Nog niet nee, wel aan het rondkijken/overwegen.
Helaas geen verlof zoals leerkracht (heb 30 dagen), maar wel intern aan het bespreken om komende jaren m'n ouderschapsverlof op te nemen.
Met maand kan je al wat doen. Bij ons was het altijd die 3 weken (vrouw en ik in privé) en dat was met een camper toch wat krap omdat je trager reist. Wij namen nooit tolwegen, vaak gewoon D-wegen. Op die manier soms 4 dagen tot het zuiden met leuke tussenstops en 4 dagen terug dus dag of 10 in het zuiden .

Weekends waren helemaal schijt, zondag tegen de middag al mogen terugkeren omdat je maandag moet werken...
 
Wij op 6 maand gevlogen voor 14u. Gewoon zorgen dat hij/zij drinkt net voor het landen/opstijgen. Dat helpt met de pijn voor de oren.

De onze heeft geen enkele keer geweend en was quasi non stop ah slapen. De rij achter ons was zelfs verbaast dat er een baby aan boord was.

Sommige vluchten hebben baby bedjes on board. Eens navragen aan uw maatschappij.
Idem hier. Op 9 maanden de eerste vlucht van ongeveer 2 uur, geen enkel probleem. Op een jaar was 't 4 uur, ook dit was geen enkel probleem.
Op 1,5 jaar zijn we naar de VS geweest, dat was al iets moeilijker (beetje wenen op de terugvlucht) maar ging eigenlijk ook nog wel redelijk.

Je vooral niet laten tegenhouden door zo'n dingen denk ik. Dat is maar een heel klein deeltje uit van de reis en heb in mijn leven al genoeg volwassen irritante mensen op het vliegtuig gezien (hoesten, zetel platsmijten tijdens eten, veel plaats innemen, luid roepen, ruzie maken,...) om me daar niet meer voor te generen.
 
Idem hier. Op 9 maanden de eerste vlucht van ongeveer 2 uur, geen enkel probleem. Op een jaar was 't 4 uur, ook dit was geen enkel probleem.
Op 1,5 jaar zijn we naar de VS geweest, dat was al iets moeilijker (beetje wenen op de terugvlucht) maar ging eigenlijk ook nog wel redelijk.

Je vooral niet laten tegenhouden door zo'n dingen denk ik. Dat is maar een heel klein deeltje uit van de reis en heb in mijn leven al genoeg volwassen irritante mensen op het vliegtuig gezien (hoesten, zetel platsmijten tijdens eten, veel plaats innemen, luid roepen, ruzie maken,...) om me daar niet meer voor te generen.
Is ook wel mijn idee. Als het niet te ver is, is enkel het opstijgen en landen ambetant voor het kind. En tussendoor moet je die dan maar bezig houden, of hopen dat ie slaapt. :)
 
Blijf toch gewoon weg uit een vliegtuig met een kind van 6 maand...
Het is niet leuk voor jezelf en zeker niet voor de andere mensen in het vliegtuig.

Allez, op wat slaat dat nu weer...

Het is toch niet omdat je een kind hebt dat je "uitgesloten" moet worden van vliegtuigreizen?

Zelf drie kinderen en met alle drie al veelvuldig gevlogen, ook toen ze jonger waren dan 1 a 2 jaar. In 75% van de gevallen geen probleem. In de andere 25% van de reizen durf je inderdaad wel al eens een moeilijk momentje te hebben met die koters maar als je dat als volwassen passagier niet kan verdragen dan zijn de grenzen van verdraagzaamheid toch ook weer een eindje de verkeerde kant opgeschoven.

Het is inderdaad niet leuk als ouder, je doet er dan ook alles aan om ze stil te krijgen (wat meestal ook wel lukt) maar om dan een blik te krijgen die neigt in de richting van "sterf met je dwaas kind want ik wil hier in alle rust mijn boekje lezen"... daar jaag ik mij écht niet meer in op. En als ze actief van hun oren beginnen maken is het gewoon repliceren met "we zijn allemaal kind geweest"
 
Allez, op wat slaat dat nu weer...

