Opnieuw op eigen benen na een lange relatie

Das lief he, maar tf moet ik daar nu mee allez. Ik probeer het net allemaal achter mij te laten.

Mss heimwee? Kan zijn dat ze de momenten die jullie daar hadden zo hard miste en daardoor nogal impulsief dat berichtje stuurde.
Weet niet of Frederique zo gelukkig was met de mededeling dat ze er heerlijke tijden had met Pana.👀
Tf moet hij daar nu mee allez hij probeert zelf herinneringen te maken met haar begint ze daar ineens te melken over Pana bruh...
 
Ja, merci voor uw verhaal te delen, maar ik heb die opties niet denk ik.
Ik mag financieel niet klagen maar dat is door de juiste "foute" keuzes. Misschien had ik beter minder spaargeld vastgezet in mijn woning en auto omdat dat de verstandige keuzes waren en een paar groepsreizen gedaan. Op dit moment het laatste jaar aan het doorploeteren waarna ik volgend jaar eindelijk wat deftige ademruimte heb om te stoppen met me zorgen te maken, maar dan ben ik er al 35-36 en zit ik nog altijd in een job waar ik meerdere problemen mee heb.

Verhuizen heb ik oprecht al over nagedacht... Kan die sprong wegens een gebrek aan liquide vermogen momenteel gewoonweg niet maken (terug een beperkte som spaargeld nadat m'n wagen stuk ging vorig jaar), en heb ook niet het diploma noch de werkervaring om een job in het buitenland te vinden die meer zou inhouden dan gewoon wat code-monkey werk of jobs waarvoor je geen diploma voor nodig hebt, als een gok op dat vlak een garantie zou bieden op verbetering op andere vlakken zou ik het zelfs nog oprecht overwegen.

Vrijwilligerswerk is misschien nog een optie, ook al aan gedacht, maar zou niet weten wat. Aanbod hier in de buurt is niet echt "mijn ding". Nieuwe hobby's ben ik mee bezig en naar nieuwe op zoek, maar ook dat is eerder voor mezelf, niet voor per se daar iemand tegen te komen, ge kunt niet alles gaan doen vanuit de optiek om daar per se nieuwe vrienden, laat staan een lief tegen te komen natuurlijk.
Ik zou in de eerste plaats echt wel stoppen met te denken in termen van 'waar heb ik fouten gemaakt' wanneer het over je relatie gaat, zoals @Sylverscythe al zei. Je relatie is fout gegaan, maar dat is niet de schuld van jou of haar. Zoals ik al zei: je zat nog volop in de ontdekkingsfase, en het is nu eenmaal een feit dat veel prille relaties daar stranden omdat een partner (of alletwee, dat kan ook) het dan ineens het niet meer ziet zitten. Soms is dat op de eerste date, soms op de derde date, soms is dat na een maandje, soms is dat, zoals in jouw geval, na een paar maanden.

Maar net zoals je het jezelf niet moet verwijten wanneer een date geen gevolg krijgt moet je het jezelf hier ook niet verwijten. Want hoe goed het ook voelde en hoe juist het allemaal was: feit blijft wel dat je nog maar in de ontdekkingsfase zat, en in se is dat niet anders dan de dating periode. Dit ligt niet aan jou en je pijnigt enkel jezelf door te piekeren over momenten waar het al dan niet zou foutgelopen zijn.

Voorts denk ik ook dat je soms te rationeel/binair denkt. Het leven is nu eenmaal geen opeenvolging van 'if this then that' gebeurtenissen. Mensen, gevoelens, toeval, onverwachte gebeurtenissen; dat zijn allemaal dingen die je niet kan voorzien en die je leven van de ene dag op de andere drastisch kunnen veranderen, ook al doe je alles 'juist'. Het heeft echt weinig zin om te zitten panikeren dat je nooit meer een vriendin gaat vinden, bijvoorbeeld.

