zodra het incident werd ontdekt, hebben onze teams de toegang tot het betreffende systeem geblokkeerd en onze beveiligingsmaatregelen verscherpt. Orange Belgium heeft ook de bevoegde autoriteiten gewaarschuwd en een officiële klacht ingediend bij de gerechtelijke autoriteiten.
De betrokken klanten zijn of worden per e-mail en/of sms op de hoogte gebracht. We raden hen aan waakzaam te blijven voor verdachte communicatie.

Voor meer informatie kunnen klanten onze speciale webpagina raadplegen.
Gezien het lopende onderzoek worden geen verdere details bekendgemaakt, om de integriteit van het onderzoek te waarborgen en de privacy van de betrokken personen te beschermen.

orangesms.jpg

Hier ook slachtoffer..

Vrouw en ik kregen hier net op een paar minuten tijd beiden een oproep binnen "suspected spam", zij nummer uit UK, ik uit NL.
Als ik het nr google dat mij gebeld had krijg ik als eerste een link naar deze hack..

Ze zijn dus met "ghost"nummers aan het rondbellen om te scammen..

Orange slachtoffer van cyberaanval, waarbij 850.000 klantengegevens zijn gelekt (persbericht).

orangesms.jpg
Komt dit bericht van een website of via mail gekregen?

Terug
Bovenaan