Het is toch niet omdat je een kind hebt dat je "uitgesloten" moet worden van vliegtuigreizen?

Zelf drie kinderen en met alle drie al veelvuldig gevlogen, ook toen ze jonger waren dan 1 a 2 jaar. In 75% van de gevallen geen probleem. In de andere 25% van de reizen durf je inderdaad wel al eens een moeilijk momentje te hebben met die koters maar als je dat als volwassen passagier niet kan verdragen dan zijn de grenzen van verdraagzaamheid toch ook weer een eindje de verkeerde kant opgeschoven.

Het is inderdaad niet leuk als ouder, je doet er dan ook alles aan om ze stil te krijgen (wat meestal ook wel lukt) maar om dan een blik te krijgen die neigt in de richting van "sterf met je dwaas kind want ik wil hier in alle rust mijn boekje lezen"... daar jaag ik mij écht niet meer in op. En als ze actief van hun oren beginnen maken is het gewoon repliceren met "we zijn allemaal kind geweest"
In België is de verdraagzaamheid op dat vlak ook wel een pak lager dan elders, je ziet dat ook in restaurants. Ga eens op vakantie in de VS, in het Zuiden van Europa, in Azië, in Zuid-Amerika, maar ook dichter in Nederland, bv. Daar is kinderen op restaurant dagelijkse business, ze zijn er helemaal op voorzien en niemand stoort er zich aan, iedereen vindt dat schattig. De Belg wilt op zijn gemak zijn en moeilijke kinderen in de buurt zijn dan echt 'een last'. Een Nederlander neemt zijn baby gewoon mee en trekt op wereldreis zonder veel veel nadenken. In België wordt dat gezien als een krachttoer.
Begint wel wat te beteren lijkt mij. Valt mij in België op dat de laatste jaren meer en meer restaurants beginnen met zoiets als een aangepast kindermenu (dat verder gaat dan 1 optie).

Gemiddeld gesproken natuurlijk, en op basis van gevoel, ervaringen.
 
Iemand tips voor leuk vakantiepark of camping in Frankrijk? liefst niet aan de middelandse zee maar ergens < 1000km (gerekend van Brugge)
Zwembad/baden en speeltuin is een must :p
 
Iemand tips voor leuk vakantiepark of camping in Frankrijk? liefst niet aan de middelandse zee maar ergens < 1000km (gerekend van Brugge)
Zwembad/baden en speeltuin is een must :p

Budget is ook wel interessant om te weten (ik ken wel enkele leuke kastelen met zwembad :scream:.
Is het enkel voor aan het zwembad/speeltuin (met goed weer) te zitten of ook dingen te bezoeken ?
 
Budget is ook wel interessant om te weten (ik ken wel enkele leuke kastelen met zwembad :scream:.
Is het enkel voor aan het zwembad/speeltuin (met goed weer) te zitten of ook dingen te bezoeken ?
we rekenen meestal rond de 1000-1500 voor huisje/verblijf.

koters zijn 4 en 2 tegen dan dus veel bezoeken zal er nog niet inzitten. Maar een zoo of dergelijke dichtbij is altijd een bonus
 
Je kan altijd eens neuzen op sites als mamagoeshere en 30pluskids. Wij hebben daar voor deze zomer inspiratie gevonden. Enige nadeel is dat de andere gasten allicht allemaal Hollanders gaan zijn :unsure:
 
Iemand tips voor leuk vakantiepark of camping in Frankrijk? liefst niet aan de middelandse zee maar ergens < 1000km (gerekend van Brugge)
Zwembad/baden en speeltuin is een must :p
Als dat een stacaravan in plaats van een echt huisje mag zijn: wij zijn enkele jaren naar campings van Vacansoleil geweest, en daarna naar die van Capfun. Steeds mooie zwembaden met ook ondiepe speelzwembaden, glijbanen, … Op sommige campings ook Nederlandstalige animatie, dat staat er bij vermeld als het zo is of niet (vonden wij niet nodig). Vooral bij Capfun ook leuke speeltuinen. Er zijn er heel veel in alle delen van Frankrijk dus keuze genoeg.
Meer specifiek zou ik met peuters en kleuters ‘Chateau de Galaure’ aanbevelen voor het zoutwaterzwembad en Le Grand Dague, beide Vacansoleil. En voor Capfun: Les Huttes op het eiland Ile d’Oléron.
 
