Oppenheimer

Film Oppenheimer (Nolan)


kinda surprising. Misschien eindigt die met documentaire footage van the aftermath?

Dan weet ik niet of ik de film nog zou willen zien, want ik heb dat beeldmateriaal ooit al eens gezien in één van m'n vele momenten van fascinatie door WOII en eerlijk gezegd, ik kan best tegen aardig wat gruwelijke beelden, maar die hakten er toch in...
 
Oei, minder goed nieuws imo. Hopelijk geen theory of everything waarin er veel te veel aandacht gaat naar het dag allemaal gehalte van zijn liefdesleven waardoor zijn werk als fysicus wat meer naar de achtergrond zou verdwijnen. Rondvogelen doen we allemaal, hopelijk blijven de unieke aspecten van zijn leven de grote focus.
 
Oei, minder goed nieuws imo. Hopelijk geen theory of everything waarin er veel te veel aandacht gaat naar het dag allemaal gehalte van zijn liefdesleven waardoor zijn werk als fysicus wat meer naar de achtergrond zou verdwijnen. Rondvogelen doen we allemaal, hopelijk blijven de unieke aspecten van zijn leven de grote focus.

Affaires hebben doet natuurlijk niet iedereen... beetje een rare opmerking. Bij Oppenheimer is die affaire politiek wel interessant, al moet je je afvragen of de grafische voorstelling ervan nodig is.
 
Ik heb het dan ook over rondvogelen als in vrijen met meerdere mensen en niet over buitenechtelijke affaires. Niet dat die zeldzaam zijn. Maar ook dat is eerder voor de dag allemaal. Dat mag natuurlijk wel vermeld worden maar als het in eerste plaats een romantisch drama met een commie witchhunt invalshoek zou worden ga ik waarschijnlijk op mijn honger blijven zitten. De trailer doet alvast uitschijnen dat de focus op de meer unieke aspecten van zijn leven gaat liggen dus ik heb er goeie hoop op!
 
Ik ben eens naar de aanwezige personages aan het kijken als fysica-fan, via wikipedia.
Jack Quaid als een jonge Feynman, die als talentrijke fysicus indruk maakt op iedereen, inclusief Oppenheimer. "He's a second Dirac, only this time human."

Danny Deferarri als Enrico Fermi.

Christopher Denham als Klaus Fuchs, de Sovjet spion. Dat kan een interessante subplot zijn.

Heisenberg die aan de Nazi-variant werkt. Daarvoor ze effectief een Duitse acteur gecast, dat is een mooie toevoeving. Einstein die Roosevelt via een brief aanbeveeld om de atoombom te bouwen.

Ik had eigenlijk ook John von Neumann verwacht als personage. Hij staat er in ieder geval nog niet tussen op wikipedia.

Het is ook wetenswaardig dat Oppenheimer na het einde van WO II 'security clearance issues' had, wegens zijn associaties met bepaalde mensen en zijn politieke opvattingen. Daarover is een onderzoek geweest, waarbij een aantal bekende fysici moesten getuigen over bepaalde aspecten.
 
Laatst bewerkt:
ik kijk hier ook naar uit. eindelijk nog eens een film dat een kinepolisbezoek waard gaat zijn in tegenstelling tot die superhelden brol.
 

Ik kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen... Ik vond de serie Chernobyl bvb ook wel onthutsend. Er is toch iets met nucleaire technologie/incidenten dat me altijd chills bezorgd. Bvb ook de documentaires online over de Demon Core die iemand hier eerder vermeldde.

Ik denk wel dat ik Oppenheimer ook in de cinema ga gaan kijken, al zal het wel zonder mijn vrouw zijn, denk ik. En ik weet nu al dat ik ook van de kaart ga zijn als ik de cinema verlaat :p.
 

Ik kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen... Ik vond de serie Chernobyl bvb ook wel onthutsend. Er is toch iets met nucleaire technologie/incidenten dat me altijd chills bezorgd. Bvb ook de documentaires online over de Demon Core die iemand hier eerder vermeldde.

Ik denk wel dat ik Oppenheimer ook in de cinema ga gaan kijken, al zal het wel zonder mijn vrouw zijn, denk ik. En ik weet nu al dat ik ook van de kaart ga zijn als ik de cinema verlaat :p.
Nu ga ik toch eens naar deze film moeten zien denk ik: https://www.imdb.com/title/tt0097336/
 
t-shirt-flatlay-barbenheimer-barbie-x-oppenheimer-t-shirt.jpg
 
Ik ga denk ik eerst Barbie en dan Oppenheimer.

(@Horse komen op dezelfde dag uit en omdat ze zo tonaal verschillend zijn worden ze al sinds aankondiging gelinkt als één van de meest geniale en gestoorde double features of all time ;p)
 
Terug
Bovenaan