Pas op, ik bedoel daarmee niet dat je helemaal geen actie moet ondernemen (je horizonten verbreden en nieuwe hobby's vinden enzovoorts is altijd goed) maar het kan soms echt wel uit een klein hoekje komen, en krampachtig zitten zoeken naar iemand maakt juist vaak dat je het helemaal niet vindt. Dat is een enorm cliché, maar er zit wel een kern van waarheid in. Als je bijvoorbeeld enorm zit te stressen voor een date omdat het 'je laatste kans' is of weet ik veel, dan ga je sowieso anders overkomen, wat als gevolg kan hebben dat de date mislukt. Als je pakweg op Tinder elke keer twee dagen doet over een antwoord omdat het 'perfect' moet zijn dan kan het zijn dat je 'de ware' de interesse verliest omdat je te traag antwoord geeft. Het zijn onnozele voorbeelden misschien, maar toch.

Het is veel gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zou nu gewoon even, hoe raar dat ook klinkt, de pijn toelaten. Je bent gekwetst, en dat is heel normaal. Probeer dat ook te beseffen, dat dat normaal is, en neem je tijd om daar rustig van te herstellen. Daar staat ook geen termijn op, trouwens. Rouwen om een relatie, dat is iets persoonlijks.

Maar besef ook dat dit de gang van zaken is. Jij hebt niks fout gedaan in deze prille relatie. It just wasn't meant to be. Dat is weer zo'n huizenhoog cliché, maar dat wil niet zeggen dat het bullshit is. Dat het not meant to be was wil niet zeggen dat jij fouten hebt gemaakt, of dat je leven nu voorbij is. Voor hetzelfde geld ontmoet jij morgen in een supermarkt de vrouw van je leven wanneer je alletwee naar dezelfde doos Ben and Jerry's grijpt. De kans is eerder laag natuurlijk, maar ze is er wel, en ik bedoel maar gewoon dat je nu niet meteen in damage control modus moet gaan omdat je leven voorbij zou zijn.

Zoals @Sylverscythe ook zegt: go with the flow, zou ik zeggen. Neem je tijd om te bekomen, en bekijk dan wat je wilt doen. Nu tegen je zin een hoop hobby's gaan opnemen of drastische zaken doen (verhuizen, bijvoorbeeld) op basis van een stukgelopen relatie die nog geen jaar heeft geduurd, dat zou ik persoonlijk niet echt aanraden. Temeer omdat je nu in een kwetsbare situatie zit waarin alles zwarter lijkt dan dat het misschien is. Opnieuw een cliché, maar: this too shall pass.
 
Wel ik had nooit gedacht dat ik hier ging moeten posten...
In september ben ik 5 jaar samen met mijn vriendin maar we hebben een aantal zware maanden achter de rug en gisteren hebben we eens serieus gepraat en ik vrees dat we die 5j niet gaan halen.

Mijn vriendin heeft alle symptomen van bipolaire stoornis en heeft eigenlijk psychologische hulp nodig maar na corona is het quasi onmogelijk om binnen te geraken bij een pyscholoog. Ze heeft een lange tijd in een diep dal gezeten en heeft nu net 10 dagen een hele hoge piek gekend. Gisteren was de eerste dag van de nieuwe decline en is alles eruit gekomen.
Een korte schets: 3 jaar geleden hebben wij een jaar in Ierland gewoond en we hadden daar quasi geen vrienden. We zijn terug richting België getrokken en zijn gaan wonen in de buurt van mijn vrienden (Oost-Vlaanderen, zij is van Antwerpen) omdat ik werk had gevonden in Gent en zij nog niet. Toen kwam corona dus wij zijn eigenlijk 3 jaar lang op elkaar aangewezen geweest. En dat ging verbazend vlot, dacht ik toch.
Ondertussen wonen we een kleine 4 jaar weg van Antwerpen. Het plan was om vaak genoeg op café te gaan bij haar vrienden maar die zijn op de 3 jaar met weinig contact (Ierland + corona) 'volwassen' geworden (trouwen, kinderen,...) waardoor daar minder en minder contact mee is.
Ik, en dus mijn vrienden, zijn iets ouder en tijdens corona zijn we ook meer geëvolueerd naar kalmer. Een perfect natuurlijke evolutie waar zij zich bij neer had gelegd maar je zag dat het vreette aan haar. Ze is zich met de dag eenzamer begon te voelen. Ik stond echter best machteloos omdat er nu eenmaal geen oplossing is en ik, eerlijk toegegeven, te simpel in elkaar zit om zware psychologische problemen te begrijpen. Ik kan begrip tonen maar je merkt dat ik er eigenlijk niks van snap. Al dit zorgde ervoor dat mijn vriendin in serieuze neerwaarste spiraal zat, en ik geen flauw benul had van wat ik er aan moest doen.