Als dat een stacaravan in plaats van een echt huisje mag zijn: wij zijn enkele jaren naar campings van Vacansoleil geweest, en daarna naar die van Capfun. Steeds mooie zwembaden met ook ondiepe speelzwembaden, glijbanen, … Op sommige campings ook Nederlandstalige animatie, dat staat er bij vermeld als het zo is of niet (vonden wij niet nodig). Vooral bij Capfun ook leuke speeltuinen. Er zijn er heel veel in alle delen van Frankrijk dus keuze genoeg.
Meer specifiek zou ik met peuters en kleuters ‘Chateau de Galaure’ aanbevelen voor het zoutwaterzwembad en Le Grand Dague, beide Vacansoleil. En voor Capfun: Les Huttes op het eiland Ile d’Oléron.
Thanks, was ook al aan het kijken naar vacansoleil campings. Een stacaravan is zeker geen issue, maar onze kinderen hebben nog nooit samen in 1 kamer gelegen dus beter iets met 3 kamers.

Zeker te vinden, maar frankrijk is precies echt een pain om iets te vinden van vrijdag naar vrijdag :S

Die chateau kan wel, maar dan betaal je nu gewoon 300€ voorschot want de echte prijs is nog ni gekend :wtf:
 
Onze kinderen slapen op reis altijd samen, thuis nooit. Maar ze hebben wel stacaravans met 3 slaapkamers ook hoor,wel wat duurder natuurlijk dan.
Bij vacansoleil kan je meestal de aankomst- en vertrekdag volledig zelf kiezen, voor ons zowat dé reden dat we daar boekten. Zo hebben we nog nooit files gehad midden in het bouwverlof! We gingen toen meestal van zondag tot dinsdag.
Bij Capfun kan je enkel per week boeken, mààr je kan kiezen zaterdag of zondag. Wij dus telkens van zondag tot zondag geboekt (en dan naar een tweede plek verhuisd, weer tot de zondag).
Vreemd dat de prijzen er nog niet zijn, wij hebben meestal in november al geboekt met bekende prijzen. Zal wel door corona komen. Wij hebben meestal 800 à 1100 voor een week betaald (laatste keer was anderhalf jaar geleden), Capfun eerder wat goedkoper dan Vacansoleil, ook iets kleinschaliger heb ik de indruk - ‘t is te zien wat je het liefst hebt hè.
 
Hier opnieuw geboekt via Intersoc voor volgende zomer, al twee jaar naar Zwitserland gegaan en deze keer eens naar Oostenrijk.
 
Wij raken er ook niet uit voor volgende zomer.
Daartegen zijn kids 3,5 en 1 jaar. Voor kids waren de reizen wat avontuurlijker maar wat hebben we met kids al gedaan:
2019: huisje frankrijk (met ouders), kleine was toen een half jaar of zo
2020: Oostenrijk/slovenie met mobilhome. Zeer goed meegevallen, veel hikes/natuur met de kleine in een rugzak op de rug.
2021: met nieuwe baby van paar maanden, capfun chalet in frankrijk + najaar met vliegtuig ruim een week naar B&B. Beide buiten seizoen en ook meegevallen.

