Oppenheimer

Oppenheimer (Nolan)

:unsure: Omdat hij eindelijk gedaan was?

Ik ga echt regelmatig naar de bioscoop en klappen op het einde van een film heb ik nu echt nog nooit gehad.

Mogelijk. Misschien dat ze in Pathé Genk iets rapper onder de indruk zijn. Soit, ik ben zeer enthousiast om de film te zien. Ga er niet speciaal voor naar een imax-certified voorstelling zoeken, maar hoop toch snel tijd te vinden.

:unsure: Omdat hij eindelijk gedaan was?

Ik ga echt regelmatig naar de bioscoop en klappen op het einde van een film heb ik nu echt nog nooit gehad.
bij avant premies gebeurt dit toch regelmatig heb ik de indruk. het zijn daar toch allemaal fanboys die aanwezig zijn. Wij gaan helaas pas volgende week donderdag. wou goede plaatsen en het was de eerste dag waar je netjes in het midden kon zitten voor de imax zaal in bxl. Al de rest zat stampvol of hier en daar nog een kutplek terbeschikking.

bij avant premies gebeurt dit toch regelmatig heb ik de indruk. het zijn daar toch allemaal fanboys die aanwezig zijn. Wij gaan helaas pas volgende week donderdag. wou goede plaatsen en het was de eerste dag waar je netjes in het midden kon zitten voor de imax zaal in bxl. Al de rest zat stampvol of hier en daar nog een kutplek terbeschikking.
Gisteren was volgens mij letterlijk élk plaatsje bezet in Antwerpen. We hadden ons met drie op een rij van 4 gezet en zelfs dat ene plaatsje zat iemand :unsure:
Vraag me wel af hoe genietbaar zo'n film is vanop de eerste rij.

Gisteren was volgens mij letterlijk élk plaatsje bezet in Antwerpen. We hadden ons met drie op een rij van 4 gezet en zelfs dat ene plaatsje zat iemand :unsure:
Vraag me wel af hoe genietbaar zo'n film is vanop de eerste rij.
Vraag ik me eigenlijk bij elke film af. Die eerste rijen daar wil ik nu nooit eens zitten. Eenmaal 20 jaar terug met de ouders gedaan en met nekpijn naar huis als klein manneke. Trauma's.

Voor in Brussel hebben we deze nog kunnen reserveren:

1689839193267.png

Het zal wel ok zijn.

zeker voor imax zou ik in het middelste gedeelte op één van de bovenste 5 rijen willen zittten. 1 keer op rij 6 gezeten en doordat je daar ineens een stuk lager zit met dat muurtje er achter was het al redelijk hard omhoog kijken.

Ik doe dat nooit, in een volle zaal naar een film gaan kijken. Dan wacht ik liever nog enkele weken. Voor hetzelfde geld komt er zo een zwaarlijvige met sterke ademhaling naast u zitten en zit die uren te stinken naast u. Ge kunt dan ook moeilijk vragen aan die mens om hem te verzetten en je kan zelf nergens naartoe.

De vorige Nolan die ik in de cinema ben gaan zien (Tenet) zat ik echt helemaal alleen in de grootste zaal in Brugge. Dat gaf ook een beetje een surrealistisch gevoel :unsure:.

Vanavond ga ik echt kijken, gisteren stond ik daar mooi met mijn tickets voor vandaag :laugh:.

Laatst bewerkt:
Ik ook vanavond gaan zien, kijk er toch wel naar uit.
Ik verwacht zeker geen Tenet, maar hoeft ook niet.

Holy fuck, lang geleden dat ik nog zo een slechte film heb gezien. Regelmatig plat gelegen met die absurd slechte dialogen, en zo waren er nog in de zaal. :lol:

Op een bepaald punt dacht ik even dat het satire was, jongens toch :lol:

Ben hem in gewone versie gaan zien. Geluid in de Imax is me veel te luid.
nolan films moeten echt wel op reference level afgespeeld worden. was een hele heisa over dat tenet mumble dialogue had, maar was de schuld van de cinemazalen die het zachter zetten omdat de bass te fel aanwezig was.

dat gezegd, vind ik dat reference level ook te luid is, mag een 10 tot 15 db lager, maar dat is helaas de standaard tegenwoordig.

Ooit Aladin gezien in Imax en dat stond toen ook belachelijk luid. Sindsdien doen wij dat nooit meer eerlijk gezegd.

Ik vind de gewone zalen vaak al veel te luid. Vreselijk.

De film gezien! Ik vond hem goed, boeiend vooral. En zeer relevant in deze tijden.

De eerste helft vond ik iets te veel van de hak op de tak springen, niet alles voelde ook even relevant aan. De visuele meerwaarde van Pugh haar personage ga ik niet ontkennen, maar in het ruimere verhaal voelde ze voor mij wat aan als overbodige bagage. De tweede helft, na de succesvolle proef, duurde het "proces" me iets te lang.

Niet altijd even makkelijk te volgen, we zijn niet anders gewend van Nolan natuurlijk. Ik denk dat het om deze film echt te appreciëren wel nodig is om op voorhand al wat meer te weten over Oppenheimer, zijn betekenis en invloed, en waarom hij nadien zo tegengewerkt is.
.

imax heeft niets met geluid te maken. je bedoelt wss atmos of dts :shutup:
Imax heeft normaal ook hun eigen sound setup, waar de filmmakers een specifieke sound mixing specifiek maken ervoor.
Of dat beter is dan atmos is een discussiepunt.

De ene Imax zaal is ook de andere niet natuurlijk. Dit is er eentje over de opbouw in Brussel.

En dit is bijvoorbeeld over een modernere in Leonsberg, Duitsland en dan dit stukje specifiek over het geluid bij een Imax zaal

Zalige film, echt enorm van genoten. Deze film gaat nog lang nazinderen...
Eerst dacht ik dat ik Hans Zimmer ging missen, maar man wat een soundtrack 🤯

Terug
Bovenaan