En toen kwam Graspop... Ze is meegegaan met onze vriendengroep maar is aan de praat geraakt met enkele jongere mensen daar (nichtje van iemand en haar vrienden) en heeft daar 4 dagen hard mee gefeest. Thuis is ze die terug gaan opzoeken. Ze heeft 10 dagen in een waas gezeten van plezier met jongere mensen met een meer "no fucks given" mentaliteit en beweert dat ze zichzelf opnieuw heeft gevonden. Toen gisteren die waas eindigde bleek dat ze echt niet ok is, echt niet gelukkig. Ze ziet mij nog graag maar het is, logischerwijs, geëvolueerd naar beste vrienden met goeie sex. De sparkle is weg, er zit wat sleur op en wat routine en ze wil meer terug zichzelf zijn en gelukkig worden. En toen ik vroeg hoe ik in dat plaatje paste wist ze het antwoord niet. Vrijdag heeft ze afgesproken met een vriend van vroeger. Die kan objectief reageren en die begrijpt haar ook (zelfde diagnose)
Ze balanceert nu tussen de drang naar vrijheid en het groenere gras aan de overkant en de angst om binnen 2-3 maand bakken spijt te hebben dat ze alles wat we opgebouwd hebben heeft weg gegooid. En ik balanceer tussen hoop dat ze inziet wat we hebben en haar al het geluk van deze wereld toe te wensen, want ik hou van haar en wil gewoon dat ze gelukkig is. Liefst met mij maar als dat niet kan, dan maar zonder.

Sorry voor de rant. Aangezien er nog niks definitief is kan ik het er al heel moeilijk met mijn vrienden over hebben, uit vrees voor hun reacties naar haar toe mocht ze toch nog voor de relatie kiezen, en het moest er efkes af.
Ik weet dat het hier eigenlijk meer over de praktische kant gaat, maar daar wil ik nog even niet aan denken.
 
Veel sterkte alvast! Want zelfs als jullie beslissen om toch samen verder te gaan, zal er toch een deuk zijn in je vertrouwen naar haar toe. Absoluut niet simpel!
 
Veel sterkte alvast! Want zelfs als jullie beslissen om toch samen verder te gaan, zal er toch een deuk zijn in je vertrouwen naar haar toe. Absoluut niet simpel!
Merci.
Als we beslissen om verder te gaan moeten we echt op zoek naar die professionele hulp. Het zal idd niet simpel zijn om niet bang te worden als ze weer een piek heeft.
In haar hoofd is het voorbij, in haar hart nog niet zei ze gisteren. Ironisch genoeg ben ik een vreselijk rationeel persoon en had ik er dus al een streep onder getrokken. Nu moet ik gvd blij zijn dat zij de emotionele van de twee is en er dus nog een kans is :)

Het scheelt wel enorm dat we nog steeds die 'beste vrienden' zijn. We hebben er gisteren heel open en eerlijk over kunnen praten en nemen elkaar ook niks kwalijk mocht het fout lopen. Tis al iets zeker?
 