Voor 2022 raken we er niet uit en zitten we terug vast aan schoolvakanties.
De "veilige" opties zijn niet het soort vakanties welke we zelf verkiezen. Huis/chalet/camping allemaal OK, maar als wij echt mogen kiezen is het actiever/iets avontuurlijker/meer natuur/minder toeristisch. 2-2,5 weken rondtrekken in Balkan (Bosnië, Montenegro,...) spreken ons persoonlijk momenteel veel meer aan.
En dat is ook meteen ons dilemma voor volgend jaar. Kiezen we de "veilige" en zekere optie en gewoon ergens een huisje/camping met zwembad en is het een vakantie i.f.v. de kids op max 1.000 km rijden. Of gaan we het onszelf moeilijk maken met een vakantie zoals we "zouden willen", maar mogelijks helemaal anders uitdraait en waarschijnlijk een hoop praktische problemen met zich meebrengt. Je zit niet alleen met een verplaatsing van +1.500km (wagen/vliegtuig/mobilhome?), twee kids die "gedragen" moeten worden op langere hikes, bagage, wisselende locaties om te overnachten, andere voeding/cultuur, buiten europa,...
Dilema dus, moest iemand tips hebben...?
 
To be honest ligt dat toch allemaal van jullie en jullie kinderen persoonlijk af. Ik zou dolgraag ook terug reizen zoals pre-kinderen, maar dat is met mijn kinderen gewoon niet mogelijk. Ik weiger naar van die massa-toestanden te gaan. We hebben nu twee kleinschalige chambre d'hôtes/kinderboerderijen/mini-glampingcampings gevonden in Frankrijk. Niet goedkoop, en allicht enkel maar Hollanders als andere gasten, maar wel alles aanwezig voor de kinderen, relatieve rust en privacy en voldoende in de omgeving om toch op ontdekking te gaan.
 
Ik zou dolgraag ook terug reizen zoals pre-kinderen,
Idem, maar dat is nu eenmaal een compromis dat je maakt als je begint met kinderen. Tegen dat je dat terug met een gerust hart kan doen zijn die kinderen oud genoeg om alleen thuis te blijven en ben je zelf al een heel stuk ouder. Dus couchsurfen en goedkope hostels boeken zit er dan meestal niet meer in. Anderzijds zijn er genoeg voorbeelden van mensen met jonge kinderen die wél avontuurlijke reizen maken.
 
Idem, maar dat is nu eenmaal een compromis dat je maakt als je begint met kinderen. Tegen dat je dat terug met een gerust hart kan doen zijn die kinderen oud genoeg om alleen thuis te blijven en ben je zelf al een heel stuk ouder. Dus couchsurfen en goedkope hostels boeken zit er dan meestal niet meer in. Anderzijds zijn er genoeg voorbeelden van mensen met jonge kinderen die wél avontuurlijke reizen maken.
Yep. Ex-collega van me is met haar twee kleuters vlak voor corona een maand gaan trekken in Thailand. Een andere collega met zijn kinderen (ik denk dat die al in de lagere school zaten) twee maand Thailand en Vietnam.

Bij ons zijn momenteel zelfs daguitstappen vaak een uitdaging, ik zie ons dat gewoon echt niet doen.
 
Wij raken er ook niet uit voor volgende zomer.
Daartegen zijn kids 3,5 en 1 jaar. Voor kids waren de reizen wat avontuurlijker maar wat hebben we met kids al gedaan:
2019: huisje frankrijk (met ouders), kleine was toen een half jaar of zo
2020: Oostenrijk/slovenie met mobilhome. Zeer goed meegevallen, veel hikes/natuur met de kleine in een rugzak op de rug.
2021: met nieuwe baby van paar maanden, capfun chalet in frankrijk + najaar met vliegtuig ruim een week naar B&B. Beide buiten seizoen en ook meegevallen.

