Oppenheimer

Film Oppenheimer (Nolan)

Saai vond ik hem allesbehalve, ik had eerder een continue gevoel van spanning en opbouw. Interessante film, maar wel een die ik nooit nog opnieuw hoef te zien.
 
Een andere comment hierboven “Slechte dialoog”
Seriously ?


Ja serieus. Uiteraard, het is een film.
De scènes en dialogen waren precies geschreven door een stagiair. Iedere scene precies willen afsluiten met een punch line, om nog maar te zwijgen van het overdreven dramatiek gehalte. De dikdoenerij met de maitresse van hem, kunt toch gewoon niets anders dan lachen op die moment. Zeker het eerste uur was gewoon een absolute ramp op dat vlak. Ook enorm veel waste te bespeuren. Kan altijd voorkomen als je een film van drie uur kijkt, maar hier waren gewoon te veel onnodige verhaallijnen opgenomen.

Algemeen gevoel is toch vooral dat ze een paar richtingen uit wilden met de film maar dat ze door tijdsdruk uiteindelijk geen keuze hebben gemaakt en gewoon alles in een lange film heb en gesmeten.

Iedereen is vrij om zijn mening te hebben. In vond het net als jij een vermakelijke film, maar dan om andere redenen. Denk niet dat Nolan blij was geweest als hij zag dat er in Hasselt luidop werd gelachen tijdens "dramatische" scenes
Want dramatisch waren ze zeker.
 
Dan mogen ze daar toch onmiddellijk mee stoppen vind ik, iedere regisseur moet rekening houden met het feit dat 99% van de kijkers 99% van alle films bekijkt in gewoon formaat.

Bedankt voor deze informatie maar dan moeten ze dringend iedere tv anders beginnen maken.
Ik zou het tegengestelde zeggen, eigenlijk. Als je de cinema-ervaring kan nabootsen door een grote tv/beamer aan te schaffen, een deftige surround te zetten en 5 lokale kinderen met 10 zakken chips in te huren om achter u te zitten lawaai maken, waarom zou je dan nog überhaupt naar de cinema gaan?

Ik ken weinig filmliefhebbers die naar de cinema gaan écht aangenaam vinden, maar die doen het gewoon omdat het geluid/beeld daar toch een andere ervaring geeft die thuis (zonder gigantische investeringen) niet na te bootsen is. Als dat wegvalt, is heel die sector op sterven na dood.

Laat ze maar films in IMAX maken.
 
Kan zijn dat we straks in de lokale cinema gaan kijken, online zien we dat nog 90% van de zaal vrij is (in tegenstelling tot Kinepolis, daar is 90% al volzet)
 
Ik was overigens wat haastig met oscars uit te delen.

Killers of the Flower Moon komt nog in oktober, en dat zou Di Caprio's beste performance ooit zijn volgens velen.

En De Niro is ook een enorme concurrent voor Downey Jr. en evt. Matt Damon.
Al heeft die er al 2 en zou ik een ander gunnen, maar daar kijken ze niet naar denk ik bij de academy.

Het zal sowieso een duel worden tussen Oppenheimer en Kotfm in the main categories, eigenlijk oneerlijk dat die het tegen elkaar moeten opnemen terwijl dit jaar EEAAO met alles is gaan lopen dat verre van een meesterwerk is...
 
hmm, Damon vond ik nu niet echt een oscar-waardige prestatie, tov Murphy en Downey, tbh.
Had er ook niet echt het personage voor. Degelijk goed, maar ook niet meer.
 
Ik vond de film véél te lang, eerste akte mocht van mij gerust een half uur korter. Niet dat ik mij verveeld heb, maar ik vind die trend van 3u durende films gewoon kut. Dé explosie was ook wat teleurstellend na alle "geen CGI"-buzz.
Een goeie 7/10. Heb mij beter geamuseerd met Barbie. :unsure:
 
Ik had mij de film toch iets 'actievoller' voorgesteld. Het is een documentaire 3.0, zeker als je op voorhand al wat wist over het Manhattan Project en wat kon situeren welke bijdragen e.d. de personages hebben geleverd aan de experimentele of theoretische fysica, maar het is imo toch zeker geen film die je echt op het groot scherm moet gezien hebben. 3 uur is ook veels te lang, zeker aangezien het één lange aaneenschakeling is van flashbacks en flashforwards. Murphy en Downey Jr. waren wel fenomenaal.

Dus aan iedereen die hem nog wilt gaan zien in de cinema: bespaar u de moeite, tenzij je echt een lange documentaire op het groot scherm wil zien. Zo niet, dan zijn de Mission Impossible of Indiana Jones 20 keer leuker ('cinemawaardiger'). En hou Oppenheimer voor thuis.
 