Wel ik had nooit gedacht dat ik hier ging moeten posten...
In september ben ik 5 jaar samen met mijn vriendin maar we hebben een aantal zware maanden achter de rug en gisteren hebben we eens serieus gepraat en ik vrees dat we die 5j niet gaan halen.

Mijn vriendin heeft alle symptomen van bipolaire stoornis en heeft eigenlijk psychologische hulp nodig maar na corona is het quasi onmogelijk om binnen te geraken bij een pyscholoog. Ze heeft een lange tijd in een diep dal gezeten en heeft nu net 10 dagen een hele hoge piek gekend. Gisteren was de eerste dag van de nieuwe decline en is alles eruit gekomen.
Een korte schets: 3 jaar geleden hebben wij een jaar in Ierland gewoond en we hadden daar quasi geen vrienden. We zijn terug richting België getrokken en zijn gaan wonen in de buurt van mijn vrienden (Oost-Vlaanderen, zij is van Antwerpen) omdat ik werk had gevonden in Gent en zij nog niet. Toen kwam corona dus wij zijn eigenlijk 3 jaar lang op elkaar aangewezen geweest. En dat ging verbazend vlot, dacht ik toch.
Ondertussen wonen we een kleine 4 jaar weg van Antwerpen. Het plan was om vaak genoeg op café te gaan bij haar vrienden maar die zijn op de 3 jaar met weinig contact (Ierland + corona) 'volwassen' geworden (trouwen, kinderen,...) waardoor daar minder en minder contact mee is.
Ik, en dus mijn vrienden, zijn iets ouder en tijdens corona zijn we ook meer geëvolueerd naar kalmer. Een perfect natuurlijke evolutie waar zij zich bij neer had gelegd maar je zag dat het vreette aan haar. Ze is zich met de dag eenzamer begon te voelen. Ik stond echter best machteloos omdat er nu eenmaal geen oplossing is en ik, eerlijk toegegeven, te simpel in elkaar zit om zware psychologische problemen te begrijpen. Ik kan begrip tonen maar je merkt dat ik er eigenlijk niks van snap. Al dit zorgde ervoor dat mijn vriendin in serieuze neerwaarste spiraal zat, en ik geen flauw benul had van wat ik er aan moest doen.

En toen kwam Graspop... Ze is meegegaan met onze vriendengroep maar is aan de praat geraakt met enkele jongere mensen daar (nichtje van iemand en haar vrienden) en heeft daar 4 dagen hard mee gefeest. Thuis is ze die terug gaan opzoeken. Ze heeft 10 dagen in een waas gezeten van plezier met jongere mensen met een meer "no fucks given" mentaliteit en beweert dat ze zichzelf opnieuw heeft gevonden. Toen gisteren die waas eindigde bleek dat ze echt niet ok is, echt niet gelukkig. Ze ziet mij nog graag maar het is, logischerwijs, geëvolueerd naar beste vrienden met goeie sex. De sparkle is weg, er zit wat sleur op en wat routine en ze wil meer terug zichzelf zijn en gelukkig worden. En toen ik vroeg hoe ik in dat plaatje paste wist ze het antwoord niet. Vrijdag heeft ze afgesproken met een vriend van vroeger. Die kan objectief reageren en die begrijpt haar ook (zelfde diagnose)
Ze balanceert nu tussen de drang naar vrijheid en het groenere gras aan de overkant en de angst om binnen 2-3 maand bakken spijt te hebben dat ze alles wat we opgebouwd hebben heeft weg gegooid. En ik balanceer tussen hoop dat ze inziet wat we hebben en haar al het geluk van deze wereld toe te wensen, want ik hou van haar en wil gewoon dat ze gelukkig is. Liefst met mij maar als dat niet kan, dan maar zonder.

