Optimale tijd om vast te zitten in een time-loop

Squidward

Redacteur
Wij kijken nu naar de nieuwe Goosebumps en Groundhog Day blijft een klassieker. Nu proberen we uit te vissen áls je vastzit in een time-loop, en het is niet onmiddellijk duidelijk voor hoe lang (dat laten ze meestal ook in het midden) hoe lang dan optimaal/leefbaar is en wat om zot te worden moet zijn.

Een dag lijkt mij zwaar, dezelfde 24u dat moet wegen. Maar een jaar is dan weer te veel - denk ik - omdat op een jaar zo veel kan gebeuren dat ‘levensveranderend’ kan zijn (alé, dat kan op een minuut ook, maar zo diep gaan we niet) en dat dan eventueel kwijt geraken… Soit, ik vond het geen simpele rekensom.
 
Als je tijdens die timeloop niet ouder wordt, zou ik toch net wel kiezen voor één jaar.
Wisselende seizoenen, tijd om mensen te leren kennen, nieuwe studies/hobby's aan te vatten, maar ook om zware fouten te maken en terug te draaien.
 
Bij een jaar kan je elk jaar wel goed leven, denk ik. Als alle wereldgebeurtenissen hetzelfde zijn en ge onthoudt wat er vorig jaar gebeurd is, dan speel in je in maand 1 met de juiste lottocijfers en dan heb je 11 maanden om goed te leven en dan reset. Dus imo is een jaar ook wel perfect. Kan je een aantal dingen verwezenlijken, etc.

Hangt ook van een aantal zaken vanaf natuurlijk:
- onthou je wat je gedaan hebt in die periode? Dan is dat geen belemmering voor iemand die software of een instrument of andere vaardigheid wil leren. Misschien wel als je natuurlijk aan langdurige projecten werkt. Alles wat je maakt verdwijnt weer en moet je opnieuw doen. Maar bijv. voor gamen of muziek lijkt me dit niet zo extreem erg. Voor schilders en modelbouwers misschien weer wel.
- ben je sociaal of niet? Als je er prima tegen kan om op je eentje te zijn, maakt de lengte van de periode minder uit, want je babbelt toch niet graag :p Iemand die echter behoefte heeft om sociaal te zijn en telkens opnieuw moet beginnen, dan zou een korte periode erger zijn, lijkt me.
- hoeveel geld heb je: als je niks hebt, kan je ook niet veel doen, dan zou je dus al naar mijn inleiding moeten om er toch iets van te maken. Als je genoeg middelen hebt om bijv. een mooie reis te maken, dan kan je met een week al elke week ergens anders naar toe en zou dus een week of veertien dagen al doenbaar zijn om de loop niet saai te maken.

Dus imo afhankelijk van een paar factoren, maar ik zou zeggen minimum een week of veertien dagen.
 
Ik zou voor zo lang mogelijk gaan.

Soort van reset van je leven op het moment dat je sterft.
Het kan depressief lijken om alles 'kwijt' te raken dan, langs de andere kant ben je dan waarschijnlijk het meeste al kwijt op die leeftijd en het is zo een lange tijdschaal dat je er wel aan gewend geraakt denkik dat 2e/3e/.. leven.

Ik denk wel dat het iedere keer een kleine existentiële crisis meebrengt.
 
Terug
Bovenaan