Verzoek van moderatie ivm respectvolle communicatie, onderbouwing
Wat een snertfilm.
Was wel te verwachten met die "louder is better" regisseur Chris Nolan.
En dan die Minecraft-achtige Cillian Murphy die er niets van bakte met een laagje "Halloween-kid-in-a-costume" Matt Damon die niemand ooit kan serieus nemen, maakte het gewoon belachelijk ongeloofwaardig en ondragelijk.
Enkel de ouder wordende "Big Bang Theory" fanboys kunnen er allicht nog wel een laatste glimps van hun jeugdjaren in terugvinden.
Zelfs Dick Feynman had zich een deuk gelachen over hoe "baloney" deze film was.
 
Wat een snertfilm.
Was wel te verwachten met die "louder is better" regisseur Chris Nolan.
En dan die Minecraft-achtige Cillian Murphy die er niets van bakte met een laagje "Halloween-kid-in-a-costume" Matt Damon die niemand ooit kan serieus nemen, maakte het gewoon belachelijk ongeloofwaardig en ondragelijk.
Enkel de ouder wordende "Big Bang Theory" fanboys kunnen er allicht nog wel een laatste glimps van hun jeugdjaren in terugvinden.
Zelfs Dick Feynman had zich een deuk gelachen over hoe "baloney" deze film was.
Gij hebt waarschijnlijk niks met fysica? De enige manier waarop je dat een snertfilm kan vinden is als je met volledig verkeerde verwachtingen gaat kijken, en dat kan je die film niet kwalijk nemen.
Ik vond het nu ook zeker niet de beste film die ik ooit gezien heb, maar wist me wel 3 uur lang te boeien en de acteerprestaties vond ik ook dik ok, vooral Emily Blunt en Robert Downey Jr. kon ik wel smaken.
 
Ik leg de link met AI vandaag de dag. Iets krachtigs waarover vele wereldleiders de macht & kennis willen hebben, en dit ASAP. Schitterend verhaal, volledig in Nolan Style gebracht. Het geniale van de man in beeld gebracht, samen met zijn geweten dat dan begint te knagen, samen met de zever van US en Rusland... Nogmaals geniaal. De mens die het niet kan laten, om zichzelf te vernietigen.

Zouden ze in het echt ook een stad gebouwd hebben? Dat is er toch over :D


ps: in IMAX had ik meer tettn gezien, ze kwamen juist niet op het scherm in het begin (uiteindelijk in de stoel wel)
 
Gij hebt waarschijnlijk niks met fysica? De enige manier waarop je dat een snertfilm kan vinden is als je met volledig verkeerde verwachtingen gaat kijken, en dat kan je die film niet kwalijk nemen.
Ik vond het nu ook zeker niet de beste film die ik ooit gezien heb, maar wist me wel 3 uur lang te boeien en de acteerprestaties vond ik ook dik ok, vooral Emily Blunt en Robert Downey Jr. kon ik wel smaken.
Wel, ik heb toch al gehoord van een zekere Richard Feynman, voornamelijk vanwege zijn bijdrage in de kwantumfysica en iets heel triviaals genaamd feynmandiagrammen, vóór ik de cinema binnenwandelde. Of dat ook gezegd worden over de anderen in de cinema-zaal, zal ik aan jou als oefening overlaten.

De acteerprestaties van die druiperige en vanilla-actrice Emily Blunt en Robert "Drowning" Jr. waren beneden alle peil.
Maar hé, het was wel luid en "cool" want "science".
Wat een grap.
 
Wat een snertfilm.
Was wel te verwachten met die "louder is better" regisseur Chris Nolan.
En dan die Minecraft-achtige Cillian Murphy die er niets van bakte met een laagje "Halloween-kid-in-a-costume" Matt Damon die niemand ooit kan serieus nemen, maakte het gewoon belachelijk ongeloofwaardig en ondragelijk.
Enkel de ouder wordende "Big Bang Theory" fanboys kunnen er allicht nog wel een laatste glimps van hun jeugdjaren in terugvinden.
Zelfs Dick Feynman had zich een deuk gelachen over hoe "baloney" deze film was.
Thx!
 
Wel, ik heb toch al gehoord van een zekere Richard Feynman, voornamelijk vanwege zijn bijdrage in de kwantumfysica en iets heel triviaals genaamd feynmandiagrammen, vóór ik de cinema binnenwandelde. Of dat ook gezegd worden over de anderen in de cinema-zaal, zal ik aan jou als oefening overlaten.

De acteerprestaties van die druiperige en vanilla-actrice Emily Blunt en Robert "Drowning" Jr. waren beneden alle peil.
Maar hé, het was wel luid en "cool" want "science".
Wat een grap.
Drowning...lang over moeten nadenken? En dan klagen over het niveau van die film.
 
ah, 't is er zo ene die *supercreatief* zijn mening komt poneren, en dan wild om zich heen schopt tegen mensen die het niet eens zijn. een mooie toekomst wacht.
 
Terug
Bovenaan