Sorry voor de rant. Aangezien er nog niks definitief is kan ik het er al heel moeilijk met mijn vrienden over hebben, uit vrees voor hun reacties naar haar toe mocht ze toch nog voor de relatie kiezen, en het moest er efkes af.
Ik weet dat het hier eigenlijk meer over de praktische kant gaat, maar daar wil ik nog even niet aan denken.
Is relatietherapie hier ook niet gewoon aangewezen, naast het psychologische aspect van hare kant :).
Voor ik het met iemand zou uitmaken, zou ik sowieso relatietherapie proberen. 5 jaar in een relatie zitten is niet niks. Ge zijt 5 jaar met iemand geweest die u het beste kent.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is relatietherapie hier ook niet gewoon aangewezen, naast het psychologische aspect van hare kant :).
Voor ik het met iemand zou uitmaken, zou ik sowieso relatietherapie proberen. 5 jaar in een relatie zitten is niet niks. Ge zijt 5 jaar met iemand geweest die u het beste kent.
Ik ga haar vrijdag haar ding laten doen met hare maat van vroeger. Die kan haar misschien helpen om alles op een rijtje te zetten.
Als ze daarna nog altijd twijfelt of eerder nijgt naar de relatie gaan we hulp zoeken. Thx vo de tip
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is er een leeftijdsverschil? Misschien zit jij al in een verdere fase in je leven en heb jij andere verwachtingen naar tijdsinvulling dan zij op dit ogenblik. Eens dat er is, is het moeilijk om dat bij te schaven want je zit beide met verschillende verwachtingen naar wat geluk is voor jullie. Veel sterkte alleszins, heb het zelf ook meegemaakt. Je wordt er beide niet gelukkig van.

Je moet haar volgens mij ook duidelijk maken dat je geen plan B bent, en dat ze moet kiezen. Je kan niet verwachten dat je effe enkele maanden gaat feesten om dan te denken van "bwa, dit is het toch niet", om dan vervolgens terug te komen. Die boodschap mag je haar wel communiceren.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Is er een leeftijdsverschil? Misschien zit jij al in een verdere fase in je leven en heb jij andere verwachtingen naar tijdsinvulling dan zij op dit ogenblik. Eens dat er is, is het moeilijk om dat bij te schaven want je zit beide met verschillende verwachtingen naar wat geluk is voor jullie. Veel sterkte alleszins, heb het zelf ook meegemaakt. Je wordt er beide niet gelukkig van.
6 jaar. Maar ik ben 38 en zij 32 dus op zich is dat geen onoverkomelijk verschil denk ik. Ik denk dat we gewoon te snel "kalm" zijn moeten worden door corona etc. en dat dat mij beter afgaat dan haar. Er is ook veel minder ruimte voor spontaniteit want eerst kon je jaren niet buiten en daarna zit je met een volle agenda omdat iedereen elkaar terug wil zien.
Je moet haar volgens mij ook duidelijk maken dat je geen plan B bent, en dat ze moet kiezen. Je kan niet verwachten dat je effe enkele maanden gaat feesten om dan te denken van "bwa, dit is het toch niet", om dan vervolgens terug te komen. Die boodschap mag je haar wel communiceren.
Dat heb ik haar gisteren ook duidelijk gemaakt. Zo is het zware gesprek begonnen. Van mij mag ze feesten trouwens, wij zijn geen koppel dat constant alles samen moet doen en ik heb het volle vertrouwen in haar trouw naar mij toe. We gingen ook vaak samen uit en dat was altijd heel leuk. Tis niet dat ik als triestige plant altijd thuis wil zitten hoor.
Maar ik heb haar idd duidelijk gezegd dat ik meer wil in de relatie dan samen het huis kuisen en af en toe eens sex hebben.

Ze begrijpt mijn punt ook volledig en wil niet profiteren door nog een maand of 2 zot te gaan doen om dan na de zomer terug huisje-tuintje-hondje te komen spelen. Het zal erop neer komen of ze die drang naar vrijheid en feest kan bedwingen zonder er doodongelukkig van te worden of toch het risico wil nemen en alle stabiliteit die we de laatste jaren hebben opgebouwd in de vuilbak wil gooien op zoek naar nieuw geluk. En ik meen het, ik begrijp haar dat ze overweegt om de stap te zetten.
 
