Oppenheimer

Oppenheimer (Nolan)

Holy fuck, lang geleden dat ik nog zo een slechte film heb gezien. Regelmatig plat gelegen met die absurd slechte dialogen, en zo waren er nog in de zaal. :laugh:

Op een bepaald punt dacht ik even dat het satire was, jongens toch :laugh:

Wel een lange waste of time (>3u)

Na 5 minuten had ik al door dat de film niets voor mij was.

ik voelde totaal geen medeleven in de film, waardoor het “lot” van oppenheimer me geen reet kon schelen, wat echt alle “spanning” wegneemt aangezien je al weet dat zijn project lukt en hij nadien spijt heeft.

Feit dat het in de Cinema 35 graden was kan er ook aan bijgedragen hebben dat de film ellendig lang duurt. Half weg gegoogled hoelang deze duurt, 180min was niet het geen ik wou lezen.

een betere uitleg over de werking van de atoombom voor dummies had wel leuk geweest.

enkele + punten
- Cillian Murphy, de reden dat ik blindelings had ingestemd met mijn vrouw om naar Oppenheimer te gaan kijken
- josh hartnett, blij deze acteur nog eens gezien te hebben. Was zijn bestaan bijna vergeten.
- het geluid, ze hebben hun best gedaan om iets spannends te maken van zo eens saaie kutfilm :)

Had beter naar barbie gaan zien.

Vraag mij af wat sommigen hier verwachten als ze afkomen met “saai” het is een biopic van een fysicus . Wat hadden jullie verwacht ? Tussendoor wat gevechten van samurais met jetpacks?

Een andere comment hierboven “Slechte dialoog”
Seriously ?

Ik zie overal 9/10 en 10/10 reviews. Zelf op IMDb een 9….

Titanic is ook 3.5uur kijken hoe een schip traag zinkt hè . Daar is ook niets aan, maar alles er rond is wat het een top film maakt.

Ik zie overal 9/10 en 10/10 reviews. Zelf op IMDb een 9….
Dat moet natuurlijk niet betekenen dat je een film goed moet vinden. Ik vond Everything Everywhere All At Once bijvoorbeeld dikke bagger (zelfs nog een tweede kans gegeven na de eerste kijkbeurt) en die wordt ook universeel op handen gedragen, en ik zou mezelf geen filmleek noemen die enkel Marvel en Fast and the Furious kijkt. [Edit] Niet dat daar iets mis mee is, maar om maar te duiden dat ik niet enkel voor 'adrenalinestoten' naar films kijk.

Vraag mij af wat sommigen hier verwachten als ze afkomen met “saai” het is een biopic van een fysicus . Wat hadden jullie verwacht ? Tussendoor wat gevechten van samurais met jetpacks?
Hier wel volledig mee akkoord. Ik heb nog mensen horen zeggen dat er maar weinig actie in voor komt en dat het veel praten is, maar inderdaad: dan heb je verkeerde verwachtingen denk ik.

Laatst bewerkt:
Buiten de afmeting is daar toch niets speciaal aan? 🤔

Het geluid is anders zoals eerder opgemerkt, maar in gewoon formaat mis je tot de helft van het voorgestelde beeld omdat het is weggeknipt om op het smallere scherm te passen:

Hier ze je een vergelijking van alle formaten;
YOZlVtX.jpg
Nu is enkel een gedeelte in het grootste formaat en het merendeel van de film in "regulier" 2.20:1, maar de meest imposante shots zijn natuurlijk in het IMAX formaat een extra "wow" waard.

Dune is een zeer goede representatie van wat het verschil is van IMAX tov regulier cinemascherm:

Onnozele vraag misschien, maar zijn er pauzes tijdens deze film? Ik zou hem op zich wel willen gaan zien, maar gezien de speelduur is een pauze wel een must voor mij. 3 uur aan één stuk blijven zitten is een no go.

Onnozele vraag misschien, maar zijn er pauzes tijdens deze film? Ik zou hem op zich wel willen gaan zien, maar gezien de speelduur is een pauze wel een must voor mij. 3 uur aan één stuk blijven zitten is een no go.
In Antwerpen was er gisteren alvast geen pauze. Tijd is wel voorbij gevlogen.

ik vond het wel genieten, vooral die laatste act die eigenlijk overkomt als een duel tussen Oppenheimer en Strauss, terwijl er toch vele jaren tussen de feiten zitten, en beiden niet in dezelfde kamer zitten

wat mij wel stoorde, was dat (kinepolis gent) de ondertitels niet te goei op het scherm pasten de helft van de tijd.
bij ons ook geen pauze, maar viel wel onder Ciné K, misschien in grotere zalen op standaard-uren dat ze wel pauze geven.

Hangt af van wanneer je gaat; als de film begint om 22u in de kinepolis dan is er geen pauze, begint deze eerder dan is er wel een pauze.

Het geluid is anders zoals eerder opgemerkt, maar in gewoon formaat mis je tot de helft van het voorgestelde beeld omdat het is weggeknipt om op het smallere scherm te passen
Dan mogen ze daar toch onmiddellijk mee stoppen vind ik, iedere regisseur moet rekening houden met het feit dat 99% van de kijkers 99% van alle films bekijkt in gewoon formaat.

Bedankt voor deze informatie maar dan moeten ze dringend iedere tv anders beginnen maken.

Gisteren gaan kijken. Enorm relevante film in deze tijden van nucleaire dreiging.
Machtige acteerprestaties.
Doet me zin krijgen om nog meer informatie rond het Manhattan project op te zoeken en docus uit te pluizen etc 😁

Voor het eerst sinds jaren nog eens naar de cinema geweest, heb het me niet beklaagd. Vond het fantastisch, 3u geboeid zitten kijken. Wist er eigenlijk niet zoveel van, dus was sowieso al geïnteresseerd op voorhand. Ook voor eerste keer imax, was wel impressionant. Er was geen pauze bij ons (kinepolis brussel) dus chance dat ik geen drank had gekocht :laugh:

Voor het eerst sinds jaren nog eens naar de cinema geweest, heb het me niet beklaagd. Vond het fantastisch, 3u geboeid zitten kijken. Wist er eigenlijk niet zoveel van, dus was sowieso al geïnteresseerd op voorhand. Ook voor eerste keer imax, was wel impressionant. Er was geen pauze bij ons (kinepolis brussel) dus chance dat ik geen drank had gekocht :laugh:
middag of avond?

Geeft die oscars maar aan Cillian Murphy en Robert Downey Jr.

Gaan zien in Imax in Antwerpen deze avond, was compleet uitverkocht op enkele kutplaatsen helemaal opzij na. Ik had m'n tickets een week geleden al gekocht, en zelfs dan waren het nog geen ideale plaatsen, nu zaten we helemaal vanachter, had liever wat meer in het midden gezeten. Maar degene die op de eerste paar rijen zaten die zijn toch helemaal gefucked?

Terug
Bovenaan