Oppenheimer

Film Oppenheimer (Nolan)

@Green Mamba je moet op de datums doorklikken.
🤦‍♂️ Ok... Ik dacht even dat de website van Kinepolis intuïtief genoeg was om datums weg te filteren waar geen voorstelling is. Oh well. Wel weer goed dat ze de film bij deze hebben gezet:

1689246290444.png


Mijn bankrekening vindt dat ook :(
 
Dus slechts 5 dagen in Imax? En enkel s'middags en om 20u?

Wat zou de reden daarvan zijn?

Nee, volledige programmatie is nog niet bekend. Er zullen wel meer vertoning bij komen. Meestal spelen grote films toch enkele weken. IMAX.

Ik ben eigenlijk nog nooit in Kinepolis Brussel geweest, maar met deze film gaan we dat wel eens een keertje doen. Ik was ook aan het overwegen om de 35mm in Lumière te gaan kijken in Antwerpen, maar aangezien we met wat vrienden gaan is Brussel net iets makkelijker.

Gelukkig heb ik wel korting via het werk.
 
4k laser digitaal dus zowat hetzelfde als Antwerpen (precies wel betere stoelen) maar wel geen stadium seating en croppenheimer presentatie (1.9:1). Nederland heeft zo te zien geen enkele echte imax en zal dus ook moeten afzakken naar Brussel als ze de film in al zijn glorie willen zien. Nu de film is wel geschoten met verschillende formats in mind en aangezien er maar een 30tal echte imaxen zijn over de hele wereld gaan ze echt wel gelet hebben op goeie framing dus zelfs als je de film op een gewoon scherm ziet zal dat best wel meevallen.

Hier ze je een vergelijking van alle formaten;
YOZlVtX.jpg


En hier specifiek een vergelijking tussen Imax Brussel 1.43:1 (groot frame) en de meeste andere imaxen 1.9:1 (geknipt frame)
NVk7SiL.png
 
Ik heb het later gezien en ik heb dat ook al rechtgezet in dit topic. Ik kan er ook niet aan doen dat de website van Kinepolis een flop is.

My mistake, had de pagina's hier achterste voor gelezen en daardoor de link niet gelegd :).

Ik hoop dat de film alle hype wel waar maakt. Ik krijg nu bijna dagelijks artikels erover in mijn Google News feed, en daar wordt ook nogal met superlatieven gegooid, als zijnde de beste Nolan ooit, publiek dat compleet sprakeloos is na de (pre)view, enz...
 
My mistake, had de pagina's hier achterste voor gelezen en daardoor de link niet gelegd :).

Ik hoop dat de film alle hype wel waar maakt. Ik krijg nu bijna dagelijks artikels erover in mijn Google News feed, en daar wordt ook nogal met superlatieven gegooid, als zijnde de beste Nolan ooit, publiek dat compleet sprakeloos is na de (pre)view, enz...
No biggie.

Ik heb het "geluk" van nog niet meteen naar de cinema te kunnen door de dochter, maar ik kan dus even de reviews afwachten. We zien wel. Hopelijk wordt het wat natuurlijk.
 
What the hell, Oppenheimer zou zijn tutor aan Cambridge proberen hebben te vergiftigen.
Hij doopte een appel met chemicaliën en legde die op z'n bureau.
Herinneringen van één van nog levende wetenschappers in Los Alamos, de wiskundige Peter Lax:
Oppenheimer consulted the project meteorologist for updates and calmed himself reading the poetry of Baudelaire
Vintage Oppenheimer.

In die Opening Look krijg je op 1:48 Kurt Gödel en Einstein (met muts) te zien die aan het wandelen zijn, hoogstwaarschijnlijk rond het Institute of Advanced Study.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga stoppen met lezen/kijken. Ik vind het ook vreemd dat Universal wel heel veel stukken van de film al loslaat op YouTube. Je wil toch zoveel mogelijk voor het eerst op het grote scherm zien, en niet eerst op YouTube ? Idem met verhalen over Oppenheimer, uiteindelijk gaat de film vooral over de man zelf, dus ja, het is natuurlijk geen geheim, maar ik ken eigenlijk zo goed als niets van zijn verhaal, dus wil ik toch wel verrast worden door de film.
 
Dan toch maar overstag gegaan. Een babysit geregeld en maandag onder de middag naar de Kinepolis van Brussel met het liefje 😁 Ik ben nu wel benieuwd.
 
Nog nooit naar een IMAX voorstelling geweest, maar voor deze wil ik het wel eens proberen.
Maar is het normaal dat die maar 1 week beschikbaar is? Zowel in Antwerpen als Brussel na 25/07 enkel nog de gewone voorstelling te vinden :/

Ik heb net kaartjes gekocht voor IMAX op 29/7.
 
Ga dit weekend in Cinema Lumiere(cinema zuid Antwerpen) kijken naar Oppenheimer op 35mm.
Eén van de maar 80 prints wereldwijd.
 
Terug
Bovenaan