Ik zou inderdaad ook voor relatietherapie gaan. Is de typische sleur die er bij iedereen doorheen de jaren bijkomt, een objectief 3e persoon met de juiste training kan jullie daarbij verderhelpen. Men valt als koppel snel in de valkuil om binnen de eigen bubbel te blijven, zeker corona heeft daar geen deugd aan gedaan. Ik merk bij heel veel vrienden dat zij meer dan ooit op hun eigen gezin gefocust zijn, met verschillende mensen is het enorm moeilijk om eens af te spreken (waar een kleine minderheid dan weer wel staat te springen om meer dan ooit buiten te komen). Ik stond ervan versteld hoe bijvoorbeeld Lotte Vanwezemael in 'dikke liefde' bij alle koppels het vuur opnieuw wist op te wekken door gewoon naar de basics te gaan 'wie was ik in het begin van de relatie, wat deed ik graag en wat trok ons zo fel in elkaar aan'. Dat klinkt zo eenvoudig en zo banaal, maar als je daar zelf niet keer op keer bij stil staat zal je in elke volgende relatie in dezelfde valkuil vallen. Mijn vorige relatie is evenzeer gestrand na 5 jaar door de sleur en verlies van ieders identiteit. Ik ben in dat verhaal evenzeer naar zijn regio verhuisd waardoor je uzelf meer vastklampt aan die persoon ipv zelf een nieuw netwerk uit te bouwen.
In mijn huidige relatie geven wij elkaar enorm veel ruimte voor die eigen identiteit. Mijn vriend gaat bijvoorbeeld graag gaan clubben, dat zegt mij totaal niets, hij gaat gewoon onder zijn maten. Dat is voor hem een belangrijke uitlaatklep. Hij houdt van extreme sporten, voor mij is dat te spannend, maar ik bewonder en steun hem daarin wel, voor zijn verjaardag heb ik hem een skydive gefixt, laat hem maar uitleven, ik blijf wel aan de grond genieten van het zicht. Ik haal dan weer veel energie uit sporten en met vriendinnen afspreken, hij houdt actief rekening met de wekelijkse sportsessies in mijn agenda. En samen vinden we dan weer elkaar op de koersfiets, festivals, uitstapjes, vakantie etc.
Het kan altijd mislopen, maar ik voel toch dat uw vriendin op zoek is naar haar eigen identiteit. Je kan haar daarin alleen maar steunen en richting de juiste kanalen leiden (therapie). Als je ze gewoon gaat laten opdoen, zonder open dialoog, zonder hulp vrees ik dat jullie wegen inderdaad gaan scheiden.
 
@Sond Ik heb het gevoel dat ze alles nogal zwart-wit ziet. Het is ofwel feesten ofwel saai thuis zitten.

Er moet toch een gulden middenweg zijn, waarbij ze af en toe een feestje kan combineren met jullie relatie?
 
@Sond Ik heb het gevoel dat ze alles nogal zwart-wit ziet. Het is ofwel feesten ofwel saai thuis zitten.

Er moet toch een gulden middenweg zijn, waarbij ze af en toe een feestje kan combineren met jullie relatie?
Zo hebben we het 5 jaar geprobeerd en dat ging ons goed af zolang die feestjes konden.
Ze zit gewoon heel diep en het zal wel een pak complexer zijn dan hoe ik het hier vertel hoor maar ik kan ook niet in haar hoofd kijken natuurlijk.

Gisteren trouwens die therapie voorgesteld maar ze heeft geen zin in therapie op de moment. Ze zit momenteel gewoon in een (zelf) destructieve fase waar er geen grenzen zijn en waar alles constant een feest moet zijn. We hadden gewoon 2 maand geleden al hulp moeten gevonden hebben maar er is gewoon nergens plaats bij een psycholoog omdat iedereen op zoek is naar hulp sinds de pandemie.

