Oppenheimer

Film Oppenheimer (Nolan)

Paar seconden van de trailer gezien, voor de rest weet ik er niks van; wikipedia over hem lijkt kurkdroog maar wel zin in
 
Snap de heisa niet echt rond deze film ????
Denk 2 jaar terug was er al een serie rond het maken van die bom op National (oké niet echt rond Oppenheimer ) maar echt veel verschil tussen deze twee zie ik niet .
 
Ik snap eigenlijk ook niet goed wat mensen van deze film verwachten, of waarom ze die per se in Imax willen zien. Het is een biografie van een wetenschapper, dus per definitie geen spektakelfilm. Vind het ook vreemd dat ze deze in de zomer uitbrengen, lijkt me echt een najaarsfilm.
 
Ik ga hem vanavond zien. De vrouw laten kiezen tussen Oppenheimer en Barbie, en ze koos voor deze. Ik vrees dat ze (voor haar) de foute keuze gaat gemaakt hebben, de reviews voor beiden lezende :unsure:
 
Denk 2 jaar terug was er al een serie rond het maken van die bom op National (oké niet echt rond Oppenheimer ) maar echt veel verschil tussen deze twee zie ik niet .

Je hebt de film nog niet gezien maar je weet wel al dat er weinig verschil is tussen de Nolan-film en die documentaire ?! Je zegt het overigens zelf al: de documentaire is niet eens rond Oppenheimer, dus daar zit al een gigantisch verschil, want de film gaat over het leven van Oppenheimer, en dus ook voor een groot stuk over wat er na 1945 gebeurd is. Dus wat jij op NG gezien hebt, komt wellicht zelfs nog niet in de buurt. Dan kun je eigenlijk beter refereren naar de Oppenheimer docu die eerder deze week op Canvas te zien was (en wellicht dus nog altijd op VRTMax).

Met jouw argument kun je wel heel veel films gaan schrappen, want van elke film die een biopic is of op zijn minst een waar gebeurd verhaal is, zijn er ook altijd genoeg documentaires te zien...
 
Je hebt de film nog niet gezien maar je weet wel al dat er weinig verschil is tussen de Nolan-film en die documentaire ?! Je zegt het overigens zelf al: de documentaire is niet eens rond Oppenheimer, dus daar zit al een gigantisch verschil, want de film gaat over het leven van Oppenheimer, en dus ook voor een groot stuk over wat er na 1945 gebeurd is. Dus wat jij op NG gezien hebt, komt wellicht zelfs nog niet in de buurt. Dan kun je eigenlijk beter refereren naar de Oppenheimer docu die eerder deze week op Canvas te zien was (en wellicht dus nog altijd op VRTMax).

Met jouw argument kun je wel heel veel films gaan schrappen, want van elke film die een biopic is of op zijn minst een waar gebeurd verhaal is, zijn er ook altijd genoeg documentaires te zien...
Hij zegt ook niet dat de film geschrapt moet worden, alleen dat hij niet snapt waarom er zoveel hype rond is. Is die NG-serie waar hij naar verwijst überhaupt een documentaire, of een fictiereeks?
 
En dat moet spektakel opleveren, of wat bedoel je juist? Er zal vermoedelijk wel een explosiescène zijn, maar dat maakt er toch geen spektakelfilm van?
Omdat Imax niet enkel voor spektakels is. De framing en algemene kwaliteit van het beeld doet veel. Verder is Imax (op film als je veel geluk hebt) dichter bij hoe cinema 80 jaar geleden was, en willen veel mensen vanwege het verhaal in die tijd, ook de film ervaren alsof ze in die tijd waren.

Verder is het gewoon een passieproject van Nolan die top cinema kan maken. Het hele team bestaat eigenlijk gewoon uit toppers.
 
Waarom zo negatief doen over een film die je niet eens gezien hebt?
Ik ben toch niet negatief over de film? Ik zeg alleen dat ik geen spektakelfilm verwacht, en persoonlijk associeer ik Imax vooral daarmee. Maar ik begrijp nu uit de goed onderbouwde reactie van Tijdloos hierboven dat dit niet voor iedereen zo is.
 
En dat moet spektakel opleveren, of wat bedoel je juist? Er zal vermoedelijk wel een explosiescène zijn, maar dat maakt er toch geen spektakelfilm van?
bwa, als je een atoomexplosie in scène gaat brengen zonder CGI verwacht ik toch wel heel wat spektakel idd :)
 
Geen slechte film maar moet de eerste Nolan zijn waar ik teleurgesteld naar buiten ben gegaan.
Ik probeer bij Nolan zijn films zo weinig mogelijk te weten en het tijdens de film op me af te laten komen. Ik had hier beter wat 'research' gedaan met wat mij ongeveer te wachten stond.

Het spektakel dat we gewoon zijn van hem is er al is het maar pover. Maar daarnaast, is er weinig Nolan aan.
Ik ben spijtig genoeg niet omver geblazen :(

Ben hem in gewone versie gaan zien. Geluid in de Imax is me veel te luid.
 
Laatst bewerkt:
Hij zegt ook niet dat de film geschrapt moet worden, alleen dat hij niet snapt waarom er zoveel hype rond is. Is die NG-serie waar hij naar verwijst überhaupt een documentaire, of een fictiereeks?
Het was een documentaire gemonteerd als een fictieve reeks maar Oppenheimer en zijn leven kwam goed aan bod net als al die andere wetenschappers , die infeite de bom hebben ontwikkeld , waar hij leiding aan gaf .
Daar werd het leven van al die mensen zowel burger als militair goed weergegeven voor zowel de vrouw als de man .(blijkbaar hadden ze daar veel sex en dronken ze liters alcohol omdat ze zich daar verveelden en er niets was om zich te relaxen . ;) )
In die serie kwam ook de vraag aan bod of ze de wereld niet in brand gingen steken en ook de vraag wat te gebruiken als “brandstof” enz ….

En enkel maar kijken omdat het een film is van …..kan ook tegenslagen , heb laatst nog avatar 2 gezien omdat het van …was maar eerlijk gezegd kan ik mij daar nog weinig van herinneren …weet alleen dat hem langdradig was (volgens mijn bescheiden mening héé , kan zijn dat iemand anders dat de max vond zijn goed recht .;) )
 
Pfff wat een film. Na de laatste scene zaten we toch allemaal even voor ons uit te staren. Kwam echt wel hard binnen.

Mensen die Inception of Tenet verwachten gaan natuurlijk wel teleurgesteld zijn want dat is het obv totaal niet.

Kunnen we Cilian Murphy die Oscar nu al geven aub? Wat een prestatie :love: Ook wel leuk dat de zaal applaudiseerde tijdens de credits, nog nooit gehad bij een film.
 
Pfff wat een film. Na de laatste scene zaten we toch allemaal even voor ons uit te staren. Kwam echt wel hard binnen.

Mensen die Inception of Tenet verwachten gaan natuurlijk wel teleurgesteld zijn want dat is het obv totaal niet.

Kunnen we Cilian Murphy die Oscar nu al geven aub? Wat een prestatie :love: Ook wel leuk dat de zaal applaudiseerde tijdens de credits, nog nooit gehad bij een film.
Ik ben blij dat ze de film apprecieerden bij u in de zaal, maar ik heb mensen ook zien klappen bij Fast X dus... :unsure:
 
Terug
Bovenaan