Voor 2022 raken we er niet uit en zitten we terug vast aan schoolvakanties.
De "veilige" opties zijn niet het soort vakanties welke we zelf verkiezen. Huis/chalet/camping allemaal OK, maar als wij echt mogen kiezen is het actiever/iets avontuurlijker/meer natuur/minder toeristisch. 2-2,5 weken rondtrekken in Balkan (Bosnië, Montenegro,...) spreken ons persoonlijk momenteel veel meer aan.
En dat is ook meteen ons dilemma voor volgend jaar. Kiezen we de "veilige" en zekere optie en gewoon ergens een huisje/camping met zwembad en is het een vakantie i.f.v. de kids op max 1.000 km rijden. Of gaan we het onszelf moeilijk maken met een vakantie zoals we "zouden willen", maar mogelijks helemaal anders uitdraait en waarschijnlijk een hoop praktische problemen met zich meebrengt. Je zit niet alleen met een verplaatsing van +1.500km (wagen/vliegtuig/mobilhome?), twee kids die "gedragen" moeten worden op langere hikes, bagage, wisselende locaties om te overnachten, andere voeding/cultuur, buiten europa,...
Dilema dus, moest iemand tips hebben...?
Via Intersoc family is ideaal voor ons, is iets tussenin.
Er zijn iedere dag fietstochten, mountainbiketochten en veel wandeltochten (verschillende niveau's (plat tot +1000hm)). Wij doen meestal halve dag tochten (namiddag) en soms eens een dagtocht. Als we op tocht zijn dan zijn onze kinderen (2 en 4) in de clubs. Bij onze dochter van 4 zijn er verschillende activiteiten (spelletjes maar ook dagtochten waar ze met een kabelbaan omhoog gaan, bbq aan een meer, ...). Onze zoon van 2 zit nog in de jongste club die een beetje zoals een creche is, meestal doen ze een wandeling of gaan ze naar de speeltuin. Als we niet op tocht zijn dan doen we iets samen met de kindjes (zwemmen, speeltuin of een korte wandeling). Savonds is er dan nog een show voor de kinderen en als de kindjes in bed zitten drinken wij nog iets aan de bar of spelen we een gezelschapspel (100den te leen in het hotel). Na zo'n reis ben ik volledig mentaal uitgerust en de kindjes hebben hun ook kunnen amuseren.
Ohja en als de kinderen overgeven dan komen ze alles opkuisen voor jou, zelfs kledij en lakens wassen ze. Er is ook een vlaamse dokter waar je gratis naartoe kan. Je moet echt aan niks denken. Buggies en draagzakken moet je ook niet meesleuren in de auto want je kan ze daar goedkoop huren.
Naar een camping gaan zie ik nog niet zitten, dan ben je uiteindelijk bezig zoals thuis en met onze kinderen word je dan even zot :p
 
To be honest ligt dat toch allemaal van jullie en jullie kinderen persoonlijk af. Ik zou dolgraag ook terug reizen zoals pre-kinderen, maar dat is met mijn kinderen gewoon niet mogelijk. Ik weiger naar van die massa-toestanden te gaan. We hebben nu twee kleinschalige chambre d'hôtes/kinderboerderijen/mini-glampingcampings gevonden in Frankrijk. Niet goedkoop, en allicht enkel maar Hollanders als andere gasten, maar wel alles aanwezig voor de kinderen, relatieve rust en privacy en voldoende in de omgeving om toch op ontdekking te gaan.
Via welke site's vind je zo'n dingen? Ik kom enkel op massacampings uit of kleinere die enkel met vaste data werken :(
 
Via welke site's vind je zo'n dingen? Ik kom enkel op massacampings uit of kleinere die enkel met vaste data werken :(

Je kan altijd eens neuzen op sites als mamagoeshere en 30pluskids. Wij hebben daar voor deze zomer inspiratie gevonden. Enige nadeel is dat de andere gasten allicht allemaal Hollanders gaan zijn :unsure:

Hier is de eerste waar we naartoe gaan ook wel van zondag tot zondag en de tweede van zaterdag tot zaterdag, dus we betalen bij die tweede eigenlijk voor een dag dat we er niet zijn ... Die zaken zijn ook allemaal zo snel volboekt, en ik was het beu om te zoeken.
 
Terug
Bovenaan