Ik heb deze week ook eens gesproken met een gast waar ze nu veel mee optrekt uit haar graspop groep. Die meent het oprecht goed met haar en kan haar wat kalmeren en probeert ook op haar in te praten dat het idd niet allemaal zo zwart-wit moet zijn en dat ze ook gewoon uit die "fuck it all" fase moet geraken eer ze deftig kan nadenken. Een tijdje apart zou waarschijnlijk ook helpen maar een soft break is momenteel niet echt mogelijk omdat ze niet weet waar ze zou moeten wonen en een hard break wil ik niet aan beginnen, daar is een heel seizoen Friends over geschreven en dat is een drama waar ik hoegenaamd geen zin in heb.

Ik kan momenteel niet veel meer doen dan nog ff afwachten en zo normaal mogelijk doen tot die fase voorbij is vrees ik.
 
@Sond Zou het nut hebben om met haar mee te gaan naar die feestjes dat ze nu gaat? Zo kan ze feesten en blijf jij ook in haar leven aanwezig?
 
@Sond Zou het nut hebben om met haar mee te gaan naar die feestjes dat ze nu gaat? Zo kan ze feesten en blijf jij ook in haar leven aanwezig?
Nu is dat geen optie neen. Ze wil me er liefst zo weinig mogelijk bij.
En ik begrijp dat hoor. Ze moet hier gewoon even door... Ik hoop gewoon dat het niet te lang duurt en ze haar eigen ruiten niet ingooit de komende dagen. Haar compagnon probeert haar ook te behoeden voor impulsieve beslissingen en praat op haar in om goed na te denken en niet enkel te denken aan deze zomer.
 
Allez we hebben de 5 jaar dus niet gehaald.
Sinds gisteren officieel uit elkaar. Wel als de beste vrienden. We hebben samen zitten wenen en besloten om er nu een streep onder te trekken dan te blijven proberen jagen op iets dat er niet meer is en dan volgende maand met ruzie uit elkaar te moeten gaan.
Het is op bij haar momenteel en ze wil vrijheid. Ze zegt dat ze misschien de grootste fout uit haar leven aan het maken is maar dat ze deze stap moet zetten.

Praktisch dan. Ik heb vanmorgen naar de notaris gebeld en daar moet ik een mail naar sturen om alles te laten opmaken qua documenten etc voor het huis. Dat zou op mijn naam komen en ik koop haar uit. Ga haar niet veel moeten geven aangezien ik een groot deel vh huis betaald heb van mijn spaarrekening en dat allemaal op papier staat. We zitten morgenavond samen om een correcte prijs af te spreken.
Woensdagochtend moet ik bij de bank zijn om te bespreken wat mijn opties zijn. Ik zou een 20K extra moeten hebben dus ik weet niet goed of ik gewoon de lening ga overnemen en dan 20K op 5-10 jaar ga lenen of gewoon de lening ga laten herzien naar een van 20K meer. Dat ga ik morgen allemaal eens laten uitrekenen en horen wat ze op de bank zeggen. Qua haalbaarheid maak ik me geen zorgen.

De honden zijn ook "verdeeld". Haar hond gaat uiteraard mee met haar, de andere die we samen hebben gekocht blijft bij mij. Ik heb daar meer aan te zeggen dan zij en zij moet ook op zoek naar iets om te huren dus dat wordt sowieso lastig met een hond, laat staan 2.

En vanavond ga ik mij een stuk in mijn kraag drinken in Lokeren, tis nodig :(
 
Zo hebben we het 5 jaar geprobeerd en dat ging ons goed af zolang die feestjes konden.
Ze zit gewoon heel diep en het zal wel een pak complexer zijn dan hoe ik het hier vertel hoor maar ik kan ook niet in haar hoofd kijken natuurlijk.

Gisteren trouwens die therapie voorgesteld maar ze heeft geen zin in therapie op de moment. Ze zit momenteel gewoon in een (zelf) destructieve fase waar er geen grenzen zijn en waar alles constant een feest moet zijn. We hadden gewoon 2 maand geleden al hulp moeten gevonden hebben maar er is gewoon nergens plaats bij een psycholoog omdat iedereen op zoek is naar hulp sinds de pandemie.

Ik heb deze week ook eens gesproken met een gast waar ze nu veel mee optrekt uit haar graspop groep. Die meent het oprecht goed met haar en kan haar wat kalmeren en probeert ook op haar in te praten dat het idd niet allemaal zo zwart-wit moet zijn en dat ze ook gewoon uit die "fuck it all" fase moet geraken eer ze deftig kan nadenken. Een tijdje apart zou waarschijnlijk ook helpen maar een soft break is momenteel niet echt mogelijk omdat ze niet weet waar ze zou moeten wonen en een hard break wil ik niet aan beginnen, daar is een heel seizoen Friends over geschreven en dat is een drama waar ik hoegenaamd geen zin in heb.

Ik kan momenteel niet veel meer doen dan nog ff afwachten en zo normaal mogelijk doen tot die fase voorbij is vrees ik.
Je schrijft dat jouw ex bipolair was. Ik weet dat het niet eenvoudig is, maar leven met iemand die een onbehandelde psychische stoornis heeft is heel zwaar geweest voor jou. Mensen in jouw positie hechten zich vaak aan de rollercoaster van emoties. Als je diepe dalen hebt lijken de pieken veel hoger dan in een normale relatie (want je legt de weg af van het diepe dal naar de piek).

Zorg goed voor jezelf, besef dat je hier niets aan kon doen. Neem jezelf ook niets kwalijk: zij had al lang zelf hulp moeten zoeken, geen twee maanden terug, maar jaren geleden. Ook al heeft iemand psychische problemen, dat geeft die niet het recht om het leven van iemand anders onnoemelijk zwaar te maken of de relatie te verpesten. Neen, die zou uit liefde voor jou al lang hulp moeten zijn gaan zoeken.
 
Laatst bewerkt:
vandaag nog s contact moeten opnemen met de ex na dik 11 maanden 0 contact. Div had men kentekenbewijs vd scooter die k mocht houden maar op haar naam kwijt gespeeld in bxl. Verzekering die nog op haar naam stond was vervallen dus tijd voor eigen nrplaat. Uiteindelijk dus da bewijs kwijt gespeeld en hadk haar nodig voor een attest v verlies.

Ze brengt t wel in orde maar was toch raar na zo n lange tijd om nog is bij te babbelen. Toch bijna 30min liggen bellen en over vanalles bezig geweest, zoals ik wel verwacht had. Doet toch altijd een beetje raar :) still single hier ofcourse na dik 1j9m na de breuk
 
Zondag is het hier de grote verhuis.
Ik hou het huis en betaal haar uit. Mijn ex heeft dus nog een maand ongeveer hier gezeten, tot ze iets gevonden had.
Dat was een vreemde situatie gezien er plots andere regels gelden (vroeger stapte ik in de douche als zij haar aan het afdrogen was bv) en waanzinnig slecht om iets te kunnen verwerken maar ook wel helend. We hebben nog veel gepraat en mentaal snap ik het wel volledig waarom we uit elkaar gegaan zijn. Emotioneel zal het ooit wel terug goed komen, maar dat gaat wat langer duren vrees ik.

Maandag naar de notaris voor de compromis zodat ik dinsdag naar de bank kan om de lening aan te vragen. Dan nog eens naar het gemeentehuis om de wettelijke samenwoning op te zeggen en zorgen dat het laatste gerief van haar buiten is. En dan is het enkel nog naar de ikea om wat dingen om het hier terug wat leefbaarder te maken en ik kan beginnen aan mijn eigen weg...
Ik tel af!
 
Terug
Bovenaan